Catback CTR från usa
-
Ricer Superstar
tröttnat på dom höga priserna i sverige o tänkte köpa från USA ebay. Visst är det för en Civic Si 02-05 som jag ska titta på?
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Det finns inget catback från nån amerikansk modell som passar helt.
Civic Si 02-05 har längre mellanrör så du måste kapa och svetsa om det för att det ska passa.
Civic Si 02-05 har längre mellanrör så du måste kapa och svetsa om det för att det ska passa.
-
Ricer Superstar
aha okej men då är det inte aktuellt... tack för hjälpen fonzeka
- JDM-Junior
- Bil: CW EP3
- Namn: Aldin Kuric
Finns det inte till ep3 på usa-ebay, man kan nog snubbla över ett någon gång.
Finns det verkligen ingen sida från USA som man kan köpa avgas från då? Det har funnits innan vet jag iallafall.
Finns det verkligen ingen sida från USA som man kan köpa avgas från då? Det har funnits innan vet jag iallafall.
JDM - all day, every day
Konstigt eftersom de båda är av samma chassi EP3? Visserligen har vår type R 40 hästar mer än vad civic SI har men jag tycker det är underligt att avgassystemen är annorlunda. Vet du varför dem skiljer sig åt? Vore trevligt att beställa därifrån med tanke på den svaga dollar!fonzeka skrev:Civic Si 02-05 har också beteckningen EP3, men som jag skrev tidigare så passar det inte.
Det är bara slutburken som är likadan.
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Det är ju helt olika motorer så vet inte om det är så konstigt 
Den amerikanska varianten har kortare grenrör/katalysator och därför ett längre mellanrör.
Tror det skiljer en decimeter eller nåt sånt så du kan ju köpa ett system och kapa bort en bit och svetsa ihop det igen.
Eller så köper du ett komplett system från motorn och bak då bör det också passa.
Den amerikanska varianten har kortare grenrör/katalysator och därför ett längre mellanrör.
Tror det skiljer en decimeter eller nåt sånt så du kan ju köpa ett system och kapa bort en bit och svetsa ihop det igen.
Eller så köper du ett komplett system från motorn och bak då bör det också passa.
- StockholmsJOCKE
- Bil: ITR DC2
- Namn: Jocke
- Been thanked: 3 times
Lyssna på Gandalf !
Det blir inte bra utan det behövs jobbas på att få det bra/okej, det fungerar utan att göra något men det blir mycket sämre markfrigång....
/J
Det blir inte bra utan det behövs jobbas på att få det bra/okej, det fungerar utan att göra något men det blir mycket sämre markfrigång....
/J
Det har du rätt I, men visste inte att det skulle skilja så himla mycket mellan k20a2 och k20a3.fonzeka skrev:Det är ju helt olika motorer så vet inte om det är så konstigt
Jaha okej, så förutom skillnaden I längd så skulle resten vara ''plug and play''?
Riktigt tacksam för svar!
Haha ska lyssna!StockholmsJOCKE skrev:Lyssna på Gandalf !
/J
Vad menas med sämre markfrigång?
Tacksam för svar!
Car will scrape!timsen skrev:
Haha ska lyssna!
Vad menas med sämre markfrigång?
Tacksam för svar!
Avståndet från marken till den lägsta punkten på bilen.. Desto mindre markfrigång desto större chans att det tar i någonstans..