Var igår och kollade på en crx i Uppsala, hade sett att annonsen legat ute ett tag och igår sänktes priset på den ytterliggare. Tog därför kontakt med säljaren och åkte de 2 timmar det tar från Nynäshamn till Uppsala för att kolla på bilen.
Vi var framme vid 22:30 och mötte upp honom.
Det var inget konstigt med bilen, trösklarna och bakskärmarna var bytta och behövde lack. Bilen hade gått 24000 och var lite sliten.
Jag sa att jag var väldigt intresserad och ville provköra bilen.
Då ville han veta ifall jag ville köpa bilen eller inte...
Jag svarade då att jag ville provköra den innan jag bestämde mig...
Först vägrade han och menade att vi var oseriösa, men efter lite tjat fick vi till slut prova den.
Killen var döv. Han hörde inte något alls.
När vi körde bilen kändes den ungefär som jag hade förväntat mig, dåliga synkringar och halvslut koppling...
Bilen lät mycket från bakvagnen, det lät precis som rost på skivorna bak.
När vi kommer tillbaka så kollar jag skivorna bak, de såg skit fräscha ut till min förvåning.
När jag då påpekar att bilen lät från bakvagnen så anklagar han mig för att ljuga.
Han trodde antagligen att jag försökte lura honom bara för att han var döv.
Jag drog mig då ur affären direkt, och då sa han att han visste innan att vi inte hade tänkt köpa den. Det sista han sa var: Tror du jag är dum i huvudet eller? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wacko.gif[/img]
Vi gick då därifrån...
Det känns fruktansvärt irriterande när vi faktiskt hade tänkt köpa den.
Behövde bara skriva av mig! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Nån som vart med om nåt liknande?
Var och kollade på en Crx igår.
<!--QuoteBegin-Seeage+2 Mar 2006, 10:00:31--><div class='quotetop'>QUOTE(Seeage @ 2 Mar 2006, 10:00:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kunde han prata fast han var döv? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=251378"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Bara för att du är döv betyder det inte att du är stum också...
Fan vad trist att det inte blev nåt av affären, men verkar lite skumt om han inte lyssnar på det du säger om bilens skick.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=251378"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Bara för att du är döv betyder det inte att du är stum också...
Fan vad trist att det inte blev nåt av affären, men verkar lite skumt om han inte lyssnar på det du säger om bilens skick.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Nej det är ju sant, men det är ju ganska svårt att tala om man aldrig har hört orden uttalas, fast han kanske inte varit döv jämt iof!
Jag antog att med "prata" kanske han menade att killen skrev på papper eller nått, eftersom han själv säger att han påpekade bakvagnen, kan ju vara lite svårt att förklara för en döv man. Om man inte utgår ifrån att vår köpare kan teckenspråk dvs [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Jag antog att med "prata" kanske han menade att killen skrev på papper eller nått, eftersom han själv säger att han påpekade bakvagnen, kan ju vara lite svårt att förklara för en döv man. Om man inte utgår ifrån att vår köpare kan teckenspråk dvs [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Senast redigerad av Seeage den 2 mars 2006, 11:01, redigerad totalt 1 gånger.
-
falloutboy
var och testade en äldre legend på en bilfirma som bilförsäljaren sålde åt sin son. Mycket fräsch invändigt och i lack. Men när vi testade bilen och tryckte plattan i botten så slirade automatlådan och ville inte växla förrän ja släppte på gasen. Väl tillbaka på bilfirman så förstod inte säljare va vi pratade om. När jag ringde på bilen innan provturen var den i bra skick.... jo tjena! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Tommy Aderot
Honda Prelude 2,0i 4WS -88 (såld)
Pontiac Trans Am GTA -89
Honda Prelude 2,0i 4WS -88 (såld)
Pontiac Trans Am GTA -89
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
Finns så mycket roliga historier om sånt här... hihi... borde vi inte snart starta en sticky med sånna här irl grejjer om bilköp / bilförsäljning?
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
- Namn: Freddy Bigun
<a href="http://www.blocket.se/vi/7435239.htm?ca=10_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/7435239.htm?ca=10_s</a>
hehe stranne här på klubben va intresserad av den och fråga mig vad jag tyckte, det förtsa jag sa efter att jag läste igenom annonsen var att den här killen verkar vara för skum för att göra affär med [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
haha jag hade rätt också [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
PS. Det är ingen ide att försöka bryta er in i garaget och ta den utan att betala hehe...!
