Bodykit till Accord -95

ENBART för motorrelaterade topics
nms
Kontakt:

Efter att ha köpt en Accord -95 blev man så klart snabbt sugen på att förändra den en aning, men till min stora förfäran har jag upptäckt att min stackars bil inte alls ser likadan ut som de amerikanska modeller som de flesta kjolpaket är konstruerade för. Modellgenerationsåren verkar inte heller stämma riktigt, så jag vill nog räta ut några frågetecken innan jag drar på mig plastbitar för tiotusentals kronor som jag sedan varken kan montera på bilen, skicka tillbaka eller sälja i Sverige.

Det jag planerat i fråga om förändringar i karossen är främre och bakre stötfångare, sidokjolar, strålkastare, motorhuv, vinge, backspeglar samt eventuellt framskärmar. Kan någon upplysa mig om vilka av dessa som kan resultera i problem om man försöker montera delar avsedda för amerikanska bilar, och hur svåra dessa problem är att avhjälpa?
Kristian

Accorden för usa marknaden e en helt annan bil.. utgå ifrån att ingenting passar
Senast redigerad av Kristian den 18 juni 2005, 23:55, redigerad totalt 1 gånger.
Kristian, Hondalös.
nms
Kontakt:

De få svenska företag som importerar och säljer kjolpaket har ju produkter till Accord från flera olika amerikanska företag i sina kataloger, så någon marknad måste det ju finnas för dessa kjolpaket i Sverige.
Användarvisningsbild
Auner
Kontakt:

Jo, modellerna är inte likadana.
De två kjolpaket som jag har hittat som passar Euro-Accorden 93-96 (CC7) finns på den här sidan: <a href="http://www.cmr-autocenter.dk/" target="_blank">http://www.cmr-autocenter.dk/</a> .
Personligen tycker jag att bilen ser bra ut ändå, det är bara att sänka så är den tillräckligt snygg (enligt mig iaf)

min pärla:
(som iofs är rätt kvaddad nu Bild)

Bild
Senast redigerad av Auner den 19 juni 2005, 17:52, redigerad totalt 1 gånger.
Simon Aunér

F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
nms
Kontakt:

Hur mycket skiljer när det gäller mått, vinklar och fästpunker på främre resp. bakre stötfångare? Är det någon som har testat att montera ett amerikanskt bodykit på en CC7 och kan berätta om det ens är möjligt att få prylarna på plats, om än med lite blod, svett och tårar? Samma fråga gäller så klart strålkastare och huv.

Jag har redan sett de delar som CMR erbjuder och inte blivit imponerad. Mina planer rör sig närmare Erebuni's Shogun Style 145, Vis Racing's Cyber eller Wings West's Aggressor, även om jag kanske inte är jättesugen på att ha ett matsalsbord stickande ut framför bilen. Jag vill att min front ska vara så stor och aggressiv att Ali blir rädd Civicen ska bli uppäten när jag ligger bakom honom.
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Allt går...
Men du får modifiera duktigt om du ska få på prylarna, då det inte finns
någon som helst likheter med JPN/US Accorden.

CC7:an är byggd i U.K i ett sammarbete med Rover.
Благодаря мутра!
nms
Kontakt:

Hur är det med chassit? Är det samma problem om man ska köpa bussningssatser, sänkningssatser, stötdämpare etc., eller är de prylarna likadana?
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Japp... Engelska versionen är en helt annan bil..
Dock så är det oftast lättare att hitta stötdämpare, sänkningssatser osv.
av europeiska företag som t.ex H&R, K&W mfl då detta är europeiskt byggda bilar
Благодаря мутра!
Användarvisningsbild
Auner
Kontakt:

Jepp, det stämmer. Jag har Koni och Eibach på min.
Bussningar har jag inte kollat direkt..
I bromsväg borde det inte vara så svårt att hitta uppgraderingar, då det är samma skivor som på Preluden, med Prelude/NSX-belägg fram.
Kolla min projekttråd, där finns det kanske lite info [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Simon Aunér

Kristian

de e samma chassie som 90-93.. så bussnignar å dämpare ska passa mellan dom modellerna
Kristian, Hondalös.
Ali
Namn: Ali T

<!--QuoteBegin-nms+19 Jun 2005, 18:02:04--><div class='quotetop'>QUOTE(nms @ 19 Jun 2005, 18:02:04)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag vill att min front ska vara så stor och aggressiv att Ali blir rädd Civicen ska bli uppäten när jag ligger bakom honom.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=155195"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

ohhhh en 4 dörrars accord med stock 2.0l sohc motor.... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img]

ja du kommer då aldrig kunna ligga framför mig [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]

jaja, hoppas du hittar något iaf.. men jag håller med Auner.. en sänkning gör susen...

sänkning, toning, 18", ny lack... de blir gr8 !
Användarvisningsbild
Auner
Kontakt:

Simon Aunér

Skriv svar