Stulen CTR - Case Closed *Läs första inlägget*
I juli 2006 så blev som ni kanske kommer ihåg min ctr stulen av en bilhandlare i södra sthlm.
Bilhandlaren fick helt plötsligt för sig att packa ihop sina prylar och sticka med bilarna dem hade i bilhallen, ca 15st.
13 av bilarna hittades dock typ samma vecka eller inom några veckor, varav min, och de flesta fick tillbaka sina bilar. Två st hittades av interpol i Estland. Vet inte hur det gick för dem dock.
Polisen fick i alla fall tag i skurken och började där efter en ganska lång rättsprocess med mycket samtal till åklagare och utredare mm
Sedan fick jag i augusti tror jag det var ett brev från tingsrätten med en genomgång av rättegång som höls mot honom och läste då att åtalet ogillades. Han gick alltså fri trotts 15 målsäganden och en bunt bevismateriel.
Han hade tydligen bara irrat i rätten och inte kommit ihåg någonting vilket verkade fungera rätt bra om man vill slippa straff!
Åklagaren överklagade och sen hörde jag inte ett jota förrens idag!
Då fick jag redan på att han först och främst suttit i fängelse sedan i januari i år dömd till fängelse i ett år och tre månader för grovt bedrägeri. Detta var alltså inte mitt mål så därav fick jag inte veta något om detta.
Sen så stod det även att det hållits en ny rättegång i oktober 2007 och att han nu dömts till fängelse i ytterligare ett år och sex månader för grovt bedrägeri och olovlig körning. Samt massa böter till oss målsäganden. Men det blir ju en civilrättsprocess så där lär man ju inte få någonting. Men domen har i alla fall vunnit laga kraft och det känns faktiskt rätt skönt även fast han säkert är ute om sju månader eller nåt.
Kanske blev lite luddigt det där men jag ville bara skriva av mig lite nu när man äntligen fått veta. Kanske var några av er som undrade också
Bilhandlaren fick helt plötsligt för sig att packa ihop sina prylar och sticka med bilarna dem hade i bilhallen, ca 15st.
13 av bilarna hittades dock typ samma vecka eller inom några veckor, varav min, och de flesta fick tillbaka sina bilar. Två st hittades av interpol i Estland. Vet inte hur det gick för dem dock.
Polisen fick i alla fall tag i skurken och började där efter en ganska lång rättsprocess med mycket samtal till åklagare och utredare mm
Sedan fick jag i augusti tror jag det var ett brev från tingsrätten med en genomgång av rättegång som höls mot honom och läste då att åtalet ogillades. Han gick alltså fri trotts 15 målsäganden och en bunt bevismateriel.
Han hade tydligen bara irrat i rätten och inte kommit ihåg någonting vilket verkade fungera rätt bra om man vill slippa straff!
Åklagaren överklagade och sen hörde jag inte ett jota förrens idag!
Då fick jag redan på att han först och främst suttit i fängelse sedan i januari i år dömd till fängelse i ett år och tre månader för grovt bedrägeri. Detta var alltså inte mitt mål så därav fick jag inte veta något om detta.
Sen så stod det även att det hållits en ny rättegång i oktober 2007 och att han nu dömts till fängelse i ytterligare ett år och sex månader för grovt bedrägeri och olovlig körning. Samt massa böter till oss målsäganden. Men det blir ju en civilrättsprocess så där lär man ju inte få någonting. Men domen har i alla fall vunnit laga kraft och det känns faktiskt rätt skönt även fast han säkert är ute om sju månader eller nåt.
Kanske blev lite luddigt det där men jag ville bara skriva av mig lite nu när man äntligen fått veta. Kanske var några av er som undrade också
Senast redigerad av wriid den 9 oktober 2007, 17:46, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Medlem #1535[/b]
GAAAAH!!! fy va trist! Lider med dej... <!--emo&:crybaby:-->
<!--endemo-->
[u][b]Niclas Pettersson Borås[/b][/u]
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
håll koll på era nycklar gott folk!
hoppas de löser sig och att du får bilen tillbaka.
hoppas de löser sig och att du får bilen tillbaka.
