Får jag plats i en s2000?
Tjena!
Det finns inte en enda s2000 inom rimligt räckhåll för min del.
Har aldrig suttit i en och vet således inte alls hur rymliga dom är för föraren.
Vågar nån svara på om en 2 meter lång kille med långa ben får plats i en s2000?
Ser ju lite småkul ut om huvudet sticker upp över vindrutehöjd <haha>.
Vore gött att veta innan man ev. ger sig iväg långt för att provköra/köpa.
Tack på förhand!
Det finns inte en enda s2000 inom rimligt räckhåll för min del.
Har aldrig suttit i en och vet således inte alls hur rymliga dom är för föraren.
Vågar nån svara på om en 2 meter lång kille med långa ben får plats i en s2000?
Ser ju lite småkul ut om huvudet sticker upp över vindrutehöjd <haha>.
Vore gött att veta innan man ev. ger sig iväg långt för att provköra/köpa.
Tack på förhand!
[b]Marcus Börjesson[/b]
Oskarshamn
92 CRX VT (såld)
08 TYPE R FN2 GT (såld)
06 ACCORD TOURER 2.0 SPORT (såld)
03 CRV 2.0
93 DEL SOL (till salu)
Oskarshamn
92 CRX VT (såld)
08 TYPE R FN2 GT (såld)
03 CRV 2.0
93 DEL SOL (till salu)
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Jag är 189cm och jag har stolen i näst bakesta läget, jag sitter helt underbart, på mig är det mina ben som är långa så huvudhöjden är aldrig något problem för mig, jag har lätt 10cm upp till cabtaket.
Jag tror att du kan få plats ifall du monterar en tunnare sportstol (tex Pirros Mugen), men för att vara på den säkra sidan så måste du provsitta en s2k.
Jag kör ner till stan i början på Mars, du får gärna provsitta då!
Jag tror att du kan få plats ifall du monterar en tunnare sportstol (tex Pirros Mugen), men för att vara på den säkra sidan så måste du provsitta en s2k.
Jag kör ner till stan i början på Mars, du får gärna provsitta då!
Farsan är drygt 190, det är också benen han har problem med, han sitter väldigt tight med original stolen.
Höjden tror jag som sagt inte det är några problem med, men när farsan provsatt Pirros med Mugen stolen så satt han mkt bättre.
Så tror tyvärr att för dig som är 2m att iaf med original stol det kan bli trångt för benen..
MVH
Höjden tror jag som sagt inte det är några problem med, men när farsan provsatt Pirros med Mugen stolen så satt han mkt bättre.
Så tror tyvärr att för dig som är 2m att iaf med original stol det kan bli trångt för benen..
MVH
http://www.fotoi.se
You wish att du var 200 cm!Mooseman skrev:Jag är 200 cm och får inte plats i en S2000 med originalstol, varken på längden eller höjden. Har ej testat med annan stol än original.
Ta bort styltorna så får du plats i min CRX du med.
Mvh Benci_Hovanyi
Jag är 192 cm och har provsuttit s2000 några gånger. Har jag stolen i bakersta läget så tycker jag att jag sitter rätt bra. Dock så vet jag att jag har en tendens att sitta rätt nära i alla bilar. Jag har tyvärr bara provsuttit bilar där cabben inte varit upp, så jag vet inte rikritgt hur mycket plats det blir kvar mellan mitt huvud och taket!
Audi TT-RS 2010 400hk
Audi A6 3.0TFSI 400hk
BMW M3 Coupé 2003 -Såld
Audi S4 2010 400hk -Såld
Honda S2000 2004 - Såld
Audi A6 3.0TFSI 400hk
BMW M3 Coupé 2003 -Såld
Audi S4 2010 400hk -Såld
Honda S2000 2004 - Såld
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
skogshuggaren var ju både lång å bred å vad jag minns så hade han inga problem med att få plats...
finns det ingen på blocket eller hos någon återförsäljare som du kan provsitta ?
finns det ingen på blocket eller hos någon återförsäljare som du kan provsitta ?
SMacke #364
få plats är inte så jobbigt.. men jag kan inte göra fullt rattutslag utan släppa ratten för den tar emot bena.
sitter anningen konstigt men man vänjer sig... får även en tendens att luta benet mot sidan när man kör motorväg och det gör ont efter ett tag.
