Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Miljöklass på Type-R?
Visst har inte Type-R miljöklass 2005? <!--emo&:hmm:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/hmm.gif[/img]<!--endemo-->
Jag fick nya bilskatten igår. ..
Årets (traditionella <!--emo&:prop:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/prop.gif[/img]<!--endemo--> ) höjning går ut på att skatten beräknas utifrån CO2 halten i avgaserna.
Om jag kommer ihåg rätt vad jag betalade innan så blev det nu en höjning med ca en tredje del! <!--emo&:ranting:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ranting.gif[/img]<!--endemo-->
och det trots att den nya skatten räknas först från oktober, tror jag (har inte pappret framför mig nu)
Innan dess räknas på det gamla, viktbaserade sättet.
MEN!
I en medföljande folder står det att den nya skatten omfattar bilar som
är av årsmodell 2006 eller senare eller har miljöklass 2005.
CTR är väl varken eller?
Vanlig Civic 05:a har väl miljöklass 2005 men inte Type-R väl? <!--emo&:hmm:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/hmm.gif[/img]<!--endemo-->
Det är kanske inte mycket pengar, 2000 kr jämnt, men vad f@n, rätt ska va rätt <!--emo&:ranting:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ranting.gif[/img]<!--endemo-->
Sen blir jag faktiskt förbannad på ständiga skattehöjningar <!--emo&:blink:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/blink.gif[/img]<!--endemo-->
Jag fick nya bilskatten igår. ..
Årets (traditionella <!--emo&:prop:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/prop.gif[/img]<!--endemo--> ) höjning går ut på att skatten beräknas utifrån CO2 halten i avgaserna.
Om jag kommer ihåg rätt vad jag betalade innan så blev det nu en höjning med ca en tredje del! <!--emo&:ranting:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ranting.gif[/img]<!--endemo-->
och det trots att den nya skatten räknas först från oktober, tror jag (har inte pappret framför mig nu)
Innan dess räknas på det gamla, viktbaserade sättet.
MEN!
I en medföljande folder står det att den nya skatten omfattar bilar som
är av årsmodell 2006 eller senare eller har miljöklass 2005.
CTR är väl varken eller?
Vanlig Civic 05:a har väl miljöklass 2005 men inte Type-R väl? <!--emo&:hmm:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/hmm.gif[/img]<!--endemo-->
Det är kanske inte mycket pengar, 2000 kr jämnt, men vad f@n, rätt ska va rätt <!--emo&:ranting:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ranting.gif[/img]<!--endemo-->
Sen blir jag faktiskt förbannad på ständiga skattehöjningar <!--emo&:blink:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/blink.gif[/img]<!--endemo-->
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
Per år?! <!--emo&:shock1:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/shock1.gif[/img]<!--endemo-->
Gå in här, skriv ditt reg nr och kolla. Själv får jag 2040 kr per år <!--emo&
-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/mad.gif[/img]<!--endemo-->
<a href='https://www21.vv.se/fordonsskattefraga/ ... att_1.aspx' target='_blank'>https://www21.vv.se/fordonsskattefraga/ ... _1.aspx</a>
<a href='https://www21.vv.se/fordonsskattefraga/ ... att_1.aspx' target='_blank'>https://www21.vv.se/fordonsskattefraga/ ... _1.aspx</a>
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
<!--QuoteBegin-mAbZ+5 May 2006, 11:01:49--><div class='quotetop'>QUOTE(mAbZ @ 5 May 2006, 11:01:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Per år?! <!--emo&:shock1:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/shock1.gif[/img]<!--endemo-->
-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/mad.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]279768[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ja per år... skattad tom. 2007-04-28 eller nåt sånt
räknade ut på mitt regnummer och fick samma som du, men som sagt jag har ändå betalt skatt tom nästa år på 1200 nångting
[right][snapback]279768[/snapback][/right]
ja per år... skattad tom. 2007-04-28 eller nåt sånt
räknade ut på mitt regnummer och fick samma som du, men som sagt jag har ändå betalt skatt tom nästa år på 1200 nångting
Senast redigerad av wriid den 5 maj 2006, 11:07, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Medlem #1535[/b]
<!--QuoteBegin-insigma+5 May 2006, 10:03:35--><div class='quotetop'>QUOTE(insigma @ 5 May 2006, 10:03:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->1086:- per år. honda crx 89
[right][snapback]279770[/snapback][/right]
Jaja, jag betalar 720 kr för min Fiat Uno '88 utan katalysator <!--emo&:prop:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/prop.gif[/img]<!--endemo-->
EDIT:
försökte ringa VV men:
"alla köplatser är upptagna, vad god återkom senare" <!--emo&:huh:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/huh.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]279770[/snapback][/right]
Jaja, jag betalar 720 kr för min Fiat Uno '88 utan katalysator <!--emo&:prop:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/prop.gif[/img]<!--endemo-->
EDIT:
försökte ringa VV men:
"alla köplatser är upptagna, vad god återkom senare" <!--emo&:huh:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/huh.gif[/img]<!--endemo-->
Senast redigerad av mAbZ den 5 maj 2006, 11:16, redigerad totalt 1 gånger.
