köpa styling

ENBART för motorrelaterade topics
kaian

är ute efter styling till min accord 91:a allt från lampor till front läpp mm. nån som har nå bra sidor man kan köpa från och nån som vet vart man kan hitta fälgar? har kolla blocket mm. men hittar inget:(
alla tips är välkomna:D
mvh.
Användarvisningsbild
Nollåttan
Styrelsen Gold
Bil: UXY en ctr från -04
Namn: Gustavo Mastalli
Has thanked: 45 times
Been thanked: 11 times
Kontakt:

http://www.ebay.com har jag köpt mina prylar.
Användarvisningsbild
Johan
Namn: Johan Eriksson

Hur många historier har man inte hört om slappa amerikaner som blåser en på delar och pengar, eller lovar mer än de håller? Hur många historier finns det inte om paket som fastnar i tullen och att momsen helt plötsligt blev betydligt dyrare än planerat?

På eBay går det alltid att hitta erbjudanden som ser bra ut. Att surfa företagssajter och importera själv kan också verka billigt, men om man värderar sådant som säkerhet och tiden man själv lägger ner på att jaga delar, hålla kontakt med leverantören och rådda med tullen/särskilda skattekontoret är det inte helt galet att vända sig till ett etablerat företag i Sverige. Det ser dyrare ut på prislappen, men det är enklare och förknippat med färre risker och mindre arbete. Företagen känner också sina leverantörer och vet vilka som är snabba och de som är lite mindre kvicka.

Jag tycker det är värt några kronor för att slippa bekymret med allt råddande runtomkring.
Med 25% moms på varan, frakten och tullen blir det dyrt i alla fall. I synnerhet med de usla valutakurserna vi har just nu.
Senast redigerad av Johan den 18 april 2009, 14:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Nollåttan
Styrelsen Gold
Bil: UXY en ctr från -04
Namn: Gustavo Mastalli
Has thanked: 45 times
Been thanked: 11 times
Kontakt:

Johan skrev:Hur många historier har man inte hört om slappa amerikaner som blåser en på delar och pengar, eller lovar mer än de håller? Hur många historier finns det inte om paket som fastnar i tullen och att momsen helt plötsligt blev betydligt dyrare än planerat?

På eBay går det alltid att hitta erbjudanden som ser bra ut. Att surfa företagssajter och importera själv kan också verka billigt, men om man värderar sådant som säkerhet och tiden man själv lägger ner på att jaga delar, hålla kontakt med leverantören och rådda med tullen/särskilda skattekontoret är det inte helt galet att vända sig till ett etablerat företag i Sverige. Det ser dyrare ut på prislappen, men det är enklare och förknippat med färre risker och mindre arbete. Företagen känner också sina leverantörer och vet vilka som är snabba och de som är lite mindre kvicka.

Jag tycker det är värt några kronor för att slippa bekymret med allt råddande runtomkring.
Med 25% moms på varan, frakten och tullen blir det dyrt i alla fall. I synnerhet med de usla valutakurserna vi har just nu.
Nu är du ute o cyklar, har du köpt något själv från USA??? Jag gör affär med dom ett par gånger i månaden och det är inga problem, frakt får man stå för men tull brukar dom skriva ner värdet eller rent av skriva gift=present så inga 25% här inte eller 25% på 10-15 dollar kan man betala. Men det är klart vill man ha garantier mmm så är det bättre att handla i Sverige. Lite pris ex. Cai till ctr 1500kr inkl. frakt i Sverige kostar den 3700kr, ctr tändstift 360kr inkl. frakt i Sverige 1000kr. Det är alltid en risk att handla från andra länder men min typs är att börja med att köpa något billigt från ett företag och kolla hur det funkar och sen köpa mer o mer. :thumbup:
Skriv svar