Inte igen

ENBART för motorrelaterade topics
Sanel

Japp ...blev stoppad av polisen idag...igen.Rutinkontroll bara men de kollade extra noga på bilen (de gick runt bilen 3-4 gånger vilket de gör alltid när jag har lite sportigare bilar)och var lika otrevliga som alltid.Har aldrig träffat en polis som var trevlig. Ville bara kolla med er hur blir ni behandlade av de när ni blir stoppade och kollar de extra på era bilar eller inte.
Sanel Muhic

Konnichiwa bitches !

Microcar
Berra

Sist jag blev stoppad hade jag inget bälte på mig = 600:- i böter. Dem frågade lite om avgasystemet som lever JÄVEL

Då kontrade jag med att varenda motorcykel i stan låter värre och då hade han inget att komma med.

Gången före det var dem otrevliga och tyckte jag körde som ett svin och gav mig 500:- för att ena framlyktan var borttagen.
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
Koxen
Namn: Patrik Kristiansen
Been thanked: 2 times

Har aldrig träffat polisen när jag varit snäll i trafiken så vad förväntar man sig? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]

Men jag har aldrig fått skit för att bilen låter eller knäppa ljus, en gång körde jag ändå med turbo - 30 cm downpipe. lät som en turbinmotor på anabola [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] och rosa blinkers men dom sa inget om det även fast dom kollade dom den gången. men tillslut så fick jag lite skit för dom också och nu är dom rätt.
Gisson
Bil: Honda Accord Aerodeck 2.2 ES 1997
Namn: Göran Johansson

Sist så blev jag otrevligt behandlad. Hade lite brådis till vetrenären för min hund hade blivit sjuk. Så då va jag ju självklart lite tungfotad. Hade dock en jävla tur låg en bra bit tillåten hastighet, Där stog Farbror Harry men fick ner bilen till 105 på en 90 väg vilket resulterade till 1000 böter. Men de va satans otrevliga. Jag fick blåsa o allt. Sen sa jag skriv ut böterna för jag måste till vetrenären för min hund är sjuk. Då sa polisen (tror han va aspirant eller vad det heter) Jag skiter fullständigt i din hund, dör han så kan du ju köpa en ny
Då tänkte det här leder ingestans (om jag skulle börja tjafsa emot så skulle det ju bli värre)
Göran Johansson
Tystberga
Honda Accord Aerodeck 2.2 ES - 97
Feel the Power that your engine gives you
Medlemsnr: #1315
david-o

Gisson: fy fan att få höra något sånt, då ska polisen vara glad om man lyckas kontrollera sig själv. men det är ju sant det du säger, man förlorar ju bara själv på att bli arg.
Hoppas det gick bra med hunden iaf!

Har själv aldrig blivit stoppad än så länge (har haft körkortet i lite mer än 2 år nu) men jag vågar knappt skriva det för då hinner jag nog inte många meter nästan gång jag tar bilen [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Gisson
Bil: Honda Accord Aerodeck 2.2 ES 1997
Namn: Göran Johansson

Jodå hunden klarade sig
Göran Johansson
Tystberga
Honda Accord Aerodeck 2.2 ES - 97
Feel the Power that your engine gives you
Medlemsnr: #1315
Användarvisningsbild
eko
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

när ja hade en peugeot blev ja alltid stoppad men efter ja köpte honda så har ja inte blivit stoppad lika mycket..

sist va iofs för 2 veckor sen då ja körde lite väl stressigt inne på enkelriktad väg så dom tog mig, hade inget körkort o ingen spoiler fram eller bak .. och katersättare så den döna lite. han fråga bara om bilen va körduglig så ja svarade jaja kolla inte på utseendet ja håller på o passa in delar därför ja kört så här nu o så.. men ja slapp böter o han sa bara kör lugnt o glöm inte körkortet igen.. trevlig kille..

