Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Hur är det med Hondas kvalitet egentligen?
Ja, man undrar...
När jag köpte min CTR ny i september, så var det 3 småfel på bilen redan från början:
1. relät till strålkastarspolarna var trasigt
2. ena innerskärmen var trasig - som det visade p.g.a. att man vid AC
montering kört bilen utan att montera tillbaka innerskärmen <!--emo&:annoyed:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/annoyed.gif[/img]<!--endemo-->
3. några pluggar till plastskärmar på undersidan saknades.
Rosenholtz hade fixat allting direkt, på garantin så klart <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
Sen hade jag inte kört bilen så mycket ända tills jag ställde på den 1:a maj.
Jag tyckte i.o.f.s. att ganska mycket skräp i form av småfrön kom in i kupén
men jag körde en del med öppna fönster så jag funderade inte mycket på det.
Ända tills idag! Jag gästparkerade inatt på ett ställe på Danderyd, under lövträd...
Jag sätter mig i bilen idag, slår på tändningen och plötsligt en jäkla massa små
frön kom utflygade från alla håll och kanter inne i kupén! <!--emo&:shock1:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/shock1.gif[/img]<!--endemo-->
Jag kollade då i instruktionsboken var kupéfiltret ska sita och hur man kommer åt det.
Det ska finnas 2 filter brevid varandra, bakom handsfacket.
Jag har kollat och det finns bara 2 tomma plastramar där!!! <!--emo&
-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/mad.gif[/img]<!--endemo-->
Hur faaan kan man missa nåt sånt? I fabriken? Eller vid AC montering?
Nu får jag dammsuga hela kupén och dessutom åka till verkstad och fixa skiten <!--emo&:ranting:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ranting.gif[/img]<!--endemo-->
När jag köpte min CTR ny i september, så var det 3 småfel på bilen redan från början:
1. relät till strålkastarspolarna var trasigt
2. ena innerskärmen var trasig - som det visade p.g.a. att man vid AC
montering kört bilen utan att montera tillbaka innerskärmen <!--emo&:annoyed:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/annoyed.gif[/img]<!--endemo-->
3. några pluggar till plastskärmar på undersidan saknades.
Rosenholtz hade fixat allting direkt, på garantin så klart <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
Sen hade jag inte kört bilen så mycket ända tills jag ställde på den 1:a maj.
Jag tyckte i.o.f.s. att ganska mycket skräp i form av småfrön kom in i kupén
men jag körde en del med öppna fönster så jag funderade inte mycket på det.
Ända tills idag! Jag gästparkerade inatt på ett ställe på Danderyd, under lövträd...
Jag sätter mig i bilen idag, slår på tändningen och plötsligt en jäkla massa små
frön kom utflygade från alla håll och kanter inne i kupén! <!--emo&:shock1:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/shock1.gif[/img]<!--endemo-->
Jag kollade då i instruktionsboken var kupéfiltret ska sita och hur man kommer åt det.
Det ska finnas 2 filter brevid varandra, bakom handsfacket.
Jag har kollat och det finns bara 2 tomma plastramar där!!! <!--emo&
Hur faaan kan man missa nåt sånt? I fabriken? Eller vid AC montering?
Nu får jag dammsuga hela kupén och dessutom åka till verkstad och fixa skiten <!--emo&:ranting:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ranting.gif[/img]<!--endemo-->
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
AC monteras hos ÅF. ej på fabrik.
Only M Matters
VA?!?! <!--emo&:shock1:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/shock1.gif[/img]<!--endemo-->
Är det extra utrustning eller nåt? <!--emo&:))-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/w00t2.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:surprise:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/surprise.gif[/img]<!--endemo-->
Är det extra utrustning eller nåt? <!--emo&:))-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/w00t2.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:surprise:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/surprise.gif[/img]<!--endemo-->
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Köp en BMW då och sluta lipa.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
<!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo--> Heh 200K kostar bilen med 200HK ur 2,0L, du får va glad du fick el-hissar <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Only M Matters
Ja, och? 200.000 kr är ju inte precis helt gratis.
