CTR Turbo VS M3 e46 !!
- wissen
- Bil: MB6 VTI-T
- Namn: Johan Wiss
- Kontakt:
Var bara tvungen o skriva av mig lite [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Gled på motorvägen idag med en BMW M3 e46 (343hk) framför mig.
La mig lite lagom nära för att visa vad jag ville
.
Väl ute på motorvägen i omkörningsfilen trycker han plattan i mattan o då var man ju inte sen o hänga på. När vi passerat de bilarna som fanns i snigelfilen (gick ca 170km/h då) bytte han fil. Fri väg o gasen i botten [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
Passerar honom lagom fort i 220-230km/h och där var det avgjort !!!!!
CTR Turbo VS M3 e46 1-0 !!!!!
Jäklar vilka skygglappar han fick när jag passerade honom, inte faan kollade han åt mitt håll i alla fall [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] Jobbigt o bli omkörd av en hälften så dyr Civic kanske...
Hade betalat vad som helst för att se hans min på film !!!! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
Så kan det gå när man bråkar med oss med Honda Power under huven...
(såg sedan att jag hade full AC på dessutom, moahahaha)
Hade gott allihop o tack för igår (HPC mantorp park 1:e Maj)!!
Mvh Wissen
Gled på motorvägen idag med en BMW M3 e46 (343hk) framför mig.
La mig lite lagom nära för att visa vad jag ville
Väl ute på motorvägen i omkörningsfilen trycker han plattan i mattan o då var man ju inte sen o hänga på. När vi passerat de bilarna som fanns i snigelfilen (gick ca 170km/h då) bytte han fil. Fri väg o gasen i botten [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
Passerar honom lagom fort i 220-230km/h och där var det avgjort !!!!!
CTR Turbo VS M3 e46 1-0 !!!!!
Jäklar vilka skygglappar han fick när jag passerade honom, inte faan kollade han åt mitt håll i alla fall [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] Jobbigt o bli omkörd av en hälften så dyr Civic kanske...
Hade betalat vad som helst för att se hans min på film !!!! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
Så kan det gå när man bråkar med oss med Honda Power under huven...
(såg sedan att jag hade full AC på dessutom, moahahaha)
Hade gott allihop o tack för igår (HPC mantorp park 1:e Maj)!!
Mvh Wissen
Senast redigerad av wissen den 3 maj 2006, 08:35, redigerad totalt 1 gånger.
Johan Wiss
Banracingbil - MB6 VTI Turbo...
Pendlarbil - Saab 9-5 Aero
Familjebil - Audi A6 Avant
Långsam på vattnet - Flipper 470GT
Snabb på vattnet - Yamaha FX SHO kompressor
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] hehe, trevligt.. det ska bli ruskigt kul att gara samma sak med min VT när den blir klar.. Dock får jag nog sikta på att steka på den i lite lägre hastigheter..
2008 wrx sti
2008 wrx sti
Fan vad skönt din CTR lät på Mantorp alltså! <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
Lite för mycket enligt dB-mätaren när du drog på ut ur depån. <!--emo&:whistling:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/whistling.gif[/img]<!--endemo-->
Jävlar vad den gick med! <!--emo&:shock1:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/shock1.gif[/img]<!--endemo-->
Lite för mycket enligt dB-mätaren när du drog på ut ur depån. <!--emo&:whistling:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/whistling.gif[/img]<!--endemo-->
Jävlar vad den gick med! <!--emo&:shock1:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/shock1.gif[/img]<!--endemo-->
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
hehe, vi satt å klurade på varför din bil lät som den gjorde.. sen kom vi ju på det till slut, turboo!!
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
hehe
jag vet hur det känns!
bara att min bil är värd som din ctr motorhuv och kanske dörrarna typ=)
steker oxå sånna här bilar på motorväg, så länge det håller hehe.
bästa som finns e och låta den andre dra iväg lite så han tror han har en snabb bil o sitter där inne i bilen o skriker woho fy fan va pisk han fick!!!, sen en gång till och så ser man killen ta närmaste avfarten.
hahahaha
jag vet hur det känns!
bara att min bil är värd som din ctr motorhuv och kanske dörrarna typ=)
steker oxå sånna här bilar på motorväg, så länge det håller hehe.
bästa som finns e och låta den andre dra iväg lite så han tror han har en snabb bil o sitter där inne i bilen o skriker woho fy fan va pisk han fick!!!, sen en gång till och så ser man killen ta närmaste avfarten.
hahahaha
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
-
Alfahannen
Alltid skoj att köra ifrån dyrare bilar. Men han skrattar nog sist ändå. Medan vi sitter med öronproppar på väg till banträffen sitter han och halvsover i sina läderfåtöljer. När vi plockar ut baksätet så överväger han om han ska lägga en halv månadslön på en fet kompressorsats. Hade jag haft pengarna hade jag köpt en M3, och knappast brytt mig om jag blev frånkörd av några Hondor då och då. Tror inte han gör det heller.
