köpa bil...no more..

ENBART för motorrelaterade topics
Härder

Är det bara jag eller finns det några st här på forumet som säger typ : ohh så fort jag säljer min bla bla bla så ska jag köpa mig en honda direkt!
Sen när det sålts så köper man inte en honda ialf!
Ta inte illa upp! Lycka till me bilköpet!
[b]Adam Härder [/b]

S2000 -01
Pullver

låter kul att du ska köra ifrån alla iaf. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Johan Andersson

LEKSAKER

[b]Honda CRF 450 -03[/b]
[b]suzuki gsx-r 750 -00 SÅLD[/b]

BIL

[b]Volvo v40 T4 -01[/b]
[b] Volvo 740 -90 [/b]
FD BILAR:
Honda crx -91
Bmw M335 -84
Honda civic HB VEI -93

Åker hellre brett än fort!
M-G

haha detta e ju roligt o läsa,

kom igen skriv nu mer,måste ha ngt o läsa på jobbet=)
Michael Grönberg
Helsingborg

R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
tobbe83
Namn: Tobias Eriksson
Has thanked: 6 times

FÖr att ställa till det lite till för dig så kan jag ju säga att s13 inte är så illa som många säger och tror det som är dåligt är oljekylen och fixar man inte ett bättre samt trimar och gasar så rasar de helt sant men fixa ett oljekyl för typ 1200:- och trimma med rätt delar så håller de prima...då jag har haft en med 300 hk och piskat bra runt bana...inga problem

men måste säga att hondan är verkligen grym den med!..är ju lite mer pill när man har turbo hondan var bara att köra och ha kul!
Tobias Eriksson

Civic aerodeck 1.5 *såld*
Megalodon

Tänk att alla bilar som inte har samma kvalité som en Honda är automatiskt skit!? Vilket omfattar ganska många icke japanska märken då såklart..
Men inte fan är 100% kvalité möjligt för någon biltillverkare. Det beror ju allt som oftast på hur väl bilarna är skötta. Jag själv kör Peugeot 309 Gti16 och här ses väl Peg som skitbil o inget annat. Visst div stag och leder i framvagn brukar ge upp men säg vilka bilar går inte slitdelar sönder på? Men jag betalade bara 18000 för en bil som anses va bland "the best handling FWD hothatches ever". Motsvarande Honda dubbelt så dyr! Org utrustning elhissar, sportstolar, extraktor grenrör, fjärrstyrt centallås, 15" alufälg, metalliclack mm. Rosten är nästan obef än idag. Inte fick man med detta i std Honda Civic VTI i början på 90-talet? Allt är relativt o man kan inte få allt i en bil. Våga testa annat oxo hörni! Vore kvalité viktigast skulle alla åka runt i Toyota Corolla.. hur kul är det?!

Måste poängtera att jag gillar Hondas koncept med högvarviga motorer och kompromisslösa väghållning [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Har ingen emot att ni vill tala väl om erat märke.. men ni är väl kritiskt tänkande individer också? Bäst i teorin är inte bäst i praktiken!

Två tips..

<a href="http://www.blocket.se/view/5455155.htm? ... c=1&city=0" target="_blank">Nissan Sunny Gti</a>

<a href="http://www.blocket.se/view/5515185.htm? ... c=1&city=0" target="_blank">Peugeot 309</a> (här får skidor plats oxo)
Senast redigerad av Megalodon den 29 juli 2005, 17:29, redigerad totalt 1 gånger.
Niklas Andersson
Vtec_Lambo
Bil: CR-V PHEV 2024
Namn: Mathias Beijer