-=o=-
Antonio Barisic - Göteborg
kör: ""Honda Prelude 2.2vti - 1997""
körde:
Peugeot Mi16 - Integra type R - S40 T4 - Astra GSI - civic hb esi - s40 t5 Sport edition
-=o=-
Antonio Barisic - Göteborg
kör: ""Honda Prelude 2.2vti - 1997""
körde:
Peugeot Mi16 - Integra type R - S40 T4 - Astra GSI - civic hb esi - s40 t5 Sport edition
-=o=-
bara en fråga från den okunnige: vad säger försäkringsbolaget?
surt som fan btw..
surt som fan btw..
[b]Joakim Andersson
Ystad/Skåne
S2000 -07 <!--coloro:#FFFACD--><span style="color:#FFFACD"><!--/coloro-->Platinum Pearl White<!--colorc--></span><!--/colorc-->
070-6286701[/b]
Ystad/Skåne
S2000 -07 <!--coloro:#FFFACD--><span style="color:#FFFACD"><!--/coloro-->Platinum Pearl White<!--colorc--></span><!--/colorc-->
070-6286701[/b]
shit mina ögon är vidöppna i runt hela skåne!!
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Den är helt orginal. Mina svarta fälgar sitter på ctrmange's bil.
kom på att den är strippad på alla märken. type-r och civic märkena
Lagt upp en bild nu
kom på att den är strippad på alla märken. type-r och civic märkena
Lagt upp en bild nu
Senast redigerad av wriid den 27 juli 2006, 12:44, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Medlem #1535[/b]
tråkigt o höra lider med dig <!--emo&:(-->
<!--endemo--> hoppas de löser sig
<span style='color:black'>Tobias Thunström</span>
<span style='color:black'>Medlem #</span><span style='color:red'>1610</span>
<span style='color:black'>CT</span><span style='color:red'>R</span> <span style='color:black'>- 05</span><span style='color:grey'> Cosmic Grey Pearl</span>
<span style='color:blue'>Invidia avgas, DC-sport rostfria grenrör, AEM CAI, K-Pro, Rota</span>
<span style='color:black'>Medlem #</span><span style='color:red'>1610</span>
<span style='color:black'>CT</span><span style='color:red'>R</span> <span style='color:black'>- 05</span><span style='color:grey'> Cosmic Grey Pearl</span>
<span style='color:blue'>Invidia avgas, DC-sport rostfria grenrör, AEM CAI, K-Pro, Rota</span>
Ååååfan, lider med dig Johnny!!! <!--emo&:wallbash:-->
<!--endemo-->
Hur gick det till egentligen? <!--emo&:shock1:-->
<!--endemo--> Var det under ett provkörning, kanske?
Jag hade fått ett skumt samtal när jag höll på att sälja min förra CTR.
Två killar som var SÅÅÅ intresserade och ville komma direkt.
Som tur var kunde inte jag då. Blev misstänksam men jag kanske skulle träffa dem ändå om jag hade haft tid.
Det visade sig sen att de aldrig återkom som de lovade och att telefonnummret de ringe ifrån var en affär i Bromma
där naturligtvis ingen hade en aaaning om nån som skulle köpa bil <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo-->
Hur gick det till egentligen? <!--emo&:shock1:-->
Jag hade fått ett skumt samtal när jag höll på att sälja min förra CTR.
Två killar som var SÅÅÅ intresserade och ville komma direkt.
Som tur var kunde inte jag då. Blev misstänksam men jag kanske skulle träffa dem ändå om jag hade haft tid.
Det visade sig sen att de aldrig återkom som de lovade och att telefonnummret de ringe ifrån var en affär i Bromma
där naturligtvis ingen hade en aaaning om nån som skulle köpa bil <!--emo&:whistling:-->
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
fy fan! hoppas de löser sig, kan inte annat än hoppas på det! lycka till
hur kom de åt dina nycklar och om detta skulle hända en själv hur ställer försäkringsbolaget till det med tanke på att den stals med nycklar?
JÄVLA IDIOTER DE FINNS! <!--emo&:boxing:-->
<!--endemo-->
hur kom de åt dina nycklar och om detta skulle hända en själv hur ställer försäkringsbolaget till det med tanke på att den stals med nycklar?
