Crx-87 köpråd?/allmänna åsikter
Har hittat en rätt fräch crx-87a som jag får för 7000kr. Har inte kört den än, men har hört att de ska gå rätt bra med sina 125hk. Har lite svårt för instrumentbrädan, men annars gillar jag den... Finns lite rost i skärmkanter och den är vit. Har gått ca 14000mil.
Köper jag den måste jag sälja civicen(92a lsi). Vet att det är lite olika biltyper, men får beslutsångest. Crxen måste ju gå bättre än civicen, men civicen ser bra mycket bättre ut och går att åka några stycken i...
Så hur pass kul är crxen och hur ska jag göra :snurrig:
Mvh Magnus
Köper jag den måste jag sälja civicen(92a lsi). Vet att det är lite olika biltyper, men får beslutsångest. Crxen måste ju gå bättre än civicen, men civicen ser bra mycket bättre ut och går att åka några stycken i...
Så hur pass kul är crxen och hur ska jag göra :snurrig:
Mvh Magnus
Senast redigerad av Mange249 den 5 maj 2007, 22:47, redigerad totalt 1 gånger.
Magnus Hulth
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Svårt val, jag har precis gått från en CRX-86a till en civic -95a, jag gillar att numera åka i en "bil", men ibland saknar jag gocartkänslan och rappheten i crxen, det finns många små roliga finesser i crxen för att vara en sån gammal bil, tex ingen rutram i dörrarna (=coolt!), eltacklucka , fult men praktiskt fack uppe på instrumentpanelen.
Den har även ett par positiva grejer som Civic TypeR 02-05 saknar: Klocka, svängradie, stolsvärme, inga konstiga hjulhopp, bra vägkänsla och man sitter lågt och fint.
Jag säger -Köp! -Man lever bara en gång!
Fan, nu börjar jag sakna pärlan jue!
Den har även ett par positiva grejer som Civic TypeR 02-05 saknar: Klocka, svängradie, stolsvärme, inga konstiga hjulhopp, bra vägkänsla och man sitter lågt och fint.
Jag säger -Köp! -Man lever bara en gång!
Fan, nu börjar jag sakna pärlan jue!
Lutar lite åt att köpa den faktiskt:) Går det förresten att åka någon bak eller är det bara att glömma?
Hur är priset? Borde vara rätt lågt med tanke på att den är besiktigad och allt... Tyckte rutglaset i förardörren kändes lite glapp och rackigt, men det kanske ska vara så? Nåt spec man ska titta på vid köp?
Hur pass snabb är den? har hört allt från 7.8-8.8 0-100, men antar att sanningen ligger någon stans emellan.
Hur är priset? Borde vara rätt lågt med tanke på att den är besiktigad och allt... Tyckte rutglaset i förardörren kändes lite glapp och rackigt, men det kanske ska vara så? Nåt spec man ska titta på vid köp?
Hur pass snabb är den? har hört allt från 7.8-8.8 0-100, men antar att sanningen ligger någon stans emellan.
Magnus Hulth
- NilsG
- Bil: Saab x5, Berlingo
- Namn: Nils-Gunnar Johansson
Ganska dåligt benutrymme, men visst går det klämma in nån där bak.
Priset är la okej om den är hyffsat fri från rost (har du kollat trösklar/golv/bältesinfästning?), men försök pruta lite (kan ju vara värt att testa iaf.).
Priset är la okej om den är hyffsat fri från rost (har du kollat trösklar/golv/bältesinfästning?), men försök pruta lite (kan ju vara värt att testa iaf.).
Nils-Gunnar Johansson
Team Gbg
Saab 96 V4 '77b
Saab 9-3 '99
Team Gbg
Saab 96 V4 '77b
Saab 9-3 '99
- nenilsson
- Bil: Civic VT
- Namn: Emil Nilsson
Tycker det är ett ganska sjysst pris.
Crx är en grymt rolig bil, jag är inne på min tredje nu(den som Malkolm saknar).
Rost är dock väldigt vanligt, så att ha tillgång till svets är en väldig fördel.
Bilarna går riktigt bra, kör i från de flesta gti-bilarna. 0-100 på 7.8 är inga problem ifall bilen är frisk.