<!--QuoteBegin-Megalodon+29 Jul 2005, 17:24:05--><div class='quotetop'>QUOTE(Megalodon 4 29 Jul 2005, 17:24:05)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tänk att alla bilar som inte har samma kvalité som en Honda är automatiskt skit!? Vilket omfattar ganska många icke japanska märken då såklart..
Men inte fan är 100% kvalité möjligt för någon biltillverkare. Det beror ju allt som oftast på hur väl bilarna är skötta. Jag själv kör Peugeot 309 Gti16 och här ses väl Peg som skitbil o inget annat. Visst div stag och leder i framvagn brukar ge upp men säg vilka bilar går inte slitdelar sönder på? Men jag betalade bara 18000 för en bil som anses va bland "the best handling FWD hothatches ever". Motsvarande Honda dubbelt så dyr! Org utrustning elhissar, sportstolar, extraktor grenrör, fjärrstyrt centallås, 15" alufälg, metalliclack mm. Rosten är nästan obef än idag. Inte fick man med detta i std Honda Civic VTI i början på 90-talet? Allt är relativt o man kan inte få allt i en bil. Våga testa annat oxo hörni! Vore kvalité viktigast skulle alla åka runt i Toyota Corolla.. hur kul är det?!

Måste poängtera att jag gillar Hondas koncept med högvarviga motorer och kompromisslösa väghållning [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Har ingen emot att ni vill tala väl om erat märke.. men ni är väl kritiskt tänkande individer också? Bäst i teorin är inte bäst i praktiken!

Två tips..

<a href="http://www.blocket.se/view/5455155.htm? ... c=1&city=0" target="_blank">Nissan Sunny Gti</a>

<a href="http://www.blocket.se/view/5515185.htm? ... c=1&city=0" target="_blank">Peugeot 309</a> (här får skidor plats oxo)
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=169445"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

309 Gti i all ära, MEN hur rolig är motorn egentligen....
Svara ärligt nu.
Honda CR-V PHEV
JG
Kontakt:

hondan håller bäst. den är roligast att köra, men den är väldigt opraktisk.

opeln har bra plats, men fördelarlådorna har mkt problem, specillt om du vässar bilen. den är lätttrimmad, men om du vill ha 4*4 ska du satsa på en skanke racing fördelarlåda som även fördelar mer kraft till bakhjulen, original skickar den bara 50nm till bakaxlen. men en sådan låda gick på 25000 sisst jag var inblandad i sånt. kan ju kanske finnas billigare alternativ nu, för det var för ett par år sen.
annars är det lite rost som på hondan och nissan. har en till salu för 30 papp i bruksskick med lite skönhetsfel, skinn inredning mm.

nissan är nog det bättre alternativet för dig annars, för 45 kan du nog få en renoverad och med förbättrad oljekylning.
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

köp min VTR istället [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
kan du ju piska 200:or på mantorp nästa år [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
Vtec_Lambo
Bil: CR-V PHEV 2024
Namn: Mathias Beijer

Priset på 200:an var ju inte helt fel.
Honda CR-V PHEV
Steelneck

Kan ge dig ett förslag, far och titta på alla 3 olika bilarna och sen bedömmer du vilken som passar dig bäst in. Bara för att en bil är bättre kanske den inte är bäst för just dig.

Nu är jag ju Honda älskare, så jag ska inte ens rekommendera dig att köpa en bil (Honda).. Men du kan ju testa att gå till ett forum där inget av märkerna finns och se vad dem säger eller något sådant.

Mitt råd är att testköra alla 3 bilarna och kanske kolla upp vanliga fel på alla 3 olika modeller sen börja bestämma dig?

MVH
Olof Stålnacke
Kör: Honda CRX -88, <span style='color:red'>Audi 80 -91 (till salu)</span> & Honda Civic -02
CRXPower

Och som vanligt är allt skit förutom honda när man frågar här.
Spelar ingen roll vad man ska ha bilen till, allt är ändå skit förutom Honda.
Spelar ingen roll om någon frågar efter en familje bil att åka till fjällen med och valet står mellan en Volvo V70 och en CRX. Volvo är ändå bara skit och CRX är bäst på allt....blir så trött på detta, inse att honda inte är bäst i alla lägen.
Och att man inte kan trimma 200 utan att rasa motorn är bara skit snack från bönder som bara ställer upp laddet utan att göra något annat med motorn... Visst den är kanske inte världens hållbaraste men gör man på rätt sätt är det inget problem.
Johan Sundberg
Användarvisningsbild
Asse
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