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->David Madås
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Honda Integra Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->'98 (såld)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Honda Integra Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->'98 (såld)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-ITRdavid+3 May 2006, 11:02:57--><div class='quotetop'>QUOTE(ITRdavid @ 3 May 2006, 11:02:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Alltid skoj att köra ifrån dyrare bilar. Men han skrattar nog sist ändå. Medan vi sitter med öronproppar på väg till banträffen sitter han och halvsover i sina läderfåtöljer. När vi plockar ut baksätet så överväger han om han ska lägga en halv månadslön på en fet kompressorsats. Hade jag haft pengarna hade jag köpt en M3, och knappast brytt mig om jag blev frånkörd av några Hondor då och då. Tror inte han gör det heller.
[right][snapback]278944[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hehe, om Du visste hur rätt Du har.. (eller det kanske du redan vet) Sitter just och pratar med en kompis som funtar på att trycka dit en kompressor på sin M3:a 70 tusen så får han 460 kusar.. I hans fall blir det nog typ en hel månadslön iofs..
[right][snapback]278944[/snapback][/right]
Hehe, om Du visste hur rätt Du har.. (eller det kanske du redan vet) Sitter just och pratar med en kompis som funtar på att trycka dit en kompressor på sin M3:a 70 tusen så får han 460 kusar.. I hans fall blir det nog typ en hel månadslön iofs..
2008 wrx sti
2008 wrx sti
Diskreta hästar är dem starkaste hästarna. <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Dock har jag piskat alla Honder jag kört mot med min M3'a, fast alla var sugmotorer. <!--emo&:rolleyes:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/rolleyes.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:shock1:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/shock1.gif[/img]<!--endemo-->
Kanske borde swappa in en sleevad B16 i BMW'n <!--emo&:shock1:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/shock1.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:whistling:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/whistling.gif[/img]<!--endemo-->
Dock har jag piskat alla Honder jag kört mot med min M3'a, fast alla var sugmotorer. <!--emo&:rolleyes:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/rolleyes.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:shock1:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/shock1.gif[/img]<!--endemo-->
Kanske borde swappa in en sleevad B16 i BMW'n <!--emo&:shock1:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/shock1.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:whistling:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/whistling.gif[/img]<!--endemo-->
Only M Matters
- wissen
- Kontakt:
Japp, nu snackar vi inte komfort etc. Har själv ägt en M5 e39 och det är nog den bästa bil jag haft i alla avseenden. MEN inte lika snabb <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo--> ...
Dessutom tycker jag personligen att man skall jobba lite själv för prestandan. Ganska många kan ju faktiskt ta ett lån på banken o köpa sig en snabb bil. Har ju själv gjort det en gång tidigare o det kändes ju lite "fusk" <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Har man en snabb dyr original-bil så har man ju pressen att man SKA köra från alla andra <!--emo&:rolleyes:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/rolleyes.gif[/img]<!--endemo--> ..
Gillar sleeper-stuket... Ska inte synas att den är snabb
Svamligt det där, men hoppas någon förstår vad jag menar <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
Hade gott.
mvh wissen
Dessutom tycker jag personligen att man skall jobba lite själv för prestandan. Ganska många kan ju faktiskt ta ett lån på banken o köpa sig en snabb bil. Har ju själv gjort det en gång tidigare o det kändes ju lite "fusk" <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Har man en snabb dyr original-bil så har man ju pressen att man SKA köra från alla andra <!--emo&:rolleyes:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/rolleyes.gif[/img]<!--endemo--> ..
