Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
bur är en fördel....
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
jaja bara för att jag byggt bur så vill jag inte att alla andra ska ha de.
upp till er själva, men mitt liv är mer värt än lite kul en eftermidag ...
en "plug an play" bur räcker många gånger....

<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->It flipped end over end 6-8 times estimated.......<!--sizec--></span><!--/sizec-->

hela tråden finns på:
<a href="http://www.honda-tech.com/zerothread?id=1495699" target="_blank">http://www.honda-tech.com/zerothread?id=1495699</a>
upp till er själva, men mitt liv är mer värt än lite kul en eftermidag ...
en "plug an play" bur räcker många gånger....

<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->It flipped end over end 6-8 times estimated.......<!--sizec--></span><!--/sizec-->

hela tråden finns på:
<a href="http://www.honda-tech.com/zerothread?id=1495699" target="_blank">http://www.honda-tech.com/zerothread?id=1495699</a>
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
-
swedishmetal
En jävligt bra säkehetsåtgärd.. Man är dum som inte har en egentligen..Å snyggt är det ju med faktiskt..;P
Audi A4 Avant 1,8TS -03
Integra Type R -99 (SÅLD)
<a href="http://www.garaget.org/?car=23277" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=23277</a>
Integra Type R -99 (SÅLD)
<a href="http://www.garaget.org/?car=23277" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=23277</a>
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
Jag skulle så sjukt gärna ha en bur i bilen. Är bara orolig för vad dom säger på besiktningen.. Jag kan INTE regbesikta om bilen med bur eftersom den då måste återställas till org skick först, vilket inte är omöjligt men jag fixar inte det helt enkelt..
2008 wrx sti
2008 wrx sti
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
passageraren förlorade ena tassen..
shit, ja bur/båge borde man haft ork att bulta i tidigare!
shit, ja bur/båge borde man haft ork att bulta i tidigare!
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
eller så kör man inte som en idiot och slipper bur
Senast redigerad av Dennies den 7 augusti 2007, 09:35, redigerad totalt 1 gånger.
Dennis Gullberg
Team Helsingborg
Civic EG Lsi 92 Grå *såld*
Civic EG Lsi 95 Röd *skrot*
Civic EG Lsi 92 Röd *såld*
Del Sol Vti 92 Röd *såld*
Team Helsingborg
-
MagnusL
Hur menar Du då?
Låt säga att man kör bana, någon har läckt olja, man kör av. Har man då kört som en idiot?
Låt säga att man kör bana, något i hjulupphängningen brister, man kör av. Har man då kört som en idiot?
Låt säga att man kör bana, ett däck får punktering, man kör av. Har man då kört som en idiot?
Låt säga att man kör bana, någon framförvarande snurrar, man väjer och kör av. Har man då kört som en idiot?
Låt säga att man kör bana, någon har läckt olja, man kör av. Har man då kört som en idiot?
Låt säga att man kör bana, något i hjulupphängningen brister, man kör av. Har man då kört som en idiot?
Låt säga att man kör bana, ett däck får punktering, man kör av. Har man då kört som en idiot?
Låt säga att man kör bana, någon framförvarande snurrar, man väjer och kör av. Har man då kört som en idiot?
2008 wrx sti
2008 wrx sti
Realcar säljer Sparco och enligt den prislistan som finns på sidan så kostar en sån ca 5000:- , ganska billigt
Nu är ju inte jag någon expert, så jag vet inte vad "Roll cage without domes. Fe45" betyder.. vad det är för modell, o.s.v.
Men om någon har en bild på en sån.. så posta gärna.
Länk...
<a href="http://www.realcar.se/Extended/PDF/Sparco/sprol.pdf" target="_blank">http://www.realcar.se/Extended/PDF/Sparco/sprol.pdf</a>
Nu är ju inte jag någon expert, så jag vet inte vad "Roll cage without domes. Fe45" betyder.. vad det är för modell, o.s.v.
Men om någon har en bild på en sån.. så posta gärna.
Länk...