Dessutom är det ju en mycket vacker bil, speciellt i vitt
Köp, säger jag, men jätteviktigt att du rycker i bältesinfästningen för den är nästan garanterat rutten :thumbup:
Crx är en grymt rolig bil, jag är inne på min tredje nu(den som Malkolm saknar).
Rost är dock väldigt vanligt, så att ha tillgång till svets är en väldig fördel.
Bilarna går riktigt bra, kör i från de flesta gti-bilarna. 0-100 på 7.8 är inga problem ifall bilen är frisk.
Dessutom är det ju en mycket vacker bil, speciellt i vitt
Köp, säger jag, men jätteviktigt att du rycker i bältesinfästningen för den är nästan garanterat rutten :thumbup:
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
7.8 sekunder låter tokigt bra!
Blir nog ett köp om allt lirar... Ska rycka i bältet och kolla rost. Är det samma motor som i nyare crxer? Såg rätt lika ut?
Hur är det förresten med de karmlösa rutorna, nåt att kolla där? Kändes lite rackiga som sagt, men kanske är orginal:)
Hehe, är väl inte den vackraste av skapelser direkt... Mätarhuset är det jag har svårast för, 80tals orangea siffrorna och det trekantiga huset:) Tycker utsidan är helt ok faktiskt...
Hur är det förresten med de karmlösa rutorna, nåt att kolla där? Kändes lite rackiga som sagt, men kanske är orginal:)
Hehe, är väl inte den vackraste av skapelser direkt... Mätarhuset är det jag har svårast för, 80tals orangea siffrorna och det trekantiga huset:) Tycker utsidan är helt ok faktiskt...
Magnus Hulth
Det är inte samma motor som i andra Crxer. Det går dock utmärkt att hitta bolt-on-uppgraderingar i USA.
Jag hade bara 2" avgas och öppet luftfilter som trim förutom en omfattande lättning, och min var betydligt snabbare än 7,8 sek till 100.
Liten, halvful och asrå och rolig är mina intryck. Som sagt, bältesinfästningen. I nederkant.
Jag hade bara 2" avgas och öppet luftfilter som trim förutom en omfattande lättning, och min var betydligt snabbare än 7,8 sek till 100.
Liten, halvful och asrå och rolig är mina intryck. Som sagt, bältesinfästningen. I nederkant.
Niklas Thidell
Honda Accord Type S 2006
Honda Accord Type S 2006
jag ska skrota min nuvarande crx -87 nästa månad tror jag, då kan jag ev sälja lite delar om du behöver
har komplett renov sats till bromsar bak, 262mm skivor me itr ok som passar rätt på om man fräser av 3mm eller va det va på hållaren.
bilstein dämpare runt om har jag oxo liggandes.
så behöver du delar hojta till innan
har komplett renov sats till bromsar bak, 262mm skivor me itr ok som passar rätt på om man fräser av 3mm eller va det va på hållaren.
bilstein dämpare runt om har jag oxo liggandes.
så behöver du delar hojta till innan
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
vet ej då jag inte använt själv, men det är dom som suttit på nisses eller om det var oskars crx innan, vet inte vem av dom som hade den.
men dom ska nog va i ok skick iallafall
dom ligger i verkstan då jag ej pallat o montera, känns inte lönt om jag inte ska behålla bilen
men dom ska nog va i ok skick iallafall
dom ligger i verkstan då jag ej pallat o montera, känns inte lönt om jag inte ska behålla bilen
Michael Grönberg
Helsingborg
Helsingborg
yes gör så
jo jag hade inte tänkt ha kvar bilen iallafall så betalar ingen ngt extra för o få me dom ifall den säljs så blir ju dämparna till salu, samma me om jag skrotar den
men ja det e bara o ge ett bud så kan du få dom om du är intresserad.
jo jag hade inte tänkt ha kvar bilen iallafall så betalar ingen ngt extra för o få me dom ifall den säljs så blir ju dämparna till salu, samma me om jag skrotar den
men ja det e bara o ge ett bud så kan du få dom om du är intresserad.