4 dagar senare tar han mig igen när ja kör *** på 50 väg o ja bromsar ner fort men då har dom redan sett mig.. samma polis så han följer mig en bra bit.. och så sa han bara. de verkar inte som du förstår va ja menar.. har du körkort denna gången.. han får de o sen kommer han.. o säger eftersom du inte vill samarbeta så kommer ja ge dig 300 i böter för att du inte har nått skattemärke. godtar du de eller vill du överklaga? ja sa bara.. jaja klart ja godtar de.. denna gången hade ja inte äns en ljuddämpare bak.. inga kofångare heller så ja ska inte gnälla precis..

sen träffa ja han i helgen igen o då va han trevlig o hälsa som ingenting..

samt att vi i helgen träffade på riktigt bra poliser på vår träff i hbg..
måste säga dom bästa poliserna ja rtäffat på! kan tänka mig dom andra håller med mig som va där..

så visst finns de bra poliser.. de e bara när dom utnyttjar sin s.k makt dom blir sviniga.. och oftast därför dom kallas grisar.. nöff..
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
MagnusL
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren

har aldrig träffat en trevlig polis såvitt jag kan komma ihåg..

Har en rolig historia dock..

En kompis till mig kom knallandes över norrmalmstorg en sen kväll för ett par år sedan. Han jobbade som kock, så han hade precis gått av sitt skift kl 24 typ. På Normalmstorg står det fullt med polisbilar så han frågar en polis som han passerar:
-Hej, vad är det som står på?
Snuten:
-skit i det, dra härifrån.
Min kompis:
Jaha, är det extrapris på doghnuts eller?

Då tog snuten och trycket upp honom mot väggen på en piketbuss och sa att polaren var svinfull och skulle åka in i fyllehäkte. Polaren förklarade att han arbetade som kock och precis var på väg hem för att sova. Snuten bara hånade honom. Till slut släppte snuten honom i alla fall, efter ett par extra hotfulla ord..
2008 wrx sti
Användarvisningsbild
Asse
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

När jag blåste om ordningspolisens civilbil i 100 på 50-väg så var dom hur trevliga som helst, tyckte att det "lät gött när jag åkte förbi", frågade om det var originalkjolar, om den var sänkt mm. Jag hade tur attdom inte hade nån mätutrustning så jag klarade mig helt utan böter, men jävligt nervös [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img].

När jag i början av veckan åkte fast för fortkörning (108 på 90väg) så var det en kvinnlig civilpolis som oxå var hur trevlig som helst.

Men det kanske är för att jag inte tjaffsar emot, jag vet ju att det är jag som gjort fel...
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
MagnusL
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren

Sen är nog poliserna i allmänhet olika trevliga i landet. Tror faktiskt att en polis i stockholm har en mer utsatt situation och beter sig därefter..
2008 wrx sti
TommyESi

Blev stoppad när jag körde min vinterbil trots körförbud. hade inget skatte märke heller. Dom va hur schyysta som helst å gav mig 600 spänn för körförbudet å struntade i skattemärket. Jag har nog aldrig mött en otrevligt polis å ja möter dom rätt ofta genom jobbet.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->----Tommy Johansson-----<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->-------Accord Tourer-------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->----------Civic ESi-----------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Krister

Jag har kört i 170kmh på lidingöbron med en polis i passagerarsätet... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

Sen att det var efter en kräftskiva och det då var min syrras jobbarpolare är en annan femma... hehe
(Japps, har en syrra som är snut)
Senast redigerad av Krister den 7 april 2005, 16:44, redigerad totalt 1 gånger.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
bilbusen_andy
Namn: Andreas Mikkelsen

Tidigt en morron ska man ner till malmö o reg besikta en bil.. eftersom jag va rädd att jag inte skulle hitta till stationen så lätt så trycker man lite mer på gasen på motorvägen ner.
solen blända o trött va jag,, efter en stund ser jag det speglas nåt i backspegeln o tänker, vem fan ska köra om när jag ligger i 170 ??? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]

Sen råka de va en mc-snut som ville kört förbi dom senaste 10 minuterna...
Han sa han hade bråttom till nåt annat, men kände sig väl tvungen o stoppa mig, tyska plåtar o sånt men fick bara för fortkörning..1800 bagis [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... unsure.gif[/img]

han tog mig på medelhastigheten som tur va [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Nya och begagnade delar!
www.thomassons.nu
hondapower
Been thanked: 3 times

tror inte ens att ja orkar nämna hur MÅNGA ggr snutan tagit mig för fortkörning och alla ggr ja käftat emot och dragit en massa paragrafer och regler som dom själva inte känt till och samtidigt pratat krångel svenska (en massa svåra ord som försäkrings bolag,domstolar m,m använder) så snutarna en del gånger istället bett mig dra åt helvete bokstavligt talat.