<!--QuoteBegin-Jay%c+1 Aug 2005, 16:27:16--><div class='quotetop'>QUOTE(Jay%c 4 1 Aug 2005, 16:27:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->orginalbromsarna på honda är ju som smör. efter några hårda varv runt banan.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Vilken Honda körde du med när du noterade detta?
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
M Säverot

om du bor en bit upp i landet så måste väl en impreza vara det rätta valet om du skall köra året runt javisst dom kostar lite mer än dom andra bilarna som nämts men där har du bra hållbarhet och otroligt underhållande på vintern (har haft en wrx -03) javisst s13 är en väldigt rolig bil som man kan få att gå riktigt bra men då skal du hellst själv vara duktig på s13 för dom kräver mycket kunskap om man skall få dom att hålla med mycket mos vi har en s13 här i borås som går riktigt bra men då har duktiga killar byggt den också...men vill du kunna åka på banträffar på sommarhalvåret utan att behöva mecka helatiden så skall du ha en honda(till ex dom du har nämt tidigare)... visst du får mecka med en honda också men det klarar man av själv oftast även om man är nybörjare

ps. skidor lastas utan större problem på taket på en crx eller civic iof får du i ett par skidor i bilen också iaf i en civic om men dom får vara under 2m [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Martin Säverot
------------------
civic aerodeck
civic vt -91
subaru -03 wrx
prelude -97 2.2
prelude -93 2.3
+lite andra skitbilar
M Säverot

<!--QuoteBegin-Jay%c+31 Jul 2005, 22:14:23--><div class='quotetop'>QUOTE(Jay%c 4 31 Jul 2005, 22:14:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->säljaren sa att han kände en kille som hade 350hk i en crx... undrar vem det kan va [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]  han sa iaf att det var för mycket effekt för den bilen... = yashar

OT: såg förresten 2 st crx vtec i borås, en skitfräsch röd me snygga flerekrade fälgar och en grön me fyrekrade rota fälgar, någon som känner sig träffad? röd = semir eller junior, grön = haffy tror jag han kallas

när du ändå var i borås kunde du ju ropat till för det gårm ånga fina crx och civics här... doch är väl ingen speciellt orginal [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Martin Säverot
------------------
civic aerodeck
civic vt -91
subaru -03 wrx
prelude -97 2.2
prelude -93 2.3
+lite andra skitbilar
tobbe83
Namn: Tobias Eriksson
Has thanked: 6 times

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=170135"><{POST_SNAPBACK}></a></div>

vad sägs om denna då?
<a href="http://www.blocket.se/view/5605267.htm? ... c=1&city=0" target="_blank">trimmad 200sx</a>
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=170147"><{POST_SNAPBACK}></a></div>

den ser helt ok..lite småpill sen går det ganska fort ju..kolla bara att dumpen är återcirkulerande..
Tobias Eriksson

Civic aerodeck 1.5 *såld*
Berra

<!--QuoteBegin-Jay%c+1 Aug 2005, 16:54:59--><div class='quotetop'>QUOTE(Jay%c 4 1 Aug 2005, 16:54:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->så här ser jag det just nu:

köpa 200sx, åka riktigt fort men aldrig vara snabbast i klassen

köpa crx vt eller snöis civic mm: åka fort men inte riktigt lika mycke ork i motorn som 200:n. vinner klassen mycket lättare.

impreza: billigaste turbon på blocket kosta 77k
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=170403"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Snowguy har en 12 sekunders bil, du måste trimma en 200 sx DUKTIGT för att den ska nå samma resultat! Utan att gå sönder ska jag väl också tillägga + att du lär köra en sinterkoppling på den 200 sxen och byta till världens största oljekylare.
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
CyProx

Vet många som kör 200sx. Rolig bil, dock får man passa sig om man ska trimma då motorn inte är något man kan göra vad som helst med, inte bond trimma som någon sa tidigare....däremot är den trimm vänlig om man kan och gör på ett seriöst sätt.
Tycker att det är mycket skit snack ang. andra bilmärken på detta forum i större utsträkning än på andra bilmärkes forum...