Jag är väl 185cm
sitter anningen konstigt men man vänjer sig... får även en tendens att luta benet mot sidan när man kör motorväg och det gör ont efter ett tag.
Jag är väl 185cm
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Skogshuggaren, ser lång ut för han e så stor, men har är inte mkt längre än 185 faktisktsmacke skrev:skogshuggaren var ju både lång å bred å vad jag minns så hade han inga problem med att få plats...
MVH
- wahlsten
- Bil: FL5
- Namn: Kalle Wahlsten
- Been thanked: 1 time
jag är 193 kör med stolen så långt bak det går. sitter jag som man ska sitta i en stol sån tar huve i taket, så jag får sitta ner hasad och då tar nästan knäna i instrumentbrädan.
alla är väl olika byggd, du lär prova själv. räkna med att det blir trångt.
alla är väl olika byggd, du lär prova själv. räkna med att det blir trångt.
Kalle Wahlsten
Honda Civic Type R FL5 -24
Tidigare Bilar:
Honda Civic Type R FK2 -15
Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Honda Civic Type R FL5 -24
Tidigare Bilar:
Honda Civic Type R FK2 -15
Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Skogshuggaren, ser lång ut för han e så stor, men har är inte mkt längre än 185 faktisktIstvan skrev:<!--quoteo(post=458865:date=23 Jan 2008, 11:25:24:name=smacke)--><div class='quotetop'>CITERA(smacke @ 23 Jan 2008, 11:25:24) [snapback]458865[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->skogshuggaren var ju både lång å bred å vad jag minns så hade han inga problem med att få plats...
MVH
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Han är över 185, och stor. När jag står brevid han så är han längre än mig.. Säg iaf 190.
Han fick för övrigt plats i en Opel Speedster...
<!--coloro:#808000--><span style="color:#808000"><!--/coloro-->[b]Audi a4 1,8 TQ[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Haffy, har jobbat dagligen med han i 2år, tro mig, han är ganska exakt 2cm längre än mig, då är han typ ca 186-187cm
Jag blev själv förvånad när han sa det, för han ser längre ut bara för han e så stor
Japp, han fick plats i sin Speedster, men det såg lite roligt ut
MVH
Jag blev själv förvånad när han sa det, för han ser längre ut bara för han e så stor
Japp, han fick plats i sin Speedster, men det såg lite roligt ut
MVH
Suveränt Malkolm, du har väl kontakt med Boomi så han vet när du landar in här "hemma" ?malkolm666 skrev:Jag kör ner till stan i början på Mars, du får gärna provsitta då!
Mycket uppskattat.
Tack för all input grabbar!
[b]Marcus Börjesson[/b]
Oskarshamn
92 CRX VT (såld)
08 TYPE R FN2 GT (såld)
03 CRV 2.0
93 DEL SOL (till salu)
Oskarshamn
92 CRX VT (såld)
08 TYPE R FN2 GT (såld)
03 CRV 2.0
93 DEL SOL (till salu)
Suveränt Malkolm, du har väl kontakt med Boomi så han vet när du landar in här "hemma" ?Smoothy skrev:<!--quoteo(post=458821:date=23 Jan 2008, 00:57:58:name=malkolm666)--><div class='quotetop'>CITERA(malkolm666 @ 23 Jan 2008, 00:57:58) [snapback]458821[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Jag kör ner till stan i början på Mars, du får gärna provsitta då!
Mycket uppskattat.
Tack för all input grabbar!
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har du vägarna förbi Vingåker är det bara att du tittar förbi garaget så får du provsitta min.
Kompisen som är 185 hade stolen längst bak när han körde min, men han har rätt så långa ben.
Problemet kan ju dock vara att komma i och ur utan att repa trösklarna för mycket. Jag är 170 och måste skjuta bak stolen längst bak för att inte repa trösklarna när jag kliver i och ur.
Mikael Mählqvist
Vingåker, Sörmland
Honda S2000 -07 Moon Rock Metallic med ljus brunt skinn
[u]Tidigare bilar:[/u]
Honda Civic Type R -04 Milano Red
Peugeot 307 2,0 -03 Silver
Citroën Xsara VTR -02 Himmel blå
Citroën Xsara VTR -01 Himmel blå
Vingåker, Sörmland
Honda S2000 -07 Moon Rock Metallic med ljus brunt skinn
[u]Tidigare bilar:[/u]
Honda Civic Type R -04 Milano Red