F1 - USA:s Grand Prix - 19/6 - Indianapolis
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-pat+19 Jun 2005, 22:02:16--><div class='quotetop'>QUOTE(pat 4 19 Jun 2005, 22:02:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Dani+19 Jun 2005, 20:45:45--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani 4 19 Jun 2005, 20:45:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Sluta lipa killar, Michelin har sig själva att skylla jag fattar inte att ni inte förstår det. Liksom....har man material som inte håller så ska man fan inte behöva daltas med, visst är det farligt att köra men hallåååååååååååååååååååååååååååååååå...bygg riktiga däck för i helvete.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=155281"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
hur var det nu med stämmningen på forumet?.
vet inte om det bara är jag men jag tycker inte ditt sätt att utrycka dej är så bra.
men men.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=155294"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Asså jag förstår inte, ingen annan har sagt nåt? Bara för att jag pratar på ett visst sätt betyder inte det att jag hatar er. Charly är en polare och jag tycker att vi känner varann såpass bra så han förstår att jag inte tycker han är dum i huvet eller nåt. Det e fan ingen dålig stämning här.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=155281"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
hur var det nu med stämmningen på forumet?.
vet inte om det bara är jag men jag tycker inte ditt sätt att utrycka dej är så bra.
men men.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=155294"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Asså jag förstår inte, ingen annan har sagt nåt? Bara för att jag pratar på ett visst sätt betyder inte det att jag hatar er. Charly är en polare och jag tycker att vi känner varann såpass bra så han förstår att jag inte tycker han är dum i huvet eller nåt. Det e fan ingen dålig stämning här.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Bäst av allt var att alla sex bilar kom i mål och därmed tog poäng!
Jag tror inte att Monteiro ber om ursäkt för att han kom trea och därmed fick gå upp på podiet och ta emot ett pris vilket sätter honom i historieböckerna för all framtid. Som sagt så kunde M-bilarna bytat däck men de ville inte utan spelade ett högt spel och förlorade!
Grand Prix
01. Michael Schumacher (Ferrari-Ferrari/B), 73 varv
02. Rubens Barrichello (Ferrari-Ferrari/B), +1.5
03. Tiago Monteiro (Jordan-Toyota/B), +1 varv
04. Narain Karthikeyan (Jordan-Toyota/B), +1 varv
05. Christijan Albers (Minardi-Cosworth/B), +2 varv
06. Patrick Friesacher (Minardi-Cosworth/B), +2 varv
Honda suger och jag kör med Bridgestone som tur är!
Jag tror inte att Monteiro ber om ursäkt för att han kom trea och därmed fick gå upp på podiet och ta emot ett pris vilket sätter honom i historieböckerna för all framtid. Som sagt så kunde M-bilarna bytat däck men de ville inte utan spelade ett högt spel och förlorade!
Grand Prix
01. Michael Schumacher (Ferrari-Ferrari/B), 73 varv
02. Rubens Barrichello (Ferrari-Ferrari/B), +1.5
03. Tiago Monteiro (Jordan-Toyota/B), +1 varv
04. Narain Karthikeyan (Jordan-Toyota/B), +1 varv
05. Christijan Albers (Minardi-Cosworth/B), +2 varv
06. Patrick Friesacher (Minardi-Cosworth/B), +2 varv
Honda suger och jag kör med Bridgestone som tur är!
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
Såld:
för en annan som inte visste hur bra ni känner varandra så tyckte jag att det va lite magstarkt bara.
men nu vet jag bättre till nästa gång.
men nu vet jag bättre till nästa gång.
Senast redigerad av pat den 19 juni 2005, 22:19, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Johnson.
ACCORD så klart!!!
ACCORD så klart!!!
- Dani
- Kontakt:
Lugnt.
andno: Fast Honda sätter Bridgestone på fabriksnya bilar, ändå kör man med Michelin i F1, förstår inte varför.
andno: Fast Honda sätter Bridgestone på fabriksnya bilar, ändå kör man med Michelin i F1, förstår inte varför.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Nästa år är det förmodligen bara Bridgestone i F1....
