SALUS ANSVAR - VILKET JÄVLA PISS!!

ENBART för motorrelaterade topics
MagnusL
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren

Lång historia kort.. eller, ja.. inte lika jävla lång en följetong iaf.. eller, jo kanske.. <!--emo&:ranting:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ranting.gif[/img]<!--endemo-->

Jag tecknade en försäkring på min Civic type-R, typ 2003 hos Salus Ansvar eftersom jag fick ett bra pris, bytte sen bil och skaffade en Pegga 206 RC som jag hade försäkrad hos dom, sen skaffade jag även en Civic VT som lekbil och tecknade försäkring genom, ja just det Salus Ansvar.. Jag är (var) en trogen kund helt enkelt. Jag betalar mina räkningar i tid och tjafsar inte i onödan, inte en skada under min tid som kund där heller..

Nåväl..

Jag flyttade från Hjorthagen (i stockholm) till Gröndal och i samband med detta så anmälde jag självklart min flytt till Svenskadressandring och alla mina räkningar blev uppdaterade med den nya adressen förutom räkningarna från Salus Ansvar som jag inte fick några räkningar ifrån längre. Efter en månads tid så ringde jag till dom och undrade vad som hänt. Dom sa att det bara var ett "litet misstag" och att räkningen skulle komma nästa månad, fast då med dubbla avgiften. Bra tänkte jag och sen tänkte jag inget mer på det förens jag ändå inte fick någon räkning i månadens slut. Så jag ringde igen och förklarade läget.. "jaja, har flyttat.. bla bla.. nästa räkning bla bla.." Blev återigen klappad på huvudet av en kundtjänsttant..

Men, i slutet av nästa månad kom det istället ett otrevligt brev ifrån trafikförsäkrningsföreningen (dom hade minsann rätt adress) som hävdade att Salus Ansvar sagt upp min försäkring eftersom jag "inte betalt i tid.." För dom som inte vet så är det jävligt dyrt att vara "kund" hos trafikförsäkringsföreningen..

Då blev jag jävligt förbannad och ringde till försäkringsbolaget och frågade vafaan som försigick. Dom sa att jag fick skylla mig själv och att jag visst fått deras räkningar och att dom skickat till rätt adress. Om inte jag fått breven ändå så var det postens fel så då skulle jag tjata på dom sa Salus.. (bra service..)

Jaja, jag tänkte att det där ska vi nog bli överens om sen, men bäst att betala till "föreningen" samt att dra igång försäkringen igen hos Salus tills allt är uppgjort.

Iaf.. Nu har jag flyttat till ytterliggare en lägenhet.. (Stockholm is the shit.. not.. )så nu har jag gjort ytterliggare en adressändring.

Och då, kom det en hel jävla hög med brev från Salus i ett stort kuvert från posten. Alla var skickade till min gamla adress Verkar som om min nya adressändring gjorde så att posten provade att skicka ut dom igen.. alltså, det ÄR Salus som har klantat sig eftersom dom inte haft rätt adress, trots att jag t.o.m ringt och givit dom adressen samt gjort en korrekt adressändring hos skattemyndigeheten..

Iaf, åter igen ringde jag således till Salus och sa att nu har jag bevis för att det är ni som klantat er. Ni har skickat till fel adress och jag har fått tag på dom breven nu. Så hit med mina stålar som jag fått betala till trafikförsäkringsföreningen. Jaja, sa en kille på Salus, jag ringer Dig imorrn så löser vi detta.. tror Ni dom ringde?? Nej, det gjorde dom inte.

Jag tänkte att det där tar jag imorrn, det är lungt.. Men, när jag kommer hem så ligger där ännu ett brev från trafikförsäkringsföreningen.. Totalt är jag nu nästan uppe i 3000 kr att betala.. Nu flippar jag ur totalt och ringer till Salus och säger att "Nu ska jag prata med en chef på studs annars får Ni läsa om den här skiten i aftonbladet imorrn.."

