Blir det nå lunda i år?

Här diskuterar vi kommande träffar och event, även bankörningar.
Jimmy
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Jao blir det nå lunda i år, isf vilka datum?

Mvh Jimmy
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
MagnusL
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren

Frågan är väl hur det blir med tanke på trackbiten..
2008 wrx sti
Öberg
Kontakt:

Nej, det blir det inte tyvärr...

Alliansen har inte ens brytt sig om att svara på mina mail till dem så jag antar att de inte vill ha oss svängandes över trackbiten nej...

Fråga tillbaka jimmy, hur ser det ut på tierps flygfält nuförtiden är det fortfarande okörbart?
0709-138741
Medlem #368
MagnusL

Sist jag hörde något om Tierps flygfält så var det att Stockholms fallskärmsklubb hade fått arrende på fältet undera hela sommarsäsongen.
2008 wrx sti
Användarvisningsbild
freddej
Bil: Ford Focus RS mkII
Namn: Fredrik Jonsson

Lazzat kommer ju köra sin rs där (Lunda alltså) i år, vet även en till klubb som brukar annordna svängåka där uppe som oxå ska köra vid några tillfällen i år.
Så det verkar som det går att köra ändå, återstår dock att se vad det blir för typ av banor.
Senast redigerad av freddej den 3 april 2006, 14:51, redigerad totalt 1 gånger.
Fredrik Jonsson - Uppsala
Focus RS mkII -10

Tidigare:
Ctr Fn2 -07, Ats -06, Ctr Ep3 -04
stumpen
Bil: Prelude -92a
Namn: Fredrik Björkman

angående tierps flygfält (nygård) så kommer de med stor sannolikhet inte bli nå bilar där alls...
gokarts har på nöd o näppe blivit beviljade att få köra nere på ena enden på taxerings banonorna, men absolute inte på landnings banan!

diskutioner på går om de möjligen kan kommas att anordna nånting för bilar på andra sidan 4e där uppställnings platser för flyg finns!?!?!
men diskutionerna e sega.

sthlm hoppar klubb kommet inte att vara där uppe i och med "diskutioner" om de förra fältet, vilket dom ville behållla för sig själva?!?!?!

e medlem i modellflygklubben och vi vart ut sparkade 1 timme efter arrendet för förra landningsbanan skrevs under utav sthlm hoppar idioterna. (personlig åsikt)
stumpen

missa en sak:

denna fråga har varit uppe i bankalendern eller någe liknande topic redan.
vad är lustgas?

FMCS kommer att köra där totalt 3 ggr i år (lunda) en av gångrena kör vi klistrad stripp och de andra två konbana. vi kommer nog som förra året inkludera den klistrade delen i konbanan som en del av konbanan fast vi åker rakt fram där. sedan går vi så att det nyper i första två konparen så man bromsar på sig. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] vi hade en rätt rolig bana förra året faktiskt med detta inslag inkluderat. fakstiskt så gynnade detta inte de motorstarka bilar allt för mycket dessutom. vi lade näligen ett (rapp är bättre än slapp) parti oxå för att kompensera. de som hade ett snabbt gensvar på motorn fick snababre tider på den sektionen.

mvh C
Christian Lange
Öberg
Kontakt:

Självklart får man köra på de icke klistrade partierna snett men absolut inte svänga över trackbiten, men med tanke på att de inte svarar på mail så känns de som de inte vill ha med oss att göra efter förra året.

Tråkigt att en klubb (dragracingklubben som tanten som körde ut på banan var ifrån) får styra och ställa som de vill [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img] (personlig åsikt)
0709-138741
Medlem #368
Användarvisningsbild
freddej

Hondait: Bedrövligt om dom inte svarar på mail. Tydligen har väl dragraceåkarna ganska mycket och säga till om i unionen som det verkar (iofs logiskt då dom använder fältet ganska ofta). Men det berättigar ju knappast det beteende dom visade upp mot oss förra gången. Så jag håller med dig på den punkten.

vad är lustgas: Låter som en intressant bana, man kanske skulle ta sig dit och tjuvkika när ni kör (om det är ok?).
Focus RS mkII -10

Tidigare:
Särås
Kontakt:

Lazzat RS Challenge, 22/4-06

--------------------------------------------------------------------------------

Nu är det dax för årets upplaga av Lazzat RS Challenge! Lördagen den 22:a april går första deltävligen av stapeln. Tävlingen kommer att köras på Lunda flygfält utanför Uppsala (på väg mot Östhammar).
Den här tävligen riktar sig till ALLA som har en körduglig bil och som tycker om att svänga. Oavsett om det regnar eller om solen skiner som aldrig förr så kör vi.

Vad går tävligen ut på? Jo, för de som inte vet så ska man trixa sig igenom banan snabbast. Visst låter det lätt? Skenet bedrar! Banan är markerad med koner och konerna ska man varken nudda eller flytta på. På vissa ställen kan det bara busenkelt medan det är lite svårare på andra. Varför inte komma förbi och testa? Har du en gammal Lada eller en sprillans ny Ferrari? Du är lika välkommen oavsett vad du kör.

