Tips på besöksmål i europa
ja som topic, planerar att åka på lite längre bilsemester i sommar, ner genom tyskland kanske till italien, har ni några tips på vad man kan besöka på vägen ner? alla möjliga tips mottages tacksamt :thumbup:
Honda Civic Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> -05 <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->[Cosmic Grey Pearl]<!--colorc--></span><!--/colorc--> SS:1.34.47
SPEEDFREAK
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->INJEN | Invidia | H&R | Endless | Sparco | Motul | Goodridge<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Powered by <a href="http://www.streetpower.se" target="_blank">Streetpower.se</a>
SPEEDFREAK
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->INJEN | Invidia | H&R | Endless | Sparco | Motul | Goodridge<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Powered by <a href="http://www.streetpower.se" target="_blank">Streetpower.se</a>
Vi körde genom Holland när vi åkte på road-trip till Sverige. Överlag var det väl inget speciellt med motorvägen men Amsterdam var helt underbart. Nä, jag pratar inte om Red Light District, utan den gamla delen full av kanaler och marknader.
Ett sånt ställe man åker till med flickvännen, inte polarna.
Kanske är en liten omväg för dig men....
Ska ni köra ner så fort som möjligt eller är det småvägar och gott om tid som gäller?
Ett sånt ställe man åker till med flickvännen, inte polarna.
Kanske är en liten omväg för dig men....
Ska ni köra ner så fort som möjligt eller är det småvägar och gott om tid som gäller?
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
Ringen antar jag att du redan bokat in? mycket fin natur runt om dessutom i moseldalen (felstavat jag vet) kan även rekommendera starkt lite vandring i alperna (där dom kör den softa varianten, lift upp, gå ner:) ) brukar åka ner till ett å samma ställe både på sommaren och vintern och har gjort det under senaste 3 åren men har glömt bort TOTALT vad det heter
kan återkomma med det imorgon
ligger inte många mil från italienska gränsen heller så perfekt för att åka dit och dricka kaffe 
Erik Svensson
Civic Vti Sedan -92 SÅLD! golf tdi -00 pendlar vagnen... letar s2000............
Civic Vti Sedan -92 SÅLD! golf tdi -00 pendlar vagnen... letar s2000............
japp, ringen är redan inbokad :thumbup:
nä vi har all tid ivärlden så det finns (nästan) inga omvägar, holland ska jag kolla upp lite närmare!
moseldalen? ligger det i näreheten av ringen?
ja gärna fler tips! :thumbup:
nä vi har all tid ivärlden så det finns (nästan) inga omvägar, holland ska jag kolla upp lite närmare!
moseldalen? ligger det i näreheten av ringen?
ja gärna fler tips! :thumbup:
Honda Civic Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> -05 <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->[Cosmic Grey Pearl]<!--colorc--></span><!--/colorc--> SS:1.34.47
SPEEDFREAK
SPEEDFREAK
Moseldalen ligger i samma distrikt som ringen.
Om ni ska ner mot italien så kan ni ju åka inom Modena och alla dem andra små städerna där lite roliga bilfabriker ligger.
Edit: Åker ni mot holland så finns ju Spa i belgien som inte får missas.
Om ni ska ner mot italien så kan ni ju åka inom Modena och alla dem andra små städerna där lite roliga bilfabriker ligger.
Edit: Åker ni mot holland så finns ju Spa i belgien som inte får missas.
Senast redigerad av david-o den 6 juni 2007, 09:21, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Baden - CH
Om ni åker från Tyskland till italien så åker ni även igenom österrike.
När ni kommer till Italien så håll koll på vart ni skall för varje gång ni åker av motorvägen så kostar det.
I norra italien (där ni kommer till italien) så kan jag definitivt rekommendera Garda sjön, otroligt vackert och precis innan så har ni en vacker vingård också.
Sen när ni kommer till södra spetsen av Garda sjön så tar ni höger och kör i en timme eller två så kommer ni till en lång bro som går till Venedig.
Kaffet i Italien är kanon och även bensinmackerna har bättre kaffe än de bästa baristorna här i sverige fixar.
När ni kommer till Italien så håll koll på vart ni skall för varje gång ni åker av motorvägen så kostar det.
I norra italien (där ni kommer till italien) så kan jag definitivt rekommendera Garda sjön, otroligt vackert och precis innan så har ni en vacker vingård också.
Sen när ni kommer till södra spetsen av Garda sjön så tar ni höger och kör i en timme eller två så kommer ni till en lång bro som går till Venedig.
Kaffet i Italien är kanon och även bensinmackerna har bättre kaffe än de bästa baristorna här i sverige fixar.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Dricker du öl så får du inte missa München. Ölhallar och dito trädgårdar i massor, men vad som är viktigast så är det här den godaste öl görs.
