Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Grattis Särås!!
Grattis jimmy för den fina tiden i superstage!!
Jimmy körde fina 1,22,81 i sin praktiskt taget orginal porsche 993 4s!!
Han vann även rs-banan på mantorp nu på action meet i samma bil!!
Grattis igen å trevlig semester!!
Hoj Hoj!
Jimmy körde fina 1,22,81 i sin praktiskt taget orginal porsche 993 4s!!
Han vann även rs-banan på mantorp nu på action meet i samma bil!!
Grattis igen å trevlig semester!!
Hoj Hoj!
Nu: s2000 turbo
Civic ek3-00
Då: Toda CTR /Bästa et 13,33(60-fot 2,37)
David Stranne
0707771613
Civic ek3-00
Då: Toda CTR /Bästa et 13,33(60-fot 2,37)
David Stranne
0707771613
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Det är bara att gratulera! Bra tid!
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
kungligt jimmy! men du! bytt bromsar dom är för små!

073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
- Bil: Ford Fiesta 2010
- Namn: Erik Leander
gratulerar men håll dig borta från driftingen :prop: 
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Congratts, ingen lättkörd bil i konbane samanhang. Du måste fått chassit bra stämt
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
-
M Scotte
- Kontakt:
Måste vara bland de snabbaste 4-krafsen som kört SS? Någon som vet vilken R-däcksbredd Särås åkte på?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- Regge
Jag har frågat om dom vill, intresse finns. Men tyvärr så ställer dom in sina chassin helt omvänt för en körning på SS. Dom kör ju mycket Mantorp etc med snabba spår.
Inte alla som orkade "bygga" om sina bilar inför 1dag på emmaboda
Inte alla som orkade "bygga" om sina bilar inför 1dag på emmaboda
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
jimmy kan! han har väll egna mekaniker! 
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
PB: Släng upp en på din också
"Livet är inte mer planerat än harens som skuttar över vägen."
Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
Kan erkänna att när jag efter 40 repor kom ner till 1,25 tider så vart målet helt instält på att ta Scotte och alla andra i Honda klubben med bilen, jag tycker inte man kan säga att min Porsche är svårkörd i konbana, den är helt klart en trevlig bekantskap och efter att ha laborerat med ring tryck i Toyo R888 däcken under hela dagen samt kört runt med Clio V6;an lite i banan så hittade jag sekunder jag inte riktigt visste var dom fans!
Jag kör med 225x45 18 & 285x30 18", bilen är en 993 4wd Carrera (sugis på 285 hk, som fått luftfilter samt en annan ljuddämpare (RSR)), ytterligare så har det jobbats enormt mycket på just chassie för nordslingan där målet vart att min andra bil skulle klara under 8,10, vilket jag efter denna tid på SS tror är möjligt, så åker snart ner för att jaga den tiden!
Det är en 4S och 4;an står för 4wd som sagt och S för att det är en turbo bil utan turbo, alltså den har turbons optik och chassie/bromsar/karos...
Bilen är från den sista årsmodellen (1997) och är luftkyld & även kallad för höfläkten bland vännerna!
Finns nån bild på bilen på www.rs4.nu tror jag...
Som sagt chassiet är inte instält specielt för SS, det är stält för gata & Ringen, så skruvade inte på en skruv under helgen när jag körde Bilsport RS & SS...
mvh
/Jimmy Särås
Jag kör med 225x45 18 & 285x30 18", bilen är en 993 4wd Carrera (sugis på 285 hk, som fått luftfilter samt en annan ljuddämpare (RSR)), ytterligare så har det jobbats enormt mycket på just chassie för nordslingan där målet vart att min andra bil skulle klara under 8,10, vilket jag efter denna tid på SS tror är möjligt, så åker snart ner för att jaga den tiden!
Det är en 4S och 4;an står för 4wd som sagt och S för att det är en turbo bil utan turbo, alltså den har turbons optik och chassie/bromsar/karos...
Bilen är från den sista årsmodellen (1997) och är luftkyld & även kallad för höfläkten bland vännerna!
Finns nån bild på bilen på www.rs4.nu tror jag...
Som sagt chassiet är inte instält specielt för SS, det är stält för gata & Ringen, så skruvade inte på en skruv under helgen när jag körde Bilsport RS & SS...
mvh
/Jimmy Särås
mvh Jimmy Särås
<!--coloro:Orange--><span style="color:Orange"><!--/coloro-->[b]Chapter 1 in the bible of Racing.[/b]
Ayrton Senna da Silva was the new Jesus.
Pepole will talk forever about him and they will always remeber Him as the Mesias of Racing and Racing spirit.
Mayby in 1500 years it will be a own religion and bible about Racing and Ayrton Senna!
So why shuld i wait in 1500 yers to idolize and pray for him when i could start today?
I will always remember the sprit that Ayrton Senna show us all for Racing,
for what He have done for me and for the Racing in the world!
Thank you Ayrton Senna!