Som CRXPower skrev tidigare så spelar det ingen roll vad man ska ha bilen till, honda är alltid bäst. Speciellt CRXen av någon andledning?!
Förstår inte varför alla klagar på Nissan så förbannat...samt alla andra bilmärken också för den delen.

<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Snowguy har en 12 sekunders bil, du måste trimma en 200 sx DUKTIGT för att den ska nå samma resultat! Utan att gå sönder ska jag väl också tillägga + att du lär köra en sinterkoppling på den 200 sxen och byta till världens största oljekylare.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=170415"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hur mycket är det inte gjort på den bilen då!!???
Senast redigerad av CyProx den 1 augusti 2005, 17:32, redigerad totalt 1 gånger.
David Persson
hondapower

vikterna som står i start tråden stämmer inte.
för 45k så får man oftast ingen vidare civic vti.
för 45k så får man en ganska bra 200:a.
för 45k får man ingen vidare fräsh calibra.
för 45k så får man en rätt fräsh crx vt.
osv,osv.
drivaxlarna håller väldigt bra på crx (om du inte turbo laddar och startar med slemmiga strippen däck på 8000 varv).

har själv en CRX vt och polaren har en 200sx som han har bytt turbo och pusslat och donat med,kanske ger runt 220-250 ärliga hk.(kanske ska tillägga att denna trimmning kanske kostat honom runt 30-40k)

han kör defenetivt INTE ifrån mig som stryk..det är inte förens runt 170 och uppåt som han drar ifrån ordentligt.

men visst,200:an är en trevlig bil OM man köper en bil som redan har blivit renoverad eller som har haft olje kylare en tid.

annars så kommer vevlager raset förr eller senare.

ska man inte bara köra bana utan vill ha en bil som går at köra både rakt fram och svänga med så röstar tyvär även jag på en honda (inte för att det är HPC frågan ställts i,utan av eget omdömme).

ja har ägt honda dom senaste 4-5åren och alltid haft nån av crx modellerna och alltid fått alla möjliga bil ägare att fråga vad som är gjort med motorn eftersom den går så jäkla bra.

men som sagt,RWD med turbo/FWD med N/A och lååååg vikt??!! det är frågan du ska ställa dig.
båda bra bilar,men innom olika områden.

kanske även ska tillägga att en bil utan bra vikt/effekt förhållande inte går som man tror den ska göra.
den ena bilen är BETYDLIGT mer sällsynt en den andra.
den ena har VÄLDIGT bra ryckte motor kvalitets mässigt gentemot den andra.

valet ligger i dina händer.
Senast redigerad av hondapower den 1 augusti 2005, 17:45, redigerad totalt 1 gånger.
Berra

<!--QuoteBegin-CyProx+1 Aug 2005, 17:30:42--><div class='quotetop'>QUOTE(CyProx 4 1 Aug 2005, 17:30:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vet många som kör 200sx. Rolig bil, dock får man passa sig om man ska trimma då motorn inte är något man kan göra vad som helst med, inte bond trimma som någon sa tidigare....däremot är den trimm vänlig om man kan och gör på ett seriöst sätt.
Tycker att det är mycket skit snack ang. andra bilmärken på detta forum i större utsträkning än på andra bilmärkes forum...

Som CRXPower skrev tidigare så spelar det ingen roll vad man ska ha bilen till, honda är alltid bäst. Speciellt CRXen av någon andledning?!
Förstår inte varför alla klagar på Nissan så förbannat...samt alla andra bilmärken också för den delen.

<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Snowguy har en 12 sekunders bil, du måste trimma en 200 sx DUKTIGT för att den ska nå samma resultat! Utan att gå sönder ska jag väl också tillägga + att du lär köra en sinterkoppling på den 200 sxen och byta till världens största oljekylare.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=170415"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hur mycket är det inte gjort på den bilen då!!???
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=170418"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Sa jag att det var gjort lite på den eller ? ne, jag måste ha glömt det ? .... oj då...

