Kombi Köp
Nu behöver jag lite tips.
Håller på bli blocket galen.
Är på jakt efter en rynlig kombi bil, årsmodell 2004->
Miltal < 10000mil
Förbrukning <200g/km
Pris mellan 80-200k
Har ni några tips?
Har kikat på Accord Tourer, Skoda Octavia, CR-V, Subaru Legacy
Har ni några tips på ett bra bilköp?
Kostnad i form av förbrukning och relativt låg värdeminskning står högst på kravlistan
//Ali
Håller på bli blocket galen.
Är på jakt efter en rynlig kombi bil, årsmodell 2004->
Miltal < 10000mil
Förbrukning <200g/km
Pris mellan 80-200k
Har ni några tips?
Har kikat på Accord Tourer, Skoda Octavia, CR-V, Subaru Legacy
Har ni några tips på ett bra bilköp?
Kostnad i form av förbrukning och relativt låg värdeminskning står högst på kravlistan
//Ali
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Allt hänger på hur stor bilen MÅSTE vara !! Vi hade tidigare en Audi A6 avant, stor och bekväm.
Idag är den helt ersatt med en Jazz -05 ..... Visst det är inte den första bilen som kommer att användas vid en eventuell flytt
Men den duger gått åt oss på 2vuxna och 2barn med 1st rullstol och lite packning.
Värdeminskning vad är det
vi har haft vår bil i snart 2år och bilen står i princip i samma pris men med 4k mer på mätaren. Soppa 0,45-0,75 beroende på miljö och tungfot med stora fälgar
Service kostnad för dessa år, ligger på ca 6k och då har bromsskivor och belägg bytts ut på märkesverkstad (rosenholtz).
Säger bara Bästa bil EVER.
Vadå partiskt
Idag är den helt ersatt med en Jazz -05 ..... Visst det är inte den första bilen som kommer att användas vid en eventuell flytt
Värdeminskning vad är det
Service kostnad för dessa år, ligger på ca 6k och då har bromsskivor och belägg bytts ut på märkesverkstad (rosenholtz).
Säger bara Bästa bil EVER.
Vadå partiskt
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Jo utan problem. Vår andra bil är numera en Jazz -07. Olivia som är snart fem månader har en Teutonia Spirit S3, och Gilbert som är lite mer än tre har en Urban Jungle, vilken som går in, Gilberts liggande, Olivias stående. Vill du ha stor kombi finns bara en, Accord Tourer 03-08.
En Jazz lastar mer än en V70 med sätena fällda. Saker man inte får in i normala bilar tar man jazzen till.
Vi har relativt små bilar i familjen mot normalt. Jag har en Civic -11, Nathalie en Jazz -07, de fyller alla behov vår familj har, med två småbarn, en liten hund och två vuxna.
En Jazz lastar mer än en V70 med sätena fällda. Saker man inte får in i normala bilar tar man jazzen till.
Vi har relativt små bilar i familjen mot normalt. Jag har en Civic -11, Nathalie en Jazz -07, de fyller alla behov vår familj har, med två småbarn, en liten hund och två vuxna.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Ja, vår unge ploppar väl ut närsomhelst. Har även en liten hund och då vi endast behöver en bil så tror jag att en Jazz blir lite för liten.
Har hittat en Accord Kombi Diesel som verkar rätt vettig. Det som talar emot är väl främst försäkringskostnaden på dieseln men även in-case-of-shit, om insprutarna, turbon eller egr-systemet börjar strula, ja då brukar de kunna bli dyrt på dieslarna.
Har hittat en Accord Kombi Diesel som verkar rätt vettig. Det som talar emot är väl främst försäkringskostnaden på dieseln men även in-case-of-shit, om insprutarna, turbon eller egr-systemet börjar strula, ja då brukar de kunna bli dyrt på dieslarna.
-
M Scotte
- Kontakt:
Även skatten ska man inte glömma. Kör du mycket dvs 3500mil om året, köp en diesel. En Accord Diesel 05-06 drar vid landsvägskörning runt 0.5L/milen.
Kör du mindre, köp en bensinbil.
En civic räcker mer än väl för er, även Jazz egentligen då man har mer plats förutom bagaget i en Jazz än i en Accord.
Sedan är det mer en sinnesbild man har att man måste ha stor bil så fort en 3 kg-familjemedlem ska tillkomma.
Kör du mindre, köp en bensinbil.
En civic räcker mer än väl för er, även Jazz egentligen då man har mer plats förutom bagaget i en Jazz än i en Accord.
Sedan är det mer en sinnesbild man har att man måste ha stor bil så fort en 3 kg-familjemedlem ska tillkomma.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Jag hade lyckats övertala damen om att vi skulle behålla FN2an, men en köpare dök upp så jag släppte iväg den.
Problemet var snarare att de var en 2dr, lite väl jobbigt kände vi.
Nja måste ju få dra lite oxå, borde ha nämnt de ovan. Vill ju även kunna ha dragkrok och dra runt turbo civicen.
Accord Dieseln kostar cirka 1300kr mer i skatt mot bensinarn, försäkringen kostar typ 3000kr mer...
Problemet var snarare att de var en 2dr, lite väl jobbigt kände vi.
Nja måste ju få dra lite oxå, borde ha nämnt de ovan. Vill ju även kunna ha dragkrok och dra runt turbo civicen.
Accord Dieseln kostar cirka 1300kr mer i skatt mot bensinarn, försäkringen kostar typ 3000kr mer...
-
Johan Östensson
- Namn: Johan Ostensson
Jag kör en Accord Tourer '04. Riktigt trevlig bil. Fast kanske lite bullrigare än en del tyska syskon, de verkar känsliga på däcken som många andra Hondor. Är ju å andra sidan rätt lätt för sin storlek.
Det går inte att stänga av sidoairbagsen fram på förra generationen Accord, det kan ju vara värt att tänka på om man väntar tillökning. Vilket även vi gör.
En liten tråkig detalj är väl att de verkar svårsålda (åtminstone så här års). Hade min ute på Blocket för jag behövde få loss stålars till husköp (åka gammalt härke nåt halvår) men fick bara skambud (ey brossan sista priset = halva annonspriset
). Eller så behöver jag gå annonsskrivarskola. hur som helst borde detta vara bra för dig som ska köpa.
Det går inte att stänga av sidoairbagsen fram på förra generationen Accord, det kan ju vara värt att tänka på om man väntar tillökning. Vilket även vi gör.
En liten tråkig detalj är väl att de verkar svårsålda (åtminstone så här års). Hade min ute på Blocket för jag behövde få loss stålars till husköp (åka gammalt härke nåt halvår) men fick bara skambud (ey brossan sista priset = halva annonspriset
-
Johan Östensson
- Namn: Johan Ostensson
Nej, Blocket-annonsen gick ut för ett par dagar sen. Vet ju knappt om den är till salu längre, egentligen
. Det är ju en jävla bra bil, och husköpet ordnade sig ändå. Kan skicka Blocket-texten om du är intresserad. Dock är den en 2.4 Automat, så ditt krav på 200gr/km är väl lite svårt att klara.
-
M Scotte
- Kontakt:
Grymt om du väljer en helt ny. Inga kampanjer på Accorden om det inte är en lokal grej hos en Åf.
Har du något inbyte? Om inte skicka mig ett PM med vilken utrustning, motor, låda etc du önskar.
Har du något inbyte? Om inte skicka mig ett PM med vilken utrustning, motor, låda etc du önskar.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
M Scotte
- Kontakt:
Hoppas du blir nöjd Ali även i fortsättningen! Tack för att du inte valde en öststatsbil framför en Honda.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92