Ökad effekt ??
- four
- Bil: ek3
- Namn: Ingemar Eriksson
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
<a href="http://global.ebay.com/20_BHP_HONDA_CIV ... 25768/item" target="_blank">http://global.ebay.com/20_BHP_HONDA_CIV ... 68/item</a>
Ska man verkligen tro på det här eller är det bullshit ?
Låter lite för bra för att vara sant.
Ska man verkligen tro på det här eller är det bullshit ?
Låter lite för bra för att vara sant.
Ingemar Eriksson 073-959 06 46
Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Superbullshit. Usch, jag blir upprörd! 
En bil går bra när det är kallt för att luften tar mindre plats och därmed innehåller mer syre / liter än varm luft gör.
Ta en 2 liters plastpåse och fyll med luft inomhus. Lägg den på balkongen i en kvart. Påsen är inte alls full längre, men den innehåller fortfarande samma mängd syre.
En bil går bra när det är kallt för att luften tar mindre plats och därmed innehåller mer syre / liter än varm luft gör.
Ta en 2 liters plastpåse och fyll med luft inomhus. Lägg den på balkongen i en kvart. Påsen är inte alls full längre, men den innehåller fortfarande samma mängd syre.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
christer_carlsson
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Christer Carlsson
Tyvärr finns det få genvägar att gå när man ska trimma sugismotor 
Köp inga mirakelgrejer utan håll dig till beprövade saker. Gå vägen med ett klassiskt BPU trim istället. Dyrt men du får en setup att lita på. Din CTR är värd bättre...alla som trimmat sin ctr vet att det inte är så lätt hosta upp 20hk extra om man inte flyttar vtec och räknar effekten där förstås.
Fattar inte riktigt vad modulen gör, ersätter den bara en tempsensor eller mixtrar den med ecu:n?
Köp inga mirakelgrejer utan håll dig till beprövade saker. Gå vägen med ett klassiskt BPU trim istället. Dyrt men du får en setup att lita på. Din CTR är värd bättre...alla som trimmat sin ctr vet att det inte är så lätt hosta upp 20hk extra om man inte flyttar vtec och räknar effekten där förstås.
Fattar inte riktigt vad modulen gör, ersätter den bara en tempsensor eller mixtrar den med ecu:n?
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
Medlem #1538
- Steffo

20 extra kusar i sin CTR är relativt enkelt skulle jag vilja påstå... Enkelt som att det inte kräver några direkta ingrepp.
Insug, catback och grenrör samt K-pro så har man ca 25 extra på toppen och många fler längre ner i registret.
Men det kostar ju en slant förstås.
Skippa grenröret och du har 15-20 extra hästar på toppen och många fler lägre ner i registret.
Insug, catback och grenrör samt K-pro så har man ca 25 extra på toppen och många fler längre ner i registret.
Men det kostar ju en slant förstås.
Skippa grenröret och du har 15-20 extra hästar på toppen och många fler lägre ner i registret.
Stockholm
-
christer_carlsson
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Christer Carlsson
Jo, jag kanske ska förtydliga...jag håller med dig steffo..med "lätt" menade jag alltså att komma billigt undan, för det är svårt. Just med tanke på vad den där modulen kostade. Du har ju plöjt ned en slant i bilen för att få dina extra hästar 
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Medlem #1538
- Steffo

Då är vi överens!
Ca 1000 kr per hästkraft verkar vara en ekvation som stämmer hyggligt väl om man vill sugtrimma upp till kanske 250 hästar. Lite billigare går det att få det, men som tumregel är det en bra siffra.
Jag har väl lagt ca 30 000 på mina 35 extra hästar.
Billigaste modifieringen för att få ut mer kusar sedan torde vara att byta till K24-botten och jacka upp effekten kanske 30-35 hästar till för ca 20-25 000.
Ca 1000 kr per hästkraft verkar vara en ekvation som stämmer hyggligt väl om man vill sugtrimma upp till kanske 250 hästar. Lite billigare går det att få det, men som tumregel är det en bra siffra.
Jag har väl lagt ca 30 000 på mina 35 extra hästar.
Billigaste modifieringen för att få ut mer kusar sedan torde vara att byta till K24-botten och jacka upp effekten kanske 30-35 hästar till för ca 20-25 000.
Stockholm
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
Fan va löjligt. Lägg sen till den klockrena Tvshop repliken "was gna resell it coz power was crap but definitely keeping it now". 
Sen slangstavningar för den där äkta touchen. Perfect!
Sen slangstavningar för den där äkta touchen. Perfect!
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003