Gillar sleeper-stuket... Ska inte synas att den är snabb
Svamligt det där, men hoppas någon förstår vad jag menar <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
Hade gott.
mvh wissen
Johan Wiss
-
StiFt
- Bil: VW Golf MK2 GTI 16V
- Namn: Mattias Lindblad
- Kontakt:
NAJS mannen!! <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Så skall det se ut. Få BMW-bögarna att inse att BMW är sämst! <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
EDIT: Stavfel <!--emo&:oops:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/oops.gif[/img]<!--endemo-->
Så skall det se ut. Få BMW-bögarna att inse att BMW är sämst! <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
EDIT: Stavfel <!--emo&:oops:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/oops.gif[/img]<!--endemo-->
Senast redigerad av StiFt den 3 maj 2006, 17:41, redigerad totalt 1 gånger.
[b]VW Golf GTI 16v -88[/b]
[b]BMW 520i Touring e34 -96[/b]
[i]BMW 525i e34 -91 (Såld 2010)[/i]
[i]BMW 525ia k e34 -89 (Skrotad 2010)[/i]
[i]BMW 525i e34 -92 (Skrotad 2010)[/i]
[i]Peugeot Expert 2,0 HDI -04 (Såld 2009)[/i]
[i]Honda CRX VTEC -90 (Såld 2008)[/i]
[b]BMW 520i Touring e34 -96[/b]
[i]BMW 525i e34 -91 (Såld 2010)[/i]
[i]BMW 525ia k e34 -89 (Skrotad 2010)[/i]
[i]BMW 525i e34 -92 (Skrotad 2010)[/i]
[i]Peugeot Expert 2,0 HDI -04 (Såld 2009)[/i]
[i]Honda CRX VTEC -90 (Såld 2008)[/i]
-
Andreas Lundgren
- Bil: Honda TSX
- Namn: Andreas Lundgren
Hehe din CTR är sjukt snabb <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Me Like!!
Me Like!!
Andreas Adde Lundgren
HPC-member #943
Kör:
Honda TSX Executive 2.4i iVTEC Aut -07
Tidigare:
Honda Accord VTEC 2.0i ES -2000
Honda Civic EP3 Type-R -2005
Honda Civic EK3 1.5 vtec-e -1998
Honda CRX VT -1991
Honda Civic ED7 1.6i -1989
Peugeot 205 GTi -1989
HPC-member #943
Kör:
Honda TSX Executive 2.4i iVTEC Aut -07
Tidigare:
Honda Accord VTEC 2.0i ES -2000
Honda Civic EP3 Type-R -2005
Honda Civic EK3 1.5 vtec-e -1998
Honda CRX VT -1991
Honda Civic ED7 1.6i -1989
Peugeot 205 GTi -1989
De finns ingen liten rolig film? Allmänt alltså för o se öset <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
// Claes Rosén <a href='http://www.claesrosen.com' target='_blank'>www.claesrosen.com</a>
en som köper en m3 tex köper den pga de är en bwn säkert och för att den ÄR "snabb" och då betalar man lite extra för att få den här effekten annars kan man lika gärna köpa en 320 eller nått..
och bli ifrånåkt av en liten japanare lär snarare vara som att bita i det sura äpplet än att luta sig tillbaka och tänka.. jag har sköna stolar och mer utrustning.. OCH ?
precis samma sak som jänkare så hatar dom att bli frånåkta av små satans japaner.. likadant varje dag på jobb.. dom gillar fula jänkare för de är ju v8 muller och 3-400 hästar som spöar upp din lilla rishög.. ehh nä den satans jänken väger så mycke så jag ser inget näje med den bilen varken rakt fram eller i svängar ELLER I SOPPADRIFT
jag stör mig så mycke på jänkare så jag kommer nog skapa en tråd bara för att få ut de jag har inombords <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
och bli ifrånåkt av en liten japanare lär snarare vara som att bita i det sura äpplet än att luta sig tillbaka och tänka.. jag har sköna stolar och mer utrustning.. OCH ?
precis samma sak som jänkare så hatar dom att bli frånåkta av små satans japaner.. likadant varje dag på jobb.. dom gillar fula jänkare för de är ju v8 muller och 3-400 hästar som spöar upp din lilla rishög.. ehh nä den satans jänken väger så mycke så jag ser inget näje med den bilen varken rakt fram eller i svängar ELLER I SOPPADRIFT
jag stör mig så mycke på jänkare så jag kommer nog skapa en tråd bara för att få ut de jag har inombords <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
-
Gti-Mannen
Gratulerar en Bmw modell mindre vad skönt <!--emo&:wohow:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wohow.gif[/img]<!--endemo-->
Kemal Keric
<!--QuoteBegin-eko+3 May 2006, 22:07:25--><div class='quotetop'>QUOTE(eko 4 3 May 2006, 22:07:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->en som köper en m3 tex köper den pga de är en bwn säkert och för att den ÄR "snabb" och då betalar man lite extra för att få den här effekten annars kan man lika gärna köpa en 320 eller nått..