Har svårt att tro att Honda skulle snåla på kupéfilter för ett par hundra kr <!--emo&:whistling:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/whistling.gif[/img]<!--endemo-->
Ni anar inte hur skitigt det blev i bilen. Hela kupén är GULT av hundratals små jäkla frön <!--emo&:annoyed:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/annoyed.gif[/img]<!--endemo-->
Dani, är du Hondataliban? <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo--> Inte ett negativt ord om Honda får yttras? <!--emo&:whip:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/whip.gif[/img]<!--endemo-->
Har svårt att tro att Honda skulle snåla på kupéfilter för ett par hundra kr <!--emo&:whistling:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/whistling.gif[/img]<!--endemo-->
Ni anar inte hur skitigt det blev i bilen. Hela kupén är GULT av hundratals små jäkla frön <!--emo&:annoyed:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/annoyed.gif[/img]<!--endemo-->
Dani, är du Hondataliban? <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo--> Inte ett negativt ord om Honda får yttras? <!--emo&:whip:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/whip.gif[/img]<!--endemo-->
- Dani
- Kontakt:
Det är för att det inte finns något negativt att säga om Honda <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Kupé filter ska monteras dit när dom sätter dit ACn. Det har dom glömt på typ alla CTRer. Jag har hört jätte många som inte har fått det. Jag bland annat. Märkte jag när jag parkerat vid ett sågverk en dag. Kul att slå på fläkten då <!--emo&:(-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img]<!--endemo--> Tog tre dagar innan alla spån blåst ut ur kanalerna.
Så summa summarum. Det är inte Honda som gjort fel utan AC montörerna <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Alltså, inget negativt om Honda, för det finns inte <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
Så summa summarum. Det är inte Honda som gjort fel utan AC montörerna <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Alltså, inget negativt om Honda, för det finns inte <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
Senast redigerad av ziggy den 18 juni 2006, 00:18, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
Har inte hört att dom skulle montera filtret i samband med AC. Jag beställde montering av kupéfilter i efterhand.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
-
Honda4ever
Oj!
Antingen är det dåligt av Honda att inte montera dessa från fabrik, eller så är det dåligt av Honda att inte ha en tydligare rutin bland återförsäljarna för att montera dessa.
Antingen är det dåligt av Honda att inte montera dessa från fabrik, eller så är det dåligt av Honda att inte ha en tydligare rutin bland återförsäljarna för att montera dessa.
Jocke Johansson.
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
Rosenholtz fixade alla filter åt mig på förra servicen ("Det ingår i servicen sa Krister").......tackar tackar.
Senast redigerad av Spike den 18 juni 2006, 04:15, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='color:red'><span style='font-family:Impact'><span style='font-family:Courier'>Mikael Nordin</span></span>[i] (micke_nordin@hotmail.com)[/i]</span>
<span style='color:red'>[b]HONDALÖS[/b]</span>
<span style='color:red'>[b]HONDALÖS[/b]</span>
jag har inget i min... en sak mindre å byta ju!
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->----Tommy Johansson-----<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->-------Accord Tourer-------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->----------Civic ESi-----------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->-------Accord Tourer-------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->----------Civic ESi-----------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
som sagt A/Cn monteras inte i fabrik utan nere i hamnen i malmö eller belgien där Honda har sina 2 respektive lager för bilar... så klaga inte på Honda utan klaga på dom lata skåningarna eller eventuellt dom full belgarna
Kristian, Hondalös.
Ja, det mest troliga är ju att de i Trelleborg har klantat sig vid AC montering.
Men som Honda kund struntar man ju i om det är Honda UK, svenska
generalagenten eller nån underleverantör som ligger bakom.
CTR med AC ska ha 2 filter och utan AC - ett.
Jag och som synes flera andra har inte fått några filter alls. Löjligt dålig stil- av vem det nu är som är skyldig <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
Det som är viktigt är att bilen saknar utrustning som man trodde borde finnas där
och att man blir så illa tvungen att förlora tid och pengar på att fixa nåt som borde vara fixat från början.
EOT för min del, jag ringer Rosenholtz imorgon bitti.
Tråden skulle inte finnas om jag upptäckte detta på en vardag.
Men ändå, bra att veta att andra har haft samma bekymmer <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
Men som Honda kund struntar man ju i om det är Honda UK, svenska
generalagenten eller nån underleverantör som ligger bakom.