Alperna är ett måste och där kan du vara hela semestern om du vill. Grossglockner är storslaget men det finns många fler stora höjder att köra runt i.
Gardasjön i norra Italien är fint och har Europas bästa vindsurfingvatten i den norra delen. Garda är mysigt med serveringar längs sjön.
Att åka längs Mosel och/eller Rhen på småvägar är underbart och avstressande. Besök gärna någon vinfabrik/plantage längs vägen.
Är det din första resa så begränsa gärna rundturen för man hinner inte se allt på en gång och att bara köra runt på autobahn är ingen upplevelse i sig!
Bo gärna på små gasthaus där de oftast har en trevlig miljö och god mat till överkomliga priser med personlig service. Jag får t.ex ofta parkera min mc i deras eget/privata garage.
Har ni tid så kör av Autobahn när ni ska äta och in i någon by för då blir även maten en upplevelse i sig.
Trevlig resa och som sagt försök inte hinna med allt på första resan! :sun:
Alperna är ett måste och där kan du vara hela semestern om du vill. Grossglockner är storslaget men det finns många fler stora höjder att köra runt i.
Gardasjön i norra Italien är fint och har Europas bästa vindsurfingvatten i den norra delen. Garda är mysigt med serveringar längs sjön.
Att åka längs Mosel och/eller Rhen på småvägar är underbart och avstressande. Besök gärna någon vinfabrik/plantage längs vägen.
Är det din första resa så begränsa gärna rundturen för man hinner inte se allt på en gång och att bara köra runt på autobahn är ingen upplevelse i sig!
Bo gärna på små gasthaus där de oftast har en trevlig miljö och god mat till överkomliga priser med personlig service. Jag får t.ex ofta parkera min mc i deras eget/privata garage.
Har ni tid så kör av Autobahn när ni ska äta och in i någon by för då blir även maten en upplevelse i sig.
Trevlig resa och som sagt försök inte hinna med allt på första resan! :sun:
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Belgien: Bryssel, Antwerpen och havet uppe i norr är nice. I Bryssel och Antwerpen finns det tonvis med gamla hus o.d man kan kika på.
Gillar du dessutom att cruisa runt i landsbygden och se på gamla byar, kyrkor och fin natur så köp en karta och åk de riktigt små vägarna genom Belgien, obeskrivligt vackert och en fin upplevelse.
Clabbe: Bla bla bla, olika smak osv. Jag tycker all öl smakar skit.
Gillar du dessutom att cruisa runt i landsbygden och se på gamla byar, kyrkor och fin natur så köp en karta och åk de riktigt små vägarna genom Belgien, obeskrivligt vackert och en fin upplevelse.
Senast redigerad av Dani den 7 juni 2007, 19:58, redigerad totalt 1 gånger.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Bilade själv i Europa för några år sedan, bla genom Tyskland, Österrike, Schweiz och Italien. Fint på många ställen, speciellt moseldalen (längs floden Mosel då) men resans höjdpunkter var definitivt Gardasjön och även Comosjön i norra Italien. Längst ner på Gardasjön finns en liten landremsa som går rakt i sjön. Allra längst ut ligger en liten stad/by som heter Simreone (tror jag). ÅK DIT! Otroligt fint, alltså...
Ha det så kul, oavsett vart du åker så kommer du inte bli missnöjd. Det är det som är tjusningen med att bila, men ser så himla mycket och kan stanna precis där man önskar. :thumbup:
Ha det så kul, oavsett vart du åker så kommer du inte bli missnöjd. Det är det som är tjusningen med att bila, men ser så himla mycket och kan stanna precis där man önskar. :thumbup:
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[i]Södertälje[/i]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->[b]f.d S2000[/b] -00<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->[b]f.d S2000[/b] -00<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Haller helt med om Belgien, sa lange man haller sig borta frna motorvagen ar det hur vackert som helst.Dani skrev:Belgien: Bryssel, Antwerpen och havet uppe i norr är nice. I Bryssel och Antwerpen finns det tonvis med gamla hus o.d man kan kika på.
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
Trevligt att alla snackar om garda sjön (Lago di Garda
) hela tiden, jag har varit där sen jag var 1 år, så visst har man varit där ett antal sommrar. Och det är faktiskt otroligt sjysst ställe, Simreone är som sagt väldigt trevligt, dock ligger Lazise mer varmt om hjärtat, en liten by/stad som är omgivet av en gammal fästning. Väldigt fint och bra med kaféer och gelateria. Sen om ni har barnasinnet kvar kan ni gå på ett oerhört stort tivoli som heter Gardaland, det ligger en bit ifrån Lazise, men innan Simreone. Liseberg är ingenting jämfört med Gardaland
.
Oavsett var i gardasjön du åker till så är det fint. Ha så trevligt!
Oavsett var i gardasjön du åker till så är det fint. Ha så trevligt!
Filip Nyman