Köpråd- Honda Prelude 4WS Gen3 88-91 [Även CRX]

ENBART för motorrelaterade topics
crossniklas

Hejsan!

Håller på att spana på nytt bilköp, men är lite osäker om denna modell. Har sökt genom hela forumet, men behandlar mest de två senare generationerna. Hur är kvalitén på allt som rör sig till denna bil. Vilka slags priser brukar reservdelar ligga på, vad skulle ett kamremsbyte kosta? Eller rättare sagt, skulle vilja ha all slags information rörande denna bil, så att man snart kanske själv kan vara Hondaägare! :)

/Niklas
Senast redigerad av crossniklas den 28 april 2009, 18:13, redigerad totalt 1 gånger.
Niklas Österberg

Upplands Väsby @ Sthlm
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Vad hände med CRX planerna? ;)

Jag kan inte mkt alls om denna bilen förutom att jämfört med en CRX så är i princip allt dyrare och krångligare. Det är TRÅNGT i motorrummet.
Senast redigerad av Dani den 22 april 2009, 20:54, redigerad totalt 1 gånger.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
crossniklas

Dani skrev:Vad hände med CRX planerna? ;)

Jag kan inte mkt alls om denna bilen förutom att jämfört med en CRX så är i princip allt dyrare och krångligare. Det är TRÅNGT i motorrummet.

Jag är lika intresserad av CRX. Men kommer så sällan upp någon. Eller rättare sagt, de flesta på blocket verkar ta grymma överpriser. Så man måste titta på alternativ utifall ingen fin CRX kommer upp.

Ska man vara helt ärlig så dök denna pärla upp på blocket, och utseendet blev ju nästan kärlek. Därför ville man spana om det kan tänkas vara en vettig bil (även fast en CRX står som första plats).

:wub:
<a href="http://www.blocket.se/vi/21320063.htm?ca=11_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/21320063.htm?ca=11_s</a>
Niklas Österberg

Upplands Väsby @ Sthlm
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Då e jag med :) Du är medveten om att denna generation av Prelude har pop up ljus va?
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Tahiti

Du ska inte ha en Rover Coupe istället..? :) Hondaprylar rakt igenom. Vi bor ju dessutom grannar! Bilden är från Byggmax i Väsby.
Senast redigerad av Tahiti den 25 april 2009, 09:56, redigerad totalt 1 gånger.
Några Hondatastyle insugspackningar kvar. B18, K20, D16. Volvo B23. Nissan SR20DET
Ejan
Bil: Ford Fiesta 2010
Namn: Erik Leander

Har inte själv ägt en Prelude men brorsan rattad en sån i nåt år men den krånglade nästintill aldrig..har dock för mig att när vi kollade upp reservdelspriser så var dom något dyrare än väntat jämfört mot andra Hondor.

Sen är den lite väl törstig på soppan tycker jag men det är en väldigt skön bil att köra men är inget fartmonster utan mer en glidare.
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
------------------------------------------
Kör numera Ford Fiesta ST´05
Blomberg_Prelude

Jag hade en sån som första bil..
Tyckte den gick bra så in i helvete =)
Men min var inte i bra skick, köpte den för 5000 inkl sjyssta fälgar och den höll kanske 8 mån stenhård körning se gav 4ws upp.
Annars va de e en kanon bil.. Får man tag på en bra oo omhändertagen prelude e de nog ingen fara.. Min tog aldrig över litern hur man än körde..

Bara oo köpa=) den vite så jäkligt fräsch ut...
Jonas Blomberg

Integra Type-R
crossniklas

Halloj, har jobbat natt så har inte hunnit kika in här riktigt.

Var iaf upp till gävle och kika på ovannämnda Prelude. Såg den på håll på parkeringen där den stod. Seriöst blev jag stenkär i utseendet. Det var bland det snyggaste jag sett på länge!

Men blev inget köp trots det. Bilen var full av rostbubblor över hela bilen, bromsskivorna var helt slut, fälgarna otroligt skrapade samt att fronten satt löst (trasiga fästen kanske efter vägbula?).

Så man blev missnöjd att man fick åka 30mil i onödan till en bil som sades vara "i mycket fint skick" (fint skick uppfattades tydligen att den klara besiktningen).

Så det är väl bara att spana vidare efter någon annan Honda, känns som mitt blocketsökande har börjat övergått till extrema mängder på sistone! :P

Nej tack, Rover känns inte som min grej, trotts att det nästan är som en Honda. :)
Niklas Österberg

Upplands Väsby @ Sthlm
Tahiti

crossniklas skrev:Nej tack, Rover känns inte som min grej, trotts att det nästan är som en Honda. :)
Grin-Olle. :) Det är ju värsta klippet. 15k för en mycket roligare, tuffare och ovanligare bil som dessutom är nyare och mer eller mindre rostfri. 8)

:prop:
Några Hondatastyle insugspackningar kvar. B18, K20, D16. Volvo B23. Nissan SR20DET
crossniklas

Jo det är ju fina bilar, no doubt! Men ändå... kanske inte just nu, kanske senare. Svårt att säga nu. :)

<a href="http://www.blocket.se/vi/21436311.htm?ca=11_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/21436311.htm?ca=11_s</a>

Vad tros om denna bil. Förutom ytrosten som sades i annonsen är det enda jag tänker på är miltalet. 25-30k mil för en CRX. Är det kyrkogården för många motorer där eller brukar det inte vara några större problem med låda samt motor förutom slitdelar så länge inte allt är för nedgånget?
Niklas Österberg

Upplands Väsby @ Sthlm
Skriv svar