CTR 07 A-Test!
Senaste "Automobil" damp ner i brevlådan idag!
Visste att de skulle skriva om nya CTRen men de körde ett riktigt A-test,
med jämförelse mot andra i klassen samt mot referensbilen Porsche 911 :whatever:
Trevlig läsning, trots att allt är inte positivt.
De skriver t.ex. om usla bromsar: 100-0 på 41,8 m.
Samt att accelerationstiden 0-100 är 7,8 sek ! :crybaby:
Dock är bilen snabbast i klassen (!) i slalom och i A-sprinten.
På rakan är den nästan identisk med Golf GTI och drar ifrån först vid 160 km/tim.
Avsultningsvis skriver de så här:
"För några extra kronor kan Type R bli en trackdayracer av samma rang som den förra."
Undrar vad de menar med det?
Visste att de skulle skriva om nya CTRen men de körde ett riktigt A-test,
med jämförelse mot andra i klassen samt mot referensbilen Porsche 911 :whatever:
Trevlig läsning, trots att allt är inte positivt.
De skriver t.ex. om usla bromsar: 100-0 på 41,8 m.
Samt att accelerationstiden 0-100 är 7,8 sek ! :crybaby:
Dock är bilen snabbast i klassen (!) i slalom och i A-sprinten.
På rakan är den nästan identisk med Golf GTI och drar ifrån först vid 160 km/tim.
Avsultningsvis skriver de så här:
"För några extra kronor kan Type R bli en trackdayracer av samma rang som den förra."
Undrar vad de menar med det?
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
Spiken i kistan för FN2 CTR!
"Nya Civic är 130Kg tyngre än förut och motorn får kämpa med vikten"
- Inte helt oväntat, tjafset om bibehållen prestanda stämmer tydligen inte. AM mätte upp 0-100 på 7,8 sec!! ja ni läste rätt. :crybaby:
Orkar inte citera allt men AM tar upp den stela bakaxeln och kommer fram till att den kunde ha presterat bra men är fel justerad med bla förhårda dämpare.
"Många "TR-ägare" ägare kör sina bilar på banträffar och bilens tveksamma track-daykapacitet är en allvarlig anmärkning"
- Det här är väl det värsta man kan höra som Type-R ägare.
"Bromsförmågan är inte särskilt bra, dels på grund av dåligt grepp dels ett ABS-system som har svårt att hitta gränsen för greppet. Även hårdvaran är undermålig, vid upprepade inbromsningar överhettade bromsarna och började ta ojämnt så att bilen ormar sig under inbromsning."
- Fasen Honda trummade ju på bra med de ordentligt förbättrade bromsarna i pressreleasen, Bull det med tydligen.
"För några extra kronor kan nämligen Type-R bli en trackdayracer av samma rang som den förra"
- fan om man lägger slantar på en ny dyr bil så förväntar man sig ju inte att man ska bli tvungen att direkt uppgradera den för att bli nästan lika bra som sin gamla :ranting:
Min summering: givetvis är det några journalisters egna intryck men Automobil är en väldigt kunnig och iaf Sveriges bästa motortidning när det kommer till dessa analyser så min dom blir tyvärr vad jag misstänkte. Snyggt yttre och alldeles förlite kraft lagd på att förbättra bilen för att boosta försäljning och dra nytta av Type-R badgen. jag tror och hoppas att Honda snart inser sitt misstag och släpper en förbättrad version redan nästa år.
"Nya Civic är 130Kg tyngre än förut och motorn får kämpa med vikten"
- Inte helt oväntat, tjafset om bibehållen prestanda stämmer tydligen inte. AM mätte upp 0-100 på 7,8 sec!! ja ni läste rätt. :crybaby:
Orkar inte citera allt men AM tar upp den stela bakaxeln och kommer fram till att den kunde ha presterat bra men är fel justerad med bla förhårda dämpare.
"Många "TR-ägare" ägare kör sina bilar på banträffar och bilens tveksamma track-daykapacitet är en allvarlig anmärkning"
- Det här är väl det värsta man kan höra som Type-R ägare.
"Bromsförmågan är inte särskilt bra, dels på grund av dåligt grepp dels ett ABS-system som har svårt att hitta gränsen för greppet. Även hårdvaran är undermålig, vid upprepade inbromsningar överhettade bromsarna och började ta ojämnt så att bilen ormar sig under inbromsning."