JÄVLA IDIOTER DE FINNS! <!--emo&:boxing:-->
Emanuel Larsson
<!--QuoteBegin-wriid+26 Jul 2006, 18:11:23--><div class='quotetop'>QUOTE(wriid @ 26 Jul 2006, 18:11:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->
Jag är inte den enda som blivit av med min bil i sammanhanget kan jag säga. Ca 10-20 st enl polisen. In bara ctr då da. Utan bla, bmw m3 cab, jaguar, M5, z3, mg zr mfl
[right][snapback]311412[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Fler bilar på samma gång eller hur menar du?
Jag är inte den enda som blivit av med min bil i sammanhanget kan jag säga. Ca 10-20 st enl polisen. In bara ctr då da. Utan bla, bmw m3 cab, jaguar, M5, z3, mg zr mfl
[right][snapback]311412[/snapback][/right]
Fler bilar på samma gång eller hur menar du?
Jazz -02
jupp. firma som samlat på sig x antal bilar och sen krånglat med betalning. Sen i måndags morse så körde dem ut x antal bilar ur bilhallen och körde iväg dem. enl vittnen som jobbar i närheten.
vill inte ge några namn eller så.
[b]Medlem #1535[/b]
<!--QuoteBegin-wriid+27 Jul 2006, 12:42:20--><div class='quotetop'>QUOTE(wriid @ 27 Jul 2006, 12:42:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jupp. firma som samlat på sig x antal bilar och sen krånglat med betalning. Sen i måndags morse så körde dem ut x antal bilar ur bilhallen och körde iväg dem. enl vittnen som jobbar i närheten.
[right][snapback]311617[/snapback][/right]
Aha, det var alltså en bilfirma som skulle ha köpt din bil, men sedan aldrig betalade? Vilka svin isf! <!--emo&:wallbash:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]311617[/snapback][/right]
Aha, det var alltså en bilfirma som skulle ha köpt din bil, men sedan aldrig betalade? Vilka svin isf! <!--emo&:wallbash:-->
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Fan vad surt Johnny! Håll oss uppdaterade!
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Fine, Högdalens Comfortbil HB heter firman
Den är i och för sig ganska tom nu men om någon känner för att hälsa på där så är det helt ok!
Har varit i kopntakt med polisen en del nu, och det verkar bara bli större och större detta. Fler namn och flera företag inblandade.
Hoppas att min honda befinner sig i sverige bara <!--emo&:(-->
<!--endemo-->
Den är i och för sig ganska tom nu men om någon känner för att hälsa på där så är det helt ok!
Har varit i kopntakt med polisen en del nu, och det verkar bara bli större och större detta. Fler namn och flera företag inblandade.
Hoppas att min honda befinner sig i sverige bara <!--emo&:(-->
[b]Medlem #1535[/b]
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
låter som ett fal för TV de här... bilskojjarfirmor har man ju hört talas om förut...
trist mannen!
antagligen ytterst planerat och bilarna på väg ut genom landet...
förstår inte riktigt hur de gått till.. men de hör ju inte riktigt hemma här.. lämna nycklar utan att få pengar? uh?
trist mannen!
antagligen ytterst planerat och bilarna på väg ut genom landet...
förstår inte riktigt hur de gått till.. men de hör ju inte riktigt hemma här.. lämna nycklar utan att få pengar? uh?
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Hej.. tänkte bara meddela att min har legat på annons men har inte haft några direkta konstiga samtal. Du får gärna skvallra om de andra företagen som ska vara inblandade i fall polisen har gett dig sådan information, så att man kan hålla sig undan lixom <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Hoppas det går bra iaf *håller tummarna*
Hoppas det går bra iaf *håller tummarna*
Angelica Malmstedt
// Clueless blondie on 200 hp.. what's up with that shit?
// Clueless blondie on 200 hp.. what's up with that shit?
Kom på att jag har en sån "www.hondaklubben.com" klibba på bakre regplåtshållaren också
[b]Medlem #1535[/b]
Dem är fortfarande igång!
Akta er för allt som rör Högdalens komfortbil samt en kille som heter Henrik Gabor!!!