Garaget är utrustad med larm och videokamera. om du vill klara dig undan bör du vara skicklig. DS ehh ok då vet vi?
och sen "Ni är varmt välkomna till att titta på min bil." haha jo tjena [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] göra sig besväret att åka så långt och sent på kvällen också och på kort notis.... då är man seriös i mina ögon iaf.... och om han är döv ska han inte ha det till ursäkt och ta med nån från hans sida som kan hjälpa honom. pappa eller mamma till exempel
hehe stranne här på klubben va intresserad av den och fråga mig vad jag tyckte, det förtsa jag sa efter att jag läste igenom annonsen var att den här killen verkar vara för skum för att göra affär med [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
haha jag hade rätt också [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
PS. Det är ingen ide att försöka bryta er in i garaget och ta den utan att betala hehe...!
Garaget är utrustad med larm och videokamera. om du vill klara dig undan bör du vara skicklig. DS ehh ok då vet vi?
och sen "Ni är varmt välkomna till att titta på min bil." haha jo tjena [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] göra sig besväret att åka så långt och sent på kvällen också och på kort notis.... då är man seriös i mina ögon iaf.... och om han är döv ska han inte ha det till ursäkt och ta med nån från hans sida som kan hjälpa honom. pappa eller mamma till exempel
Freddy Bigün
Honda civic 98 EK3 1.5 vtec-e powa :) *brukis*
Honda Crx Turbo 91 D16Z5 *projekt*
Honda Civic 89 D16A6 brukisen *rost hög**skrot*
Honda Civic 89 D16A6 ner plockad *skrot*
Honda Crx 88 D16A6 skall strax plockas ner *skrot*
Honda Civic 89 D15B2 skall repareras och säljas *reparerad**såld*
Ford sierra 87 R.I.P
Ford sierra 87 R.I.P
- nenilsson
- Bil: Civic VT
- Namn: Emil Nilsson
Killen kunde inte prata, vi skrev på en dator...
Garaget var inte larmat och hade absolut ingen kamera...
Så är det nån som vill göra ett "besök" så har jag adressen... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]´
Ps. Tycker ingen i klubben ska köpa bilen, bara för att stödja mig som medlem i denna underbara klubb. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Garaget var inte larmat och hade absolut ingen kamera...
Så är det nån som vill göra ett "besök" så har jag adressen... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]´
Ps. Tycker ingen i klubben ska köpa bilen, bara för att stödja mig som medlem i denna underbara klubb. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Senast redigerad av nenilsson den 2 mars 2006, 12:40, redigerad totalt 1 gånger.
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Han lät lite överspänd tycker jag.. Min brorsa är döv så jag har en hel del erfarenhet av döva. Jag kan säga att de väldigt ofta blir utnyttjade och pålurade en massa saker bara för att de inte kan kommunicera lika bra som oss andra. Många döva är därför har därför blivit väldigt misstänksamma mot oss hörande.
Till exempel så var min brorsa sugen på att köpa en X-box för ett tag sedan. Han är lite stolt av sig och hade ingen lust att kontakta sin brorsa som bor 20 mil hemifrån för att få hjälp med köpet. När han hade gjort affär så SMS:ade han mig glad i hågen och hade köpt en maskin till värsta överpriset. Han hade betalt ett pris (för en begagnad låda) som var likvärdigt med en sprillans ny chipad X-box.
Säljaren måste ha insett att han hade chansen att blåsa en kille som inte läst på tillräckligt mycket och som dessutom har svårt för att argumentera.
När det gäller dövas ordval och hela sätt att uttrycka sig skiljer de sig ganska mycket från hörande människors. Vissa döva är skitduktiga på att skriva svenska så att vi förstår dem rätt. Det är som att använda ett annat språk för dem och vissa har mer talang för sånt än andra. Jag kan mycket väl tänka mig att den här killen chattat mycket på nätet (eftersom han valde en dator som kommunikationsmedel istället för papper och penna) och pratade med er på samma sätt som han pratar med folk på nätet.
Jag har som sagt ingen aning om hur det ligger till i just detta fall, men man bör ha i åtanke att döva faktiskt har en kultur och referenser/erfarenheter som skiljer sig från våra.
*Edit slarvfel
Till exempel så var min brorsa sugen på att köpa en X-box för ett tag sedan. Han är lite stolt av sig och hade ingen lust att kontakta sin brorsa som bor 20 mil hemifrån för att få hjälp med köpet. När han hade gjort affär så SMS:ade han mig glad i hågen och hade köpt en maskin till värsta överpriset. Han hade betalt ett pris (för en begagnad låda) som var likvärdigt med en sprillans ny chipad X-box.