- Fasen Honda trummade ju på bra med de ordentligt förbättrade bromsarna i pressreleasen, Bull det med tydligen.
"För några extra kronor kan nämligen Type-R bli en trackdayracer av samma rang som den förra"
- fan om man lägger slantar på en ny dyr bil så förväntar man sig ju inte att man ska bli tvungen att direkt uppgradera den för att bli nästan lika bra som sin gamla :ranting:
Min summering: givetvis är det några journalisters egna intryck men Automobil är en väldigt kunnig och iaf Sveriges bästa motortidning när det kommer till dessa analyser så min dom blir tyvärr vad jag misstänkte. Snyggt yttre och alldeles förlite kraft lagd på att förbättra bilen för att boosta försäljning och dra nytta av Type-R badgen. jag tror och hoppas att Honda snart inser sitt misstag och släpper en förbättrad version redan nästa år.
Senast redigerad av azathoth den 16 april 2007, 20:03, redigerad totalt 1 gånger.
Ingemar Olsson
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
-
SAUD
- Bil: CTR-2016
- Namn: Saud Omerovic
Jag fick Automobil idag och läste så fort jag kom hem.Jag måste säga att jag blev lite besviken på tiderna!!!
Tom ATS är snabbare 0-100 med sina 7,7 och 0-402m CTR gick på 15,6s och ATS 15,7s det är Automobil som uppmätte dem tiderna.
Men jag tvivlar inte att CTR är endå roligaste att köra av alla GTI bilar?Jag tror att folket i allmänheten är fixerade med antal hästar och hur fort den går från 0-100 eller 1/4mile osv.Själv tycker jag att man ska reflektera känslan och rolighets faktor över hela bilen,för mig personligt det är viktigare än alla kanske 30-50 extra hästar från andra bil fabrikanter.
Jag tror att vi Europer hade nöjt oss med motor med 220hk utan balansaxlar som dem har i Japan?!
Tom ATS är snabbare 0-100 med sina 7,7 och 0-402m CTR gick på 15,6s och ATS 15,7s det är Automobil som uppmätte dem tiderna.
Men jag tvivlar inte att CTR är endå roligaste att köra av alla GTI bilar?Jag tror att folket i allmänheten är fixerade med antal hästar och hur fort den går från 0-100 eller 1/4mile osv.Själv tycker jag att man ska reflektera känslan och rolighets faktor över hela bilen,för mig personligt det är viktigare än alla kanske 30-50 extra hästar från andra bil fabrikanter.
Jag tror att vi Europer hade nöjt oss med motor med 220hk utan balansaxlar som dem har i Japan?!
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
Ja, lite tråkigt att den inte blev snabbare, men som Charly säger så är det ingen större överraskning. Förutom 0-100 tiden som blev helt värdelös. I andra test har dom lyckats klämma till med tider runt 7.0-7.2 iaf. Hursomhelst är nog EP3 en bättre såväl strip som banracer.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Det som stör mig mest är inte att nya ctren inte har mer hästar utan att den faktiskt är långsammare och sävligare än den gamla (utveckligen skall väl gå framåt inte bakåt). Dock är det ju ett resultat som blir om inte effekten ökas och istället vikten ökar.. hur fasen tänkte Honda egentligen.
Synd på en sån snygg bil som det faktiskt är.
Senast redigerad av azathoth den 16 april 2007, 21:27, redigerad totalt 1 gånger.
Ingemar Olsson
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
Azathoth: Utvecklingen har helt klart gått framåt i den nya bilen. Saken är dock den att Honda EU inte har sett prestanda som det viktiga området att utveckla. Finns säkert tusen saker som är bättre i FN2 om du skulle fråga nån designer från Swindon. :icon_book:
Men jag är inte bitter...
Nåja, i japan får dom i alla fall en råbarkad hardcorebil ála det gamla typeR-konceptet. Men ärligt talat tror jag faktiskt FN2 passar mig bättre i vardagslivet.
Men jag är inte bitter...
Nåja, i japan får dom i alla fall en råbarkad hardcorebil ála det gamla typeR-konceptet. Men ärligt talat tror jag faktiskt FN2 passar mig bättre i vardagslivet.
Senast redigerad av ToLo den 16 april 2007, 21:37, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Jo det har det säkert gjort på vissa punkter som design, komfort m.m. men varför inte släppa den som Type-S istället så hade vi Hardcorefans inte blivit så upprörda.
