Tål inte starkt!

ENBART för motorrelaterade topics
Janén

Detta hände igår när jag bestämde mig får att få bort allt salt och skit på bilen. jag körde till statoilmacken och beställde en guldtvätt. (ända programmet som gick att få utan borstar.)
Jag kör in bilen och den blir avspolad och jag kör hem.
Väl hemma så upptacker min kära fader att en gummilist mellan vindrutan och taket har släppt.
Idag var jag hos ÅF och visade dom gummilisten och han frågade om jag använt något avfettningsmedel? Då kom jag och tänka på biltvätten och sa att den genom gått en helt vanlig biltvätt utan borstar.
han sa då att gummilisterna kan "svälla upp" om något stark medel kommer på dom.
Han sa att jag skulle vänta till våren och se om det gick tillbaka av sig själv när värmen kommer.
Då undrade jag om det inte gick tillbaka, vad skulle jag göra då?
Han sa att dom skulle vara tvugna att limma om hela rutan. Jaha sa jag, och det går på garantin då? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Nej du, det gör det inte sa han. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img]

Så nu hoppas jag att våren kan fixa mina problem.
Senast redigerad av Janén den 30 januari 2006, 21:12, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='color:black'>Fredrik Janén Hammarberg</span>
<span style='color:black'>Honda Civic Type</span> <span style='color:red'>R</span><span style='color:black'>-05</span> <span style='color:red'>Milano Red</span>
<span style='color:black'>[b]AEM[/b] Cold Air Intake RSX Type</span>
<span style='color:black'>[b]DC Sports[/b] catback</span>
stiivN
Namn: Stefan Karlsson

Annars får du ta det på försäkringen eller statoils försäkring då dom har orsakat det ?
Stefan Karlsson
Walkire

Jag hade otur på jönköpings shellmack..skulle tvätta bilen i automaten innan hemresa till stockholm. När jag ska köra ut hör jag dunkande bilen tvärstannar+ att man hör den välkända läckage ljudet från avgassytemet....frågade inne på macken vad som gäller han hänvisa till en miniskylt som man fkt inte ser från bilen där det står att "för extrautrustade bilar ansvaras ej". Sådärja, bara för att bilen e sänkt så e det extra utrustad...great!
Alexis Ulloa
Honda Civic HB-93
Så SLÖ!!!
stiivN

Så kan dom inte skriva. Utför dom en tjänst så har dom ett ansvar också ! Går du vidare med denna tror jag att du har stor chans att vinna...
Stefan Karlsson
Kristian

gummi lister på alla bilar sväller när man har avfettning på för länge... så troligen har inte all avfettnig spolats bort i tvätten
Kristian, Hondalös.
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

<!--QuoteBegin-stiivN+30 Jan 2006, 21:24:47--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN 4 30 Jan 2006, 21:24:47)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Så kan dom inte skriva. Utför dom en tjänst så har dom ett ansvar också ! Går du vidare med denna tror jag att du har stor chans att vinna...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=237434"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Kan de visst...
Så länge de har upplyst så är det inte deras ansvar längre---
Благодаря мутра!
stiivN

Jo, men eftersom hans list inte är extrautrustad så borde det bara gälla den delen. Jag är förstående om det gäller att en sak som är extrautrustad går sönder.. men att en originaldel på bilen går sönder så är det något som är fel, därför ska han driva det vidare. Kanske visar sig att deras medel itne är så bra trots allt !
Stefan Karlsson
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Nej nej..: men jag antog att du svarade på Walkire´s inlägg...
Благодаря мутра!
Bergan

Brorsan var med om detta på sin CTR och han får detta fixat idag på garantin. Återförsäljaren säger att det är ett standardfel att gummilisten lossnar, oavsett om man har stark avfettning eller inte.

Prova att vänd dig till en annan ÅF i annat fall och prova lyckan där.
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Mokkun
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Bergan+1 Feb 2006, 07:48:21--><div class='quotetop'>QUOTE(Bergan 4 1 Feb 2006, 07:48:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Brorsan var med om detta på sin CTR och han får detta fixat idag på garantin. Återförsäljaren säger att det är ett standardfel att gummilisten lossnar, oavsett om man har stark avfettning eller inte.

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=238042"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Precis. Gummilisten är inte korrekt limmad eller nåt.
Tycker att din dealer ska hjäla dig fixa detta.

Min började tjuta av vinddraget i farter över 170km/h.
Det ständiga tjutandet gjorde mig nästan döv [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Mikael Pira
CTR -03 *såld*
CTR -04 <-- Till salu.
HPC #1072
<span style='color:purple'>http://www.oncelosthorizon.com/</span>
<span style='color:blue'>http://www.heedonline.com/</span>
Danjel

<!--QuoteBegin-Janén+30 Jan 2006, 21:11:07--><div class='quotetop'>QUOTE(Janén 4 30 Jan 2006, 21:11:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Detta hände igår när jag bestämde mig får att få bort allt salt och skit på bilen. jag körde till statoilmacken och beställde en guldtvätt. (ända programmet som gick att få utan borstar.)
Jag kör in bilen och den blir avspolad och jag kör hem.
Väl hemma så upptacker min kära fader att en gummilist mellan vindrutan och taket har släppt.
Idag var jag hos ÅF och visade dom gummilisten och han frågade om jag använt något avfettningsmedel? Då kom jag och tänka på biltvätten och sa att den genom gått en helt vanlig biltvätt utan borstar.
han sa då att gummilisterna kan "svälla upp" om något stark medel kommer på dom.
Han sa att jag skulle vänta till våren och se om det gick tillbaka av sig själv när värmen kommer.
Då undrade jag om det inte gick tillbaka, vad skulle jag göra då?
Han sa att dom skulle vara tvugna att limma om hela rutan. <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Jaha sa jag, och det går på garantin då?<!--colorc--></span><!--/colorc--> [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Nej du, det gör det inte sa han.<!--colorc--></span><!--/colorc--> [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img]

Så nu hoppas jag att våren kan fixa mina problem.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=237415"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

<!--QuoteBegin-Bergan+1 Feb 2006, 07:48:21--><div class='quotetop'>QUOTE(Bergan 4 1 Feb 2006, 07:48:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> Brorsan var med om detta på sin CTR och han får detta fixat idag på garantin<!--colorc--></span><!--/colorc-->. Återförsäljaren säger att det är ett standardfel att gummilisten lossnar, oavsett om man har stark avfettning eller inte.

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=238042"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Skulle vi inte kunnat samla de fel som CTR ägare har drabbats av och fått åtgärdade på garanti, kan ju va bra å veta då det verkar skilja sig från åf till åf om man får det gjort... Vet man att andra fått det på garanti kan man ju stå på sig!
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->[b][u]Daniel Nilsson[/u][/b] <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->[b]Mazda Rx-8 -04[/b] *Såld*
<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->MazdaSpeed, DC-Sport, ASA, <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->[b]Civic Type-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> -05[/b], Nighthawk black pearl *Krockad, tyvärr...*<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Invidia, Injen, 5Zigen, Stri<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->[b]Civic ESi -92[/b] *Krockad*<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Little Elk
Namn: Fredrik Edin

Jag använder mig av avfettning varje ggr jag tvättar bilen nu under vintertid. Man får ju inte bilen ren utan det och inte fan sätter jag igång å gnuggar någt mot lacken om jag itne sett till att all smuts som satt sig är borta först! Käns som självmord mot lacken att inte använda det. Och det här med upsvällande list har jag alldrig varit med om. Har endå hållt på att tvätta familjens bilar i 10 år nu... alla har haft en liknande gummi list. och ingen har svält.
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Skriv svar