CTR Turbo VS M3 e46 !!
<!--QuoteBegin-wissen+5 May 2006, 12:42:08--><div class='quotetop'>QUOTE(wissen 4 5 May 2006, 12:42:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Pelle CRX > Har 2 teorier som stärker att han han inte släppte bara för att han bytte fil.
För det första bytte han fil efter att vi passerat de bilarna som låg där. Gick då i ca 160-170. Tror inte han skulle snåla på gasen då jag körde upp jämsides i runt 200 och sedan fortsatte om honom. Och VEM vill bli frånåkt av en civic ??? <!--emo&:prop:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/prop.gif[/img]<!--endemo-->
Den andra teorin är ren fakta. M3 e46 gör 0-200km/h på ca 17,3 (läst på autopower.se) Min gamla M5 e39 (400hk) gjorde samma sak på 17,8.
Min bil gör den spurten på 15,5 sek. (mätarfart samt egen tidtagning). <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
Kan svära till 99.99% att han inte höll igen. Självklart släppte han ju gasen när han blev omkörd. Mycket möjligt att han kan ha högre topphastighet, men tvivlar på det. Särskillt då hans är strypt vid 250 om inget annat är gjort åt den... <!--emo&:hmm:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/hmm.gif[/img]<!--endemo-->
Mvh Wissen
[right][snapback]279808[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Bara en liten undran, vad tippar du på att din gör i maxfart?
Den lär väl göra mätaren ut i alla fall?
Eller du kanske har mätt med kpron?
För det första bytte han fil efter att vi passerat de bilarna som låg där. Gick då i ca 160-170. Tror inte han skulle snåla på gasen då jag körde upp jämsides i runt 200 och sedan fortsatte om honom. Och VEM vill bli frånåkt av en civic ??? <!--emo&:prop:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/prop.gif[/img]<!--endemo-->
Den andra teorin är ren fakta. M3 e46 gör 0-200km/h på ca 17,3 (läst på autopower.se) Min gamla M5 e39 (400hk) gjorde samma sak på 17,8.
Min bil gör den spurten på 15,5 sek. (mätarfart samt egen tidtagning). <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
Kan svära till 99.99% att han inte höll igen. Självklart släppte han ju gasen när han blev omkörd. Mycket möjligt att han kan ha högre topphastighet, men tvivlar på det. Särskillt då hans är strypt vid 250 om inget annat är gjort åt den... <!--emo&:hmm:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/hmm.gif[/img]<!--endemo-->
Mvh Wissen
[right][snapback]279808[/snapback][/right]
Bara en liten undran, vad tippar du på att din gör i maxfart?
Den lär väl göra mätaren ut i alla fall?
Eller du kanske har mätt med kpron?
[b]Medlem #1535[/b]
- wissen
- Bil: MB6 VTI-T
- Namn: Johan Wiss
- Kontakt:
chedst > Ja, får be om ursäkt för röran i garaget <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo--> vi fick ju knappt plats 4st + en bil där ju <!--emo&:hmm:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/hmm.gif[/img]<!--endemo--> Ser bättre ut nu och verktygen hänger på tavlan igen. <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
Tack så jättemycket för lånet av bromsklossarna, synd att jag inte hann använda dem bara då regnet vägrade ge sig... Hoppas de nya kommer snart....
Wriid > ja, mätaren ut bör inte vara några problem, skall testa med GPS någon dag så får vi se hur länge jag vågar hålla nere högerfoten <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Gren > Tack, ja, hoppas du blir nöjd med grenröret. Själv ska jag mecka Prelude hela söndagen. <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
Mvh Wissen
Tack så jättemycket för lånet av bromsklossarna, synd att jag inte hann använda dem bara då regnet vägrade ge sig... Hoppas de nya kommer snart....
Wriid > ja, mätaren ut bör inte vara några problem, skall testa med GPS någon dag så får vi se hur länge jag vågar hålla nere högerfoten <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Gren > Tack, ja, hoppas du blir nöjd med grenröret. Själv ska jag mecka Prelude hela söndagen. <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
Mvh Wissen
Johan Wiss
Banracingbil - MB6 VTI Turbo...
Pendlarbil - Saab 9-5 Aero
Familjebil - Audi A6 Avant
Långsam på vattnet - Flipper 470GT
Snabb på vattnet - Yamaha FX SHO kompressor
-
Alfahannen
<!--QuoteBegin-Asse+5 May 2006, 11:45:29--><div class='quotetop'>QUOTE(Asse @ 5 May 2006, 11:45:29)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Säga vad man vill om jänkare men Z06:an är ju förjävla snabb, och läcker.
[right][snapback]279809[/snapback][/right]
Agree! Jag hamnade på samma mack som en av den nya generationen. Man ställer sig inte direkt och ser kaxig ut...