Jag får prata med en chef som säger att, ja det här var ju pinsamt typ.. Sen säger han lite mellan raderna att jag ändå kanske ljuger, men att han ska kolla med skattemyndigheten att min adressändring verkligen var korrekt och isf ska jag få tillbaks mina pengar. Han lovade att ringa innan kl 16.00 nästa dag. Jag ringde självklart till svensk adressändring för att dubbelkolla min adressändring och som tur var har jag t.o.m kvar papprena. Allt var grönt hos dom så det är garanterat Salus som klantat sig. Inte nog med att jag ska ha tillbaks mina stålar, jag ska fan ha kompensation också.. Annars JÄVLAR!! <!--emo&:boxing:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/boxing.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:ranting:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ranting.gif[/img]<!--endemo-->

Så för att summera:

1. Jag är en bra kund som sköter sig och betalar bra.
2. Salus tappar bort min adress som en härlig vårpresent till en bra kund..
3. Jag ringer och påpekar detta, blir klappad på huvudet av kundtjänsttant..
4. Påpekar IGEN att allt inte står rätt till.. återigen klappad på huvudet..
5. Salus skiter i att höra av sig trots att det står i deras kundsystem att det är problem med min adress, dom fimpar mig som kund istället.
6. Jag ringer och påpekar att dom gjort fel, då skyller dom ifrån sig..
7. Nu har jag bevis för allt och imorrn trycker jag dit Salus ordentligt.
8. Såfort jag får tillbaks mina stålar så kommer jag avsluta samtliga försäkringar hos dom samt be dom dra åt helvete.
Senast redigerad av MagnusL den 19 juni 2006, 09:56, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Stabilt agerat av dom, hoppas det löser sig och om det inte gör det så hojta till så kan vi spöa det levande skitet ur dom <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Bergan

På dom bara! och skicka Aftonbladet på dem ändå! Dom verkar ju inte ha något bättre för sig än att skriva om "krisen" i landslaget ändå! <!--emo&:boxing:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/boxing.gif[/img]<!--endemo-->
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
MagnusL

Jag kan väl säga som så att dom har definitivt försökt att knulla fel person.. Jag kommer inte vika en tum..
2008 wrx sti
david-o

Gött att du orkar stå på dig iaf, behövs fler såna!

Hade jag råkat ut för det så hade jag nog bara fegat ur och bett dem köra upp lyktstolpen lite längre upp i hålet.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Salus e skit...
Har haft dem tidigare och det var bara problem tyvärr...
Благодаря мутра!
Jay-c
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson

då vet man vilket f-bolag man ska undvika då..
stå på dig! <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
maniac
HPC Guld Medlem
Bil: crx
Namn: Peter Åstrand
Has thanked: 2 times

bra gjort magnus ! starkt gjort att sköta det så lungt.
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
Användarvisningsbild
Asse
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Been thanked: 6 times

Jag som nyss bytt till dom eftersom deras försäkring täcker bankörning <!--emo&:blink2:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/blink2.gif[/img]<!--endemo-->
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Jimmy
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Kontakt:

HAHAHAHAHA YEEEEES PÅ DOM JÄVLARNA BARA HAHAHA skön läsning, drygt för dig dock
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Mibbe
Bil: Civic VT
Namn: Henrik Mårdh

Man blir ju mörkrädd när man hör sånt här.

Ge dem var dem tål Magnus!
Henrik Mårdh #248
Göteborg

Civic VT-91 *renovering pågår*
Civic EK4 -00 *såld*
SAAB 9-5 2.3T kombi -01 *Familjepulkan**såld*
Civic 1.8 Sport -11 *Nya familjepulkan*

Tack till

SCRAM
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Jag har också salus ansvar, har inte haft några problem hitintills, men det visar sig ju bara när man behöver kontakta dem.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
wriid
Namn: Johnny Åkerlind

Tråkigt att höra men intressant läsning. Jag tycker du gör mkt rätt i att stå på dig. Kolla upp dina rättigheter noggrant med ARN blir det väl och kör över dem. Försäkringsbolag ska bara ha!
Plus kanske kan vara en idé att ringa till. Dem vill nog ha ett scoop i TV <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->

Lycka till och håll oss uppdaterade
[b]Medlem #1535[/b]
david-o

<!--QuoteBegin-Asse+14 Jun 2006, 23:30:27--><div class='quotetop'>QUOTE(Asse 4 14 Jun 2006, 23:30:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag som nyss bytt till dom eftersom deras försäkring täcker bankörning  <!--emo&:blink2:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/blink2.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]297776[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
jag skulle nog vara lite skeptisk mot att dem täcker bankörning.
Dem har ett litet halvluddigt utlåtande som man kan tolka som det men om man skulle råka pajja bilen i verkligheten så är det dem som bestämmer reglerna.
Och även om jag inte har några bevis för det så skulle jag inte bli särskilt förvånad om man fick stå där med skägget i brevlådan utan att få en krona i ersättning.