CTR med AC ska ha 2 filter och utan AC - ett.
Jag och som synes flera andra har inte fått några filter alls. Löjligt dålig stil- av vem det nu är som är skyldig <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
Det som är viktigt är att bilen saknar utrustning som man trodde borde finnas där
och att man blir så illa tvungen att förlora tid och pengar på att fixa nåt som borde vara fixat från början.
EOT för min del, jag ringer Rosenholtz imorgon bitti.
Tråden skulle inte finnas om jag upptäckte detta på en vardag.
Men ändå, bra att veta att andra har haft samma bekymmer <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
Det är väl ändå Honda som säljer bilen samt även köper upp extra utrustning som monteras här av dem som ställer i ordning bilen. Som jag ser det så är Honda ansvariga och får ta och anlita firmor som gör ordentliga jobb.
På säkra källor så vet jag även att detta företag även monterade takluckor för åt Honda och struntade då i att rostskydda kanterna på taket där de sågat upp ett stort hål (till takluckan). Dessa kanter började så småningom rosta. Denna firma som även monterar skylthållare mm på bilarna låter sina drängar jobba på ackord så kvaliteten och arbetet blir gjort på en höft och det fuskas en hel del.
På säkra källor så vet jag även att detta företag även monterade takluckor för åt Honda och struntade då i att rostskydda kanterna på taket där de sågat upp ett stort hål (till takluckan). Dessa kanter började så småningom rosta. Denna firma som även monterar skylthållare mm på bilarna låter sina drängar jobba på ackord så kvaliteten och arbetet blir gjort på en höft och det fuskas en hel del.
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
Såld:
- Dani
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-andno+18 Jun 2006, 19:39:05--><div class='quotetop'>QUOTE(andno @ 18 Jun 2006, 19:39:05)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Denna firma som även monterar skylthållare mm på bilarna låter sina drängar jobba på ackord så kvaliteten och arbetet blir gjort på en höft och det fuskas en hel del.
[right][snapback]299016[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Och ackord är jätteovanligt nuförtiden? Eller vad vill du få sagt?
[right][snapback]299016[/snapback][/right]
Och ackord är jätteovanligt nuförtiden? Eller vad vill du få sagt?
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Kvaliteten blir alltid lidande vid ackordarbete och i detta fall så görs inte ens jobbet efter den manual som finns. Vilket då även bevisats av denna tråd! Motsvarande fel om jobbet gjordes av Honda-Japan måste anses som obefintlig. Struntar man i att göra det jobb som beställts och fuskar med sådant som man vet att ingen ser till att börja med kallar jag bedrägeri då köparen betalar för det.
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
Såld:
Såld:
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
<!--QuoteBegin-mAbZ+18 Jun 2006, 19:11:51--><div class='quotetop'>QUOTE(mAbZ 4 18 Jun 2006, 19:11:51)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->CTR med AC ska ha 2 filter och utan AC - ett.
[right][snapback]299007[/snapback][/right]
Har någon bild lr liknande på detta? Jag har bara ett filter i min iaf..
Vilken är anledningen att man har ett extra filter med AC?
[right][snapback]299007[/snapback][/right]
Har någon bild lr liknande på detta? Jag har bara ett filter i min iaf..
Vilken är anledningen att man har ett extra filter med AC?
Senast redigerad av Mooseman den 19 juni 2006, 08:42, redigerad totalt 1 gånger.
Team Kalmar
- Dani
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-andno+18 Jun 2006, 20:46:15--><div class='quotetop'>QUOTE(andno @ 18 Jun 2006, 20:46:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kvaliteten blir alltid lidande vid ackordarbete och i detta fall så görs inte ens jobbet efter den manual som finns. Vilket då även bevisats av denna tråd! Motsvarande fel om jobbet gjordes av Honda-Japan måste anses som obefintlig. Struntar man i att göra det jobb som beställts och fuskar med sådant som man vet att ingen ser till att börja med kallar jag bedrägeri då köparen betalar för det.
[right][snapback]299039[/snapback][/right]
Jag jobbar på ackord, och jag har hittills inte fått några anmärkningar pga slarv efter snart 3 år, döm inte alla efter vad nån verkstad/person gör på sitt jobb. Så nej...kvalitén blir inte ALLTID lidande, du har fel.