[right][snapback]279809[/snapback][/right]
Agree! Jag hamnade på samma mack som en av den nya generationen. Man ställer sig inte direkt och ser kaxig ut...
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->David Madås
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Honda Integra Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->'98 (såld)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Honda Integra Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->'98 (såld)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--QuoteBegin-eko+5 May 2006, 12:06:56--><div class='quotetop'>QUOTE(eko 4 5 May 2006, 12:06:56)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->JG jag ska nita dig.. jag får utslag för jänkare skiter fullständigt i hur snabba dom är, rått bo är vad dom är äckliga illa luktande spyfulla bilar.
en som gillar jänk skryter med "det är manligt" .. de är så man visar sin manlighet eller? för såfall kommer jag köra runt i min civic resten av livet för de enda dom visar i mina ögon är äckliga sunkbilar och ägaren till dessa är i mina ögon lika sunkiga o äckliga..
ursäkta om nån tar åt sig men jag avskyr jänkare.. båda bilar och raggarna..
[right][snapback]279801[/snapback][/right]
att förknippa raggare med jänkebilar är lika långsökt som att förknippa stattena folket och hbg streetracers med honda civic om du förstår vad jag menar
jag pratar inte om pilsnerhäckar eko, jag pratar om linje sköna brutala muskelbilar som får vilken brud som helst att dregla..
jag pratar om dragrace bilar.
inte om raggare, pilsner häckar eller liknande.
för dom är äckliga
PS. kom o nita mig, jag väntar <!--emo&:wohow:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wohow.gif[/img]<!--endemo--> DS.
en som gillar jänk skryter med "det är manligt" .. de är så man visar sin manlighet eller? för såfall kommer jag köra runt i min civic resten av livet för de enda dom visar i mina ögon är äckliga sunkbilar och ägaren till dessa är i mina ögon lika sunkiga o äckliga..
ursäkta om nån tar åt sig men jag avskyr jänkare.. båda bilar och raggarna..
[right][snapback]279801[/snapback][/right]
att förknippa raggare med jänkebilar är lika långsökt som att förknippa stattena folket och hbg streetracers med honda civic om du förstår vad jag menar
jag pratar inte om pilsnerhäckar eko, jag pratar om linje sköna brutala muskelbilar som får vilken brud som helst att dregla..
jag pratar om dragrace bilar.
inte om raggare, pilsner häckar eller liknande.
för dom är äckliga
PS. kom o nita mig, jag väntar <!--emo&:wohow:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wohow.gif[/img]<!--endemo--> DS.
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Tro inte att det går att köra ifrån en M3 E46:a med en CTR, inte en changs... kanske på en gocartbana...
Du har kört ifrån en kopia(vanligt) eller en som inte kan hantera sin bil.
<!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
<!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
<span style='color:blue'>[b]Santeri[/b] Korhonen</span>
[b]BMW is the shit...[/b]
[b]BMW is the shit...[/b]
Snatto: Du missade den lilla detaljen att wissen har en snigel i motorutrymmet va?
Per Björe-Dahl, Göteborg
"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
<!--QuoteBegin-Snatto+9 May 2006, 16:06:53--><div class='quotetop'>QUOTE(Snatto 4 9 May 2006, 16:06:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tro inte att det går att köra ifrån en M3 E46:a med en CTR, inte en changs... kanske på en gocartbana...
[right][snapback]281522[/snapback][/right]
Åk med Wissen en vända så kommer du nog att komma på andra tankar...
[right][snapback]281522[/snapback][/right]
Åk med Wissen en vända så kommer du nog att komma på andra tankar...
<span style='font-family:arial'><span style='color:red'><span style='font-size:9pt;line-height:100%'>[b]Mvh
Christian Hedström</span>
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>CTR-04, DC-Sport 4-2-1 exhaust manifold, 5zigen Pro Racer A-spec, AEM V2, K-Pro[/b]</span></span></span>
Christian Hedström</span>
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>CTR-04, DC-Sport 4-2-1 exhaust manifold, 5zigen Pro Racer A-spec, AEM V2, K-Pro[/b]</span></span></span>
- wissen
- Kontakt:
Tack Lynxen o Christian, behövde inte svara själv ens på Snattos inlägg <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
Snatto > Jo, jag känner igen en M3 <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo--> Med all respekt för ägaren så lägger jag inte ut regnumret på den bilen men så här står det om man kollar på bilregistret:
(var för övrigt inte tveksam en sekund över om det var en M3 utan ville mest kolla om ägaren bodde i stan).
Personbil
BMW M3
Coupé, Svart, 200207, leasing
I trafik
Kan inte svara för om han kunde hantera den riktigt, men tror inte jag känner någon som tycker det är svårt o köra rakt fram på motorvägen <!--emo&:rolleyes:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/rolleyes.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Dessutom håller man inte igen om man kör 220km/h enligt min mening...
Tror jag nämnt det förut:
BMW M3 e46 > 0-200km/h = 17,3sek (data från autopower.se)
CTR Turbo > 0-200km/h = 15,5 sek (egen tidtagning, mätarfart)
Däremot så tror jag tvärtom gällande Gocart-banan. Där tror jag garanterat att M3:an är snabbare med sin bakhjulsdrift o det mer avvägda chassit.
Hoppas dessa svaren duger.
Mvh wissen <!--emo&:sun:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sun.gif[/img]<!--endemo-->
Snatto > Jo, jag känner igen en M3 <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo--> Med all respekt för ägaren så lägger jag inte ut regnumret på den bilen men så här står det om man kollar på bilregistret:
(var för övrigt inte tveksam en sekund över om det var en M3 utan ville mest kolla om ägaren bodde i stan).
Personbil
BMW M3
Coupé, Svart, 200207, leasing
I trafik
Kan inte svara för om han kunde hantera den riktigt, men tror inte jag känner någon som tycker det är svårt o köra rakt fram på motorvägen <!--emo&:rolleyes:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/rolleyes.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Dessutom håller man inte igen om man kör 220km/h enligt min mening...
Tror jag nämnt det förut:
BMW M3 e46 > 0-200km/h = 17,3sek (data från autopower.se)
CTR Turbo > 0-200km/h = 15,5 sek (egen tidtagning, mätarfart)
Däremot så tror jag tvärtom gällande Gocart-banan. Där tror jag garanterat att M3:an är snabbare med sin bakhjulsdrift o det mer avvägda chassit.
Hoppas dessa svaren duger.
Mvh wissen <!--emo&:sun:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sun.gif[/img]<!--endemo-->
Johan Wiss
fan e den så jävla snabb till 200 m3an?
trodde den klara det på 19sek typ,
17sek e rätt schysst faktiskt.
tror min mazda gör det på ca 15 sek som din bil wissen, det går undan iallafall.
13,3 till 180 iallafall, så runt 15sek borde den klara då.
får se vad den gör det på efter jag tunat klart.
13sek till 200 borde kunna gå=)
trodde den klara det på 19sek typ,
17sek e rätt schysst faktiskt.
tror min mazda gör det på ca 15 sek som din bil wissen, det går undan iallafall.
13,3 till 180 iallafall, så runt 15sek borde den klara då.
får se vad den gör det på efter jag tunat klart.
13sek till 200 borde kunna gå=)
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
alltid fint å se att en honda drar en bmw =) va de än rör sig om =D
<span style='color:blue'>Magnus Åradsson</span>
<span style='color:red'>Kör runt i en Civic HB ESi -93 <a href='http://www.garaget.org/?car=27766' target='_blank'>Se bilder HÄR</a></span>
<span style='color:red'>Kör runt i en Civic HB ESi -93 <a href='http://www.garaget.org/?car=27766' target='_blank'>Se bilder HÄR</a></span>
- wissen
- Kontakt:
M5 e39 (400hk) gjorde detta på 17,8sek enligt BMW.
Wissen
Wissen
Johan Wiss
-
TheFinnishFlash
Bra jobbat gooo Japanska bilar..<!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Men de här med V8 att göra de finns ju Lexus som också har V8 i sina bilar.<!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo--> Med en liten kompressor på där så e de ju grymma bilar..<!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Men de här med V8 att göra de finns ju Lexus som också har V8 i sina bilar.<!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo--> Med en liten kompressor på där så e de ju grymma bilar..<!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->
Niclas Bäckström
Tackar till mina sponsorer
Repaint.fi
Alpine.fi
ITPOWER.fi
Och så även min motiv lackare. johnny-design.com/
Gå gärna in och rösta på. <a href="http://www.garaget.org/?car=74007" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=74007</a>
Tackar till mina sponsorer
Repaint.fi
Alpine.fi
ITPOWER.fi
Och så även min motiv lackare. johnny-design.com/
Gå gärna in och rösta på. <a href="http://www.garaget.org/?car=74007" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=74007</a>
kollade nyligen på ett avsnitt utav top gear. rätt roligt hur de hånar amerikanarna helatiden för deras urusla bilbyggen, sen deras storhetsvansinne gör en mest irriterad.
min m535:a kör iaf från alla, sådeså!
3,5 liters 6:a, det är manligt <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
min m535:a kör iaf från alla, sådeså!
3,5 liters 6:a, det är manligt <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
<span style='color:black'>Lars Lundholm</span>
det är inte farten som dödar, det är smällen.
eller som vi cowboys säger: its not the fart that kills, its the smell.
det är inte farten som dödar, det är smällen.
eller som vi cowboys säger: its not the fart that kills, its the smell.