Det brukar alltid finnas en hake med konstiga försäkringsbolag och när något händer med ens bil (eller vad man nu har försäkrat) så får man betala igen den billigare premien med råge genom att t.ex. inte få ut så mycket som man borde få ut, eller så får man kanske inte ut något alls, eller så trilskas dem på något annat jobbigt och tidskrävande sätt.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
MagnusL

<!--QuoteBegin-wriid+15 Jun 2006, 08:15:36--><div class='quotetop'>QUOTE(wriid 4 15 Jun 2006, 08:15:36)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Plus kanske kan vara en idé att ringa till. Dem vill nog ha ett scoop i TV <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]297827[/snapback][/right]

Ja.. hehe.. Kanske är tur att man råkar jobba på Nordens största TV-bolag då.. <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
2008 wrx sti
MagnusL

Jahopp.. Dom lovade att ringa innan 16.00 idag, vilket dom naturligtvis inte gjorde..

Jag fick ringa upp igen och denna gång gav dom med sig.. Nu lovade dom att jag ska få tillbaks pengarna imorgon. Dom har antagligen ett fel i sina datasystem som gör att inte C/O adresser hanteras på ett korrekt sätt.

JÄVLA IDIOTER.. Jag har totalt säkert lagt ner 5 timmar på detta.. Vem betalar mig för det..? Nä, såfort jag fått tillbaks mina stålar kommer jag be dom dra åt helvete.
2008 wrx sti
ziggy

Bra jobbat! Helt rätt. Skönt att man hör att någon lyckas vinna mot försäkringsbolagen. Grattis kanske är på sin plats t.o.m!
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"

-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Jontis
Namn: JonasSundgren

Jag kommer att byta dit av samma anledning som Asse...
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Clabbe

<!--QuoteBegin-MagnusL+15 Jun 2006, 16:26:27--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL 4 15 Jun 2006, 16:26:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Dom har antagligen ett fel i sina datasystem som gör att inte C/O adresser hanteras på ett korrekt sätt.
[right][snapback]298005[/snapback][/right]

Tror du att du är ensam om detta "problem" i såna fall? <!--emo&:whistling:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/whistling.gif[/img]<!--endemo-->
Благодаря мутра!
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Vad spelar det för roll? Han ska väl ändå ha ut sina pengar?
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Clabbe

Absolut att han ska... Tönt! <!--emo&:P-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img]<!--endemo-->

Menade bara att undra hur många andra som har hamnat i den situationen egentligen...
Благодаря мутра!
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

<!--QuoteBegin-MagnusL+15 Jun 2006, 16:26:27--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL @ 15 Jun 2006, 16:26:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jahopp.. Dom lovade att ringa innan 16.00 idag, vilket dom naturligtvis inte gjorde..

Jag fick ringa upp igen och denna gång gav dom med sig.. Nu lovade dom att jag ska få tillbaks pengarna imorgon. Dom har antagligen ett fel i sina datasystem som gör att inte C/O adresser hanteras på ett korrekt sätt.

JÄVLA IDIOTER.. Jag har totalt säkert lagt ner 5 timmar på detta.. Vem betalar mig för det..? Nä, såfort jag fått tillbaks mina stålar kommer jag be dom dra åt helvete.
Jag klämmer alltid företag jag har problem med på kompensation för utlagd tid. I alla fall om det rör sig om så mycket som du lagt ned.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
RobbanT

Du måste berätta hur det löste sig för dig sen! Hoppas det fixar sig
www.sodervidinge.se
Mooseman
Bil: Civic K20
Namn: Erik Petersson

<!--QuoteBegin-M Scotte+15 Jun 2006, 19:47:09--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte 4 15 Jun 2006, 19:47:09)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-MagnusL+15 Jun 2006, 16:26:27--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL 4 15 Jun 2006, 16:26:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jahopp.. Dom lovade att ringa innan 16.00 idag, vilket dom naturligtvis inte gjorde..