Sen att Snowguy kan spöa sin bil värre än satan själv varje dag utan oro är ju en annan sak... Går säkert med 200 Sxen också i 10 minuter...

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
Megalodon

<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->309 Gti i all ära, MEN hur rolig är motorn egentligen....
Svara ärligt nu.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag vet inte om du menar 8V motorn nu eller? För 309 med Mi16 motorn är en pigg rackare (relativt) Max vrid 5000 varv.
Max effekt 6500 varv. Under 4000 är den ganska mjuk.. men sen kommer en kick som forstsätter upp till rödmarkeringen vid 7000varv. 148 hk 0-100 på ca 8 sek.
Bromsar, krängningshämmare, dämpare är bra std. Den har BÅDE motor o väghållning.. Dessutom är balansen neutral så att skifta över-understyrt är lätt. Tänk på att dom här "franska skitbilarna" bilarna spöade betydligt motorstarkare bilar nere på kurviga franska asfaltvägar.

<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->sunny gti: blir det inte för att jag vet att det finns en r med turbo som jag inte har råd men
309 för att: för lite sportbil, fransk..., för klen motor i relativt tung bil.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Att den är fransk betyder sämre kvalité men bättre feeling vet du väl? Tung.. nja 1100kg ca. Motorn går nog att skrämma upp med dom pengarna som du får över!?

Äh jag fattar ju att ni aldrig "konverterar".. vill bara testa hur ni tänker. Det är verkligen tunnelseende människor i Hondaklubben [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /blink.gif[/img]
På Peugeot klubben vet vi att Peugeot inte är bäst.. iaf inte på allt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
No offence va?
Senast redigerad av Megalodon den 1 augusti 2005, 17:51, redigerad totalt 1 gånger.
Niklas Andersson
YASH
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Berra+1 Aug 2005, 16:25:39--><div class='quotetop'>QUOTE(Berra 4 1 Aug 2005, 16:25:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Snowguy har en 12 sekunders bil<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

oofan jag trodde man skulle köra 12'er innan man hade en 12 seks bil [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Only M Matters
YASH
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Jay%c+31 Jul 2005, 22:14:23--><div class='quotetop'>QUOTE(Jay%c 4 31 Jul 2005, 22:14:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->va faktiskt och provkörde en 200sx idag. i borås...
jag blev faktiskt förvånad över hur bra den gick, riktigt bra bottendrag i den.
de enda jag kan anmärka på va pedalsetupen, kopplingen var mycket känsligare än vad jag är van vid, troligtvis på grund av att den var nybytt. bilen var helt orginal.

säljaren sa att han kände en kille som hade 350hk i en crx... undrar vem det kan va [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]  han sa iaf att det var för mycket effekt för den bilen...

OT: såg förresten 2 st crx vtec i borås, en skitfräsch röd me snygga flerekrade fälgar och en grön me fyrekrade rota fälgar, någon som känner sig träffad?

länk till annonsen på bilen jag körde<a href="http://www.blocket.se/view/5633085.htm? ... c=1&city=0" target="_blank">200sx s13 till salu</a>

nu återstår det att köra crx vt... (den lilla, lilla bilen)
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=170132"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Röd CRX VT med flerekrad dvs superleggera är Semir, blå CRX VT med Lenzo Maglight är Carola dvs Juniors flickvänn.
Undrar vem den du hört om e [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
Senast redigerad av YASH den 1 augusti 2005, 18:02, redigerad totalt 1 gånger.
Only M Matters
Berra

<!--QuoteBegin-YASH+1 Aug 2005, 17:53:45--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH 4 1 Aug 2005, 17:53:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Berra+1 Aug 2005, 16:25:39--><div class='quotetop'>QUOTE(Berra 4 1 Aug 2005, 16:25:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Snowguy har en 12 sekunders bil<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

oofan jag trodde man skulle köra 12'er innan man hade en 12 seks bil [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=170428"><{POST_SNAPBACK}></a></div>

Jaså ? Så uppfattar inte jag saken.