Det som krävs:
* Bilen ska vara besiktad, skattad och försäkrad (minst trafik).
* Du ska ha B-körkort.
* Hjälmkrav (cykelhjälm ej godkänd).
* Handskar.
* Heltäckande klädsel (ej fleece).

Kostnad:
* 250 kr för icke Lazzat MK medlemmar.
* 200 kr för Lazzat MK medlemmar.
* 50 kr extra för en s.k. pr-licens, får dock bara användas EN gång (alla SBF-anknutna licenser är giltliga).

Tider:
8.30-9.30, Besiktning
9.30-9.50, Förarmöte och bangenomgång
10.00-?, körning

Föranmäl dig genom att skicka ett mail till sandra@lazzat.se: (Max 40 platser)

Skriv:
* Reg.nr
* Fullständigt namn
* Klass
* Ev bil om du vill avslöja det

I år är klasserna busenkla.

Klass 1:
Bilar med R-däck

Klass 2:
Bilar med gatdäck

Länk till Rejsas lista över R-däck som är godkända på Lazzat RS Challenge: <a href="http://rejsa.nu/info/info_rdack.asp" target="_blank">http://rejsa.nu/info/info_rdack.asp</a>

Lite bilder från en av förra årets tävlingar:
<a href="http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=25819" target="_blank">http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=25819</a>

Väl mött önskar vi i Lazzat MK’s styrelse.

PS. Vill du hjälpa till på eventet?
Skicka ett mail till sandra@lazzat.se
mvh Jimmy Särås

<!--coloro:Orange--><span style="color:Orange"><!--/coloro-->[b]Chapter 1 in the bible of Racing.[/b]
Ayrton Senna da Silva was the new Jesus.
Pepole will talk forever about him and they will always remeber Him as the Mesias of Racing and Racing spirit.
Mayby in 1500 years it will be a own religion and bible about Racing and Ayrton Senna!
So why shuld i wait in 1500 yers to idolize and pray for him when i could start today?
I will always remember the sprit that Ayrton Senna show us all for Racing,
for what He have done for me and for the Racing in the world!
Thank you Ayrton Senna!
[b]He is my Jesus![/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
freddej

Focus RS mkII -10

Tidigare:
phosphor
Kontakt:

skulle vara kul .. men får se om jag hinner ställa på hondan..
[b]Philip Karlsson [/b][i]Upplands Regionen
[/i][b]
Lekbil:[/b]
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->AP1<!--colorc--></span><!--/colorc--> -00, Comptech Kompressor med after cooler, Comptech krängningshämmare fram/bak, Comptech tändstifts kåpa, Speedworks återcirkulerande dumpventil, J´s Racing kolfiberhuv, BBS Lemans 8,5 fram och 9,5 bak ,MUGEN tryckplata, Honda org urtrampnings lager,Dhalhems 6 puckad sinter, Supersprint avgassystem, TODA grenrör ,H&R coilovers, DC Sport Special Shark front, OEM Honda org. vinge, Vita blinkers runt om, bakdiff i från en -02a.
[b]Allaround bilar:[/b]
Audi <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->A3<!--colorc--></span><!--/colorc--> -98 +chippad
Audi <!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->A4<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--> S-Line -07 2.0t med all extra utrustning<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Båtar: [/b]
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[i]Buster L[/i]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i] 50hk Yahamaha -06,uttagen-07, motor från -07[b] NY wakeboradbåten[/b][/i]
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[i]Stingray 230SX[/i]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i] Volvo 5,7L 280hk -07 [b]NY broom broom båten[/b][/i]
Jimmy
Kontakt:

värkar konstigt det här, alla klubbar värkar ska köra där utom hpc

nu har ju tillåmed X40 klubben vart där
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Öberg
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Jimmy+2 May 2006, 11:05:13--><div class='quotetop'>QUOTE(Jimmy 4 2 May 2006, 11:05:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->värkar konstigt det här, alla klubbar värkar ska köra där utom hpc

nu har ju tillåmed X40 klubben vart där
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=278412"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

men vad förstår ni inte, de kör extremt korta tajta banor=inte så roligt kontra att kunna köra hela sträckan ala superstage=mycket roligare. Känns meningslöst att köra på halva flygfältet när man betalar för hela.

Men arrangera något om du orkar ta tag i det, kom ihåg att inte lägga banan över trackbiten bara för då kommer sura tanten och ställer bilen mitt på banan när man är ute på ett varv i konbanan...
0709-138741
Medlem #368
Jimmy
Kontakt:

om jag hade vart regionsombud eller om gävle/gästrikland hade vart en egen region så vet du nog att jag hade fixat det
har fixat 3 gånger förr å kan lätt göra det igen,
www.RubNScrape.com

Öberg
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Jimmy+2 May 2006, 19:38:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Jimmy 4 2 May 2006, 19:38:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->om jag hade vart regionsombud eller om gävle/gästrikland hade vart en egen region så vet du nog att jag hade fixat det
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=278623"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

du behöver inte vara regionsombud för att fixa det, bara att fixa på och kontakta styrelsen med kostnad för projektet så får du ett ja eller nej...
0709-138741
Medlem #368
stumpen