men som sagt,hade gärna varit utan alla dessa ggr,men har tyvär mig själv att skylla som satt mig i alla sitvationer,men kanske även ska va lika glad över att ja läst trafik juridik i privat syfte och intresse.
Landin

När jag dundrade in i en fart kontroll i 97 på 50 väg och fick motvilligt låna ut mitt körkort till myndigheten ett tag, så var dom hur schysta som helst. Medan den ene satt och kladdade på en massa tråkiga papper så stod den andre och dreglade över min bil (civic-92). Han gick runt den och beundrade och frågare en jävla massa frågor. han var helt klart såld på den. Fast det är väl inte så konstigt, det är ju en HONDA
Daniel Landin

HPC HABO

<span style='color:blue'><span style='font-size:21pt;line-height:100%'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Medlem nr: 1437</span></span></span>
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Har haft ortoligt lite med Harry Haffa att göra de senaste åren, men de plockade in mig precis hela tiden när jag nyss tagit körkortet. Fast det handlade bara om rutinkontrioll som det måste ha varit vanligare med då.

Jag har en kul självupplevd historia från när jag var 16 och körde hårdtrimmad Yamaha TZR -125. Det var mitt i högsommaren på landet där jag är uppväxt. Jag hade hälsat på en polare som bodde några kilometer hemifrån och eftersom det var varmt och körsträckan var kort så hade jag endast jeansshorts och hjälm på mig (bar överkropp och barfota alltså). Polaren bodde en bit in på en rolig grusväg som avslutas i en lång raka med häftiga krön innan man kommer till en asfaltskorsning.

Jag laddade friskt med 125:an på grusvägen och höll ca 120-130 över krönen för att det skulle lätta ordentligt. När jag kommer flygande över sista krönet så upptäckte jag till min förskräckelse att snuten har parkerat i korsningen framför mig. Jag bromsade för allt vad tygeln höll och lyckades få stopp på hojen bara någon meter från snutbilen! Det var ett ganska kraftigt dammoln runt både mig och bilen.

Ut kliver en uniformerad kille i 35-årsåldern och flinar.
-Är det inte lite farligt det där? Frågar han
-Ehh vaddå? mumlar jag och tänker på att jag nästan låg i dubbla hastighetsbegränsningen.
-Åka sådär naken. Svarar snuten och tittar lite förvånat på mina nakna fötter.
-Ehh, jo kanske det, men jag bor precis härborta. Svarade jag och pekade med en skakig hand.
-OK. Svarade snuten. Å jag antar att du inte har något körkort med dig heller?
-Nä fanken! Det ligger i skinnstället hemma....
-OK, kör försiktigt! Sa polisen, flinade igen och vinkade iväg mig!

Jag blev lite paff, men insåg att snutar är som folk är i allmänhet. Lika trevliga och otrevliga som vilka som helst.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Krister

<!--QuoteBegin-Steffo+7 Apr 2005, 22:14:39--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo @ 7 Apr 2005, 22:14:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag blev lite paff, men insåg att snutar är som folk är i allmänhet. Lika trevliga och otrevliga som vilka som helst.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=123908"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Så sant som det är sagt! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Bergan

Har faktiskt aldrig blivit stoppad av farbror blå, men det kommer säkert bli ändring på det om nån vecka när jag får min CTR! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Pierre
Kontakt:

Själv har jag bara positiva tankar om farbror blå, brukar spela lite dum när dem påpekar fel färg på belysning fram eller dyligt, brukar säga att det var så när jag köpte bilen och att det är konstigt att bilprovningen inte har sagt något.
Senast så hade jag faktiskt besiktigat samma dag som jag blev stoppad, har dock aldrig fått böter av dem.
Pierre Önnefält
Servicetekniker Cramo Sverige AB
Ford Mondeo ST 220 -02
Medlnr: 397
Borås

<span style='color:red'>Djurgårdens IF</span>

<span style='color:green'>http://Pierre5633.onlineshowoff.com</span>
stiivN
Namn: Stefan Karlsson

Ville bara säga att snutarna vi fick uppleva på Helsingborgs träffen, eller dom som vi mötte sist var oehört trevliga! Sen att dom dregglade över PBs och Scottes bilar var något annat [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