Antonio Pozzi
- Dani
- Kontakt:
En annan "rolig" sak, var det bara jag som tyckte att Ove Andersson snackade skit så det skrek om det? Att han har mage att sätta skuld på Ferrarri...idiot!
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
<!--QuoteBegin-Dani+19 Jun 2005, 21:31:50--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani 4 19 Jun 2005, 21:31:50)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->En annan "rolig" sak, var det bara jag som tyckte att Ove Andersson snackade skit så det skrek om det? Att han har mage att sätta skuld på Ferrarri...idiot!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=155318"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ja han lät lite självgod, gubben...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=155318"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ja han lät lite självgod, gubben...
<span style='color:#555555'>[b]Olof Åsberg[/b]
Honda Jazz -05
HPC Member #776
Södermalm, Stockholm, Sverige</span>
------------------
Honda Civic Type-R -03
Honda Civic Coupé -95
Honda Legend -89
Honda Civic 1.6i 3D -89
Honda Jazz -05
HPC Member #776
Södermalm, Stockholm, Sverige</span>
------------------
Honda Civic Type-R -03
Honda Civic Coupé -95
Honda Legend -89
Honda Civic 1.6i 3D -89
Tänkte just på det innan. Ove Andersson har tappat all respekt han hade med den intervjun. Fast han var nog mest besviken på sitt eget stall!
Såld:
Såld:
Dom snackade ju lite om att det bara skulle bli en däcksleverantör till nästa år, och det är något som jag skulle vilja se.
Det tänjs allt för mycket på gränserna när det gäller däcken och när man ser racen och hör Ejje snacka, då är det däck, däck, däck det pratas om. Jag förstår att däcken är skitviktiga, men som sagt, det går för långt.
Nej, enhetsdäck vill jag se, men inte från Michelin eller Bridgestone. Michelin står Renault för nära och Bridgestone är bästa vän med Ferrari. Om någon av dessa skulle få ensamrätt på däcken så skulle de samarbeta med sina respektive kompisar, även om FIA eller någon annan förbjöd det.
Nee, släng ut båda och låt någon annan göra däcken, struntar i vilka, Dunlop, Gislaved (!), Goodyear.........sen slänger dom däcken till F1-stallen och så får dom bygga efter lika förutsättningar......på däcksidan iaf. Om det nu går någon sekund långsammare per varv bryr jag mig inte om, bara jag slipper det här snacket om däck.
Det tänjs allt för mycket på gränserna när det gäller däcken och när man ser racen och hör Ejje snacka, då är det däck, däck, däck det pratas om. Jag förstår att däcken är skitviktiga, men som sagt, det går för långt.
Nej, enhetsdäck vill jag se, men inte från Michelin eller Bridgestone. Michelin står Renault för nära och Bridgestone är bästa vän med Ferrari. Om någon av dessa skulle få ensamrätt på däcken så skulle de samarbeta med sina respektive kompisar, även om FIA eller någon annan förbjöd det.
Nee, släng ut båda och låt någon annan göra däcken, struntar i vilka, Dunlop, Gislaved (!), Goodyear.........sen slänger dom däcken till F1-stallen och så får dom bygga efter lika förutsättningar......på däcksidan iaf. Om det nu går någon sekund långsammare per varv bryr jag mig inte om, bara jag slipper det här snacket om däck.
Andreas Emanuelsson
Honda Civic 1.8 Sport 2007
Honda Civic 1.8 Sport 2007
Jag tror säkert att surkolen Haug, eller "brun utan sol Briatore" skulle låta Ferrari byta däck om Bridgestone hade problem.
Michelin har vunnit alla lopp i år, just genom att ligga så pass nära gränsen som man gjort. Nu fick man betala för det.
Bridgestone har alltid haft större marginaler.
Vore riktigt nice med en däcktillverkare i F1 igen. Är faktiskt inte helt emot regelförslagen för 2008. Då får vi ett VM där bilfabrikant & förare gör skillnaden och är direkt avgörande för resultatet.