<a href="http://www.realcar.se/Extended/PDF/Sparco/sprol.pdf" target="_blank">http://www.realcar.se/Extended/PDF/Sparco/sprol.pdf</a>
Fredrik Björklund
Lexus IS 250 Sport
Jazz GD (SÅLD)
Accord Tourer 2.4 (SÅLD)
Civic EG (SÅLD)
Legend Coupé (SÅLD)
Lexus IS 250 Sport
Jazz GD (SÅLD)
Accord Tourer 2.4 (SÅLD)
Civic EG (SÅLD)
Legend Coupé (SÅLD)
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Finns dom som reggat utan orginal motor, låda osv. Allt går!MagnusL skrev:Jag skulle så sjukt gärna ha en bur i bilen. Är bara orolig för vad dom säger på besiktningen.. Jag kan INTE regbesikta om bilen med bur eftersom den då måste återställas till org skick först, vilket inte är omöjligt men jag fixar inte det helt enkelt..
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
- LinusE
de där var nog de dumaste jag läst på länge...Dennies skrev:eller så kör man inte som en idiot och slipper bur
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
- LinusE
kommer rega min med bur. tror inte dom ser så nog på sakerna.
menar, tror faktiskt även besmänen förstår att det inte är bilar i orginal skick som kör runt med bur ?!
menar, tror faktiskt även besmänen förstår att det inte är bilar i orginal skick som kör runt med bur ?!
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
-
Forenademotor.se
- Kontakt:
Jag har reggat min Civic 1,6 soch med helbur då hade jag konverterat den till b16 men det nämnde jag naturligt vis inte till besiktnings manen men där i mot så fick jag reggat bilen med 15 tums hjul samt om reggad till två passagerare så vist går det att regga om den med bur lit att tänka på då man sätter i buren är att tex bilbältena inte får ligga i mot och skava mot något av rören i bur konstruktionen och att man måste sätta plåtar framme vis huvud strävan
<!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Peter Israelsson<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Klågerup ( skåne)
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Södervidinge.se<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
ERC <a href="http://www.sodervidinge.se/" target="_blank">Visit My Website</a>
SS 1,24,69
Klågerup ( skåne)
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Södervidinge.se<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
ERC <a href="http://www.sodervidinge.se/" target="_blank">Visit My Website</a>
SS 1,24,69
LinusE: Förstår inte riktigt, skulle det vara lättare att regga/besikta bilen när det blir mer uppenbart att bilen inte är orginal?LinusE skrev:kommer rega min med bur. tror inte dom ser så nog på sakerna.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
- NilsG
- Bil: Saab x5, Berlingo
- Namn: Nils-Gunnar Johansson
inte lättare, men att bes. ska upptäcka att motorn är bytt är inte så troligt
själv ska jag ha bur i alla "busbilar" så småningom, dumt att chansa
själv ska jag ha bur i alla "busbilar" så småningom, dumt att chansa
Nils-Gunnar Johansson
Team Gbg
Saab 96 V4 '77b
Saab 9-3 '99
Team Gbg
Saab 96 V4 '77b
Saab 9-3 '99
- LinusE
LinusE: Förstår inte riktigt<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->Krister skrev:<!--quoteo(post=424162:date=7 Aug 2007, 17:37:32:name=LinusE)--><div class='quotetop'>CITERA(LinusE @ 7 Aug 2007, 17:37:32) [snapback]424162[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->kommer rega min med bur. tror inte dom ser så nog på sakerna.
inte alls förvånad...
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
MagnusL skrev:Hur menar Du då?
Totalt missade era svar. Nu var inte frågan om någon bankörning utan på allmän väg. Trodde inte det uppmuntrades att man skulle köra omkring vårdslöst på allmäna vägar och orsaka skada både för sig själv och andra.
Men du verkar vara en begåvad man och jag antar att både du och linus har nog förståelse för engelska för att läsa tråden?, antog darför att ni både visste att det inte var på bana utan på "vanlig" väg man hade kört.
Tydligen var inte detta fallet.