Edit* Speciellt när Scotte svarade ärligt vad han hade gjort med bilen.
Senast redigerad av stiivN den 8 april 2005, 10:19, redigerad totalt 1 gånger.
Stefan Karlsson
AcKyL

Jag har oftast blivit bra behandlad av polisen, blivit stoppad 5 ggr, 3 ggr var dem hur schyssta som helst. Första gången stoppades jag för jag körde en opel kadett som kostat 2000 kr, avställd, obesiktad och oförsäkrad. Dem varnade bara att jag inte skulle köra bilen mer och sa åt mig att köra försiktigt så inget hände. Andra gången fick jag en böter som var maxad (2000 kr för 150 på en 90 väg), dem drog inte körkortet på plats men länstyrelsen sa annat i ett brev 2 månader senare...
Och sen vart det en rutinkontroll på e4an kl 5-6 på morgonen, dem frågade vart jag varit osv och det slutade att jag berättade allt om mitt nattjobb som tidningsbud. Väldigt bra bemötande från hans sida.
Efter det så blev jag stoppad för samma sak som första ggn, dock med min rex. Var mitt i natten och jag skulle hämta en kompis från ett ställe, dem sa bara åt mig att dem ville se min bil på min parkeringsplats inom 2 h och att dem skulle kolla det.
Sen så hyrde jag en golf under påskhelgen, inom 1 h körde jag rakt in i en poliskontroll där dem stod med speedcam och tog mig körandes 63 på en 50 väg. Fick en böter på 1200 kr. Men dem hade jävligt bra bemötande och önskade glad påsk och så.

Gisson, det där med hunden....det där var jävligt lågt av den snubben, jag hade blivit aslack där men antagligen inte gjort något för det skulle försämrat situationen. Jag hatar när folk missbrukar deras makt. Jag skulle nog anmält den händelsen för att det ska ändå inte ske. Poliserna har ingen jävla rätt som helst att vara uppkäftiga och reta upp folk. Dem är till för att hålla lugn och ordning i samhället, inte att reta upp folk.
[b]Björn Bekkouche[/b][i], Stockholm #1251[/i]
[i]Kör:[/i]
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- [b]Ford Focus Flexifuel -08[/b]

[i]Tidigare fordon:[/i]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- VW Golf GTi 2,0L MK1 -84
- Nissan Micra K10 -88 [i](R.I.P.)[/i]
- Honda [b]CRX[/b] SOHC 1,6i -88
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
Magyar

Jag har haft kontakt med poilsen ungefär 5-6 ggr. Endast 2 ggr har de varit trevliga. En gång när jag precis hade köpt min del Sol så småsnackade vi vid bensinmacken. De beundrade bilen och trodde knappt att den kostade bara 60k.

Sen när jag precis började tappa all förtroende för polisväsendet i Sverige (efter nyheterna om gubben som misshandlades vid en bensinmack och hela händelsen filmades av övervakningskameran) så händer följande positiva bemötande av polisen.
När jag inte kommer loss med bilen i snöovädret så dyker plötsligt två poliser upp gående och börjar putta på min bil. hehe

Så visst finns det trevliga poliser!
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Green_Frogg
Kontakt:

blev stoppad nu i veckan för att min reggskylt fram inte va tillräckligt synlig + att jag hade grön skyltbelysning bak. tjurig som fan va han men slapp böter gjorde jag i alla fall. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
Christer Wahlqvist
Kumla
Kwan

<!--QuoteBegin-eko+7 Apr 2005, 15:23:31--><div class='quotetop'>QUOTE(eko @ 7 Apr 2005, 15:23:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->samt att vi i helgen träffade på riktigt bra poliser på vår träff i hbg..
måste säga dom bästa poliserna ja rtäffat på! kan tänka mig dom andra håller med mig som va där..

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=123683"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

håller med.....de var väldigt trevliga
"Livet är inte mer planerat än harens som skuttar över vägen."

Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
Ali
Namn: Ali T

förra lördagen.. kör på 110väg.... blir 90.. saktar in... låg på 102 50m efter 90skylten, så ser man plötsligit att en polis kommer ut å vinkar in mig.... böter....

igår kväll.. 70väg.... hållere 75... sen blire 50, släpper gasen å glider in... å så ser man en blixt.... 72km/h....

blivit stoppad ganska många gånger, i flesta fall har de varit otrevliga poliser, men inte dessa 2 gångerna... däremot var dem inte snälla mot plånboken !!!
Användarvisningsbild
Martin_M
Styrelsen Gold
Bil: del Sol K24
Namn: Martin Mogren
Has thanked: 63 times
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Blivit "stannad" en gång, 18 år, hade haft delsolen i nån månad. var inget speciellt, kom lite för fort i en korsning. De kollade regskyltarna (tyckte de såg små ut, men jag har fått små av vv så).