I dagens F1 är det bara Michelin/Bridgestone som slåss.
Michelin har vunnit alla lopp i år, just genom att ligga så pass nära gränsen som man gjort. Nu fick man betala för det.
Bridgestone har alltid haft större marginaler.
Vore riktigt nice med en däcktillverkare i F1 igen. Är faktiskt inte helt emot regelförslagen för 2008. Då får vi ett VM där bilfabrikant & förare gör skillnaden och är direkt avgörande för resultatet.
I dagens F1 är det bara Michelin/Bridgestone som slåss.
Antonio Pozzi
Däcken är en del av en bil likt fjädring.
Ska alla ha samma fjädring också nästa år?
Ska alla ha samma chassi?
Nä, fritt fram att använda vilka däck man vill och byta hur ofta man vill!
F1 är och ska förbli sputspets inom motorsporten!
Man får sätta en del regler men främst då att det är en formelbil och så att människor klarar av att köra dem!
Ska alla ha samma fjädring också nästa år?
Ska alla ha samma chassi?
Nä, fritt fram att använda vilka däck man vill och byta hur ofta man vill!
F1 är och ska förbli sputspets inom motorsporten!
Man får sätta en del regler men främst då att det är en formelbil och så att människor klarar av att köra dem!
Såld:
Såld:
Forza Motorsport avslöjar: FIA sparkar Michelin
Pierre Dupasquier och Michelin får troligtvis sparken!
Enligt tillförlitliga källor kan Forza Motorsport som första media avslöja att FIA tänker sparka Michelin till nästa år och Bridgestone blir då exklusiva däckleverantörer i Formel 1. Stämningen i USA kan bara beskrivas med två ord: upprördhet och kaos!
Enligt de senaste uppgifterna från USA har FIA intagit en stenhård inställning till en lösning på däckproblemen. Enligt FIA:s delegat, Charlie Whiting, har stallen tre alternativ: att ta ned hastigheten i "oval"-kurvan, att använda ett annat däck än det som använts i kvalet och därmed få en bestraffning, eller att göra upprepade depåbesök för att byta däck. FIA har redan hotat Michelin med bestraffning för att ha bringat sporten i vanära och enligt Forza Motorsports källa kommer FIA att inom några veckor offentliggöra att Michelin inte får förnyat förtroende som däckleverantör inför nästa säsong. I Indianapolis råder rena kaoset och känslorna är upprörda både bland de berörda teamen och FIA.
Forza Motorsport 2005-06-19 17:06
Pierre Dupasquier och Michelin får troligtvis sparken!
Enligt tillförlitliga källor kan Forza Motorsport som första media avslöja att FIA tänker sparka Michelin till nästa år och Bridgestone blir då exklusiva däckleverantörer i Formel 1. Stämningen i USA kan bara beskrivas med två ord: upprördhet och kaos!
Enligt de senaste uppgifterna från USA har FIA intagit en stenhård inställning till en lösning på däckproblemen. Enligt FIA:s delegat, Charlie Whiting, har stallen tre alternativ: att ta ned hastigheten i "oval"-kurvan, att använda ett annat däck än det som använts i kvalet och därmed få en bestraffning, eller att göra upprepade depåbesök för att byta däck. FIA har redan hotat Michelin med bestraffning för att ha bringat sporten i vanära och enligt Forza Motorsports källa kommer FIA att inom några veckor offentliggöra att Michelin inte får förnyat förtroende som däckleverantör inför nästa säsong. I Indianapolis råder rena kaoset och känslorna är upprörda både bland de berörda teamen och FIA.
Forza Motorsport 2005-06-19 17:06
Såld:
Såld:
Citat:
<a href="http://www.crash.net/uk/en/news_view.as ... nid=113283" target="_blank">http://www.crash.net/uk/en/news_view.as ... =113283</a>
"To change the course in order to help some of the teams with a performance problem caused by their failure to bring suitable equipment to the race would be a breach of the rules - and grossly unfair to those teams which have come to Indianapolis with the correct tyres," an official letter sent to the tyre manufacturer and its teams said.