[right][snapback]279179[/snapback][/right]
<!--emo&:blink:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/blink.gif[/img]<!--endemo-->
jänkebilarna är ju grymt brutala, ingen japs eller liknande som är i närheten av de prestanda som man kan feta ur en v8.
camaro 69 är drömbilen, helt klart, svart, tonad, v8 muller och stora kromfärlgar med lite protouringstuk.
<!--emo&:blink:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/blink.gif[/img]<!--endemo-->
jänkebilarna är ju grymt brutala, ingen japs eller liknande som är i närheten av de prestanda som man kan feta ur en v8.
camaro 69 är drömbilen, helt klart, svart, tonad, v8 muller och stora kromfärlgar med lite protouringstuk.
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
-
Vtec_Lambo
- Bil: CR-V PHEV 2024
- Namn: Mathias Beijer
<!--QuoteBegin-eko+3 May 2006, 22:07:25--><div class='quotetop'>QUOTE(eko 4 3 May 2006, 22:07:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->en som köper en m3 tex köper den pga de är en bwn säkert och för att den ÄR "snabb" och då betalar man lite extra för att få den här effekten annars kan man lika gärna köpa en 320 eller nått..
Jänkare är och förblir sämst på att bygga bilar och motorer, de har inte lärt sig ett dugg på 50år hur en bil ska byggas.
Jänkare är och förblir sämst på att bygga bilar och motorer, de har inte lärt sig ett dugg på 50år hur en bil ska byggas.
Honda CR-V PHEV
[quote=Vtec_Lambo,4 May 2006, 00:10:44]
[/quote]
[right][snapback]279221[/snapback][/right]
[/quote]
ok? är det därför dom har varit och är snabbast med hästlängder?
invånarna i landet bygger ju även bevisligen snabbast hondor i världen.
men det är klart, på hpc köper man civic 1,6, monterar sportfilter och drar m5or och m3or till höger o vänster (inget menat mot trådskaparen)
[/quote]
[/quote]
men det är klart, på hpc köper man civic 1,6, monterar sportfilter och drar m5or och m3or till höger o vänster (inget menat mot trådskaparen)
Johan Grönberg
[quote=JG,4 May 2006, 00:22:02]
[/quote]
[/quote]
[right][snapback]279223[/snapback][/right]
[/quote]
JG: haha sant faktiskt. Sportluftfilter ger som fan! <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:prop:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/prop.gif[/img]<!--endemo-->
Imprezor drar man iallafall! <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
[/quote]
[/quote]
[right][snapback]279223[/snapback][/right]
[/quote]
JG: haha sant faktiskt. Sportluftfilter ger som fan! <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:prop:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/prop.gif[/img]<!--endemo-->
Imprezor drar man iallafall! <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]
1987 Rallycorsa[/b]
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec
[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>
[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
1987 Rallycorsa[/b]
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec
[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>
[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
ännu en honda-rulez-tråd. vilket jag diggar, synd att det inte fanns en film.
och jag måste sälla mig till gruppen som har svårt för amerikanska bilar, men missförstå mig rätt, en ford gt40 eller en dodge viper (srt-10) eller varför inte en saleen s7 är helt osannolika bilar, prestandamonster som få. men i övrigt är amerikanska preferenser rätt märkliga, med runda (och fula) former, svampiga chassien och över lag rätt märkliga skapelser.
och jag måste sälla mig till gruppen som har svårt för amerikanska bilar, men missförstå mig rätt, en ford gt40 eller en dodge viper (srt-10) eller varför inte en saleen s7 är helt osannolika bilar, prestandamonster som få. men i övrigt är amerikanska preferenser rätt märkliga, med runda (och fula) former, svampiga chassien och över lag rätt märkliga skapelser.