Aldrig blivit "stannad" sedan dess. Har kört in i 3-4 nykterhetskontroller. Men aldrig blivit stannad för hur snabbt jag kör eller bilen. Gäller att ta det lungt i trafiken.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
janne.w

<!--QuoteBegin-Sanel+7 Apr 2005, 12:56:49--><div class='quotetop'>QUOTE(Sanel @ 7 Apr 2005, 12:56:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Japp ...blev stoppad av polisen idag...igen.Rutinkontroll bara men de kollade extra noga på bilen (de gick runt bilen 3-4 gånger vilket de gör alltid när jag har lite sportigare bilar)och var lika otrevliga som alltid.Har aldrig träffat en polis som var trevlig. Ville bara kolla med er hur blir ni behandlade av de när ni blir stoppade och kollar de extra på era bilar eller inte.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=123628"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
jag har jobbat inom polisen (inte som POLIS, endast som civil...jag satt i reseptionen.
har åkt med några ggr DOM KÖR SOM SVIN Även utan blå ljus [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
Jan Wohlberedt

<span style='color:red'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>

Vinter bil: Toyota camry 2,2 gl automat 92
Sommar bil:Honda civic 1,8 vti Manuelt 97</span></span>
pr0ny
Namn: Ronny P

Måste säga att jag har alltid haft tur=)

har blivit stannad med 2 bilar me körförbud, va inga problem, snackade mig ur det, när dom stanna min cougar så ville snuten provsitta å så fick jag öppna motorhuven å varva motorn å grejjer, riktgt kul va det, jätte trevliga va dom jag va där i typ 30 min för vi stog å snacka om när han hadde jänk för ett par år sen osv
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
Användarvisningsbild
insigma
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark

<!--QuoteBegin-Green_Frogg+10 Apr 2005, 22:36:38--><div class='quotetop'>QUOTE(Green_Frogg @ 10 Apr 2005, 22:36:38)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->blev stoppad nu i veckan för att min reggskylt fram inte va tillräckligt synlig + att jag hade grön skyltbelysning bak. tjurig som fan va han men slapp böter gjorde jag i alla fall.  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=125339"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Vad jag vet finns de väll inte skrivet nånstans vilken färg de skall vara på nummerskyltsbelysningen? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Berza

Fick blåsa för tionde gången idag [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img] Helt sjukt, haft körkort i snart fem år och redan blåst tio gånger... Morsan har haft körkort 30 år typ och blåst en gång, och då kör hon inte lite bil.

Till topic så har jag aldrig haft ngn otrevlig polis och har som sagt blivit stoppad rätt många gånger...

Förra året t.ex. är jag på väg hem, ser en civic framför mig som drar på lite, har min Pontiac Firebird då så jag hänger med och det gör även en S80 bakom mig. Åker c:a 110 på 50 väg och straxt innan jag är hemma så saktar jag in o ska släppa förbi volvon bakom mig (För att göra en korrekt vänstersväng [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] ). Bromsar o bromsar och bilen bakom har börjat ta sig förbi men kommer aldrig upp jämsides, vänder huvudet utåt för att kolla varför han inte kör om, möts av en polisskylt som vinkar in mig [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img] . Jag blir toknervös och kör åt sidan, säker på att körkortet är borta [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img] . Dom stannar mig och frågar varför jag inte har en regskylt fram!? Vet juh att jag inte har den där men den ligger i framrutan, förklarar för dom att jag nyss satt på ny front och inte ville borra i den utan väntar på en hållare till regskylten jag beställt från USA. Efter ett tag säger dom ok och meddelar att om dom ser bilen utan regskylt fram igen blir det böter. Inte ett ord om hastigheten, och då var dom minst tre stycken poliser... Mycket trevliga och jag fick behålla lappen [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Björn Nilsson #1483
Nu Honda Integra Type-R
Tidigare Volvo 745 -87, Pontiac Firebird V8 -89.
Skriv svar