Sportstolar, sparco omp momo recaro osv erfarenheter.

ENBART för motorrelaterade topics
blom_
Bil: Ctr Fn2
Namn: Martin Blomquist

Nu är det hög tid att handla ett par nya stolar till vintern. budget kan vi sätta på 15-16k för st ink sidfästen(skenorna kan vi lägga utanför budget)
Har varit insnöad på sparco länge, dom är ju populära, fia godkända, hyffsat lätta och dom jag suttit i(evo, circuit och pro advav)
har varit klart godkänd komfort i.
dom jag väljer mellan här är pro advan och circuit främst, dom har ju även en ny som heter ergo som är för lite större grabbar(jag är ca 191, 120kg)
även kollat lite på omp och är då wrc och ars jag kollat pga snarlika mått mot sparcostolarna, lite billigare och lite snyggare enligt mig.

Vad kör ni för stolarna och vad tycker ni? Med eller utan öron?

Jag bryr mig inte om märke så länge dom är säkra, håller kvalitet är lätta och ser någorlunda skapliga ut.
Follow your nose your nose knows...
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Ska du köra någon gata så undvik öronstolarna, man ser inte speciellt bra förutom framåt. Sparco gör bra stolar, men tyget är inte för vardagsbruk.
Cobra kör jag själv och tyget är hästlängder mer slitstarkt än i sparco jag haft tidigare. Så länge stolen är FIA-godkänd så är du trygg.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
blom_
Bil: Ctr Fn2
Namn: Martin Blomquist

Det är ju där problemet ligger med öronon, men känns snäppet säkrare mot att smacka huvet i sidorutan vid en evenntuell krock!
vad kör du för cobra? kvaliteten bra på stoppning osv eller blir dom nedsuttna och så?

ingen som kan yttra sig ang omp stolar?
Follow your nose your nose knows...
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Då jag är långt ifrån en reslig viking på 2 meter, har jag en stol efter min egen storlek. Cobra Imola 2. En väldigt liten stol för personer upp till 175cm, och inte ett kilo över 75.
Denna är det betydligt bättre kvalitet än i sparco för brukande, tyget är tjockare, det är alcantara på axel och lårinsteg.
Stoppningen är svår att uttala sig om, har bara haft stolen i två år.
Då du har hjälm på dig när du kör bana så kommer du skalla sönder glaset med hjälmen. Öronstol hade jag åkt endast om jag had ehaft bur, och endast för bana. Men det enklaste är att fråga Moordiax på forumet då han åker öronstol på bil som också brukas på gata.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Skriv svar