<a href='http://www.zatzy.com/showthread.php?t=268729' target='_blank'>http://www.zatzy.com/showthread.php?t=268729</a>
Akta er för allt som rör Högdalens komfortbil samt en kille som heter Henrik Gabor!!!
<a href='http://www.zatzy.com/showthread.php?t=268729' target='_blank'>http://www.zatzy.com/showthread.php?t=268729</a>
[b]Medlem #1535[/b]
När jag sålde min Audi så pratade jag med en firma som skulle sälja bilen åt mig!? Jag kände på mig att det va nåt lurt ed det hela så jag sa att jag skulle återkomma till personen vilket jag inte gjorde.
Han pratade om att jag skulle ställa bilen på hans firma och låta bilen stå där i ca en vecka. Om bilen inte skulle ha blivit såld innan dess så skulle det inte kosta några pengar för mig. Plus att jag skulle få säga ett pris som jag minst ville ha för bilen, kunde han sälja bilen för mer så skulle han ta mellanskillnaden.
Det kändes som om det va för bra för att vara sant, vilket har visat sig nu då med försvunna bilar!
Han pratade om att jag skulle ställa bilen på hans firma och låta bilen stå där i ca en vecka. Om bilen inte skulle ha blivit såld innan dess så skulle det inte kosta några pengar för mig. Plus att jag skulle få säga ett pris som jag minst ville ha för bilen, kunde han sälja bilen för mer så skulle han ta mellanskillnaden.
Det kändes som om det va för bra för att vara sant, vilket har visat sig nu då med försvunna bilar!
Linus Brostedt
Västerås
[b]
Kör: KTM 525 -06 Motard...
Skoda Octavia RS -06[/b]
[b]Tidigare:[/b]
Honda Civic HB -92
Honda CRX Vt -90
Honda Civic Type R -05
Audi A3 -97
Nissan 200sx -89
Kör Snabbt, Spara Tid!
Västerås
[b]
Kör: KTM 525 -06 Motard...
Skoda Octavia RS -06[/b]
[b]Tidigare:[/b]
Honda Civic HB -92
Honda CRX Vt -90
Honda Civic Type R -05
Audi A3 -97
Nissan 200sx -89
Kör Snabbt, Spara Tid!
Nu är den återfunnen igår i Bagarmossen!
Någon civil hade ringt in och anmält bilen så polisen har hämtat den och nu står den i förvar hos polisen! I bra skick!
Ursäkta språket men FY FAN SÅ JÄVLA GLAD JAG ÄR! VILKEN STEN SOM FALLIT!!!
Nu ska det bara utredas och ha sig så jag får ju vänta på bilen ett tag. Hoppas bara att åklagaren har samma uppfattning. <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Var det någon här som ringde så vill jag personligen tacka denne!!!
Någon civil hade ringt in och anmält bilen så polisen har hämtat den och nu står den i förvar hos polisen! I bra skick!
Ursäkta språket men FY FAN SÅ JÄVLA GLAD JAG ÄR! VILKEN STEN SOM FALLIT!!!
Nu ska det bara utredas och ha sig så jag får ju vänta på bilen ett tag. Hoppas bara att åklagaren har samma uppfattning. <!--emo&:D-->
Var det någon här som ringde så vill jag personligen tacka denne!!!
[b]Medlem #1535[/b]
Tack allihopa för allt ert stöd och för all hjälp. Tänk vad mycket fina människor det finns. (nu blir jag lite sentimental här men,)
Jag måste uttrycka min lättnad och glädje över allt detta och att de ställena jag faktiskt funnit en stor del tröst är här på forumet och min underbara familj/flickvän!!!
fast det finns ju fler bilar som är ute på vift så jag tänker fortsätta hjälpa polisen att jaga dem jävlarna!
Jag måste uttrycka min lättnad och glädje över allt detta och att de ställena jag faktiskt funnit en stor del tröst är här på forumet och min underbara familj/flickvän!!!
fast det finns ju fler bilar som är ute på vift så jag tänker fortsätta hjälpa polisen att jaga dem jävlarna!
[b]Medlem #1535[/b]