Civic Aerodeck?
-
tobbe83
- Namn: Tobias Eriksson
- Has thanked: 6 times
Hej,
Funderar på att byta till en billigare bil då jag pendlar en del och även kör mycket i övrigt. Mina tankar har dragits till civic aerodeck 98-00 då jag är i behov av kombi (helst) och ac samt dragkrok tillsammans med LÅG förbrukning.
Har sökt lite om bilen men får inte upp så mycket träffar tycker jag så tänkte därför fråga lite, hur är de att leva med, är de lika hållbara som andra hondor och är de så snåla som alla säljare påstår? det är främst landsväg i 70-120 som bilen går.
Så dela gärna med er av era erfarenheter!
Funderar på att byta till en billigare bil då jag pendlar en del och även kör mycket i övrigt. Mina tankar har dragits till civic aerodeck 98-00 då jag är i behov av kombi (helst) och ac samt dragkrok tillsammans med LÅG förbrukning.
Har sökt lite om bilen men får inte upp så mycket träffar tycker jag så tänkte därför fråga lite, hur är de att leva med, är de lika hållbara som andra hondor och är de så snåla som alla säljare påstår? det är främst landsväg i 70-120 som bilen går.
Så dela gärna med er av era erfarenheter!
Tobias Eriksson
Civic aerodeck 1.5 *såld*
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
Pendlat i omgångar med en aerodeck 1.5. I princip samma motor som i ek 1.5. Pendlade motorväg. Håll eco-lampan tänd så drar den ganska spik 0.65. Helt ok tycker jag.
Svaga punkter på modellen är:
- fläktmotståndet, första o andra läget lägger av.
- längsgående bromsrören under bilen till bakbromsarna
- spindellederna i framvagnen
Kanonbil för pengarna.
Kanonbil för pengarna.
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Även om det kan tänkas vara tabu på detta forum så vill jag ändå rekommendera och rosa Audi A4:a för detta uppdrag! Jag har en sådan, 1,8T 209 hk med BSR-chip, originalavgas samt CAI... Med denna bil så gjorde jag Malmö - Göteborg på 0,63, 100 km/h på farthållare samt AC igång. Detta i sig är enligt mig inget dåligt resultat för en bensindriven bil i mellanklassen!
Med vänliga hälsningar!
Även om det kan tänkas vara tabu på detta forum så vill jag ändå rekommendera och rosa Audi A4:a för detta uppdrag! Jag har en sådan, 1,8T 209 hk med BSR-chip, originalavgas samt CAI... Med denna bil så gjorde jag Malmö - Göteborg på 0,63, 100 km/h på farthållare samt AC igång. Detta i sig är enligt mig inget dåligt resultat för en bensindriven bil i mellanklassen!
Med vänliga hälsningar!
-
tobbe83
Tack för era svar! låter som att civicen är ett ganska bra köp då om man kollar upp de svaga punkterna som väl ändå inte var så allvarliga.
Oväntat att en A4 1,8T gick så snålt! vad är det för årsmodell på den?? (ska inte börja prata audi här mest nyfiken)
Oväntat att en A4 1,8T gick så snålt! vad är det för årsmodell på den?? (ska inte börja prata audi här mest nyfiken)
Tobias Eriksson
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
- Been thanked: 1 time
På min 1.5 (även om det inte är en aerodeck) behöver jag inte ensTriXiE77 skrev:Pendlat i omgångar med en aerodeck 1.5. I princip samma motor som i ek 1.5. Pendlade motorväg. Håll eco-lampan tänd så drar den ganska spik 0.65. Helt ok tycker jag.
Kanonbil för pengarna.
hålla eco-lampan tänd för att få låg förbrukning, det kvittar hur jag än
kör så drar bilen lika lite bensin för det : )
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Tjejen pendlar med sin mb3:a (5dr utan kombi) på 0,58l/milen. 1,5:an är klockren i en bruksbil, både snål och tillräckligt stark när det behövs. Mb-bilarna har oxå mer utrymme och bättre komfort/tystare än EG/EK.
-
tobbe83
Låter ju riktigt bra! Nu kommer dock en dum fråga som jag nästan skäms över att ställa på detta forumet när man varit medlem ett tagMalkolm skrev:Tjejen pendlar med sin mb3:a (5dr utan kombi) på 0,58l/milen. 1,5:an är klockren i en bruksbil, både snål och tillräckligt stark när det behövs. Mb-bilarna har oxå mer utrymme och bättre komfort/tystare än EG/EK.
finns Mb i kombi utförande??
Andreas79: Låter ju riktigt bra!
Tobias Eriksson
- Chrille79

- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 24 times
MB kombi = aerodecktobbe83 skrev:Låter ju riktigt bra! Nu kommer dock en dum fråga som jag nästan skäms över att ställa på detta forumet när man varit medlem ett tagMalkolm skrev:Tjejen pendlar med sin mb3:a (5dr utan kombi) på 0,58l/milen. 1,5:an är klockren i en bruksbil, både snål och tillräckligt stark när det behövs. Mb-bilarna har oxå mer utrymme och bättre komfort/tystare än EG/EK.
Gammal räv...
-
tobbe83
DoohChrille79 skrev:MB kombi = aerodecktobbe83 skrev:Låter ju riktigt bra! Nu kommer dock en dum fråga som jag nästan skäms över att ställa på detta forumet när man varit medlem ett tagMalkolm skrev:Tjejen pendlar med sin mb3:a (5dr utan kombi) på 0,58l/milen. 1,5:an är klockren i en bruksbil, både snål och tillräckligt stark när det behövs. Mb-bilarna har oxå mer utrymme och bättre komfort/tystare än EG/EK.
Tobias Eriksson