ang service s2000
Tja, snackade med Fredrik på forumet idag, vi kom då in på service.
Jag nämde att Rosenholtz samt service manualen säger att den ska servas först när den nått 1500 mil (under normala kör förhållanden), undrade då om man inte ska serva den tidigare. Min bil har nu gått 1021 mil exakt, jag har fyllt på olja 1 gång. Ska jag serva den direkt eller tills jag nått 1500 mil enligt direktiv?
På s2ki.com skriver dom att man SKA låta fabriksoljan vara kvar tills 1500 mil, då den innehåller speciella ämnen för just inkörningen av motorn. Dvs man ska bara fylla på Olja inte serva innan 1500 mil.
Kan tillägga att 80% av milen är distansmil, Umeå-sthlm-borås.
Any thoughts?
/Kenny
Jag nämde att Rosenholtz samt service manualen säger att den ska servas först när den nått 1500 mil (under normala kör förhållanden), undrade då om man inte ska serva den tidigare. Min bil har nu gått 1021 mil exakt, jag har fyllt på olja 1 gång. Ska jag serva den direkt eller tills jag nått 1500 mil enligt direktiv?
På s2ki.com skriver dom att man SKA låta fabriksoljan vara kvar tills 1500 mil, då den innehåller speciella ämnen för just inkörningen av motorn. Dvs man ska bara fylla på Olja inte serva innan 1500 mil.
Kan tillägga att 80% av milen är distansmil, Umeå-sthlm-borås.
Any thoughts?
/Kenny
Senast redigerad av kennyr den 20 augusti 2005, 14:30, redigerad totalt 1 gånger.
Kenny Refhagen #1215
Honda S2000 -05 Hardtop
Umeå
Honda S2000 -05 Hardtop
Umeå
-
Lill´brorsan
- Kontakt:
varje år eller 1500mil...
Tillsatsen som finns i oljan när de är nya kan du köpa av rozenholtz och slänga i igen om du vill!
Tillsatsen som finns i oljan när de är nya kan du köpa av rozenholtz och slänga i igen om du vill!
------------------------------------------
Andreas Håkansta
Sweden Track And Challenge Club
[i]-Vi vill inspirera till rolig och seriös bankörning[/i]
www.stacc.se
[i]-För mer info ang våra arrangemang[/i]
Andreas Håkansta
Sweden Track And Challenge Club
[i]-Vi vill inspirera till rolig och seriös bankörning[/i]
www.stacc.se
[i]-För mer info ang våra arrangemang[/i]