F1 Grande Prêmio do Brasil 2007
Nu är det snart dags.
Vågar ni sia om vem som vinner wdc i år?
något inom mig unnar inte hamilton eller alonso att vinna, utan jag vill se kimi överst.
men det känns nästan omöjligt. jag håller tummarna.
nu ser jag fram emot ett spännande och framförallt fair avslut på säsongen.
första kurvan kan bli riktigt intressant med massa först och räkan rakt bakom.
Vågar ni sia om vem som vinner wdc i år?
något inom mig unnar inte hamilton eller alonso att vinna, utan jag vill se kimi överst.
men det känns nästan omöjligt. jag håller tummarna.
nu ser jag fram emot ett spännande och framförallt fair avslut på säsongen.
första kurvan kan bli riktigt intressant med massa först och räkan rakt bakom.
vad ska men säga...
fan fan fan blev så besviken ville värkligen hamilton skulle vinna..han förtjännade det
men ferarri har tur maximal tur...hade han inet fåt det andra krånglet där
hade han stått som världsmästare....
blir ännu mer besviken när jag tänker på vad honda presterade..
ncnc skäms värkligen....
blir så jävla sugen på och gå utt och köra lite själv nu....
:P hehe
mvh yll
fan fan fan blev så besviken ville värkligen hamilton skulle vinna..han förtjännade det
men ferarri har tur maximal tur...hade han inet fåt det andra krånglet där
hade han stått som världsmästare....
blir ännu mer besviken när jag tänker på vad honda presterade..
ncnc skäms värkligen....
blir så jävla sugen på och gå utt och köra lite själv nu....
mvh yll
Yll Ramadani
Hamilton förtjänade att vinna? Jo tjena :biglaugh2: :biglaugh2: :biglaugh2: :biglaugh2: :biglaugh2: :biglaugh2:
FIA & Ron har ju hjälpt han hela vägen. Dessutom med allt fusk som mcL haft för sig.
Snorungen sa för 2 veckor sen. Jag ä kyligare än Iceman (Kimi): KÄKA SKIT!!!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!
FIA & Ron har ju hjälpt han hela vägen. Dessutom med allt fusk som mcL haft för sig.
Snorungen sa för 2 veckor sen. Jag ä kyligare än Iceman (Kimi): KÄKA SKIT!!!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!
Antonio Pozzi
Mmm, Hamilton visade verkligen att han inte är särskilt kylig... Iceman var fan grym, sätta snabbaste varv när man har mästerskapet i en liten ask är fan kallt.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
fattar fortfarande inte att det gick.
att hamilton skulle bli 7a och Alonso 3a (1min efter ferrari) kändes inte speciellt realistiskt inför loppet.
Känns bra att de får vinna efter en sån avslutning. McLaren hade inte en chans idag.
Och när man ser tillbaka på detta om några år var det nog bara bra att hamilton inte vann. Att vinna det år ens stall blir dömda för spionage känns nog inte helt rätt. Hans år kommer säkerligen.
Forza Scuderia Ferrari!
att hamilton skulle bli 7a och Alonso 3a (1min efter ferrari) kändes inte speciellt realistiskt inför loppet.
Känns bra att de får vinna efter en sån avslutning. McLaren hade inte en chans idag.
Och när man ser tillbaka på detta om några år var det nog bara bra att hamilton inte vann. Att vinna det år ens stall blir dömda för spionage känns nog inte helt rätt. Hans år kommer säkerligen.
Forza Scuderia Ferrari!
Sen att säga att Ferrari haft Maximal tur? Titta igenom hela året igen. Snälla!?!
Ferrari har haft den starkare bilen men har haft problem med tillförlitligheten. Hamilton fick sitt första tekniska fel nu. Nåt som Kimi & Massa haft MER än en gång i år.
Dessutom har Hamilton haft tur tidigare i år när han fått punkteringar osv men trots detta tagit poäng osv.
Ferrari har haft den starkare bilen men har haft problem med tillförlitligheten. Hamilton fick sitt första tekniska fel nu. Nåt som Kimi & Massa haft MER än en gång i år.
Dessutom har Hamilton haft tur tidigare i år när han fått punkteringar osv men trots detta tagit poäng osv.
Antonio Pozzi
-
Aerodynamic
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
- Been thanked: 1 time
Äntligen, har väntat flera år på att Kimi ska bli mästare.
Grattis Kimi å grattis Finland.
Kimi var rätt man att vinna.
Hamilton har haft massor med tur, Kört med en bil som INTE har varit riktigt vad reglementet tillåter.
För en gång skulle har något varit emot honom.
