Påkörd
Såg igår att bilen fått stryk på högra bakskärmen (skrapad samt bula) samt höger sidan på bakspoilern (skrapad) :ranting: .
Vad ska jag göra nu?
Om jag kontaktar försäkringsbolaget ska jag då betala självrisken trots att det inte var jag som orsakade skadan då jag inte vet vem som gjort det?
Jag har Salus Ansvar som försäkringsbolag ifall något vet hur de hanterar liknande situationer...
Vad ska jag göra nu?
Om jag kontaktar försäkringsbolaget ska jag då betala självrisken trots att det inte var jag som orsakade skadan då jag inte vet vem som gjort det?
Jag har Salus Ansvar som försäkringsbolag ifall något vet hur de hanterar liknande situationer...
Senast redigerad av ekish den 11 april 2007, 22:45, redigerad totalt 1 gånger.
Andreas Ekström
1993 Honda Prelude 2.2 Vtec 4WS BB1
VPM.se
VPM.se
- Xchai
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Får du inte tag på den som har gjort skadan på din bil ,,är det du som få stå för självrisk.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
Du får göra en polisanmälan om en parkeringsskada. Sen får du bifoga denna när du gör en likadan anmälan till ditt försäkringsbolag. Sen får du betala (tror jag) en halv självrisk och så får du bilen reparerad. Trafikskadeföreningen hjälper till så här när det är ett annat okänt försäkringspliktigt fordon. Läs mer om det i dina försäkringvilkor!
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
- Xchai
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Ursäkt OT:
men kan man gå ur trafikförsäkring föreningen?
hände mej en parkering skada så vägrade dem hjälpa mej att betala en del av självrisken,
dem menar på att polisanämälan va inte tillräckligt bevis,dem ville ha annat bevis,jag tänkte vadå bevis,ska jag skära ut bakskärmen och min bil och skicka den till dej eller?*sa jag till han på trafiköreningen*
så bullshit,har varit med 2 parkering skada,alldrig har dem hjälp till att betala nåt.
Ursäkta mitt språkval,,men man blir ju lika förbannad så fort nån skiter i och gör rätt för sej när man har skadat en annans bil.
men kan man gå ur trafikförsäkring föreningen?
hände mej en parkering skada så vägrade dem hjälpa mej att betala en del av självrisken,
dem menar på att polisanämälan va inte tillräckligt bevis,dem ville ha annat bevis,jag tänkte vadå bevis,ska jag skära ut bakskärmen och min bil och skicka den till dej eller?*sa jag till han på trafiköreningen*
så bullshit,har varit med 2 parkering skada,alldrig har dem hjälp till att betala nåt.
Ursäkta mitt språkval,,men man blir ju lika förbannad så fort nån skiter i och gör rätt för sej när man har skadat en annans bil.
Senast redigerad av Xchai den 11 april 2007, 23:21, redigerad totalt 1 gånger.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
Trafikförsäkringföreningen är väl bara till för fall där den som blivit utsatt av en olycka kan skyddas ifall den andra inte har försäkring osv?
I ditt fall så borde du har helförsäkring annars ska du inte ha något ersättning eller?
I ditt fall så borde du har helförsäkring annars ska du inte ha något ersättning eller?
Stefan Karlsson
- oskar

- Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
- Namn: Oskar Johansson
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 53 times
Du måste ha vittne som var med när du upptäckte skadan om du ska söka hjälp hos trafikskadeföreningen samt polisanmälan.
Detta gör du genom ditt försbolag iaf mitt.
Självrisken är 2050kr tror jag det var senast jag kollade.
mvh oskar
mvh oskar
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Okey, jag hade en polare med mig när skadad upptäcktes, så han kan vittna om det.oskar skrev:Du måste ha vittne som var med när du upptäckte skadan om du ska söka hjälp hos trafikskadeföreningen samt polisanmälan.
mvh oskar
Men f*n va förbannad jag blir på att man ska behöva betala för en skada som nån j*vla idiot orsakat.
Som jag förstått det så verkar det vara lite halvsvårt att få trafikförsäkrings föreningen att pynta lite så att göra en polisanmälan, kontakta försäkringsbolaget och kontakta trafikförsäkrings föreningen känns lite onödigt om det ändå blir jag som får stå för hela kalaset. Då blir det ju enklare och knappast dyrare att fixa skadan på egen hand (har vänner som arbetar med bilplåt samt lack) men det kommer ju ändå kosta pengar som nån annan egentligen ska betala...
Blir förbannad på personer som inte kan ta ansvar för sina handlingar!
Andreas Ekström
VPM.se
VPM.se
Statistiskt sett så lär den personen som körde på din bil bo i området runtomkring...så vore jag dig så skulle jag kolla runt i området efter en bil med sådana skador som kan härledas till din bils skador... Och en smitning ifrån en olycka resulterar indraget körkort, och ett ordentligt kok stryk om det blir jidder om faktum.
Happy hunting / Robban
Happy hunting / Robban
Robban Stevemark
Type R FN2 <!--coloro:#A0522D--><span style="color:#A0522D"><!--/coloro-->Deep Bronze Pearl<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Hondata FlashPro "E-tuned by <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Nuno<!--colorc--></span><!--/colorc-->"
XO/AAS Race Exhaust Manifold
BlueFlame Catback
Tomason TN1 18x8,5
Type R FN2 <!--coloro:#A0522D--><span style="color:#A0522D"><!--/coloro-->Deep Bronze Pearl<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Hondata FlashPro "E-tuned by <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Nuno<!--colorc--></span><!--/colorc-->"
XO/AAS Race Exhaust Manifold
BlueFlame Catback
Tomason TN1 18x8,5
Jo jag får gå och kika lite. Och ett kok stryk? Nejnej, hittar jag personen ifråga så ska jag slå han så hårt att hans barnbarn blir missbildade...Robz skrev:Statistiskt sett så lär den personen som körde på din bil bo i området runtomkring...så vore jag dig så skulle jag kolla runt i området efter en bil med sådana skador som kan härledas till din bils skador... Och en smitning ifrån en olycka resulterar indraget körkort, och ett ordentligt kok stryk om det blir jidder om faktum.
Happy hunting / Robban
Ilskan för skadan har släppt lite mer idag, har börjar tänkte lite mer logiskt nu och det lutar åt att försäkringsbolaget inte kommer att kontaktas, utan skadorna får jag ordna vid sidan av.
Senast redigerad av ekish den 12 april 2007, 23:12, redigerad totalt 1 gånger.
Andreas Ekström
VPM.se
VPM.se