<!--QuoteBegin-Jimmy+2 May 2006, 19:38:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Jimmy 4 2 May 2006, 19:38:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->om jag hade vart regionsombud eller om gävle/gästrikland hade vart en egen region så vet du nog att jag hade fixat det
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=278623"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

come on. do it......
MagnusL

<!--QuoteBegin-Jimmy+2 May 2006, 18:38:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Jimmy 4 2 May 2006, 18:38:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->om jag hade vart regionsombud eller om gävle/gästrikland hade vart en egen region så vet du nog att jag hade fixat det

Kör på för fan! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Senast redigerad av MagnusL den 2 maj 2006, 21:11, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
Jimmy
Kontakt:

helt ärligt så känns det inte som mitt ansvar och anordna träffar åt sthlms regionen, no hard feelings men det känns så

möjligtvis när hpc kommer på att det behövs ett HPC "dalarna" eller nått
www.RubNScrape.com

Antonio
Kontakt:

Satan va den där verkligheten kommer snabbt ibland <!--emo&:wohow:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wohow.gif[/img]<!--endemo-->
Antonio Pozzi
Användarvisningsbild
Nibbe
Bil: EG5, EJ9
Namn: Niklas Walkin
Has thanked: 10 times

Öberg
Kontakt:

har varit på tapeten ett tag att det eventuellt skulle införas, nu finns det inte mycket kvar att köra på inom en 10 mils radie o sthlm <!--emo&:(-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img]<!--endemo-->
0709-138741
Medlem #368
Användarvisningsbild
freddej

Finns en namninsamling på <a href='http://www.shrauppsala.se/formmall.html' target='_blank'>Den här klickbara länken</a>, det är visserligen våra kära trackbitediggande vänner som startat den, men i det här fallet tycker jag den ska stödjas till hundra procent.
Den ska tydligen bifogas med en överklagan till Länsstyrelsen.
Focus RS mkII -10

Tidigare:
Kristian

55db ? då får fåglarna å vinden se till å dämpa sej...

för å inte tala om bilarna som kör på vägen utanför.. 55db e fan knäpptyst!
Kristian, Hondalös.
vad är lustgas?

<!--QuoteBegin-Jimmy+3 May 2006, 00:04:21--><div class='quotetop'>QUOTE(Jimmy @ 3 May 2006, 00:04:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->helt ärligt så känns det inte som mitt ansvar och anordna träffar åt sthlms regionen, no hard feelings men det känns så

möjligtvis när hpc kommer på att det behövs ett HPC "dalarna" eller nått
[right][snapback]278828[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

inte för att klampa dig på tårna nu men detta måste sägas.

det är väldigt lätt och sitta o gapa över att "folk" inte arrangerar något som man tycker ska arrangeras men då ska man vara berädd att jobba lite själv. det är medlemmarna som gör klubben, inte styrelsen. de lägger bara ner hur mycket jobb som hällst redan på allt annat. (och jag är defenitivt en som vet hur mycket jobb det e) vill man ha något så får man vara berädd att ta på sig lite ansvar själv. annars kan man låta bli och klaga.

my two cents.

mvh C
Christian Lange
Jimmy
Kontakt:

jag har redan styrt upp 4 träffar till den här klubben, 3 på tierp(som henke mfl va med å styrde upp å sen östhammars träffen

å jag har redan planera 1 till träff så va det sagt, frågan är om den hinner bli av i år eller om det får bli nästa år, efter som allt kom igång så sent,
men isf krävs det cash från klubbens kassa och säkert mer än vad som är intressant för klubben men det får vi ta sen

det jag är irriterad på är att det är för få riktiga regioner i HPC,

Mvh Jimmy
Senast redigerad av Jimmy den 19 maj 2006, 12:16, redigerad totalt 1 gånger.
www.RubNScrape.com

M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 37 times
Kontakt:

Vilka regioner med tillräckligt många medlemmar saknas?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Jimmy
Kontakt:

dalarna? är väll den jag vill ha in, typ borlänge,falun,söderhamn sundsvall å fler däromkring, har försökt å kolla igenom medlems registret för å se hur många det är, men det är svårt när man har noll koll på vad alla ställena ligger

kan man inte göra en röstning? eller är det dumt?
typ alla som är FÖR HPC dalarna räcker upp en hand?
är det för lite så ger jag mig direkt.
men jag tycker att det är på TOK för lång mellan sthlm å norr,
är väll 70-90 mil imellan?

Mvh Jimmy
Senast redigerad av Jimmy den 19 maj 2006, 12:47, redigerad totalt 1 gånger.
www.RubNScrape.com

Ejan
Bil: Ford Fiesta 2010
Namn: Erik Leander

HPC dalarna låter great ! <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo--> behövs det nån kontaktperson eller dylikt så finns jag tillgänglig <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
------------------------------------------
Kör numera Ford Fiesta ST´05
Skriv svar