Hjälp med lite småfrågor angående FN2!
Hej,
Jag vill först och främst be om ursäkt ifall det här redan står någonstans på sidan, men isåfall har jag missat det eftersom jag sökt flitigt ett bra tag.
Min första fråga lyder: Är där någon skillnad på -07 Type R GT och -08 Type R GT?
Går det att få tag på emblempaketet i efterhand? Då menar jag inte via Ebay utan original Honda återförsäljare.
Och likadant med front- och bakkjolarna, vad ligger de på i pris?
Jag hoppas att någon duktig här på forumet kan svara på mina frågor.
Vill bara passa på att säga att det är ett riktigt fint forum detta!
/ Martin
Jag vill först och främst be om ursäkt ifall det här redan står någonstans på sidan, men isåfall har jag missat det eftersom jag sökt flitigt ett bra tag.
Min första fråga lyder: Är där någon skillnad på -07 Type R GT och -08 Type R GT?
Går det att få tag på emblempaketet i efterhand? Då menar jag inte via Ebay utan original Honda återförsäljare.
Och likadant med front- och bakkjolarna, vad ligger de på i pris?
Jag hoppas att någon duktig här på forumet kan svara på mina frågor.
Vill bara passa på att säga att det är ett riktigt fint forum detta!
/ Martin
Ingen skillnad mellan årsmodellerna.
Emblem & plastbitarna hittar du pris på här:
<a href="http://www.honda-access.com/se/sv/intro.jsp" target="_blank">http://www.honda-access.com/se/sv/intro.jsp</a>
Emblem & plastbitarna hittar du pris på här:
<a href="http://www.honda-access.com/se/sv/intro.jsp" target="_blank">http://www.honda-access.com/se/sv/intro.jsp</a>
Antonio Pozzi
Enda skillnaden bör vara utformningen av utrymmet runt pedalerna.
Detta ska ge lite bättre krocksäkerhet på 08, och innebär att det är olika golv mattor till en 07 och en 08.
08 så fick FK (5 dörrars) Executive bilarna back sensorer som standard, vet inte om detta möjligtvis kan gälla CTR GT också?
Detta ska ge lite bättre krocksäkerhet på 08, och innebär att det är olika golv mattor till en 07 och en 08.
08 så fick FK (5 dörrars) Executive bilarna back sensorer som standard, vet inte om detta möjligtvis kan gälla CTR GT också?
// Fredrik Hesse
2007 NHB 1,8 i-VTEC Executive (FK2 med glastak, GPS, Xenon, Bluetooth mm).
Parkerings sensorer, blå belysning i fotbrunn, tyg mattor.
Inga emblem på baklucka, blå LEDar i kupén, LEDar postions ljus, Nightbreaker helljus, dimljus skydd
Inga emblem på baklucka, blå LEDar i kupén, LEDar postions ljus, Nightbreaker helljus, dimljus skydd
Tack Antonio!
Ang. backsensorer som standard på CTR så är jag nästan säker på att det inte är det.
Nu till en annan fråga, om man köper front- samt bakkjolspaketen från Honda, vad kostar det då att få dem monterade? Jag antar att priset inte gäller installation?
Tack för infon!
Ang. backsensorer som standard på CTR så är jag nästan säker på att det inte är det.
Nu till en annan fråga, om man köper front- samt bakkjolspaketen från Honda, vad kostar det då att få dem monterade? Jag antar att priset inte gäller installation?
Tack för infon!
Helt riktigt, priserna på Honda Access sidan är bara delarna, montering tillkommer.Sadde skrev:Tack Antonio!
Tack för infon!
Enklast är nog att be din lokala handlare om en offert, om ingen här har svaret.
Idag har GTn back sensorer om man köper en ny bil, men jag tror inte att de alltid haft det.
Jag är inte helt säker på om det var mellan 07 och 08 som de tillkom, men det är sannolikt att det var så då man ändrade Executive modellerna då.
// Fredrik Hesse