Säljaren måste ha insett att han hade chansen att blåsa en kille som inte läst på tillräckligt mycket och som dessutom har svårt för att argumentera.
När det gäller dövas ordval och hela sätt att uttrycka sig skiljer de sig ganska mycket från hörande människors. Vissa döva är skitduktiga på att skriva svenska så att vi förstår dem rätt. Det är som att använda ett annat språk för dem och vissa har mer talang för sånt än andra. Jag kan mycket väl tänka mig att den här killen chattat mycket på nätet (eftersom han valde en dator som kommunikationsmedel istället för papper och penna) och pratade med er på samma sätt som han pratar med folk på nätet.
Jag har som sagt ingen aning om hur det ligger till i just detta fall, men man bör ha i åtanke att döva faktiskt har en kultur och referenser/erfarenheter som skiljer sig från våra.
*Edit slarvfel
Senast redigerad av Steffo den 2 mars 2006, 12:56, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
intressanta synpunkter steffo man
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
<!--QuoteBegin-TriXiE77+2 Mar 2006, 11:08:48--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 @ 2 Mar 2006, 11:08:48)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Finns så mycket roliga historier om sånt här... hihi... borde vi inte snart starta en sticky med sånna här irl grejjer om bilköp / bilförsäljning?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=251414"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
hehe, jag har MÅÅÅNGA saftiga historier, svårt att bara komma på nån så här bara. men kul har jag haft iaf.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=251414"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
hehe, jag har MÅÅÅNGA saftiga historier, svårt att bara komma på nån så här bara. men kul har jag haft iaf.
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
- nenilsson
<!--QuoteBegin-Steffo+2 Mar 2006, 12:57:05--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo @ 2 Mar 2006, 12:57:05)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Han lät lite överspänd tycker jag.. Min brorsa är döv så jag har en hel del erfarenhet av döva. Jag kan säga att de väldigt ofta blir utnyttjade och pålurade en massa saker bara för att de inte kan kommunicera lika bra som oss andra. Många döva är därför har därför blivit väldigt misstänksamma mot oss hörande.
*Edit slarvfel
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=251472"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag kan förstå att man som döv blir lite misstänksam när man tycker att det låter, men han hade faktiskt sin far i närheten som snackade teckenspråk med honom och jag tycker väl att han skulle ha kunnat kolla upp det, innan han anklagar mig för att ljuga och tro att han är dum i huvudet...
*Edit slarvfel
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=251472"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag kan förstå att man som döv blir lite misstänksam när man tycker att det låter, men han hade faktiskt sin far i närheten som snackade teckenspråk med honom och jag tycker väl att han skulle ha kunnat kolla upp det, innan han anklagar mig för att ljuga och tro att han är dum i huvudet...
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
-
Freddy
- Namn: Freddy Bigun
skicka honom länken hit så kan han själv läsa och skriva och kanske ge affären ett nytt försök om du själv är fortfarande intresserad?
Freddy Bigün
Ford sierra 87 R.I.P
Ford sierra 87 R.I.P
- nenilsson
<!--QuoteBegin-Freddy+2 Mar 2006, 13:39:02--><div class='quotetop'>QUOTE(Freddy @ 2 Mar 2006, 13:39:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->skicka honom länken hit så kan han själv läsa och skriva och kanske ge affären ett nytt försök om du själv är fortfarande intresserad?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=251499"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag är inte intresserad av att ha kontakt med honom igen...
Det var främst tjejen som var så sugen på en svart rex...
Jag kan hålla mig till i höst...
Om det inte dyker upp nåt i samma prisklass igen...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=251499"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag är inte intresserad av att ha kontakt med honom igen...
Det var främst tjejen som var så sugen på en svart rex...
Jag kan hålla mig till i höst...
Om det inte dyker upp nåt i samma prisklass igen...
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-Deadhead+2 Mar 2006, 13:05:48--><div class='quotetop'>QUOTE(Deadhead @ 2 Mar 2006, 13:05:48)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Steffo+2 Mar 2006, 12:57:05--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo @ 2 Mar 2006, 12:57:05)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Han lät lite överspänd tycker jag.. Min brorsa är döv så jag har en hel del erfarenhet av döva. Jag kan säga att de väldigt ofta blir utnyttjade och pålurade en massa saker bara för att de inte kan kommunicera lika bra som oss andra. Många döva är därför har därför blivit väldigt misstänksamma mot oss hörande.
