utbytesok från mekonmen (eller micro mfl)

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
david-o

Är i akut behov av ok bak till bilen men eftersom honda orginal är svindyra och jag är fattig så funderar jag på mekonomens utbytesok (samma skit som även micro mfl säljer).

Är det någon här som testat de oken eller kan uttala sig om hur kvaliten är på dem?

Kommer använda bilen till en bankörning denna säsongen och om den finns kvar nästa sommar så blir det förmodligen någon körning då också och för övrigt används bilen till bruksbil året runt.
Senast redigerad av david-o den 18 juli 2005, 18:09, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Bil: Suzuki/Toyota
Namn: Fredrik Heijel
Has thanked: 64 times
Been thanked: 93 times

mekonomens utbytes ok är ju nissin orginal...

du lämnar in ditt gamla, pröjsar ett gäng stålar, och får tillbaka en nyrenoverat orginal...

sen renoveras det du lämnade in och säljs till någon anna [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
david-o

Ok, har också hört det med att man lämnar in sin gamla.
Men på bilder på internet så är det något konstigt märke på oken.

Men då får det bli ett sån på mekonomen då.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Användarvisningsbild
Auner
Kontakt:

Jag kör på AD Centers ok, det är ju typ samma som Mekonomen kan jag tänka mig. AD Center säljer bara delar som är godkända som minst lika bra saker som sitter original i bilar från fabrik, så jag litar på dem.
Simon Aunér

F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
david-o

Ringde till mekonomen i morse men då sa dem att det inte var orginalok utan av märket Budweg (plus ett annat märke som jag inte kommer ihåg).
Men mekonomen hade inga bakok till min bil över huvud taget i skåne så det fick bli AD Center istället.

Hoppas de funkar bra för jag är trött på allt kluddande med verkstäder och jagande efter ok.
Baden - CH
Kwan

Jag hade letat lite till efter ngn som kan renovera oket, oftast så går det.
Då har du fullt funkis original ok sedan.
Hittar du inte och du har vägarna förbi [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img] Kristianstad, så får jag rekommendera Bromshuset här.
"Livet är inte mer planerat än harens som skuttar över vägen."

Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
Ola

Budweg är kvalité. säljer själv de, o på de 3 år jag sålt så har inte fått en enda retur på oken.
Svarta bilar går fortare
Honda CRX VTEC-91 Black Magic Edition, Honda Civic 1,3 Räser, Volvo 240 Förgasarturbo-82

Ola Fredriksson
david-o

Fick oken idag och det var ju nissin orginalok bara det att de låg i en kartong där det stod budweg på [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/huh.gif[/img]
Antar att budweg är företaget som renoverar de gamla oken och sen skickar i väg oken i deras kartonger.
Senast redigerad av david-o den 20 juli 2005, 17:39, redigerad totalt 1 gånger.
Baden - CH
Greven-RC
Kontakt:

köp på meca,billigast av ad o mekonomen iaf mfl............
dryga 1000 jämnfört med ca 1200 o uppåt på andra ställen.
<a href="http://www.teamrex-racing.com" target="_blank"><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->eam<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->ex<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->acing<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec--></a>
david-o

<!--QuoteBegin-pelle_crx+20 Jul 2005, 18:33:16--><div class='quotetop'>QUOTE(pelle_crx @ 20 Jul 2005, 18:33:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->köp på meca,billigast av ad o mekonomen iaf mfl............
dryga 1000 jämnfört med ca 1200 o uppåt på andra ställen.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=166413"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Mekonomen tog 3400 (paret) för oken och micro tog 4000 men jag vet inte om det finns någon meca-affär i närheten så jag kunde inte kolla där, men 1000 (stycket) verkar lite väl billigt.
På ad center blev det ännu billigare än mekonomen och micro.
Senast redigerad av david-o den 20 juli 2005, 19:12, redigerad totalt 1 gånger.
Baden - CH
Greven-RC
Kontakt:

drygt 1k sa jag [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]

alltså lite ÖVER 1000kr kommer ej ihåg exakt men nått sånt va det iaf billigare än alla andra jag hörde med-dvs alla andra alt du har sagt tex!