Jag jobbar på ackord, och jag har hittills inte fått några anmärkningar pga slarv efter snart 3 år, döm inte alla efter vad nån verkstad/person gör på sitt jobb. Så nej...kvalitén blir inte ALLTID lidande, du har fel.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Jag har 2 i min. Den har AC.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--QuoteBegin-andno+18 Jun 2006, 20:46:15--><div class='quotetop'>QUOTE(andno @ 18 Jun 2006, 20:46:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kvaliteten blir alltid lidande vid ackordarbete och i detta fall så görs inte ens jobbet efter den manual som finns.
Skulle snarare säga att det har mer med yrkesstolthet än ackord att göra. Bryr man sig inte om jobbet man gör så blir det slarvigt. Bryr man sig om det, och tar ansvar för sitt jobb så blir det bra. Ackord eller inte.
Skulle snarare säga att det har mer med yrkesstolthet än ackord att göra. Bryr man sig inte om jobbet man gör så blir det slarvigt. Bryr man sig om det, och tar ansvar för sitt jobb så blir det bra. Ackord eller inte.
Säga vad ni vill om ackord eller inte men ackordlön har historiskt sett alltid lett till missar och slarv då man vill hinna med så många som möjligt under så kort tid som möjligt för att på så sätt öka sin lön.
Klara rutiner och kvalitetskontroll är vad som behövs för att bibehålla kvalitén på utfört arbete.
Klara rutiner och kvalitetskontroll är vad som behövs för att bibehålla kvalitén på utfört arbete.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
Det är ju småsaker men likväl vill man ju ha det man betalat för. jag skulle bli sur så satan om jag måsta städa min bil för att de glömt kupé filter, för det är jobbigt att städa bilen. på en sprillans bil ska det inte vara såna fel. förvisso händer det o då är det tur att det finns bra firmor att vända sig till.
o kan bara hålla med krister om ackord... ackord = dålig kvalitet, generellt sett. sen är det inte så att ALLA som jobbar på ackord gör ett dåligt jobb. tycker således inte det är honda i sig som bär skulden, men det är honda som märke som får lida för det.
o kan bara hålla med krister om ackord... ackord = dålig kvalitet, generellt sett. sen är det inte så att ALLA som jobbar på ackord gör ett dåligt jobb. tycker således inte det är honda i sig som bär skulden, men det är honda som märke som får lida för det.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Kan berätta att jag har efter ett kort besök hos Rosenholtz införskaffat 2 st filter <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
Priset för båda för HPC medlem blev 259 kr.
Desto mer obegripligt att Honda snålar på detta! <!--emo&:shock1:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/shock1.gif[/img]<!--endemo-->
Jo, Christer har nämligen bekräftat att dessa monteras INTE.
Varken i fabrik eller av AC montör <!--emo&:annoyed:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/annoyed.gif[/img]<!--endemo--> Skandal om man inte blir informerad i förväg.
Tycker jag då som just ska ut och dammsuga bilen <!--emo&:ranting:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ranting.gif[/img]<!--endemo-->
Mooseman: kolla i din instruktionsbok, det finns bra bilder och info där <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
BTW, jäkligt bra pris! 2 sådana filter kostar på Mekonomen 410 kr <!--emo&:hmm:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/hmm.gif[/img]<!--endemo-->
Priset för båda för HPC medlem blev 259 kr.
Desto mer obegripligt att Honda snålar på detta! <!--emo&:shock1:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/shock1.gif[/img]<!--endemo-->
Jo, Christer har nämligen bekräftat att dessa monteras INTE.
Varken i fabrik eller av AC montör <!--emo&:annoyed:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/annoyed.gif[/img]<!--endemo--> Skandal om man inte blir informerad i förväg.
Tycker jag då som just ska ut och dammsuga bilen <!--emo&:ranting:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ranting.gif[/img]<!--endemo-->
Mooseman: kolla i din instruktionsbok, det finns bra bilder och info där <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
BTW, jäkligt bra pris! 2 sådana filter kostar på Mekonomen 410 kr <!--emo&:hmm:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/hmm.gif[/img]<!--endemo-->