I ett annat scenario hade du säkert haft rätt i dina påståenden.
Dennis Gullberg
Team Helsingborg
Team Helsingborg
-
MagnusL
Jaja.. fast nu handlade dom senaste posterna om hur man bäst fixar bur i sin bil. Så Då ser ju ditt inlägg konstigt ut. Hade Du skrivit "Killen i tråden körde ju som en idiot på allmän väg, gör man inte det behövar man knappast bur". Då hade Du nog inte fått dom svaren Du fick. Sen är det ju så att det finns andra som kör som idioter i trafiken, så man kan ju vara med om en olycka ändå, bli påkörd el tvingas väja m.m. och då är våra gamla hondor, med urplockad inredning m.m. inte det säkraste att sitta i, så en bur skadar ju inte. 
Jag är nog den sista att uppmuntra till idiotkörning på allmän väg. Och ja, jag är rätt begåvad..
:thumbup:
Jag är nog den sista att uppmuntra till idiotkörning på allmän väg. Och ja, jag är rätt begåvad..
Senast redigerad av MagnusL den 14 augusti 2007, 19:46, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
LinusE: Förstår inte riktigt<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->LinusE skrev:<!--quoteo(post=424304:date=8 Aug 2007, 10:17:01:name=Krister)--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 8 Aug 2007, 10:17:01) [snapback]424304[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=424162:date=7 Aug 2007, 17:37:32:name=LinusE)--><div class='quotetop'>QUOTE(LinusE @ 7 Aug 2007, 17:37:32) [snapback]424162[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->kommer rega min med bur. tror inte dom ser så nog på sakerna.
inte alls förvånad...
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Skall du vara spydig så är det nog bättre att du kör quote på HELA mitt inlägg och inte utvalda ord.
Kör:
Kör:
Nu blir jag fan förbannad!
jag frågade en fråga som jag anser inte är helt orelevant, dvs hur det kan vara lättare att besiktiga en bil med bur då enligt Linus är det uppenbart att bilen är allt annat än orginal... för mig så betyder det att det borde vara toksvårt att besikta bilen men jag får spydiga svar från Linus och nu skall jag vara tyst???
Vill inte ha tjafssvar på det tjafset eller nåt, jag vill ha svar på hur fan det blir lättare att besikta bara för att det är bur i bilen!
jag frågade en fråga som jag anser inte är helt orelevant, dvs hur det kan vara lättare att besiktiga en bil med bur då enligt Linus är det uppenbart att bilen är allt annat än orginal... för mig så betyder det att det borde vara toksvårt att besikta bilen men jag får spydiga svar från Linus och nu skall jag vara tyst???
Vill inte ha tjafssvar på det tjafset eller nåt, jag vill ha svar på hur fan det blir lättare att besikta bara för att det är bur i bilen!
Kör:
Kör:
Äsch, lägger ned... försökte få ett seriöst svar på en fråga som jag inte riktigt hängde med på men fick ett spydigt svar av ett regionsombud, "varning" av ordförande och påpekande av det är ett diskussionsforum av moderator. *nice*
Men är det fortfarande någon som känner att svara på min fråga som jag ställt två ggr nu så gör gärna det, dock vill jag inte se några svar i tråden kring det ni redan försöker påpeka som jag själv från start försökt hålla mig till!
Men är det fortfarande någon som känner att svara på min fråga som jag ställt två ggr nu så gör gärna det, dock vill jag inte se några svar i tråden kring det ni redan försöker påpeka som jag själv från start försökt hålla mig till!
Kör:
Kör:
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
Det blir det inte. Dock är det sannolikt att de har överseende med vissa andra modifieringar då man har reggat med bur då en sådan höjer säkerheten i bilen högst väsentligt samt bättrar på karossens styrka mycket. Allt är givetvis högst subjektivt, men det är ju subjektiva bedömningar som hela Bilprovningens verksamhet baseras på tyvärr.Krister skrev:hur fan det blir lättare att besikta bara för att det är bur i bilen!
Team Kalmar