Jag har en 9 Sekunders bil, har bara inte bytt till stålfoder, bytt turbo, bytt koppling, bytt däck, bytt spridare, bytt pump, bytt grenrör, köpt slicks, köpt wheeliebars, traction bars, lättat allt, köpt laddtrycksstyrning, fixat launch control, köpt tändsystem....

Ja lite sånt där.... tror du förstår.

1987 Rallycorsa[/b]

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985

Användarvisningsbild
xzbatt

nu måste jag vara den första som påpekar lite efter att ha läst hela tråden,

calibran är väl fan inte en av dom lättaste 4x4 turbo bilarna kolla evo, impreza, 323 gt-r, sunny gt-r..

sen när rasar drivaxlar lätt på vt's?

varför skulle vi köra framhjulsdrift NA om vi egentligen ville ha rwd turbo?

du som kommer köra ifrån oss alla kan ju höra av dej när du köpt och byggt din bil!

sen sist men inte minst tänker jag vara elak och säga att du verkar rätt inbiten i att klanka ner på oss som älskar våra bilar och honda så gå och lägg dej på zatzy eller tpc, om du nu vill ha nån turbo bil. snacka inte med oss om du vill höra bra saker om 200sx eller calibra, för det kommer aldrig inträffa, vill du däremot ha råd om honda så kan du stanna..
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Användarvisningsbild
hamedius

<!--QuoteBegin-Berra+1 Aug 2005, 17:25:39--><div class='quotetop'>QUOTE(Berra 4 1 Aug 2005, 17:25:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Snowguy har en 12 sekunders bil<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
var har du fått d ifrån? killen har ju aldrig ens kört 402m.
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
Berra

<!--QuoteBegin-hamedius+1 Aug 2005, 19:48:32--><div class='quotetop'>QUOTE(hamedius 4 1 Aug 2005, 19:48:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Berra+1 Aug 2005, 17:25:39--><div class='quotetop'>QUOTE(Berra 4 1 Aug 2005, 17:25:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Snowguy har en 12 sekunders bil<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
var har du fått d ifrån? killen har ju aldrig ens kört 402m.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=170503"><{POST_SNAPBACK}></a></div>

Haha lugna dig gubben.

1987 Rallycorsa[/b]

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985

hondapower

allså,absolut detta är en märkes klubb för alla Hondor,MEN bara för att nån ber om lite gämförelser så behöver man ju inte idiot förklara alla andra märken.*säger inte att alla gjort det nu*.

jag själv kommer antagligen inte att köra Honda resten av livet och har även ögon för lite andra bil märken just för att Honda inte alltid kommer att kunna ge mig det ja vill ha hos en bil under livets olika stadier.
för tyvär är Honda precis som många andra bilar skit på vissa saker.

förstår inte heller att alla nästan BARA pratar om hur Honda spöar på bana och strippen i sin klass,menar allt görs ju lixom inte på en motor bana.

sorry om ja typ krossar nån form av heders codex i klubben nu genom att skriva detta.
men ja blev bara så trött av att höra en del glorifiera Honda som världens bästa bil.

så själv meningen med detta inlägg även om några klankat ned på honda så tycker ja man kan hålla det på en vättig nivå gentemot trådens start fråga och inte skriva en massa skit till personerna i fråga.

*inte riktat till dig/dom,bara allmänt*
M-G

hahaha camaro, det blir bättre o bättre, keep em coming.
=)
Michael Grönberg
Helsingborg

R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Junior

Berra, du som kan mycket, ska man greja 12 sek så får man nog ha lite mer än 130 blås på 201m, med en honda.
NU: CTR Turbo

Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..

Mvh Junior Shahin
Junior

Men hur rolig är en camaro? dricker som fan, väghållning existerar inte.
du lär tröttna på bilen efter ett tag.

Då kör jag hellre en nissan 200sx.
NU: CTR Turbo

Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..

Mvh Junior Shahin
Skriv svar