Hej, behöver lite snabb hjälp angående ett ev bilbyte.
Jag har ev på G en Honda Accord coupe 3,0 årsmodell 2000.
Vill gärna veta saker att se upp med.
Hur dyrt är det att byta avgassytem på en sådan bil?
Servicekostnader?
Den har rullat 10500 mil och tror att de kommer en stor service vid 12000 mil med kamremsbyte m.m..vad kan en sådan gå loss på?
Vad finns mer att se upp med?
Tacksam för svar.
Honda Accord coupe 2000
-
stefannorr
Benny Borgstrand
Civic 1,6i ES 5-d-02
Civic 1,6i ES 5-d-02
-
stefannorr
Tack för tipset,
Har provat maila han så får vi se, andra som har info är välkommen med tips o råd.
Har provat maila han så får vi se, andra som har info är välkommen med tips o råd.
Benny Borgstrand
Civic 1,6i ES 5-d-02
Civic 1,6i ES 5-d-02
är avgas systemet sönder på den du har kollat på ? jag har aldrig hört talas om någon som har bytt avgas system på en sånn bil (å då har jag jobbat på Honda verkstad) dom går helt enkelt inte sönder på dom.. inte heller på CR-V å på några modeller till
Kristian, Hondalös.
-
stefannorr
Nej avgassytemet är ej sönder, var mest nyfiken på vad de kan kosta att byta..för rostfritt är det väl inte?
Vet du om den är dyr o serva?
Tänker mest på 12 000 mila servicen.
Annat som kan krångla?
Vet du om den är dyr o serva?
Tänker mest på 12 000 mila servicen.
Annat som kan krångla?
Benny Borgstrand
Civic 1,6i ES 5-d-02
Civic 1,6i ES 5-d-02
vad jag kommer ihåg så e de inga speciella fel pådom... kostar lite å byta kamremmen eftersom den e lite pillrig PGA V6an... men annars e de inga konstigheter på dom... alla annan service e som vilken annan Honda somhelst... drygt 4L olja så de blir ju några spänn till... <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Kristian, Hondalös.
-
daniel 301
kommer inte riktigt ihåg hur mycket kammrtmsbytet kostade på min men har för mig att det ligger på ungefär samma kostnad som på de andra modellerna, inget man höjde ögonbrynen över iaf:) har du fler frågor så skicka ett pm så ska jag försöka svara på dom har haft min coupe i snart ett år nu
Daniel Olsson
sölvesborg.
innan: civic 1,5 vei -95 *såld*
renault 19 chamade -92 *skrotad*
prelude 2,2 vtec 4ws -93 *såld sedan smälld :( *
Accord v6 coupe -98 *kvaddad*
nu: volvo V40 t4 -98
elgruppen firmabil (vw caddy -06)
sölvesborg.
-
daniel 301
siiter ett rostfritt megan racing på min med dubbla japsblås. enl kvitto betalad förra ägaren 6000 för det men jag såg att nån av sponsorerna sålde samma(tror jag) för 4500.
Daniel Olsson
sölvesborg.
sölvesborg.
Jag har en -00 som jag kört lite över 5000 mil sen jag köpte den. Jag har servat den sex gånger sen jag köpte den. Servicarna har legat på 1000-1500kr, men ibland har jag haft egen motorolja och filter. Jag har dock ingen aning vad det kostar att byta kamrem.
Jag köpte ett Invidia catback från Österrike(har jag för mig) för 7088kr inkl frakt. Jag har även köpt ett extraktorgrenrör för ca 800kr samt en hel del annat.
I höstas fanns det 99st inreggade Accord coupe 98-02 i Sverige varav 36st stog på skrot. Den med lägst mil på mätaren är/var en som gått 135 mil. De går ganska bra och ganska tyst orginal och det kanske gör folk blinda för hastigheten.
När jag nyss skaffat mig min Accord så kom en kompis fram till mig och sa att jag hade glömt lyset på bilen. Jag förklarade att jag hade bilen igång.
Jag vet inte vad du speciellt ska kolla efter. Det enda problem jag haft har varit en drivknut som började låta.
Jag köpte ett Invidia catback från Österrike(har jag för mig) för 7088kr inkl frakt. Jag har även köpt ett extraktorgrenrör för ca 800kr samt en hel del annat.
I höstas fanns det 99st inreggade Accord coupe 98-02 i Sverige varav 36st stog på skrot. Den med lägst mil på mätaren är/var en som gått 135 mil. De går ganska bra och ganska tyst orginal och det kanske gör folk blinda för hastigheten.
När jag nyss skaffat mig min Accord så kom en kompis fram till mig och sa att jag hade glömt lyset på bilen. Jag förklarade att jag hade bilen igång.
Jag vet inte vad du speciellt ska kolla efter. Det enda problem jag haft har varit en drivknut som började låta.
Markus Håsteen
Accord Coupé 3.0 V6 -00
Accord Coupé 3.0 V6 -00
-
stefannorr
Har PM att dig M.Hååsten.
Tack för övrig info jag fått veta, vet ni mer så bara ösa på <!--emo&:D-->
<!--endemo--> .
Tack för övrig info jag fått veta, vet ni mer så bara ösa på <!--emo&:D-->
Benny Borgstrand
Civic 1,6i ES 5-d-02
Civic 1,6i ES 5-d-02
-
civic vtec
väldigt stor risk att det e slitage hål i sätena på ryggen vid sidorna
farsan hade en sån innan o körde 12000mil o han med o byta 2st skinnöverdrag på ryggen. hade även lite problem med ojämna bromsskivor.
annars en kanonbil.dock lite för framtung för min smak men det e ju å andra sidan ingen kurvkramare
farsan hade en sån innan o körde 12000mil o han med o byta 2st skinnöverdrag på ryggen. hade även lite problem med ojämna bromsskivor.
annars en kanonbil.dock lite för framtung för min smak men det e ju å andra sidan ingen kurvkramare
Mattias Ask
Var länge inne på att köpa en Accord coupé innan jag tillslut valde civicen istället. Hursomhelst så provkörde jag ett par stycken, och trivdes mycket bra! Går tyst och fint och passar nog kanon om man kör längre sträckor. Drar en hel del soppa om du kör stadskörning, men det får man väl räkna med eftersom bilen väger en hel del + V6 motor.
Fjädringen var dock lite väl mjuk för min smak. Den kränger en hel del i kurvorna med orginaldämpare/fjädrar. Lätt fixat om du skaffar lite sportigare grejjer.
Ruggigt fet bil hursomhelst.. <!--emo&B)-->
<!--endemo-->
Fjädringen var dock lite väl mjuk för min smak. Den kränger en hel del i kurvorna med orginaldämpare/fjädrar. Lätt fixat om du skaffar lite sportigare grejjer.
Ruggigt fet bil hursomhelst.. <!--emo&B)-->
Senast redigerad av ToLo den 4 juli 2006, 18:50, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
-
stefannorr
Någon som vet om antispinn är option?
Benny Borgstrand
Civic 1,6i ES 5-d-02
Civic 1,6i ES 5-d-02
Finns ingen antispinn såvitt jag vet
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
-
civic vtec
ingen antispinn finns,och den drar inte så mycket soppa heller,farsan låg på 1,15 med sin,
Mattias Ask
-
stefannorr
Har kollat in några på www.bytbil.com och där finns det antispinn med i några annonser.
Benny Borgstrand
Civic 1,6i ES 5-d-02
Civic 1,6i ES 5-d-02