[b]He is my Jesus![/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:Orange--><span style="color:Orange"><!--/coloro-->[b]Chapter 1 in the bible of Racing.[/b]
Pepole will talk forever about him and they will always remeber Him as the Mesias of Racing and Racing spirit.
Mayby in 1500 years it will be a own religion and bible about Racing and Ayrton Senna!
So why shuld i wait in 1500 yers to idolize and pray for him when i could start today?
Thank you Ayrton Senna!
Stort grattis Särås!
Du är en jäkel på att ratta din bil!...det såg man på mantorp..
grattis igen
grattis igen
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
Ibland behövs det lite teknik, på Mantorp så fick jag aldrig till en perfekt repa, jag är rätt slö i början av en dag och har svårt med spår och grejer, vilket betyder att man behöver ett antal repor på sig att hitta farten!Chucky skrev:Stort grattis Särås!
grattis igen
Nu gick det bra att vinna tävlingen med en halvbra repa, själv tror jag att hade jag inte kört på kon i sista repan så hade jag lätt kört 1-2 sekunder snabbare den repan!
Men det spelar inte nån roll nu, jag van och det var det viktigaste!
Undrar vart alla tävlande Honda bilar var!?
Var det bara dragracing denna lördag!?
angående mina försök i drifting banan, så var det nåntign som samuel, jag & Erik gjorde för att slå bort lite av all tid, vi hade onekeligen 3 timmar som vi inte hade en anning om vad vi skulle göra, så när Emanuel på tidningen Bilsport sa att alla fick köra prova på drifting så tänkte vi varför inte!
Nu kom vi med en rätt perfekt setup för bana, vilket gör att det blir svårt att få till nånting bra i drifting, 2 bar ring tryck och 285hk med 285x35 18" till bakdäck är dömt att misslyckas, men kul var det ändå!
/Jimmy Särås
mvh Jimmy Särås
Thank you Ayrton Senna!
Thank you Ayrton Senna!
-
Karl Tyrén
1´22.8 med toyo888 i en std c4s pre vattenkyl? Det är den grymmaste prestation jag hört om på länge! Filmat?
Karl Tyrén
- Regge
993 är enligt mig den sista riktiga porschen, en bil dom lyckats otroligt mycket med. Fast är det inte en 964 i grund och botten, eller?
Sista luftkylda Porschen, med den rätta designen. Rätt kul att se Porsche gå tillbaka i det utseendet.
Sista luftkylda Porschen, med den rätta designen. Rätt kul att se Porsche gå tillbaka i det utseendet.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
-
M Scotte
- Kontakt:
Enda den i princip har gemensamt med 964 är motor utan vatten. Bakvagenen är betydligt uppgraderad med hjälpram och överlag ska den vara en bättre bil väghållningsmässigt. Men det är klart det är nog inte lika stor skillnad som mellan en gammal 930 och en 964, från torsionsfjädring runt om till mcpersson
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Ha den första som vissar sitt tvivel, offentligt...Karl Tyrén skrev:1´22.8 med toyo888 i en std c4s pre vattenkyl? Det är den grymmaste prestation jag hört om på länge! Filmat?
Nej ingen filmkamera i min bil, vi hade dock bara 6-7 vitnen på fältet och som kollade mig ganska hårt (med tanke på att Henrik med sin CSL och jag kämpade om 10-delar ett tag)...
Hur som helst så förstår jag ditt tvivel, det är nånting som jag själv oxå hade gjort innan jag själv satte tiderna, körde 2 stycken 1,23,5 tider oxå, men som sagt 1,22,81 blev morgonens/dagens/kvällens snababste tid totalt på fältet...
Det med en luftkyld tämligen orginal 993 med 4wd och turbo karros (dock carrera motor).
Tror att jag kan ha kommit med lite på film från Henriks CSL när jag kommer in från banan kankse, men som sagt inget över hela körningen!
Ska ner senare i år med bilen som det verkar och då ska vi jaga 1,20-1,22 tider, dock kommer den vara lättad nästan 100 kilo tills dess samt med andra däck...
Kommer ha med mig Toyo däcken oxå men kommer att testa Michelin...
Prestation?
Vet inte Scotte (civic) & Samuel (E30 M3) har även dom gjort prestationer utöver det normala i SS skulle jag vilja säga! :boxing:
Scotte har rätt när det gäller den sista evolutionen av Bubblan, det är inte så mycket rent prestanda mäsigt som är samma dock så går ju allt att bygga om fram och tillbaka på 993 & 964, men det är trots det en stor skilnad...
Tack för alla fina komentarer om bilen, måste säga att just det där med att 993 4S är en klassiker av rang gjorde valet av bil lätt kan vi säga när jag insåg att Audin inte skulle hinna bli klar till sommarens banträffar...
By the way, utan att lova för mycket... Den kommer att bli snabbare än Porschen i SS, så Scotte du bör jaga på din tid lite nu!
mvh Jimmy Särås
mvh Jimmy Särås
Thank you Ayrton Senna!
Thank you Ayrton Senna!