Misshandlad

För Topics som ej är motorrelaterade
Olof
Kontakt:

Jag klarade mig utan slagsmål i 27 år. Min antivåldstaktik och min träning i självförsvar har hållt mig borta från fyllevåld, men när ett gäng nazister har gett sig fan på att de ska slå ner någon är det inte mycket man kan göra när man råkar vara på fel plats vid fel tidpunkt.

När man predikat antivåld i så många år är det kanske dubbelmoral att man är glad över att man lyckades bryta handen på en av nazisterna medan man själv undkom med blåmärken och skrubbsår. Men två sparkar i huvudet och en massa slag fick jag i alla fall ta emot.

Nån polisanmälan blir det inte. Mina kompisar hade precis ställt sig i korvkioskkön och hann inte se något förrän det var över och de snälla killarna som ingrep ville inte vittna.

Man kanske skall ta lagen i egna händer? Ikväll skall jag se "Batman Begins" på bio... kanske får lite inspiration, ha ha.

Well well, nu har jag fått skriva av mig lite i alla fall...
Senast redigerad av Olof den 29 juli 2005, 11:36, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='color:#555555'>[b]Olof Åsberg[/b]
Honda Jazz -05

HPC Member #776
Södermalm, Stockholm, Sverige</span>

------------------
Honda Civic Type-R -03
Honda Civic Coupé -95
Honda Legend -89
Honda Civic 1.6i 3D -89
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Starkt som fan av dig att klara dig iaf, jag är inte heller den som pucklar på nån, men blir jag påhoppad så tar jag till nästan vad som helst för att klara mig, skiter då fullständigt i om jag bryter hand, arm eller ben på idioten isåfall.

Man klarar sig tyvärr inte om man inte brukar våld. Hoppas du mår bra iaf.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Sanel

Ja vad ska man säga...bra att du klarade dig.Hur många var de?Kan ioförsig förstå de killar som ville inte vittna för det är svårt när man väll hamnar på nazisternas "svarta listan".De blir de rätt så jobbiga [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img] Gick du ju-jutsu?För där lär man sig ganska bra "moves". [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Sanel Muhic

Konnichiwa bitches !

Microcar
brippo

Antivåldslinjen är den enda rätta vägen att gå framtills nån passerar gränsen och väljer att trampa på dig. Då har denne frånsagt sig alla sina rättigheter och jag ser ingen anledning att inte använda full kraft för att försvara sig. what so ever.

Jag förespråkar allmän uthängning av alla DÖMDA våldsverkare av alla dess slag, och folk som förskingrar statliga medel. (För det är nånting jag betalar).

Och för att inte hyckla så tycker jag inte svartjobb är fel så länge det är påsidan av den ordinarie skatt man betalar.

dessutom är det trist att du fick smäll.
Philippe Chorin / Prelude Gen4 / STHLM/BE<span style='color:red'>LIE</span>VER

The RWD Project.

No one can be both smart and wreckless.
Olof
Kontakt:

Så här i efterhand är man bara nöjd att de inte hade knivar eller andra tillhyggen...
...och jag var förvånansvärt klar i huvudet efter att fått två fotbollssparkar. Men jag såg dem komma, vilket var tur... man hinner reagera och "fångar upp" smällen med huvudet antar jag.

Om man kan ta till sig träningen är ju-jutsu grymt bra. Jag tränade Wing Tsun som också är vrålbra för självförsvar. Inga science-fiction-moves utan enkla rakt-på-grejjer.
Honda Jazz -05

HPC Member #776

------------------
Honda Civic Type-R -03
Honda Civic Coupé -95
Honda Legend -89
Honda Civic 1.6i 3D -89
Pabbe

Tur att det gick någorlunda bra för dig, men varför gick dom på just dig?? Var dom fulla eller??..... Man fasar för att nåt sånt ska hända en själv. Visst har man blivit hotad till livet och sånt, men inte blivit utsatt för våld..än......Jobbigt att ingen vill vittna heller.
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Pablo Munoz<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->EG6<!--colorc--></span><!--/colorc--> Turbo *såld*
StiFt
Bil: VW Golf MK2 GTI 16V
Namn: Mattias Lindblad
Kontakt:

Två jag gick i samma klass med hamna ibrån med nazister, fast nazisterna hade inte en chans. Ena fick spräckt skalle och höll på att dö.

Som tur va så var polisen som snacka med några dagar efter en bekant och han var på deras sida och ville sätta dit nazisterna.

Annars vet man la inte vad som hade hänt.
[b]VW Golf GTI 16v -88[/b]
[b]BMW 520i Touring e34 -96[/b]

[i]BMW 525i e34 -91 (Såld 2010)[/i]
[i]BMW 525ia k e34 -89 (Skrotad 2010)[/i]
[i]BMW 525i e34 -92 (Skrotad 2010)[/i]
[i]Peugeot Expert 2,0 HDI -04 (Såld 2009)[/i]
[i]Honda CRX VTEC -90 (Såld 2008)[/i]
Spike
Kontakt:

Ja vad ska man säga...!
Du har ju all rätt att försvara dig som du gjorde.
Bra att du klarade upp situationen Olof, Skedde detta i Märsta?
<span style='color:red'><span style='font-family:Impact'><span style='font-family:Courier'>Mikael Nordin</span></span>[i] (micke_nordin@hotmail.com)[/i]</span>
<span style='color:red'>[b]HONDALÖS[/b]</span>
Olof
Kontakt:

Ingen aning om varför de hoppade på mig. Helt oprovocerat, som sagt...