*Edit slarvfel
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=251479"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jo, han verkar ju lite skum. Men som sagt, många döva har svårt för svenska och ibland kan det bli lite fel. Svenskt teckenspråk och talad svenska har helt olika grammatik tex. Sen är teckenspråk mer rakt på sak, så det är lätt att missuppfatta saker. Egentligen kanske han inte menade att Du var dum i huvet utan mer ville säga att det var konstigt och att han inte trodde på dig.
Jag kan lite teckenspråk och det märks direkt med döva att dom slappnar av och beter sig annorlunda så fort dom hajar att man är med i matchen. Som sagt, det är många döva som blivit lurade eller åtminstonde utsatta för försök till lur..
*Edit slarvfel
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=251479"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jo, han verkar ju lite skum. Men som sagt, många döva har svårt för svenska och ibland kan det bli lite fel. Svenskt teckenspråk och talad svenska har helt olika grammatik tex. Sen är teckenspråk mer rakt på sak, så det är lätt att missuppfatta saker. Egentligen kanske han inte menade att Du var dum i huvet utan mer ville säga att det var konstigt och att han inte trodde på dig.
Jag kan lite teckenspråk och det märks direkt med döva att dom slappnar av och beter sig annorlunda så fort dom hajar att man är med i matchen. Som sagt, det är många döva som blivit lurade eller åtminstonde utsatta för försök till lur..
2008 wrx sti
2008 wrx sti
- Diesel_018
- Bil: alla hondor
- Namn: Diesel
Gravedigger !
Senast redigerad av Flygare den 11 juli 2008, 01:03, redigerad totalt 1 gånger.
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
- Diesel_018
F.d flygare ägare den bilen
det är regnr OJT1**
det är regnr OJT1**
Diesel låter som det är dig de pratar om.
Då jag aldrig bott i västerås eller är döv.
Har inte ägt bilen i fråga heller, dock har min farsa ägt bilen som han köpte av någon i gbg trakten.
Missljudet som jag missminner mig var från bakre beläggen som typ satt "lösa" pg.a avsaknad av clips.
Lite ot : Den bilen gick som fan
Diesel du kanske borde lugna dig lite , du blev väl ovänn med micke16v också på klubben.
Döv eller inte , knappast någon ursäkt.
Har inte ägt bilen i fråga heller, dock har min farsa ägt bilen som han köpte av någon i gbg trakten.
Missljudet som jag missminner mig var från bakre beläggen som typ satt "lösa" pg.a avsaknad av clips.
Diesel du kanske borde lugna dig lite , du blev väl ovänn med micke16v också på klubben.
Senast redigerad av Flygare den 11 juli 2008, 10:02, redigerad totalt 1 gånger.
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
- Diesel_018
Flygare skrev:Diesel låter som det är dig de pratar om.
Ingen aning om det varför med Micke16v,
Det var viktor som ute efter hans lambdasoner och han vägrar att göra med affär.
(jag hjälp åt till viktor)
Hans bil som gick inte igenom bilprovning pga lambdasoner var för hög...
- nenilsson
Gammal tråd, det är diesel 018 det handlar om, det kan jag konfimera.
Ganska rolig historia, nu när man ser tillbaka.
Igen annan som har något liknande att dela med sig nu när det ändå är uppe på tapeten?
Ganska rolig historia, nu när man ser tillbaka.
Igen annan som har något liknande att dela med sig nu när det ändå är uppe på tapeten?
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
Någon döv kille hade ringt min pappa och sa att han var intresserad av min CRX på något vis. Han hade såklart en tolk som pratade. Eftersom bilen står på min pappa och han har inte koll på alla bilar han "äger" så gav han numret till min bror Ted. Men de har inte hört av sig än. Kan detta vara någon från klubben?
Jim Hansson, Tomelilla. 076-8477392
Jim's Tuning - CPL Racing, Xenocron Tuning Solutions & Tegiwa Imports.
Mappning av bl.a. Hondata s300, K-Pro, Flashpro, Crome, BRE osv i 2WD bromsbänk.
Chippning av OBD1/OBD0 ECU. Ring eller PM för frågor.
Jim's Tuning - CPL Racing, Xenocron Tuning Solutions & Tegiwa Imports.
Mappning av bl.a. Hondata s300, K-Pro, Flashpro, Crome, BRE osv i 2WD bromsbänk.
Chippning av OBD1/OBD0 ECU. Ring eller PM för frågor.