Michael Grönberg
Helsingborg
Helsingborg
Köpte bilen och hämtar den om någon vecka:) Gick riktigt bra och var en hel del bytt... Måste byta kamremmen dock, då de inte kunde säga när den var bytt:S
Verkar varva som satan på motorväg, lite väl låg utväxling, men det är ju ingen pendlingsbil heller:)
Verkar varva som satan på motorväg, lite väl låg utväxling, men det är ju ingen pendlingsbil heller:)
Magnus Hulth
Ska bli medlem så fort bilen rullar i min ägo :thumbup: . Vet du hur mycket den varvar i motorvägsfart? Vet någon förresten hur ofta man ska byta kamrem? Är det svårt på crxen? Har tidigare bytt på ett par 740s, men det är ju lite enklare och händer inget med ventilerna om det blir fel...
Tar emot en del att sälja civicen, men ibland måste man...
Tar emot en del att sälja civicen, men ibland måste man...
Magnus Hulth
min varvar typ 3500-3700 eller ngt sånt vid 110, jag brukar ligga vid 4000 o då tror jag det är typ 120 eller nått sånt, sen om min mätare stämmer det vettefan.
men jag tycker inte den varvar så där speciellt mycket i motorvägsfart, värre o me crx vt då iallafall.
kamrem ska säkert bytas var 10000e mil typ, är den inte bytt på länge elelr om du inte har en anning om den är bytt kan du ju göra det om du orkar.
men jag tycker inte den varvar så där speciellt mycket i motorvägsfart, värre o me crx vt då iallafall.
kamrem ska säkert bytas var 10000e mil typ, är den inte bytt på länge elelr om du inte har en anning om den är bytt kan du ju göra det om du orkar.
Michael Grönberg
Helsingborg
Helsingborg
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Det är inte alls svårt att byta. Man ska kunna göra det själv på gården efter vad jag kan se i verkstadsmanualen.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Steffo. Du vet inte hur man skulle kunna få tag på en sån? En skiss på hur man byter skulle ju underlätta ordentligt. Bara delarna kostar ju 1200kr, så man vill ju få det rätt:)
4000 låter som en del, men civicen varvar inte så mycket mindre den(som jämförelse varvar min scorpio 2.9 3000 i 150).
4000 låter som en del, men civicen varvar inte så mycket mindre den(som jämförelse varvar min scorpio 2.9 3000 i 150).
Magnus Hulth
- nenilsson
- Bil: Civic VT
- Namn: Emil Nilsson
Kamremmen köper du på Rosenholtz.
Här har du verkstadsmanualen: <a href="http://www.honda.co.uk/car/owner/workshop.html" target="_blank">http://www.honda.co.uk/car/owner/workshop.html</a> så här går kamremsbytet till: <a href="http://media.honda.co.uk/car/owner/medi ... 2/6-14.pdf" target="_blank">http://media.honda.co.uk/car/owner/medi ... -14.pdf</a>
Var 10000mil ska den bytas.
Här har du verkstadsmanualen: <a href="http://www.honda.co.uk/car/owner/workshop.html" target="_blank">http://www.honda.co.uk/car/owner/workshop.html</a> så här går kamremsbytet till: <a href="http://media.honda.co.uk/car/owner/medi ... 2/6-14.pdf" target="_blank">http://media.honda.co.uk/car/owner/medi ... -14.pdf</a>
Var 10000mil ska den bytas.
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
Den har snurrat 14k, så då verkar jag slippa den utgiften:) Kollade på skissen och verkar vara logiskt och enkelt att byta...
Får se hur det blir med brukscivicen nu också. Ligger ute även här på forumet, men funderar på att ha den kvar iom att man måste ha nåt att åka med i vinter också. Säljer jag den får jag iof pengar att lägga på crxen, så får jag ett hyffsat bud, så åker den nog:)
Hur är det med plats i framdörrarna för högtalare? Har inte hämtat bilen än så jag kan mäta? Går 5.25or in? Har ett par infinity ref 5.25or och en Rockford punch P1a 12" med ett rf2002 steg som ska in och ordna välljud...
Får se hur det blir med brukscivicen nu också. Ligger ute även här på forumet, men funderar på att ha den kvar iom att man måste ha nåt att åka med i vinter också. Säljer jag den får jag iof pengar att lägga på crxen, så får jag ett hyffsat bud, så åker den nog:)
Hur är det med plats i framdörrarna för högtalare? Har inte hämtat bilen än så jag kan mäta? Går 5.25or in? Har ett par infinity ref 5.25or och en Rockford punch P1a 12" med ett rf2002 steg som ska in och ordna välljud...
Magnus Hulth