//banned//
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
När det gäller det faktum att all världens snabbaste dragracing-bilar har amerikanska motorer så beror det ju helt enkelt på att amerikanska motorer har störst litervolym i grundutförande och därför är rätt plattform att bygga vidare på. Om man tittar på litereffekt så är knappast amerikanska motorer mest effektiva. Frågan är enbart hur man definierar "bäst".
Det finns dock ett enormt stort motorintresse i USA och alla jänkare är inte tokiga i Cheva-motorer utan många gillar att trimma europeiska grejor och även japanska motorer. Störts motorintresse ger störst utbud av eftermarknadsgrejor vilket i sin tur bidrar till att amerikanarna är bäst i världen på att bygga dragracing-motorer.
Jag fattar inte varför man ska såga allt som inte är Honda eller japanskt eller svenskt eller vad det nu är man själv gillar bäst. Just nu så gillar jag min bil som fan, men om någon frågade mig ifall jag ville byta den mot en ny Evo IX så skulle jag inte tveka. Corvette stingray kommer nog alltid att vara en favoritbil liksom Volvo 142/240, Amazon och PV.
Men jag håller fullständigt med om att merparten av de nyproducerade amerikanska bilarna är rent ut sagt förlegade.
Det finns dock ett enormt stort motorintresse i USA och alla jänkare är inte tokiga i Cheva-motorer utan många gillar att trimma europeiska grejor och även japanska motorer. Störts motorintresse ger störst utbud av eftermarknadsgrejor vilket i sin tur bidrar till att amerikanarna är bäst i världen på att bygga dragracing-motorer.
Jag fattar inte varför man ska såga allt som inte är Honda eller japanskt eller svenskt eller vad det nu är man själv gillar bäst. Just nu så gillar jag min bil som fan, men om någon frågade mig ifall jag ville byta den mot en ny Evo IX så skulle jag inte tveka. Corvette stingray kommer nog alltid att vara en favoritbil liksom Volvo 142/240, Amazon och PV.
Men jag håller fullständigt med om att merparten av de nyproducerade amerikanska bilarna är rent ut sagt förlegade.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- wissen
- Kontakt:
Vill härmed bara tydliggöra att jag inte alls tycker illa om Bmw´s M-bilar som sådana. Otroligt fina bilar.
Och att man använder sig av dem som måttstock måste ju vara en ära för dem. <!--emo&:sun:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sun.gif[/img]<!--endemo--> Det ÄR ju fina sportbilar !! <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
Vet att många skriver "äter M3:or till frukost", "M3-dödare" mm. Och visst, det finns gamla M3:or som med dagens mått inte är lika vassa som de var då.
Tyckte bara det var lite kul att dra deras än sålänge senaste värsting 3:a. (CSL ej inräknad då). Den nya M3:an kommer bli grym !!! Får nog trimma lite mer för o hänga med där. <!--emo&:shock1:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/shock1.gif[/img]<!--endemo-->
All respekt till han som köper en sådan bil, flera 100% bättre komfort etc i den.. <!--emo&:rolleyes:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/rolleyes.gif[/img]<!--endemo-->
Men inte lika snabb som sagts tidigare, hehe <!--emo&:wohow:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wohow.gif[/img]<!--endemo-->
Hade gott allihop !!
mvh wissen
Och att man använder sig av dem som måttstock måste ju vara en ära för dem. <!--emo&:sun:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sun.gif[/img]<!--endemo--> Det ÄR ju fina sportbilar !! <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
Vet att många skriver "äter M3:or till frukost", "M3-dödare" mm. Och visst, det finns gamla M3:or som med dagens mått inte är lika vassa som de var då.
Tyckte bara det var lite kul att dra deras än sålänge senaste värsting 3:a. (CSL ej inräknad då). Den nya M3:an kommer bli grym !!! Får nog trimma lite mer för o hänga med där. <!--emo&:shock1:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/shock1.gif[/img]<!--endemo-->
All respekt till han som köper en sådan bil, flera 100% bättre komfort etc i den.. <!--emo&:rolleyes:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/rolleyes.gif[/img]<!--endemo-->
Men inte lika snabb som sagts tidigare, hehe <!--emo&:wohow:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wohow.gif[/img]<!--endemo-->
Hade gott allihop !!
mvh wissen
Johan Wiss
Det är gött å höra Wissen!
Vill även tacka för ett trevligt besök till ditt garage och en lite närmare titt i ditt motorrum <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Åkturen jag fick med dig går inte av för hackor heller.. det trycker på bra! även om den "bara" laddar 0.45bar nu <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Vill även tacka för ett trevligt besök till ditt garage och en lite närmare titt i ditt motorrum <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Åkturen jag fick med dig går inte av för hackor heller.. det trycker på bra! även om den "bara" laddar 0.45bar nu <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
<span style='font-family:arial'><span style='color:red'><span style='font-size:9pt;line-height:100%'>[b]Mvh
Christian Hedström</span>
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>CTR-04, DC-Sport 4-2-1 exhaust manifold, 5zigen Pro Racer A-spec, AEM V2, K-Pro[/b]</span></span></span>
Christian Hedström</span>
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>CTR-04, DC-Sport 4-2-1 exhaust manifold, 5zigen Pro Racer A-spec, AEM V2, K-Pro[/b]</span></span></span>
Det är en sak ni måste tänka på.
Även om han har bättre komfort, så vet vi alla att bmw-ägare onanerar med tirolerhatt o lederhosen varje kväll.
Vill vi verkligen jämföra oss? <!--emo&:o-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ohmy.gif[/img]<!--endemo-->
Även om han har bättre komfort, så vet vi alla att bmw-ägare onanerar med tirolerhatt o lederhosen varje kväll.
Vill vi verkligen jämföra oss? <!--emo&:o-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ohmy.gif[/img]<!--endemo-->
Honda FN2 CW -10
Honda FK2 -07 -INBYTT-
Honda EG6 -92 -SÅLD-
Honda EE8 -91 -STULEN-
Daniel Hölbling, Bålsta
Honda FK2 -07 -INBYTT-
Honda EG6 -92 -SÅLD-
Honda EE8 -91 -STULEN-
Daniel Hölbling, Bålsta
Lederhosen och tirolerhatt i alla ära, men är japanerna så mkt bättre då? Konstigare land får man nog leta efter.... <!--emo&:))-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/w00t2.gif[/img]<!--endemo-->
se bifogad fil.
se bifogad fil.
[b]Medlem #1535[/b]
Men han gick ju in i högerfil så du KUNDE passera,tror du att du hadde smiskan honom annars?
<a href="http://www.teamrex-racing.com" target="_blank"><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->eam<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->ex<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->acing<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec--></a>
JG jag ska nita dig.. jag får utslag för jänkare skiter fullständigt i hur snabba dom är, rått bo är vad dom är äckliga illa luktande spyfulla bilar.
en som gillar jänk skryter med "det är manligt" .. de är så man visar sin manlighet eller? för såfall kommer jag köra runt i min civic resten av livet för de enda dom visar i mina ögon är äckliga sunkbilar och ägaren till dessa är i mina ögon lika sunkiga o äckliga..
ursäkta om nån tar åt sig men jag avskyr jänkare.. båda bilar och raggarna..
en som gillar jänk skryter med "det är manligt" .. de är så man visar sin manlighet eller? för såfall kommer jag köra runt i min civic resten av livet för de enda dom visar i mina ögon är äckliga sunkbilar och ägaren till dessa är i mina ögon lika sunkiga o äckliga..
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
<!--QuoteBegin-eko+5 May 2006, 11:06:56--><div class='quotetop'>QUOTE(eko 4 5 May 2006, 11:06:56)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->JG jag ska nita dig.. jag får utslag för jänkare skiter fullständigt i hur snabba dom är, rått bo är vad dom är äckliga illa luktande spyfulla bilar.
[right][snapback]279801[/snapback][/right]
Eko verkar känsligt för dig det här men om vi bortser från de gamla muskelbilarna ett tag och kollar på de moderna jänkarna från säg -98. Då går det att dra en hel del intressanta slutsatser, speciellt om man ser det hela från en teknisk synvinkel och även vilken framgång de amerikanska företagen haft på senare år. Det vill säga GM, Chrysler etc ligger otrolig långt efter i effektivitet och teknologisk utveckling när det gäller lösningar för moderna bilar. De försöker dölja detta med att köpa mindre bilproducenter från Europa etc för att få in någorlunda bra bilar om vi får kalla Snabel och Voffla för bra? <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo--> På det sättet får de in modernteknologi som de själva inte vet ett smack om, inte speciellt smart. De själva satsar på att bygga bamse SUV:ar med bottenplattor som är 15-20 år gamla, det enda som är nytt är karossen och några plastiga knappar.