Kimi har 6 segrar, Hamilton och Alonso har 4 var?!
Men visst imponerande av en rookie som Hamilton.
Mvh, Per
Grattis Kimi å grattis Finland.
Kimi var rätt man att vinna.
Hamilton har haft massor med tur, Kört med en bil som INTE har varit riktigt vad reglementet tillåter.
För en gång skulle har något varit emot honom.
Kimi har 6 segrar, Hamilton och Alonso har 4 var?!
Men visst imponerande av en rookie som Hamilton.
Mvh, Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
Kom så skrattar vi???
<a href="http://www.planet-f1.com/story/0,18954, ... 92,00.html" target="_blank">http://www.planet-f1.com/story/0,18954, ... 00.html</a>
<a href="http://www.planet-f1.com/story/0,18954, ... 92,00.html" target="_blank">http://www.planet-f1.com/story/0,18954, ... 00.html</a>
Antonio Pozzi
-
Alfahannen
Verkligen kul för Kimi! Han förtjänade verkligen detta efter att ha varit så nära så många (två...) gånger!
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->David Madås
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Honda Integra Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->'98 (såld)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Honda Integra Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->'98 (såld)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
JEEES ! *ROPAR ÄNTLIGEN SOM GERT FYLKING*
Finska flaggan!-> :surrender: :toot:
Va ute o cruisa för en dryg timme sen o helt plötsligt börja jag se bilar med finska flaggor o hörde några ropa Kimi, först då förstod jag. Men kunde inte tro de var sant förns jag kom hem o slog på teven. :cheers: Fan att de är arbetsdag imorgon
Finska flaggan!-> :surrender: :toot:
Va ute o cruisa för en dryg timme sen o helt plötsligt börja jag se bilar med finska flaggor o hörde några ropa Kimi, först då förstod jag. Men kunde inte tro de var sant förns jag kom hem o slog på teven. :cheers: Fan att de är arbetsdag imorgon
Mattias "Racke" Rahkolin
Nu: Seat Leon FR 1.8T -05
EX: Civic EK4 VTI - 00
EX: Civic EJ2/Coupe - 95
Nu: Seat Leon FR 1.8T -05
EX: Civic EK4 VTI - 00
EX: Civic EJ2/Coupe - 95
-
Hondaholic
Grattis kimi!!Typiskt att man missa tävlingen :annoyed:
Kanske man kommer att se sådant beteende ikväll
<a href="" target="_blank">Kimi drunk</a>
Kanske man kommer att se sådant beteende ikväll
<a href="" target="_blank">Kimi drunk</a>
Mitsubishi Lancer EVO 5 GSR
Mitsubishi Eclipse GS-T
Mitsubishi Eclipse GS-T
Gött att sässongen är slut, så man slipper se Honda göra bort sig varje gång. :crash:
Only M Matters
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
FUUUUUUSK!!!! 
<a href="http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 1064451.ab" target="_blank">http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 4451.ab</a>
<a href="http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 1064451.ab" target="_blank">http://www.aftonbladet.se/sportbladet/m ... 4451.ab</a>
De temper somman pratar om har gett dem runt 5 extra hk. & detta endast under MAX 3 varv efter depåstoppen.
Den TOTALA tidsvinsten som varje förare kan ha fått under HELA loppet är MAX 1 sec.
Dessutom finns redan ett tidigare fall med likande incident och det var 95 när Schumi & Coulthard i just Brasilien inte hade regelmässigt bränsle.
Den gången fick förarna behålla sina poäng & man tog stallens poäng.
Ett annat straff nu skulle inte förvåna mig för Hamilton får ju göra precis vad han vill utan att bli straffad. Så är det när man är FIA´s egen lilla gullegris :boxing:
Den TOTALA tidsvinsten som varje förare kan ha fått under HELA loppet är MAX 1 sec.
Dessutom finns redan ett tidigare fall med likande incident och det var 95 när Schumi & Coulthard i just Brasilien inte hade regelmässigt bränsle.
Den gången fick förarna behålla sina poäng & man tog stallens poäng.
Ett annat straff nu skulle inte förvåna mig för Hamilton får ju göra precis vad han vill utan att bli straffad. Så är det när man är FIA´s egen lilla gullegris :boxing:
Antonio Pozzi
Antonio: Fortsätt att läsa... de har redan lagt ned det, efter 6 timmars överläggande så fann man att man inte hade tillräckligt med bindande bevis.
Men absolut, det får fan vara slutgullat med McL/LH.
Men absolut, det får fan vara slutgullat med McL/LH.
