kostnader civic -06

ENBART för motorrelaterade topics
macallan

tjena allahopa..jag e sugen på en civic -06 eller nyare
men en fråga e-vad kostar servicarna till denna skapelse
e intresserad av ca priser ,både märkesverkstad o typ mekonomen etc,
...skatten låg väl på en 1200 pistoler o försäkring ca 3500 eller??
tackar för svar
mvh nu volvo med stressfläkt sen får vi se...
mikael karlsson
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Om du planerar att få full service och folk som kan bilen så är märkesverkstad en självklarhet.

2000 mil/ 1 års intervall för service

Beroende på vilken service det gäller så är priset också olika. I princip kan man säga att icke-märkesverkstad har mycket mindre koll, samt varken tester eller tillgång till allt material om uppdateringar eller likn, så märkesverkstad är alltid att föredra. Dessutom kan nästan aldrig allbilsverkstad konkurrera prismässigt med en märkesverkstad för Honda. Delarna är uteslutande dyrare hos tex mekonomen än Honda.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
FWH
Kontakt:

Skatten stämmer.

Försäkring "beror på" så många faktorer, men jag betalar ungefär så för halvförsäkring.

Länken nedan ger lite indikationer på vad service kan kosta (även om jag inte tror det är några exemple från Sverige där):
<a href="http://www.civinfo.com/wiki/index.php?t ... rvice_Cost" target="_blank">http://www.civinfo.com/wiki/index.php?t ... ce_Cost</a>
// Fredrik Hesse

2007 NHB 1,8 i-VTEC Executive (FK2 med glastak, GPS, Xenon, Bluetooth mm).
Parkerings sensorer, blå belysning i fotbrunn, tyg mattor.
Inga emblem på baklucka, blå LEDar i kupén, LEDar postions ljus, Nightbreaker helljus, dimljus skydd
Skriv svar