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
jag betalar 903:- för min CRX gen1.
Jag får väl oxå börja betala 2040:- för min CTR i framtiden.
Kan inte förstå hur en gammal bil utan katalysator och lambdasond ska vara så mycket billigare än en nästan NY bil med modern teknik. <!--emo&:blink:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/blink.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:crybaby:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/crybaby.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:hmm:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/hmm.gif[/img]<!--endemo-->
Jag får väl oxå börja betala 2040:- för min CTR i framtiden.
Kan inte förstå hur en gammal bil utan katalysator och lambdasond ska vara så mycket billigare än en nästan NY bil med modern teknik. <!--emo&:blink:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/blink.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:crybaby:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/crybaby.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:hmm:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/hmm.gif[/img]<!--endemo-->
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
Jag slapp betala bilskatten då jag sålde bilen. <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo--> Men läppen borde ha kommit till mig vilken dag som helst så jag sparade 2 lakan då. <!--emo&:P-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img]<!--endemo-->
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
-
Okyu

- Namn: Kangwook Yu
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 28 times
snor tråden lite,
jag fick upp detta:
Fordonet uppfyller inte kraven för CO2-beskattning. Därför beskattas det efter vikt även fortsättningsvis.
wtf is this?. Tur?
mvh okyu
jag fick upp detta:
Fordonet uppfyller inte kraven för CO2-beskattning. Därför beskattas det efter vikt även fortsättningsvis.
wtf is this?. Tur?
mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
Type-R ska vara miljöklass 2000
<a href='http://www.honda.se/bil/models/civictyper/techdata.html' target='_blank'>Data</a>
<a href='http://www.honda.se/bil/models/civictyper/techdata.html' target='_blank'>Data</a>
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
-
ei9440
Ringde vägverket, tydligen så spelar det ingen roll om Honda har satt CTR i miljöklass 2000, om bilen i sig uppfyller miljöklass 2005 så räknas det,
så det blir att betala 2040:-SEK i skatt för bilen... <!--emo&:ranting:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ranting.gif[/img]<!--endemo-->
så det blir att betala 2040:-SEK i skatt för bilen... <!--emo&:ranting:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ranting.gif[/img]<!--endemo-->
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
-
Endoor
1600:- för en Prelude 2.2Vti -98
Civicen kostade fan 1300:- när jag sålde den så det var inte så blodigt med ludret mao.
hehe
Civicen kostade fan 1300:- när jag sålde den så det var inte så blodigt med ludret mao.
hehe
-
ei9440
<!--QuoteBegin-Fredda+6 May 2006, 09:42:10--><div class='quotetop'>QUOTE(Fredda @ 6 May 2006, 09:42:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kanske inte helt enl topic, men detta borde väl innebära att dieselbilarna blir mindre skattebelastade?
[right][snapback]280026[/snapback][/right]
Om CTR vore en diesel med samma utsläpp som bensinaren skulle den kosta ca 6200:- (diesel har en faktor på 3.5 X "skatten för en bensinare")
[right][snapback]280026[/snapback][/right]
Om CTR vore en diesel med samma utsläpp som bensinaren skulle den kosta ca 6200:- (diesel har en faktor på 3.5 X "skatten för en bensinare")
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
jag betalar 1600 för min s2k
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005