Förbannad på falska människor

ENBART för motorrelaterade topics
Användarvisningsbild
NitraM
Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
Namn: Martin Augustsson
Has thanked: 134 times
Been thanked: 86 times

OK jag köpte en bil av Aidin här på hondaklubben förra våren.
Då den hade bara "ytrost" vid skärmkanter och liknande sånt ENBART enligt ägaren.
Så kände jag för att börja fixa det nu. och laga min honda.

Så min kompis som är plåtslagare och lackerar började plocka ner bilen för att börja sitt jobb.

Det visade sig att ägarna innan på denna bil. (vet ju inte vilka det är) bara hade spacklat över, och även svetsat över plåt på den rost som redan var och lackerat det. Så den rost som var bara växte ännu mer under dold plåt och spackel som gjorde karossen helt förstörd och rutten.

Så en bil som de sa bara hade lite ytrost och resten var fixat. visade va helt rutten. hela bilen är helt förstörd från dörrarna och bakåt..

Så jag undrar nu. VAD FAAN TÄNKER NI MED ERA JÄVLA IDIOTER!!!!!
Om nu vet om att ni gör ett förbannat jävla ful jobb med en bil och sen säljer den.. VARFÖR inte då säga sanningen om vad ni har gjort till blivande ägare?

Så just nu står jag mellan valet att skrota den här bilen. eller att lägga ut cirka 10-15tkr i bara plåt arbete. (som en kompis gör, och då är det alltså bara matrial kostad och cirka 5tkr för hjälpen) sen tillkommer spackel och lackering på bilen..

TACK SOM FAAN.

NI BORDE ALDRIG FÅ HA EN BIL FÖR FAAN ERA FALSKA JÄVLAR.

Hade jag fått reda att bilen varit i detta skick tidigare så hade jag hellre slängt de 37tkr i sjön än att köpt den.

Trodde ni ville vårda och ta hand om era bilar. inte bara förstöra dem.

Mvh en jävligt besviken person.
Senast redigerad av NitraM den 30 april 2008, 14:43, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
Bil: crx
Namn: Peter Åstrand
Has thanked: 2 times

ajfan måste kännas jäkligt trist.
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
moggesthlm
Been thanked: 6 times

Sånt där suger!!

Var iväg och skulle kolla på en bil förrut som enligt ägaren var skitfin och allt verkade skitbra på dom frågorna jag ställde.
Men när jag kom fram, så mötte jag fan ett lik. Ägarens kommentar var att den var skitfin för åldern den hade. Sen fortsatte
det med att det var ju inte ens rätt motor i fansskapet. Så vissa ska hålla sig borta från bil affärer...
//Morgan Blom, Stockholm

Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
and1
Bil: Civic VT
Namn: Cuong Nguyen
Been thanked: 1 time

köp en fin eg hb kaross o flytta över motorn o sånt från eg6...du
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Gladen

Trist som fan. :( Lider mig dig...
076 799 25 11
ALIVE.SE
Bahnwaffe
Dennies
Namn: Dennis Gullberg

finns gott om pajar som vill tjäna en slant

Men när det (om det blir dax) så har du en köpare på motor + låda =)
Dennis Gullberg
Team Helsingborg

Civic EG Lsi 92 Grå *såld*
Civic EG Lsi 95 Röd *skrot*
Civic EG Lsi 92 Röd *såld*
Del Sol Vti 92 Röd *såld*
Flygare
Kontakt:

Det är väl ingen hemlighet att 9/10 eg är spackalde, plus enkomponetslackfärg från biltema lite överallt. Säger som and1 skaffa en fräsh eg lyft över allt.
Senast redigerad av Flygare den 30 april 2008, 18:16, redigerad totalt 1 gånger.
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>

<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
Användarvisningsbild
eko
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

det är alltid bättre låta en plåtslagare göra sånt jobb. men det fattar inte vissa dom är så snåla så de slipar bort rost slår in plåten och fyller med spackel. resultatet blir kass invändig plåt och en lurad köpare. lack kan alltid fixas billigt därför svårt och veta om det är seriöst eller fusklagat. men det visar sig med tiden.. nån månad så kan det redan börja krypa fram.

har oxå kollat på många bilar, säljare som sagt det ser jättebra ut och inga rostskador, de går nog på biltillverkarens garantier, är det inte genomrostat så är det bara "lite" ytrost..

va och kollade en lancer glxi ägaren sa att där inte fanns någon rost och att den var fin, när jag kommer fram är den rostig lite överallt, vit bil syns det bäst på så jag förstår inte varför man säger att där inte finns rost, så jag säger den är ju rostig du sa i telefonen att den var rostfri, då säger ägaren, NEEJ DE E INGEN ROST DE E BARA LITE DE E INGENTING.. jag sa vadå ingenting och tryckte igenom mitt lillfinger genom rosten på framskärmen och sa är inte detta rost? då svarar han neej de inga problem jag har en kompis som fixar det för 500 kr de ingenting, jag trodde jag skulle slå ihjäl honom på plats
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
henke
Kontakt:

Äsh, lite rost här å där, vad spelar det för roll ;)

Jag köpte en CRX för alldeles för mycket pengar av MG för några år sedan, och jag kan lova en sak, den var rostig :)
Men cool! :whip:

Vad jag menar är att en gammal bil, spec. japanare, döljer mer än vad man tror. Ett bra tips är att ta med en liten magnet när man är spekulant på en bil.
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Kullen
Bil: Civic FN2
Namn: Martin Kullström

Känner igen det där, min CRX var likadan såg skitfin ut men var fusklagad till tusen, skärmkanter uppbygda utav karosserikit osv...det enda som var skapligt seriöst var lacken....fan vad man blir förbannad utav sånt där.
Brum Brum!
Användarvisningsbild
oskar
Styrelsen Gold
Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
Namn: Oskar Johansson
Has thanked: 141 times
Been thanked: 53 times

Jag gissar på att det var den svarta VTin med S9b?

Tittade på den själv.

mvh
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*

Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Ser inte riktigt problemet. Har man inte möjlighet att kontrollera allt själv så får man ta med sig någon. Att det finns rost på en 15 år gammal bil r mer regel än undantag. Tyvärr är det väl ofta så att många köper bil för alla pengar man lyckats skrapa ihop och utgifter efter bilköpet känns astronomiska då man inte räknat med detta. Har man då med sig en budget på 10-15 000kr utöver beloppet man köper så blir man inte lika besviken. Man kan ha tur och otur bilköpsmässigt, men är man bara beredd på värsta scenariot så tar man det med ro.

Det som är A och O när man köper bilar av vår kaliber är att kunna skruva allt utom möjligtvis plåt, lack själv. I annat fall kommer snart reperationerna/service kosta lika mycket som köpvärdet på bilen.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
hondapower
Been thanked: 3 times

Lider med dig Martin,vet hur jäkla nöjd och glad du va (antagligen inte är längre) över bilen.
Lackning å allt bokat å så dyker det här upp.Shit allså,saknar ord som skall få dig att bli lite gladare!

Lägg inte pengar på den där karossen,försök hitta nått med skuren motor eller nått sånt i stället som är i bättre skick och flytta över det du vill ha från bilen.
Sälj sen ut "liket" i delar eller nått så kanske du kommer gå +-0 i slutändan?!
Antar att du känner att hela säsongen redan är förstörd,men tappa inte hoppet NUU..Vik dig inte för oärliga säljare (OM det nu är förra ägaren som "snyggat" till bilen eller vem det nu är).

MvH

P.S: you got PM
Junior

Nu vill jag inte kasta sten i ett glashus.

Mer eller mindre alla honda ifrån tidigt 90-tal har varit lackerade och många av dem tyvär dåligt lagade.

Bara att bita ihop och fixa bilen, och sälj den inte utan njut av den.
NU: CTR Turbo

Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..

Mvh Junior Shahin
Användarvisningsbild
Blue Machine
Bil: CR-V
Namn: David Furubrink
Been thanked: 1 time

Lider med dig!

Gjorde samma misstag för ett par år sen. Dock var det ingen honda.
Jag o min bror var o kollade på en bil som var fin till det yttre visade det sig.
Man såg inte rosten så väl.
Hela hans familj stog utanför o intygade att den var rostfri under.

Vi försökte titta under o av det vi såg då var det ingen rost.

Så jag köpte bilen o när jag kom hem o hissade upp bilen såg jag att ca 70 % av underredet var helt ruttet
av rost.

När jag ringde o klagade över det så bara skrattade snubben.
Så det var bara att börja fixa själv och då kunde jag absolut inget om bilar.

Det man blir så less på är att vissa är så oärliga o blåljuger en i ansiktet.
såg att han blev medlem här för ett tag sen oxå.

mvh
Kör:

Subaru BRZ

Projektbil:

CRX VT Mid Type R
Aidin
Namn: Aidin Afroozmehr

Detta hade jag totalt missat.
Hejsan Martin jag hoppas denna tråd inte är för att klanka på mig utan på tidigare ägare till detta fordon?
När du och din pappa var och tittade på bilen berättade jag om alla fel som jag kände till och som jag fått reda på av tidigare ägaren som hade den. Jag lät er klämma och känna i lugn och ro då jag gick in i huset och inte ville pressa er till något köp. Efter en stund knackade ni på, prutade och köpte den. Jag varken tvingade er att köpa bilen eller lurade er på något vis! Jag tog bilder på all ytrost som jag hittade och skickade till dig via mail! Jag erbjöd till och med att vi kunde åka till min pappas bensin mack och lyfta upp bilen och kolla men ni sa att det var okey!
Sen efter 1 år skriver du att bilen är rostig och att plåten är kass! Hade jag vetat om att bilen var fusklagad och rutten som du beskriver den så hade jag aldrig köpt den från första början då den skulle vara pendlar bil åt min tjej till och från jobbet.
Senast redigerad av Aidin den 3 maj 2008, 12:18, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar