Välja bil S2000 eller Opel Speedster

ENBART för motorrelaterade topics
beemer

<!--QuoteBegin-8500rpm+2 Aug 2004, 11:00:46--><div class='quotetop'>QUOTE(8500rpm 4 2 Aug 2004, 11:00:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Men bilar som Opel Speedster och Lotus Elise är det väl dumt att jämföra med vanliga bilar som Ferrari, S2000, Porsche och andra tunga saker...

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=5224"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Skönt att du sätter S2K tillsammans med Ferrari o Porsche o kallar dem vanliga bilar [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img] Inget illa ment var bara lite humor tyckte jag
Marcus Hansebo
Magyar

Han menade att en Speedster är som en GoCart medan Porsche, Ferarri och S2000 har lite komfort också.
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Användarvisningsbild
Jonas Åhgren
Namn: Jonas Åhgren
Kontakt:

Om någon vill kolla lite hur det ligger till just nu.
<a href="http://www.formula1.com/news/2971.html" target="_blank">Formula 1 2005</a>

Letade upp denna artikel eftersom jag läste fel på ditt inlägg först.
såg inte att det stod 200-300hp mer än Men eftersom artikeln är rätt
intressant så postar jag den iaf. 20krpm bra snurr det.

/Jonas

<!--QuoteBegin-8500rpm+2 Aug 2004, 10:00:46--><div class='quotetop'>QUOTE(8500rpm 4 2 Aug 2004, 10:00:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Men bilar som Opel Speedster och Lotus Elise är det väl dumt att jämföra med vanliga bilar som Ferrari, S2000, Porsche och andra tunga saker...

Opel Speedster och Elise är ju riktiga 'track day tools' och inget annat... en Elise kör ju åttor kring en Ferrari 360 Modena samt en S2000, inte för att de är så mycket bättre, utan för att de är byggda endast för banbruk...

INGENTING slår lätt vikt, inte hur många tusen häskrafter som än framkallas...

Tänk att dagens F1:or har endast ca. 200-300hk mer än en värsting Merca eller nya BMW M5... MEN, en F1:a väger ingenting...alltså smiskar den dessa M5:or etc. med sjuka hästlängder...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=5224"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
/Jonas Åhgren
En stjärna *
del sol VTi turbo (1.1bar).
(föregående nick: Jonas CRX VTi 94)
Användarvisningsbild
smacke
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img] Mmm... tackar, men 13 A4 sidor, 9051 ord eller 48885 tecken om man så vill känns lite väl långt...

kan du inte sumera ner det till en 2-3 meningar istället. ??? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Senast redigerad av smacke den 14 juni 2005, 00:07, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
www.artist.nu
Kontakt:

Jaha....då har en nära arbetskamrat, utan förvarning, fixat sig en Speedster turbo. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img]

Man kan beskriva körkänslan med tre ord: Heeelvete vilket ax!

Nåväl, min del sol vid namn Decibella, hon dånar mer än speedstern ialla fall! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]

Finns åtminstone två turbo speedsters i Växjötrakten nu, och minst 3 sugisspeedstrar....
Senast redigerad av www.artist.nu den 8 april 2006, 17:03, redigerad totalt 1 gånger.
Mattias Glad, den mäktiga konstnären.

Svart Del Sol VTI -92

Växjö, Araby
david-o

verkar vara en rolig bil... funderar på att köpa en speedster någon gång i framtiden men då får det nog bli N/A för plånboken räcker nog inte till mer.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Användarvisningsbild
eko
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

tycker de är väldigt skumt att vissa tillverkare inte godkänner "rostskada" förren det är hål !?

på peugeot har vi väldigt lite rost, men har haft fall på 406 huv, dörrar, bagageluckor fått rostangrepp.. 307 bagagelucka nederkant, 206 huv insida bagagelucka vid bakrutan i kanterna, minsta lilla bubblan eller fläcken så fixar vi detta. och då kan jag inte förstå hur vissa andra tillverkare låter det gå hål på dryga 6 år för att få detta godkänt!