Det hände i min gamla hemstad Lysekil. Småstäder har en tendens att drabbas av inavlade bråkstakar som bara vill hävda sig.

Man förlorar hoppet om mänskligheten ibland och blir sugen på att rensa ut sådana element från den globala genpoolen...
...undrar hur länge man kommer att vara hämndlysten.
Honda Jazz -05

HPC Member #776

------------------
Honda Civic Type-R -03
Honda Civic Coupé -95
Honda Legend -89
Honda Civic 1.6i 3D -89
Användarvisningsbild
eko
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

bra gjort me hans hand, dessutom att du var ensam kommer dom säkert störa sig på de me tanke på att en av dom har bruten hand..

va har hänt med din hand.. jo vi hoppade på EN kille, han bröt min hand men VI slog ner han..

ser de mer som olof tog guldet =P
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Olof
Kontakt:

Ha ha, ja... precis.
Tackar! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Honda Jazz -05

HPC Member #776

------------------
Honda Civic Type-R -03
Honda Civic Coupé -95
Honda Legend -89
Honda Civic 1.6i 3D -89
Ricce
Kontakt:

Jag tycker att det är bra att du går på antivåldsstigen. Men du löste situationen bra.

Och precis som Eko sa så drog nazzarna kortaste strået.
Delsol(sommar) och Accord(vinter) -Åkersberga

Rickard Johansson
pr0ny
Namn: Ronny P

skönt att du klara dig och jävligt bra att du bröt hans hand [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] Är man psykiskt sjuk och man går ut och slår ner nån, okej då är man som sagt sjuk då finns det en anledning.. men alltså nazism... det är ju "vanligt" folk, Jag kan inte förstå hur man kan tänka som dom gör
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
Lynxen

Jag tror som du att det mångt och mycket är ett småstads fenomen, de som blir nassar eller andra former av "rasister" har oftast ingen erfarenhet/kontakt någonsin med de grupper som de har bestämt sig för att hata, annat än när de åker in på byn och slår allt som rör sig. Kanske är samma ljushuven som du stötte på i lysekil som stog och skrek Sieg Heil i en timme oavbrutet i Uddevalla häromnatten. De var jättetuffa.

Bra gjort att bryta handen, inga bestående men, men likväl en skada som sätter han på plats lite.
Per Björe-Dahl, Göteborg

"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
Användarvisningsbild
eko
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

men vänta lite..

nazister.. vilka grupper hatar dom?

trodde det var såna som mig.. men tydligen hatar om sin egen ras oxå..

min morsas gula gröna undulat har mer intelligens än dom..

den typ tittar på sig själv i speglen o leker o tror där är en annan fågel framför..

men den kan iallfall skilja på saker o ting som inte är han själv [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

de kan tydligen inte dom.. intelligens/kompetens vad är det?
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Kwan

Skönt att du kom lindrigt undan.
Finns alltid ynkliga människor som bara är ute efter att provocera fram slagsmål, tills en dag de åker på stordäng.

Försöker också undvika trubbel om man ser det komma, försöker prata bort det eller bara lämna platsen. Sen att man kanske blir kallad mes eller ngt, det ger jag fullständigt fan i.
Där går dock en gräns också, då håller jag inte igen.
"Livet är inte mer planerat än harens som skuttar över vägen."

Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
Koxen
Namn: Patrik Kristiansen
Been thanked: 2 times

Det är fan att man inte ska kunna vara ute utan att riskera livet.

Jag var ute förra helgen på trädgårn i götet. hade en underbar kväll men så fort vi kom utanför portarna så stog alibaba och tyckte att jag skrattade åt honom, sen var det igång. cutta mig med kniven, knulla morsan och döda brevinkastet hit och dit. härligt att man har vänner som inte tvekar en sekund då jag varken är särskilt tränad eller brukar våld. han hade nog sänkt mig direkt men han blev lugnt tillsagd att levererar du den där smockan får du skita tänder i en vecka sen var det bra.
Elvis_EG2
Namn: Elvis

respekt till dig mannen=)
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
green_civic
Bil: Integra K24-R
Namn: Stefan Abelson
Been thanked: 1 time

f#n va gött att du plåckade en av dom iaf!!jag var med om nästan samma grej för ca2 årsen! fast inte nasister samt att jag troligt vis knäckte näsan på en isälletför armen!!
Stefan Abelsson

DCK24-R
Civic_98

tyckte du verkade lösa det ganska bra fast du var ensam..stark o bra gjort..tyvärr finns det sådanna som inte kan ha respekt för andra människor vilket dom borde..man vet inte vad andra människor är...
Johan Viking!

Kör Honda Civic -98!
Dalan

Bra gjort med att bryta handen på idioten, och tur du klarade dig hyfsat ändå.

Och grattis på namnsdagen [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Mattias Dahlstedt

Suzuki GSX-R 750 -98
Honda Civic ESI HB -92
Bashan ATV 200cc -07

Säljer stålomspunna bromsslangar av högsta kvalité
Prisexempel: 4 slangar till Civic, CRX mfl. 1000:- inkl frakt
Skicka PM för mer info
Skriv svar