Det vore något för Honda att tänka över, döp om nya CTR till Type-S och släpp en ny Type-R med diff, 220hk+ mindre vikt och bättre bromsar. Drömma går ju iaf
Hur som helst satt jag faktiskt idag och drömde om en Milano röd FN2 CTR med GP paket, jäklar vad läcker den är. =)
Det vore något för Honda att tänka över, döp om nya CTR till Type-S och släpp en ny Type-R med diff, 220hk+ mindre vikt och bättre bromsar. Drömma går ju iaf
Hur som helst satt jag faktiskt idag och drömde om en Milano röd FN2 CTR med GP paket, jäklar vad läcker den är. =)
Ingemar Olsson
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
-
MikaelR.
- Bil: CR-V 2013
- Namn: Mikael Rautio
- Kontakt:
Hur man lyckas köra den på 7,8sek till 100 är en gåta, om inte däcken är slut.
FN2 / Autozeitung 05/2007
0 - 40 Km/h 2,4 s
0 - 60 Km/h 3,5 s
0 - 80 Km/h 4,9 s
0 - 100 Km/h 6,9 s
0 - 120 Km/h 9,1 s
0 - 140 Km/h 12,3 s
0 - 160 Km/h 15,9 s
0 - 180 Km/h 21,4 s
FN2 / Autozeitung 05/2007
0 - 40 Km/h 2,4 s
0 - 60 Km/h 3,5 s
0 - 80 Km/h 4,9 s
0 - 100 Km/h 6,9 s
0 - 120 Km/h 9,1 s
0 - 140 Km/h 12,3 s
0 - 160 Km/h 15,9 s
0 - 180 Km/h 21,4 s
Mikael Rautio
*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Ibland är de jättebra, men ibland skriver de saker som är helt uppåt väggarna...azathoth skrev:...Automobil är en väldigt kunnig och iaf Sveriges bästa motortidning när det kommer till dessa analyser...
Har du t.ex läst testet Accord Type-S vs. BMW 320si?
Långsammare må den kanske vara, men mer effekt har den. Dock inte mer toppeffekt.azathoth skrev:Det som stör mig mest är inte att nya ctren inte har mer hästar utan att den faktiskt är långsammare och sävligare än den gamla (utveckligen skall väl gå framåt inte bakåt). Dock är det ju ett resultat som blir om inte effekten ökas och istället vikten ökar.. hur fasen tänkte Honda egentligen.
Faktum är att europeer vill ha lite design och komfort i sina GTier. Honda slängde nog inte ihop en europeisk CTR bara för att de kände för det. Det handlar såklart om att nå målgruppen.
Självklart finns det folk som tycker den är för mesig, och även folk som tycker den är för hardcore. Som vardags-GTi tycker jag dock den är väldigt prisvärd.
För er hardcore snubbar som inte bryr sig så mycket om design (?) och komfort så rekommenderar jag en modifierad Civic/CRX VT/VTi eller liknande. Går kanon på bana, och dessutom mycket billigare.
Men nejdå den är inte tillräckligt snygg, och den har ingen AC, och den låter så mycket, och så är den inte krocksäker, och ingen ABS, och ingen VSA, och det ena och det andra.
Eller köp en CTR och lätta den ett par hundra kilo. Ut med alla bekvämligheter, krockkuddar, etc etc. Men det är klart då blir den ju sådär jobbig som en gammal bil liksom.
Det är sanneligen inte lätt med kompromisser
Senast redigerad av Joakim Olsson den 16 april 2007, 22:15, redigerad totalt 1 gånger.
alltså tiden 0-100 på 7,8 tror jag ej ett dugg på, och jag VET att många olika tidningar har sina egna sk "tester" , och har ingen här märkt att nästan alla har olika siffror.
men bromsarna kan väl ej vara så svårt att testa och över 41 meter :crybaby: om det stämmer så e jag besviken
annars e jag nöjd med allt hittils.
saken e att jag fick min idag o jag e skit glad över bilen. har ej testat 0-100 därför att den måste köras in de första 100 milen men sen får vi sevad den går för
men bromsarna kan väl ej vara så svårt att testa och över 41 meter :crybaby: om det stämmer så e jag besviken
annars e jag nöjd med allt hittils.
saken e att jag fick min idag o jag e skit glad över bilen. har ej testat 0-100 därför att den måste köras in de första 100 milen men sen får vi sevad den går för
geosif kaumi
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Tycker att den har sjukt bra bromsar!