Jag klämmer alltid företag jag har problem med på kompensation för utlagd tid. I alla fall om det rör sig om så mycket som du lagt ned.
[right][snapback]298116[/snapback][/right]

Vågar man fråga hur du går till väga med det? JAg har aldrig lyckats få de jäklarna att punga ut med kompensation.. <!--emo&:hmm:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/hmm.gif[/img]<!--endemo-->
Team Kalmar
MagnusL

<!--QuoteBegin-Jontis+15 Jun 2006, 16:50:57--><div class='quotetop'>QUOTE(Jontis @ 15 Jun 2006, 16:50:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag kommer att byta dit av samma anledning som Asse...
[right][snapback]298044[/snapback][/right]

Jag är extremt tveksam till den klausulen, den är mycket luddig och när det väl kommer till kritan så kan dom nog backa. Det man skulle vilja ha är ett skriftligt svar på exakt vad som gäller. Kanske att man mailar dom med en fråga där man beskriver exakt hur en av våra bankörningar går till och sen får ett svar: "ja, under dessa förhållanden så skulle Du få ersättning."
2008 wrx sti
Bergan

<!--QuoteBegin-MagnusL+16 Jun 2006, 09:39:02--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL @ 16 Jun 2006, 09:39:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Jontis+15 Jun 2006, 16:50:57--><div class='quotetop'>QUOTE(Jontis @ 15 Jun 2006, 16:50:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag kommer att byta dit av samma anledning som Asse...

Jag är extremt tveksam till den klausulen, den är mycket luddig och när det väl kommer till kritan så kan dom nog backa. Det man skulle vilja ha är ett skriftligt svar på exakt vad som gäller. Kanske att man mailar dom med en fråga där man beskriver exakt hur en av våra bankörningar går till och sen får ett svar: "ja, under dessa förhållanden så skulle Du få ersättning."
[right][snapback]298295[/snapback][/right]

Skulle någon kunna visa mig var det står i deras avtal att dom godkänner banåkning? Hatar att leta efter olika paragrafer i villkoren...
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
TriXiE77
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt

vänta på dina pengar magnus.. och gå till pressen iaf.. du lär ju inte vara ensam om att ha blivit drabbat av detta om de har vart fel i deras "system"
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Been thanked: 6 times

<!--QuoteBegin-Bergan+16 Jun 2006, 10:33:52--><div class='quotetop'>QUOTE(Bergan 4 16 Jun 2006, 10:33:52)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-MagnusL+16 Jun 2006, 09:39:02--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL 4 16 Jun 2006, 09:39:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Jontis+15 Jun 2006, 16:50:57--><div class='quotetop'>QUOTE(Jontis 4 15 Jun 2006, 16:50:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag kommer att byta dit av samma anledning som Asse...

[right][snapback]298295[/snapback][/right]

Skulle någon kunna visa mig var det står i deras avtal att dom godkänner banåkning? Hatar att leta efter olika paragrafer i villkoren...
[right][snapback]298304[/snapback][/right]

Skummade igenom villkoren lite snabbt, men hittade inget.
Men jag har blivit lovad vagnskada på bana per telefon, fan att man inte spelade in <!--emo&:blink:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/blink.gif[/img]<!--endemo-->
Mailade dom nu, ska bli intressant att se vad dom svarar, om dom svarar...
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Jontis
Namn: JonasSundgren

När jag ringde så snackade jag först allmänt om försäkringen.
Till slut: "Å så kommer vi till banåka. Täcker den det?"

Hörde ett hjärtligt skratt på andra sidan luren från den medelålders damen:
"Du är en av dom! Jo, den täcker banåka så länge det inte är träning för tävling eller tävling.
Vi är de enda i sverige som godkänner det."

Jag är inte ensam om samma bemötande... <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
david-o

<!--QuoteBegin-Jontis+16 Jun 2006, 19:10:37--><div class='quotetop'>QUOTE(Jontis 4 16 Jun 2006, 19:10:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->När jag ringde så snackade jag först allmänt om försäkringen.
Till slut: "Å så kommer vi till banåka. Täcker den det?"

Hörde ett hjärtligt skratt på andra sidan luren från den medelålders damen:
"Du är en av dom! Jo, den täcker banåka så länge det inte är träning för tävling eller tävling.
Vi är de enda i sverige som godkänner det."

Jag är inte ensam om samma bemötande... <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]298484[/snapback][/right]
Låter bra om dem säger det så rakt ut. Nästan så man skulle prova byta då.
Fast för säkerhets skull ska man nog be att få det på papper eller spela in det.
Baden - CH
Låst