Dinitrolcenter

ENBART för motorrelaterade topics
RainesX

hej

jag har nu kollat runt en hemskans massa efter folk som rostskyddsbehandlar nere i blekinge (med dinol) och hittade enbart ett som ligger i sölvesborg.
och samma dag som jag beställde tid så ringer min morfar som nyss varit där och kontrolerat sin bil för rost och berättar lite skrämande saker om stället.

bl.a att han har mycket smutsigt och väldigt gammalmodigt med en neroljad och full med salt smörjgrop. plus att (utan fördomar) det är en gubbe i runt 70+ som sköter stället och en kiosk som sitter samman och att han dessutom är ensam. han sa även att det stod en massa banankartonger inne i verkstaden.

plus att han när han kontrollerade utan fiberoptisk kamera 0.o dock en billig kontroll om det kanske har med den saken att göra.

så jag vill nu veta om någon här har erfarenhet av detta ställe och om han gör bra jobb eller inte (ville ha 4700 för en tuff kote på min ctr -04)
han lämnar heller ingen garanti på bilar äldre än 12månader.

min tid är den 24/3-07 så svara gärna innan det är för sent. vill ju ta hand om min pärla på bästa sätt möjligt och inte få något halvdant skit under bilen :snurrig:

tack för er tid

info från dinitrolcenters sida

SÖLVESBORG
AB Svärdhs B/S
Ysanev. 218
294 92 SÖLVESBORG
Tel: 0456-611 40
Fax: 0456-611 40
[i]Tommy Wikström[/i]
Sörjer <!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc--> [b]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->-04<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Äger Mazda Mx-5 Miata års-00
RainesX

någon? ingen som har haft med detta ställe att göra?

elelr är detta fel forumsdel? o.0;
[i]Tommy Wikström[/i]
Sörjer <!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc--> [b]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->-04<!--colorc--></span><!--/colorc-->
G4il1
Namn: Nicklas Lövebrant

Det är nog rätt forumsdel men det kanske inte är så många som använt firman.
Sedan kan man ju fråga varför du vill rostskydds behandla CTR:en när den anses inte behöva det ?
"Det är ljudet, sången från motorn, som är den stora njutningen"
RainesX

en anledning är att en jag känner som har en av samma årsmodel fick problem med sin och rost. tror dock att det var på grund av dålig skötsel.
och sen har det suttit neon under bilen som jag slitit bort då jag uptäckte att det fanns där och desutom inte fungerade.
och då även lägger märke till att det är sex små hål i balkarna under bilen där dom var iskruvade.

sen om jag frågar såhär. vad innebär att han är ett godkänt dinitrolcenter? betyder det att han får använda dinol eller att han sitter under starka regler på hur detta skall utfärdas.
[i]Tommy Wikström[/i]
Skriv svar