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Provkör bilen och skaffa er en egen uppfattning istället.
Antingen tycker man om den eller så gör man det inte. Jag kör en EP3 idag men skulle helt klart kunna byta upp mig till en FN2.
Antingen tycker man om den eller så gör man det inte. Jag kör en EP3 idag men skulle helt klart kunna byta upp mig till en FN2.
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Det är det som är grejen: det är svårt att tycka en sak om FN2.
Visst är den snygg, trevlig att köra, den känns kul!
Men rena siffror är svåra att flörta bort med fräckt avgasljud eller blinkande dioder, eller ens bra kvalitet.
Nu handlar det inte bara om bara en HK hit mer och mer vikt dit.
En bromssträcka på nästan 42 meter har inget att göra i den bilklassen,
och inte i nån annan ny bil över huvud taget heller för den delen.
Visst är den snygg, trevlig att köra, den känns kul!
Men rena siffror är svåra att flörta bort med fräckt avgasljud eller blinkande dioder, eller ens bra kvalitet.
Nu handlar det inte bara om bara en HK hit mer och mer vikt dit.
En bromssträcka på nästan 42 meter har inget att göra i den bilklassen,
och inte i nån annan ny bil över huvud taget heller för den delen.
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
xzbatt skrev:<!--quoteo(post=394569:date=16 Apr 2007, 23:48:14:name=Andreas79)--><div class='quotetop'>CITERA(Andreas79 4 16 Apr 2007, 23:48:14) [snapback]394569[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Tycker att den har sjukt bra bromsar!
vad har du som referens då? din gamla civic från -96?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Bildar en egen uppfattning, självklart jämför jag inte med min Civic från -96.
Har både provkört FN2 CTR och åkt med två stycken från HPC, och vi provade
bromsarna ordentligt, jag e imponerad hur bra de tog. :thumbup:
Så jag tycker att man själv skall bilda sig en egen uppfattning.
www.FotografAndreas.se
Nu var det ju den mest komfortinriktade modellen dom provade (GT), så Race verisionen borde ju vara betydligt bättre anpassd till alla som är "trackday"-förare. 50kg lägre vikt och styvare chassie borde göra susen i A-testet.
<a href="http://www.welavracing.com" target="_blank">[Wëlav] R a c i n g</a>
Du som har bra koll Anders, på vilket sätt har man styvat upp chassiet i Race-versionen?
www.toloweb.se
www.toloweb.se
-
tottelberry
iof så har inte jag testat nya ctr:en men uppfattningen som man får är ju inte lockande.
min ep3:A är lättad ca 100kg och nya ctr:en väger 130kg mer än min orginal och nu 230 kg, hur mkt effekt skulle man behöva för att kompensera detta?? att ändra utväxkligen tycker jag verkar dumt varför inte trycke på med lite mera pulver? för resurserna finns ju,
nu är inte min bil orginál men jag tycker att de går otroligt fort att varva ut 1-2-3 och skulle inte kunna tänkta mig att ha högre utväxling, det skulle nog inte gå, om man ska trimma vidare. men men det är väl bara min personliga åsikt.
sen utseende mässigt så är jag ep3 frälst och tycker nya ctr:en ser ut som ett ihoptryckt påskäggg.
min ep3:A är lättad ca 100kg och nya ctr:en väger 130kg mer än min orginal och nu 230 kg, hur mkt effekt skulle man behöva för att kompensera detta?? att ändra utväxkligen tycker jag verkar dumt varför inte trycke på med lite mera pulver? för resurserna finns ju,
nu är inte min bil orginál men jag tycker att de går otroligt fort att varva ut 1-2-3 och skulle inte kunna tänkta mig att ha högre utväxling, det skulle nog inte gå, om man ska trimma vidare. men men det är väl bara min personliga åsikt.
sen utseende mässigt så är jag ep3 frälst och tycker nya ctr:en ser ut som ett ihoptryckt påskäggg.
---------------------------------------------------
Christopher Lionell.
CTR cosmic -04 -Toda Spec..
Christopher Lionell.
Vad har du kastat ut för att lätta bilen 100kg?tottelberry skrev:iof så har inte jag testat nya ctr:en men uppfattningen som man får är ju inte lockande.
[b]Medlem #1535[/b]
-
tottelberry
hela inredningen med stolar baksäte reservhjul allt sen i med mina nya stolar som vägen 20 kg tillsamans med skenor och allt, lättare fälgar samt alla små grejjer som avgas, grenrör, luftbox. många bäckar små och de känns :thumbup:
---------------------------------------------------
Christopher Lionell.
