Service Type-R

ENBART för motorrelaterade topics
jakob50ss

Jag vill börja med att tacka alla som har svarat på min tidigare tråd angående ett civic type-r köp.

Men jag glömde fråga hur det är med service på dom.

Vilka mil, år osv ska dom servas?
Vilka olika servivar görs det?

Är det några extra dyra servicar som man bör uppmärksamma som ska vara gjorda på civic:en
innan köp?

Hoppas ni kan hjälpa mig med detta.

Mvh/Jakob Andåker
Jakob Andåker
mAbZ

Service var 1000:e mil eller varje år.
Det är OK med service var 2000:e mil (eller varje år) om man inte kör hårt med bilen. Men vem gör inte det? :D
Ventilinställning var 4000:e mil - då kostar servicen ungefär dubbelt så mycket.

Rosenholtz verkstad i Stockholm är att rekommendera.
Många tycker t.o.m. det är värt att köra en bit - och du har ju inte så långt från Eskilstuna.
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]

[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
Little Elk
Namn: Fredrik Edin

Rosenholtz är riktigt duktiga och trevliga att ha att göra med. Pappa var ruggigt imponerad på att Rosenholtz var så extremt duktiga och trevliga när jag fick problem med min CTR (tyvärr var felen vd detta tilfälle självförvållade...) så han funderade allvarligt på att själv köpa en Honda men det blev inte så då han började plugga till mäklare istället... :annoyed:

Jag har för mig att jag betalade 2.3xx för en vanlig 2.000 mial service och det tyckte jag var helt överkomligt.
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Skriv svar