Sedan för man väl tycka vad man vill men bra går det inte för amerikanska bilproducenter och påstår någon att de går bra för dem eller att de gör bra bilar ja då har nog den personen missuppfattat vad en bra bil är för något... <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->. Ska inte tjata om jappsar för mycket men det finns en anledning till varför det första gången någonsin inte fanns några amerikanska bilar på årets bästa bilar lista. Där Honda vann 5 kategorier och sedan var det toyota och några andra som delade på de resterande 5. Så skärper sig inte amerikanarna kommer det inte finnas några nya jänkar bilar att prata om... <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]279801[/snapback][/right]
Eko verkar känsligt för dig det här men om vi bortser från de gamla muskelbilarna ett tag och kollar på de moderna jänkarna från säg -98. Då går det att dra en hel del intressanta slutsatser, speciellt om man ser det hela från en teknisk synvinkel och även vilken framgång de amerikanska företagen haft på senare år. Det vill säga GM, Chrysler etc ligger otrolig långt efter i effektivitet och teknologisk utveckling när det gäller lösningar för moderna bilar. De försöker dölja detta med att köpa mindre bilproducenter från Europa etc för att få in någorlunda bra bilar om vi får kalla Snabel och Voffla för bra? <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo--> På det sättet får de in modernteknologi som de själva inte vet ett smack om, inte speciellt smart. De själva satsar på att bygga bamse SUV:ar med bottenplattor som är 15-20 år gamla, det enda som är nytt är karossen och några plastiga knappar.
Sedan för man väl tycka vad man vill men bra går det inte för amerikanska bilproducenter och påstår någon att de går bra för dem eller att de gör bra bilar ja då har nog den personen missuppfattat vad en bra bil är för något... <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->. Ska inte tjata om jappsar för mycket men det finns en anledning till varför det första gången någonsin inte fanns några amerikanska bilar på årets bästa bilar lista. Där Honda vann 5 kategorier och sedan var det toyota och några andra som delade på de resterande 5. Så skärper sig inte amerikanarna kommer det inte finnas några nya jänkar bilar att prata om... <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
- wissen
- Kontakt:
Pelle CRX > Har 2 teorier som stärker att han han inte släppte bara för att han bytte fil.
För det första bytte han fil efter att vi passerat de bilarna som låg där. Gick då i ca 160-170. Tror inte han skulle snåla på gasen då jag körde upp jämsides i runt 200 och sedan fortsatte om honom. Och VEM vill bli frånåkt av en civic ??? <!--emo&:prop:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/prop.gif[/img]<!--endemo-->
Den andra teorin är ren fakta. M3 e46 gör 0-200km/h på ca 17,3 (läst på autopower.se) Min gamla M5 e39 (400hk) gjorde samma sak på 17,8.
Min bil gör den spurten på 15,5 sek. (mätarfart samt egen tidtagning). <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
Kan svära till 99.99% att han inte höll igen. Självklart släppte han ju gasen när han blev omkörd. Mycket möjligt att han kan ha högre topphastighet, men tvivlar på det. Särskillt då hans är strypt vid 250 om inget annat är gjort åt den... <!--emo&:hmm:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/hmm.gif[/img]<!--endemo-->
Mvh Wissen
För det första bytte han fil efter att vi passerat de bilarna som låg där. Gick då i ca 160-170. Tror inte han skulle snåla på gasen då jag körde upp jämsides i runt 200 och sedan fortsatte om honom. Och VEM vill bli frånåkt av en civic ??? <!--emo&:prop:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/prop.gif[/img]<!--endemo-->
Den andra teorin är ren fakta. M3 e46 gör 0-200km/h på ca 17,3 (läst på autopower.se) Min gamla M5 e39 (400hk) gjorde samma sak på 17,8.
Min bil gör den spurten på 15,5 sek. (mätarfart samt egen tidtagning). <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
Kan svära till 99.99% att han inte höll igen. Självklart släppte han ju gasen när han blev omkörd. Mycket möjligt att han kan ha högre topphastighet, men tvivlar på det. Särskillt då hans är strypt vid 250 om inget annat är gjort åt den... <!--emo&:hmm:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/hmm.gif[/img]<!--endemo-->
Mvh Wissen
Johan Wiss