Christopher Lionell.
Bara en OZ Superleggera fälg väger 2,5 kg mindre än original..
Automobil klagar på just dämparna som anledning till det svaga resultatet i 0-100 sprinten, leder detta till mer av det beteendet?AndersL skrev:Vad jag känner till så är det både hårdare retur och komp på dämparna.
Att det blir för studsigt...
Medlem 427
Har me provat nya CTR:en en ordentlig runda, visst, den är jätte trevlig, mkt skönare säten än EP3, mkt fin utrustning på den me dubbla klima m.m.
Och den har ett fint register, går bra 1-2an känns det som, men sen känns det att den börjar bli tröttare än EP3 uppe i lite högre farter.
Ja tycker såhär, hade jag velat köpa en året runt bil som har lite mer effekt/prestanda än en vanlig bil, och inte kört bana/race osv. hade den passat perfekt till det endamålet! Men först å främst vikten då, visst finns ju Race versionen, men skulle aldrig välja att köpa en ny bil utan AC bl.a.
Sen vill man trimma lite, nån som kollat under huven? Känns ju som att man måste sänka ner motorn bara för att få av ventilkåpan på den ju..
Det är trångt som attan, samt att motorn sitter väldigt gömd.. Sen likadant, me avgassystem å sådant, kommer nog inte va billigt att köpa ett sånt
me tanke på hur utblåsen ser ut, eller kanske köpa ny kofångare bak..
MVH
Och den har ett fint register, går bra 1-2an känns det som, men sen känns det att den börjar bli tröttare än EP3 uppe i lite högre farter.
Ja tycker såhär, hade jag velat köpa en året runt bil som har lite mer effekt/prestanda än en vanlig bil, och inte kört bana/race osv. hade den passat perfekt till det endamålet! Men först å främst vikten då, visst finns ju Race versionen, men skulle aldrig välja att köpa en ny bil utan AC bl.a.
Sen vill man trimma lite, nån som kollat under huven? Känns ju som att man måste sänka ner motorn bara för att få av ventilkåpan på den ju..
Det är trångt som attan, samt att motorn sitter väldigt gömd.. Sen likadant, me avgassystem å sådant, kommer nog inte va billigt att köpa ett sånt
me tanke på hur utblåsen ser ut, eller kanske köpa ny kofångare bak..
MVH
http://www.fotoi.se
Nya type-r känns verkligen inte som en ersättare till gamla.
Känns som andrahandsvärdet på gamla CTR kommer att bita sig fast ännu mer!
Kanske skulle köpa en
välinvesterade pengar kanske?!
Känns som andrahandsvärdet på gamla CTR kommer att bita sig fast ännu mer!
Kanske skulle köpa en
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Bara jag som tycker Honda har lättat med helt fel saker? jag menar hur imponerande är det att de har minskat vikten genom att de slängt ut stereo, AC etc?AndersL skrev:Nu var det ju den mest komfortinriktade modellen dom provade (GT), så Race verisionen borde ju vara betydligt bättre anpassd till alla som är "trackday"-förare. 50kg lägre vikt och styvare chassie borde göra susen i A-testet.
Vart tog lättviktsmaterialen vägen? bättre om de gjorde en riktig lättviktsversion med kolfiber och hela baletten och tog kanske 260.000:- för den, jag hade lätt köpt den då för priset är inget problem iaf för mig.
Ingemar Olsson
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
Köpte tidningen igår och läste hela testet. Fanns ju en del trevliga bitar också, så overall var det väl ändå helt OK.
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Tidningen verkar ju vara halvt omöjlig att få tag i. Har vart runt på flertalet butiker runt Stockholm utan att hitta den och de flesta säger nej vi har inte den tidningen här.
Blir väl till att ta sig till en press stopp butik eller något.
Blir väl till att ta sig till en press stopp butik eller något.
"Det är ljudet, sången från motorn, som är den stora njutningen"
Tycker också det är lite underligt att inte honda jobbat mer med lätta material i FN2. Europeiska tillverkare verkar ha ett försprång på det området nu. Lite synd, men de har väl prioriterat sin FoU.
Prelude Si 2.0 -89
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->
medlem nr 1132<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->
medlem nr 1132<!--colorc--></span><!--/colorc-->