Kör:
Kör:
Det är inte nerlagt. McLaren har överklagat så det kommer att tas upp igen.
Antonio Pozzi
:shock1: :yawn:
alltså är det sant, jag har fortfarande svårt att tro detta. äntligen vann kimi efter att jag i fem år satt och väntade på att han ska vinna och som vanligt så hade han otur med bilen eller att mclaren fuckade sig (precis som i häkkinens tid) så att man kan lungt säga att jag blev glad och samtidigt överaskad. jag spelade in loppet och jag spolade typ hela tiden för att jag var rädd att något skulle hände, jag ville bara att loppet skulle ta slut fan. hamilton förtjänade ej vinna han e typ den nye schumacher= killen har alltid tur plus att han om man ser noga kör fult, särskilt i starten när han OMEDELBART flyttar på sig till andra sidan för att blockera. precis som schumacher gjorde med häkkinen. så det e bra att ha nån att hata efter schumacher :wohow:
sen läser man att kimi kan förlora sin bälte på grund av enligt mig bara BULLSHIT :ranting:
med andra ord så skulle det EJ förvåna mig om hamilton blir mästare nu när mclaren överklagar
angående hans supande så e ju han från finland så han har en tradition att följa hahaha
ps: vad som än händer med detta så tror jag att till nästa år så kommer kimi att KROSSA all motstånd
alltså är det sant, jag har fortfarande svårt att tro detta. äntligen vann kimi efter att jag i fem år satt och väntade på att han ska vinna och som vanligt så hade han otur med bilen eller att mclaren fuckade sig (precis som i häkkinens tid) så att man kan lungt säga att jag blev glad och samtidigt överaskad. jag spelade in loppet och jag spolade typ hela tiden för att jag var rädd att något skulle hände, jag ville bara att loppet skulle ta slut fan. hamilton förtjänade ej vinna han e typ den nye schumacher= killen har alltid tur plus att han om man ser noga kör fult, särskilt i starten när han OMEDELBART flyttar på sig till andra sidan för att blockera. precis som schumacher gjorde med häkkinen. så det e bra att ha nån att hata efter schumacher :wohow:
sen läser man att kimi kan förlora sin bälte på grund av enligt mig bara BULLSHIT :ranting:
med andra ord så skulle det EJ förvåna mig om hamilton blir mästare nu när mclaren överklagar
angående hans supande så e ju han från finland så han har en tradition att följa hahaha
ps: vad som än händer med detta så tror jag att till nästa år så kommer kimi att KROSSA all motstånd
Senast redigerad av zozo den 22 oktober 2007, 10:55, redigerad totalt 1 gånger.
geosif kaumi
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
Mycket talar för Kimi under nästa år.
Titta på poängen efter halva året & vem som har gjort den bästa avslutningen. Nu är Kimi mer varm i kläderna & har "kört in sig" hos Ferrari. Så nästa år är han nog med från början.
Hoppas bara att Ferrari får tillbaka tillförlitligheten som de hade mellan 2002 och 2004. Snacka om kassaskåp.
Titta på poängen efter halva året & vem som har gjort den bästa avslutningen. Nu är Kimi mer varm i kläderna & har "kört in sig" hos Ferrari. Så nästa år är han nog med från början.
Hoppas bara att Ferrari får tillbaka tillförlitligheten som de hade mellan 2002 och 2004. Snacka om kassaskåp.
Antonio Pozzi
Mmmm, hoppas också på Honda... en kompis som snackar alldeles för mycket påpekar jämnt att jag skall sälja min skitbil för Honda kan ju inte bygga bilar... försöker peka på Indy500 där Honda är ensam motorleverantör efter att ha dominerat ett tag, men det vill han inte lyssna på.
Kör:
Kör:
Fast att vara ensam leverantör är smäller knappast högt. Då har du ingen att slåss mot.
Förstår inte vad Honda har för problem i F1.
Tojta är redan riktigt riktigt pinsamma, Honda är snart där, när man väger in vilka resurser de har till förfogande & resultaten som de (inte) levererar.
Förstår inte vad Honda har för problem i F1.
Tojta är redan riktigt riktigt pinsamma, Honda är snart där, när man väger in vilka resurser de har till förfogande & resultaten som de (inte) levererar.
Antonio Pozzi
Antonio: En av orsakerna till att just Honda är ensam leverantör är ju för att de var helt överlägsna de andra leverantörerna för några år sedan... och tillförlitligheten är ju ganska sjysst på de bilarna.
Men som du säger, fattar fan inte vad problemet är med deras bilar...
Men som du säger, fattar fan inte vad problemet är med deras bilar...