Helt rätt.
Tydligen kaos i USA. Riktig soppa detta. Tråkigt för sporten.
<a href="http://www.crash.net/uk/en/news_view.as ... nid=113283" target="_blank">http://www.crash.net/uk/en/news_view.as ... =113283</a>
"To change the course in order to help some of the teams with a performance problem caused by their failure to bring suitable equipment to the race would be a breach of the rules - and grossly unfair to those teams which have come to Indianapolis with the correct tyres," an official letter sent to the tyre manufacturer and its teams said.
Helt rätt.
Tydligen kaos i USA. Riktig soppa detta. Tråkigt för sporten.
[b]"Bromsarna är bara till för att återuppleva accelerationen"[/b]
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
Hmm.. mycket svårt läge dehära....
Men för de första.... vafan Andno.. jag trode du var iaf lite mogen.... tycker du att honda suger för att de vägrade riskera sina förares säkerhet ???
Med andra ord är det lika rätt att folk tycker du personligen är dum i huvet när du ger dom körförbud på deras bilar ?? mycket logiskt tänkt... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wacko.gif[/img]
sedan ang Michellin så gjorde dom en dundertabbe av kollosala mått, men vad skall stallen göra när M avsäger sig allt ansvar ang säkerheten ??
vad gäller Ferrari så är jag inte förvånad.. dom har alltid kört med fula knep och skulle det vara ett av stallen som skulle säga nej kunde man på rak arm räkna ut vilket det var....
så var ligger skulden ?? Michellin e den stora skurken, men Ferarri ligger inte lång bakom då de är lika stor skuld till att loppet blev så kasst som det blev.. Som Ove sa så är det maktgalningar som ser till sig själva mer och deras egon är viktigare än F1 sporten som helhet...
Så michellin sänkte loppet, [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... nnoyed.gif[/img]
Ferrari sänkte förmodligen F1 i USA för all framtid... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img]
Men för de första.... vafan Andno.. jag trode du var iaf lite mogen.... tycker du att honda suger för att de vägrade riskera sina förares säkerhet ???
Med andra ord är det lika rätt att folk tycker du personligen är dum i huvet när du ger dom körförbud på deras bilar ?? mycket logiskt tänkt... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wacko.gif[/img]
sedan ang Michellin så gjorde dom en dundertabbe av kollosala mått, men vad skall stallen göra när M avsäger sig allt ansvar ang säkerheten ??
vad gäller Ferrari så är jag inte förvånad.. dom har alltid kört med fula knep och skulle det vara ett av stallen som skulle säga nej kunde man på rak arm räkna ut vilket det var....
så var ligger skulden ?? Michellin e den stora skurken, men Ferarri ligger inte lång bakom då de är lika stor skuld till att loppet blev så kasst som det blev.. Som Ove sa så är det maktgalningar som ser till sig själva mer och deras egon är viktigare än F1 sporten som helhet...
Så michellin sänkte loppet, [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... nnoyed.gif[/img]
Ferrari sänkte förmodligen F1 i USA för all framtid... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img]
SMacke #364
- Dani
- Kontakt:
Kan inte hålla med SMacke, som sagt så hade aldrig McLaren gjort en uppoffring för Ferrarris skull om Bridgestone hade haft kassa däck. Tyvärr men era argument håller inte, Ferrarri har inte ett dugg med detta att göra, Michelin får skylla sig sjävla punkt!