EDIT:såg att du bor i klippan i din sign, MECA finns i Helsingborg-inte långt.
Senast redigerad av Greven-RC den 21 juli 2005, 11:48, redigerad totalt 1 gånger.
<a href="http://www.teamrex-racing.com" target="_blank"><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->eam<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->ex<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->acing<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec--></a>
Användarvisningsbild
Auner
Kontakt:

<!--QuoteBegin-dave84+20 Jul 2005, 17:39:12--><div class='quotetop'>QUOTE(dave84 @ 20 Jul 2005, 17:39:12)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Fick oken idag och det var ju nissin orginalok bara det att de låg i en kartong där det stod budweg på  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/huh.gif[/img]
Antar att budweg är företaget som renoverar de gamla oken och sen skickar i väg oken i deras kartonger.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=166396"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Budweg kanske gör orignalok?
Många saker som Meca, AD Center och Mekonomen säljer sitter original i de flesta bilar när de kommer ut från fabrik. Speciellt AD-koncernen vet jag har som motto att de bara ska handla av tillverkare som gör OEM-produkter iaf.
Simon Aunér

F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
david-o

Pelle: Ok, tack för tipset iaf, får kolla in meca nästa gång jag behöver något.

Simon: Tror inte budweg gör oken från början för när jag ringde och frågade vad det var för märke på oken så sa jag inte till vilken bil det skulle vara utan de hade bara ok från budweg (och ett annat konstigt märke) och jag tror inte budweg gör ok till massa olika bilmodeller.
Sen står det dessutom NISIN på orginaloken så det är nog förr dem som gör oken från början. Men jag kan ha fel, bara vad jag tycker det verkar som [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Baden - CH
Reed

har du redan köpt grejjerna och vill ha tillbaka mellanskillnaden (mellan micro och meca) så kan man ju köpa grejjerna på det billigare stället och lämna tillbaka dom på det dyra (så får man igen mellanskillnaden)

men det förutsätter ju att det är värt jobbet och att grejjerna är likadana....
Peter Eriksson
Honda Civic Vei -93
Audi Quattro -88
david-o

<!--QuoteBegin-Reed+22 Jul 2005, 14:46:35--><div class='quotetop'>QUOTE(Reed @ 22 Jul 2005, 14:46:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->har du redan köpt grejjerna och vill ha tillbaka mellanskillnaden (mellan micro och meca) så kan man ju köpa grejjerna på det billigare stället och lämna tillbaka dom på det dyra (så får man igen mellanskillnaden)

men det förutsätter ju att det är värt jobbet och att grejjerna är likadana....
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=167009"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
hehe... bra trick, men jag tror inte jag orkar bry mig [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Baden - CH
Branten
Bil: CTR EP3
Namn: Erik Brantås
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

eller så gör du som jag o lämnar in hos rosenholtz son skickar iväg till nån kille/firma som renoverar oket på ½ arbetsdag för 900kr med helt nya grejer i... KLART värt pengarna!
Medlem första gången 2001. Aldrig lyckats skaka av mig Hondaintresset.
Kör: EP3 K24 -05, Porsche Boxster S -05

Hondahistorik:
CRX -88
CRX -89
Civic EG6 -92
david-o

<!--QuoteBegin-Branten+24 Jul 2005, 00:06:18--><div class='quotetop'>QUOTE(Branten @ 24 Jul 2005, 00:06:18)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->eller så gör du som jag o lämnar in hos rosenholtz son skickar iväg till nån kille/firma som renoverar oket på ½ arbetsdag för 900kr med helt nya grejer i... KLART värt pengarna!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=167447"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
dock inget alternativ för mig när jag bor i skåne [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Men oken är på nu, kunde däremot inte byta skivor och klossar för skruvarna till okhållarna satt fast väldigt mycket jättehårt så jag ska in med bilen till en verkstad och se om de kan lossa skruvarna så kan jag byta resten sen.
Senast redigerad av david-o den 24 juli 2005, 10:47, redigerad totalt 1 gånger.
Baden - CH
Skriv svar