kan säga direkt att hade jag haft en bil som de nte godkänner.. så hade jag hällt syra och avfettning o pelar för att allt ska gå fortare JUST för att dom ska ta det.

idioti rakt igenom!
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
www.artist.nu
Kontakt:

<!--QuoteBegin-eko+8 Apr 2006, 16:32:51--><div class='quotetop'>QUOTE(eko 4 8 Apr 2006, 16:32:51)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->tycker de är väldigt skumt att vissa tillverkare inte godkänner "rostskada" förren det är hål !?

på peugeot har vi väldigt lite rost, men har haft fall på 406 huv, dörrar, bagageluckor fått rostangrepp.. 307 bagagelucka nederkant, 206 huv insida bagagelucka vid bakrutan i kanterna, minsta lilla bubblan eller fläcken så fixar vi detta. och då kan jag inte förstå hur vissa andra tillverkare låter det gå hål på dryga 6 år för att få detta godkänt!

kan säga direkt att hade jag haft en bil som de nte godkänner.. så hade jag hällt syra och avfettning o pelar för att allt ska gå fortare JUST för att dom ska ta det.

idioti rakt igenom!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=267557"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Inte för att jag vet vad Peugeot och rost har med speedster att göra, men tummen upp för det udda inlägget [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

Svart Del Sol VTI -92

Växjö, Araby
ART

<!--QuoteBegin-skogshuggarn+9 Jun 2005, 23:34:12--><div class='quotetop'>QUOTE(skogshuggarn @ 9 Jun 2005, 23:34:12)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Alla CTR ägare borde kanske ta en kik bakom kofångare och i balkarna undertill  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ja, hugaligen. Massor av kletig tectyl där.
Men så litar jag inte på bilfabrikanternas rostskydd heller utan körde direkt från bilhallen till Svenskt rostskydd med min CTR då det begav sig...
En bra sak med Honda är att de godkänner vissa tilläggsbehandlingar utan att voida rostskyddsgarantin... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Men hur kul är det att äga en bil som säg är 2-4 år och har rost??<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Aptrist, naturligtvis. Tillochmed tråkigare än att mecka i tektylklet.
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Ni borde köpa o äga nån annan bil än Honda nån gång, bara för att vidga era vyer...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Få se nu... Tretton bilar varav sex Hondor (snart 14/7 och i balans, menmen... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] ).
*Alla* andra rostade mer (eller i fallen Ford samt Citroën _mycket_ mer) än Hondorna.
Nåja.
<span style='color:red'>Rickard Thorman</span>
www.artist.nu
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Lennart Mäkinen+10 Oct 2004, 20:39:03--><div class='quotetop'>QUOTE(Lennart Mäkinen @ 10 Oct 2004, 20:39:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-www.artist.nu+9 Oct 2004, 23:51:13--><div class='quotetop'>QUOTE(www.artist.nu @ 9 Oct 2004, 23:51:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Speedsterns andrahandsvärde känns mer osäkert än s2000. Opeln rasar troligen (mer än Hondan) i pris och bör ligga strax under 150 000 i Sverige inom ett par år.  <!--emo&:rolleyes:-->Bild<!--endemo--> <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
De finns redan till salu i Sverige för 160 000kr om man har ögonen med sig. Vad en S2k kostar vet jag inte. Äter för lite glass för att trivas i en sån. <!--emo&:whistling:-->Bild<!--endemo-->
Turbo? Riktiga sportbilar har inte avgasbroms...
[right][snapback]39597[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Kollar man på blocket nu så verkar den gått upp i pris sådär 30 000kr....rena investeringen att köpa Opel <!--emo&:worthy:-->Bild<!--endemo-->

Svart Del Sol VTI -92

Växjö, Araby
Tommie Blomqvist

Kul tråd att sitta och läsa igenom.
Har de provats Speedster vs S2K?
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Skriv svar