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- smacke
- Kontakt:
Ferrari var det ENDA stallet som vägrade !!!! så hur kan det inte ha ett dugg me Ferarri att göra ??? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /blink.gif[/img]
btw så är ju detta första året med de nya däckreglerna vilket gör att däckföretagen aldrig har kört denna banan med bara en uppsättning däck...
därav kunde fan FIA gjort något istället för att göre en stor soppa av det hela...
som jag ser det så är alla lika skyldiga.. Michellin, FIA och Ferarri...
de som är mest "oskyldiga" är de stall som har valt "fel" däcktillverkare....
btw så är ju detta första året med de nya däckreglerna vilket gör att däckföretagen aldrig har kört denna banan med bara en uppsättning däck...
därav kunde fan FIA gjort något istället för att göre en stor soppa av det hela...
som jag ser det så är alla lika skyldiga.. Michellin, FIA och Ferarri...
de som är mest "oskyldiga" är de stall som har valt "fel" däcktillverkare....
Senast redigerad av smacke den 20 juni 2005, 00:07, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
- Dani
- Kontakt:
Regler är regler, varför skulle dom gå med på det? Det är inte Ferrarris fel, det är det jag menar. Själva idén på att bygga en chikan över en natt är absurd. Pinsamt av alla att skylla på Ferrarri.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
"Inte heller Michelins förslag om att använda ett annat däck föll FIA i smaken. I det fallet säger man att de stall som använder ett däck<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro--> inte riskerar uteslutning ur loppet, men någon annan form av bestraffning<!--colorc--></span><!--/colorc-->."
Varför valde man inte att ta sitt straff och byta till ett däck som pallade banan?
Är detta svårt att förstå och varför gjorde inte Toyota som de blivit tillsagda av Michelin?
Varför valde man inte att ta sitt straff och byta till ett däck som pallade banan?
Är detta svårt att förstå och varför gjorde inte Toyota som de blivit tillsagda av Michelin?
Senast redigerad av andno den 20 juni 2005, 00:10, redigerad totalt 1 gånger.
Såld:
Såld:
- Dani
- Kontakt:
Varför skulle man INTE vägra. Varför skulle man ge sina konkurrenter en fördel? Förstår ni inte hur absurt det är? Men det är ju det klassiska, Ferrarri är alltid boven i dramat och ska ha skit för ALLT. Det var säkert Ferrarri som låg bakom Sennas krasch oxå, herregud.
Hade inte Michelin tillverkat kassa däck så hade detta aldrig hänt, varför tänker ni inte så istället för att lägga ner tid och möda på att klanka på Ferrarri?
Hade inte Michelin tillverkat kassa däck så hade detta aldrig hänt, varför tänker ni inte så istället för att lägga ner tid och möda på att klanka på Ferrarri?
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- smacke
- Kontakt:
om du läser vad jag skriver så går det mycket bättre Dani.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Michellin klantade sig kungligt...</span> men FIA/Ferarri gjorde så att loppet i sig blev skit..
från F1.com
Michelin teams agreed to let the Bridgestone runners start ahead of them on the grid and to forego any championship points provided a chicane was erected in Turn 13.
men det kunde tydligen inte FIA/Ferarri gå med på...
hade man gjort det hade Ferarri fortfarande fått samma poäng som dom nu fick, MEN.. loppet hade körts som vanligt å alla TVtittare och de 130.000 på plats hade varit glada.... men dög det ?? NEJ.. FIA/Ferarri var tvungna att visa vem som äger hink å spade å satte sig på tvären... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... nnoyed.gif[/img]
oxså från F1.com
Nine teams demand Indy chicane
With less than an hour to go before the start of the US Grand Prix, all of teams with the exception of Ferrari
kort sagt så kunde Ferarri för F1s framtid gjort som alla andra å tänkt på säkerheten istället för att vara kåta på att plocka poäng..
F1 står redan på med ena foten på ett bananskal å andra foten i en likkista å frågan är om inte detta var sista spiken i kistan... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... unsure.gif[/img]
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Michellin klantade sig kungligt...</span> men FIA/Ferarri gjorde så att loppet i sig blev skit..
från F1.com
Michelin teams agreed to let the Bridgestone runners start ahead of them on the grid and to forego any championship points provided a chicane was erected in Turn 13.
men det kunde tydligen inte FIA/Ferarri gå med på...
hade man gjort det hade Ferarri fortfarande fått samma poäng som dom nu fick, MEN.. loppet hade körts som vanligt å alla TVtittare och de 130.000 på plats hade varit glada.... men dög det ?? NEJ.. FIA/Ferarri var tvungna att visa vem som äger hink å spade å satte sig på tvären... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... nnoyed.gif[/img]
oxså från F1.com
Nine teams demand Indy chicane
With less than an hour to go before the start of the US Grand Prix, all of teams with the exception of Ferrari
kort sagt så kunde Ferarri för F1s framtid gjort som alla andra å tänkt på säkerheten istället för att vara kåta på att plocka poäng..
