ljud bygge i del sol
Min åsikt.
Skaffa slutsteg, ett bra framsystem och sätt bas/basarna i bagaget.
Att ha basar i det lilla kupéen som Del Solen har blir oftas bajs. Ett bra framsystem med slutsteg kan spela skiten ur framsystem av mindre karaktär /utan slutsteg + bas med slutsteg.
Det fick jag uppleva när jag kopplade slutsteg till framsystemet. Så nu åker basarna bak i bagaget för gott för där gör dom lagom med tryck ändå. Du får även större möjlighet till en välbyggdlåda i skuffen.
Skaffa slutsteg, ett bra framsystem och sätt bas/basarna i bagaget.
Att ha basar i det lilla kupéen som Del Solen har blir oftas bajs. Ett bra framsystem med slutsteg kan spela skiten ur framsystem av mindre karaktär /utan slutsteg + bas med slutsteg.
Det fick jag uppleva när jag kopplade slutsteg till framsystemet. Så nu åker basarna bak i bagaget för gott för där gör dom lagom med tryck ändå. Du får även större möjlighet till en välbyggdlåda i skuffen.
Stefan Karlsson
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
bygga i skuffen på en del sol låter b a j s enligt mig... finns ingen som hellst återgivning av basen i coupen (om man nu inte gillar fenomenet att de låter som grannen har fest).. om de blir dåligt ljud så gå ner i elementstorlek.. 10or och 12or är för stora i en del sols coupe.. jag ska bygga med en eller två stycken 8".. har tidigare kört med 8" basröret från mds och de har dunkat på rejält med ett bra framsystem
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Trixxie, därför kör man bara med ett fett framsystem som drivs med ett slutsteg. Jag kan lova att det räcker. Basen blir lite för mycket i den kupén känns det som. I alla fall om du har stora kraftiga basar som mig och ett kraftverk för att driva dom [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
Stefan Karlsson
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
stiivn.. saknar dom lite djupare frekvenserna med bara 5.25 eller 6.5 element.. en 8" fyller ut bra så länge man inte tänkt spela för grannar och bilarna som åker bredvid på motorvägen.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80