Kör:
Kör:
Jo, men var i finns logiken att bli ensam leverantör för att du dominerar & har tillförlitlighet under en viss period.
Med det tankesättet skulle F1 bli en enhetsserie med BARA Ferraribilar med tanke på hur det såg ut mellan 2000 och 2004.
Själv tycker jag inte om enhetsserier så värst mycket.
Konkurrens stimulerar...klyschigt jag vet
Med det tankesättet skulle F1 bli en enhetsserie med BARA Ferraribilar med tanke på hur det såg ut mellan 2000 och 2004.
Själv tycker jag inte om enhetsserier så värst mycket.
Konkurrens stimulerar...klyschigt jag vet
Antonio Pozzi
Alonso skäms för sitt team :thumbup:
Fernando Alonso believes it would be bad for Formula One if Lewis Hamilton was handed the world championship title via a court of appeal ruling.
The outcome of the 2007 championship remains in doubt after McLaren informed the FIA that they would appeal against the race stewards' decision not to penalise Williams' Nico Rosberg and the Bämwäs in Brazil.
The three drivers finished ahead of Hamilton in fourth, fifth and sixth, but were the subject of a post-race investigation over the temperatures of fuel samples taken from their cars. The officials decided it could not be proved that the fuel had been below the temperature permitted under the regulations and that no action should therefore be taken.
But if McLaren's appeal is successful and the three drivers are penalised, Hamilton could gain enough points to take the world title away from Ferrari's Kimi Raikkonen.
Alonso reckons such a situation could have dire consequences for F1's reputation.
"It would be a joke, and we've had too many already," he told Spanish radio station Cadena Ser. "If something like that happened, it would end up burying the sport."
The former champion could only finish a distant third in the Brazilian Grand Prix, and ended the season third in the standings.
He reiterated his belief that McLaren could have been more supportive of his title bid.
"It doesn't seem like the season has been managed very well," Alonso said.
"The result speaks for itself. McLaren lost the championship probably because of some of the decisions they took, especially in the second half of the season. It's no secret that they haven't helped me a lot.
"What my team boss stated in China, saying that they weren't racing against Raikkonen but against me, was a declaration of intent. So McLaren did their part in losing the title, but also Ferrari did a better job than the rest.
"In the last races both my hands and feet have been tied. I didn't have any power. I had to do it all the way they said and that made it harder to close the gap."
But despite his continued criticisms of the team, Alonso denied that he had resolved to leave McLaren, and played down suggestions that he was set for a return to former team Renault.
"I know there are rumours, but I haven't talked to any other team and that's the reality," he insisted.
"If I don't stay at McLaren, I can't say Renault is my first option."
Fernando Alonso believes it would be bad for Formula One if Lewis Hamilton was handed the world championship title via a court of appeal ruling.
The outcome of the 2007 championship remains in doubt after McLaren informed the FIA that they would appeal against the race stewards' decision not to penalise Williams' Nico Rosberg and the Bämwäs in Brazil.
The three drivers finished ahead of Hamilton in fourth, fifth and sixth, but were the subject of a post-race investigation over the temperatures of fuel samples taken from their cars. The officials decided it could not be proved that the fuel had been below the temperature permitted under the regulations and that no action should therefore be taken.
But if McLaren's appeal is successful and the three drivers are penalised, Hamilton could gain enough points to take the world title away from Ferrari's Kimi Raikkonen.
Alonso reckons such a situation could have dire consequences for F1's reputation.
"It would be a joke, and we've had too many already," he told Spanish radio station Cadena Ser. "If something like that happened, it would end up burying the sport."
The former champion could only finish a distant third in the Brazilian Grand Prix, and ended the season third in the standings.
He reiterated his belief that McLaren could have been more supportive of his title bid.
"It doesn't seem like the season has been managed very well," Alonso said.
"The result speaks for itself. McLaren lost the championship probably because of some of the decisions they took, especially in the second half of the season. It's no secret that they haven't helped me a lot.
"What my team boss stated in China, saying that they weren't racing against Raikkonen but against me, was a declaration of intent. So McLaren did their part in losing the title, but also Ferrari did a better job than the rest.
"In the last races both my hands and feet have been tied. I didn't have any power. I had to do it all the way they said and that made it harder to close the gap."
But despite his continued criticisms of the team, Alonso denied that he had resolved to leave McLaren, and played down suggestions that he was set for a return to former team Renault.
"I know there are rumours, but I haven't talked to any other team and that's the reality," he insisted.
"If I don't stay at McLaren, I can't say Renault is my first option."
Antonio Pozzi