F1 står redan på med ena foten på ett bananskal å andra foten i en likkista å frågan är om inte detta var sista spiken i kistan... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... unsure.gif[/img]
Senast redigerad av smacke den 20 juni 2005, 00:35, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
- smacke
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-andno+20 Jun 2005, 00:08:51--><div class='quotetop'>QUOTE(andno 4 20 Jun 2005, 00:08:51)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->"Inte heller Michelins förslag om att använda ett annat däck föll FIA i smaken. I det fallet säger man att de stall som använder ett däck<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro--> inte riskerar uteslutning ur loppet, men någon annan form av bestraffning<!--colorc--></span><!--/colorc-->."
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=155360"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
bra fråga.. det undrar jag oxså... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
hittar du svaret någonstanns så klipp/klistra in det här eller länka tack..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=155360"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
bra fråga.. det undrar jag oxså... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
SMacke #364
- Dani
- Kontakt:
Jag har läst vad du skrev, men det är fortfarande inte Ferrarris ansvar, Michelin får stå för hela smällen, det är inte upp till Ferrarri att leka snälla farbrorn mot sina konkurrenter i en tävling som kostar miljoner att köra.
Och såklart så kommer varje svensson hemma att läsa följande artikel och tycka att jaaaa fyyyy Ferrarri.
*BULLSHIT* <a href="http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 62,00.html" target="_blank">http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 00.html</a> *BULLSHIT*
Och såklart så kommer varje svensson hemma att läsa följande artikel och tycka att jaaaa fyyyy Ferrarri.
*BULLSHIT* <a href="http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 62,00.html" target="_blank">http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 00.html</a> *BULLSHIT*
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- smacke
- Kontakt:
Första gången jag tycker att en artikel i "Analbladet" är 100% rätt....
skrämmande utveckling me andra ord.... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
skrämmande utveckling me andra ord.... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
SMacke #364
- Dani
- Kontakt:
Vi vet ju alla om dina anal-fetischer så jag e inte förvånad [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Varför agerade inte "Påven" när Ferrari inte klarade av att kvala fastän de har en av de snabbaste bilarna, förare, team mm?
Då kunde de väl varit "snälla" för sportens räkning och låtit Ferrari värma upp några varv extra!
Inte beklagade Ferrari sig och skyllde på dem andra då utan skulden las endast på Bridgestone!
M-bilarna ville byta däck, bygga om banan men inte förlora något på det.
För bara några lopp sedan så skröt M att de hade sju olika sorters däck när B bara hade tre.
M-bilarna hade många valmöjligheter men surade och ville inte vara med och leka!
Samma däck som användes i Spanien fanns på plats till start.
Ingen ville ha dem för bilarna var inte inställda på dessa så de hade gått saktare samt att någon bestraffning hade utdelats.
Toyota blev tillsagda av M att pumpa däcken hårdare för att de skulle bli stabilare i kurvorna men det gjorde man inte!
M råkade ut för precis samma sak förra året men valde ändå ett mjukare däck.
Sånär som på Schumis dubbla punkteringar så är det bara M-bilar som råkat ut för däckproblem under säsongen.
Man har dock vunnit alla tävlingar tidigare, låt vara något med lite tur.
Klart att det är Ferraris fel som tävlar enligt regelboken när M-bilarna vill skriva om den när däcken inte längre är deras starka kort!
Snacka inte om säkerhet och sportens väl, en bil är inte snabbare än deras sämsta del.