-
4Honda
- Bil: Honda Civic CRX Del Sol -93
- Namn: Tobias Jungbark
Jaa, det var då minsann en historia! Jag har också en, dock så handlar den om de som köpte våran gamla CRX...
Vi började egentligen redan misstänka att de var "konstiga" innan de hade kommit fram, de hade nämligen lyckats köra så galet fel på pappas vägsbeskrivning och han är VÄLDIGT systematisk och tydlig när det gäller vägbeskrivningar att de hade kört ca 2 mil för långt! Vi undrade naturligtvis hur det var möjligt... Ingen annan har nämligen lyckats med det!
När de kom hit visade vi dem bilen, min far visade att det inte existerade någon rost i varken skärmar eller underrede, men de verkade inte bry sig alls! De lyssnade visserligen på motorn och konstaterade att den lät bra, trots en massa tickande från ventiler.. Sen gick det hela plötsligt väldigt fort, vi fick pengarna och han skrev på kvittot men vägrade ta ett till sig själv! Han körde alltså i väg med bilen utan att skriva på ägarbyteslappen och instruktionsboken med all historik som min far visade i början!
Efter några minuter insåg vi att vi kunde sätta dit dem för stöld... Vi kunde ju kasta kvittot och stoppa undan pengarna... Ärliga som vi är ringer pappa upp och ber dem komma tillbaka och skriva på. Tror ni inte att han säger att vi ska förfalska hans namnteckning (vi hade den ju på kvittot) och sedan posta det! Han sa också att han skulle komma förbi någon annan dag och hämta instruktionsboken, vilket han naturligtvis aldrig gjorde...
Hoppas texten gav lite nöje!
Vi började egentligen redan misstänka att de var "konstiga" innan de hade kommit fram, de hade nämligen lyckats köra så galet fel på pappas vägsbeskrivning och han är VÄLDIGT systematisk och tydlig när det gäller vägbeskrivningar att de hade kört ca 2 mil för långt! Vi undrade naturligtvis hur det var möjligt... Ingen annan har nämligen lyckats med det!
När de kom hit visade vi dem bilen, min far visade att det inte existerade någon rost i varken skärmar eller underrede, men de verkade inte bry sig alls! De lyssnade visserligen på motorn och konstaterade att den lät bra, trots en massa tickande från ventiler.. Sen gick det hela plötsligt väldigt fort, vi fick pengarna och han skrev på kvittot men vägrade ta ett till sig själv! Han körde alltså i väg med bilen utan att skriva på ägarbyteslappen och instruktionsboken med all historik som min far visade i början!
Efter några minuter insåg vi att vi kunde sätta dit dem för stöld... Vi kunde ju kasta kvittot och stoppa undan pengarna... Ärliga som vi är ringer pappa upp och ber dem komma tillbaka och skriva på. Tror ni inte att han säger att vi ska förfalska hans namnteckning (vi hade den ju på kvittot) och sedan posta det! Han sa också att han skulle komma förbi någon annan dag och hämta instruktionsboken, vilket han naturligtvis aldrig gjorde...
Hoppas texten gav lite nöje!
Tobias Jungbark
Honda CRX Del Sol VX D15b7 Mini-Me swap -93
Honda CRX Del Sol ESI -93 (säljes!)
Honda Civic Coupe LSI - 95 (såld)
Honda CRX Del Sol ESI -92 (såld)
Honda Civic 1.6 16V -89 (såld)
Honda CRX Del Sol VX D15b7 Mini-Me swap -93
Honda CRX Del Sol ESI -93 (säljes!)
Honda Civic Coupe LSI - 95 (såld)
Honda CRX Del Sol ESI -92 (såld)
Honda Civic 1.6 16V -89 (såld)
-
Featherweight
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
Jim_H skrev:Någon döv kille hade ringt min pappa och sa att han var intresserad av min CRX på något vis. Han hade såklart en tolk som pratade. Eftersom bilen står på min pappa och han har inte koll på alla bilar han "äger" så gav han numret till min bror Ted. Men de har inte hört av sig än. Kan detta vara någon från klubben?
Den killen har även ringt min morsa som står på min bil, och ja, det är killen som tråden handlar om, Diesel_018 tror jag han heter här..
Till Diesel om du läser detta:
Nej, du får inte köpa min CRX.
edit: såg nu att han själv skrivit i tråden.. iaf, det är han som ringt våra päron Jim:)
Senast redigerad av Featherweight den 15 januari 2009, 23:45, redigerad totalt 1 gånger.
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)