Då kunde de väl varit "snälla" för sportens räkning och låtit Ferrari värma upp några varv extra!
Inte beklagade Ferrari sig och skyllde på dem andra då utan skulden las endast på Bridgestone!
M-bilarna ville byta däck, bygga om banan men inte förlora något på det.
För bara några lopp sedan så skröt M att de hade sju olika sorters däck när B bara hade tre.
M-bilarna hade många valmöjligheter men surade och ville inte vara med och leka!
Samma däck som användes i Spanien fanns på plats till start.
Ingen ville ha dem för bilarna var inte inställda på dessa så de hade gått saktare samt att någon bestraffning hade utdelats.
Toyota blev tillsagda av M att pumpa däcken hårdare för att de skulle bli stabilare i kurvorna men det gjorde man inte!
M råkade ut för precis samma sak förra året men valde ändå ett mjukare däck.
Sånär som på Schumis dubbla punkteringar så är det bara M-bilar som råkat ut för däckproblem under säsongen.
Man har dock vunnit alla tävlingar tidigare, låt vara något med lite tur.
Klart att det är Ferraris fel som tävlar enligt regelboken när M-bilarna vill skriva om den när däcken inte längre är deras starka kort!
Snacka inte om säkerhet och sportens väl, en bil är inte snabbare än deras sämsta del.
Såld:
Såld:
- smacke
- Kontakt:
Michelin är den största boven i dramat. men.. som någon skrev på ett annat forum..
Ferrari nekade trots att de visste att Michelin hade livsfarliga däck, därför nekade de chikanen med blod på sina händer.
De visste att Michelin-förare kunde gå i muren om de nekade. Eller att de inte skulle starta.
En död eller skadad förare eller ett skitlopp visste de skulle bli följden, ändå röstade de emot.
de tycker jag summerar Ferarris agerande ganska bra....
FIA + 9 stall är överens.... Men Ferarri skall givetvis sätta sig på tvären... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
sedan är givetvis Michellin fortfarande de största klåparna men skulden skall även falla på FIA/Ferarri...
Ferrari nekade trots att de visste att Michelin hade livsfarliga däck, därför nekade de chikanen med blod på sina händer.
De visste att Michelin-förare kunde gå i muren om de nekade. Eller att de inte skulle starta.
En död eller skadad förare eller ett skitlopp visste de skulle bli följden, ändå röstade de emot.
de tycker jag summerar Ferarris agerande ganska bra....
FIA + 9 stall är överens.... Men Ferarri skall givetvis sätta sig på tvären... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
sedan är givetvis Michellin fortfarande de största klåparna men skulden skall även falla på FIA/Ferarri...
SMacke #364
- Dani
- Kontakt:
A ok vi säger så då, dumma Ferrarri gör alltid fel fyyyyyy [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/huh.gif[/img]
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
<!--QuoteBegin-smacke+20 Jun 2005, 00:37:33--><div class='quotetop'>QUOTE(smacke 4 20 Jun 2005, 00:37:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-andno+20 Jun 2005, 00:08:51--><div class='quotetop'>QUOTE(andno 4 20 Jun 2005, 00:08:51)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->"Inte heller Michelins förslag om att använda ett annat däck föll FIA i smaken. I det fallet säger man att de stall som använder ett däck<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro--> inte riskerar uteslutning ur loppet, men någon annan form av bestraffning<!--colorc--></span><!--/colorc-->."
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=155373"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Vad var det "Påven" sa? Det är inte lönt att ställa upp om vi inte kan använda våra (super-)däck!
Lägg nu ner snacket om säkerheten. M-bilarna kunde valt ett säkrare däck i loppet men valde istället att bryta på mållinjen!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=155373"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
Vad var det "Påven" sa? Det är inte lönt att ställa upp om vi inte kan använda våra (super-)däck!
Lägg nu ner snacket om säkerheten. M-bilarna kunde valt ett säkrare däck i loppet men valde istället att bryta på mållinjen!
Såld:
Såld: