Helsingborgs träffen saker =)

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Elvis_EG2
Namn: Elvis

yes det har jag <!--emo&:P-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img]<!--endemo-->
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
JG
Kontakt:

<!--QuoteBegin-eko+3 Jun 2006, 15:00:11--><div class='quotetop'>QUOTE(eko 4 3 Jun 2006, 15:00:11)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->holy shit I´m busted!

första gången jag prova en m3 faktist! just därför. jag hade ändå rastat den så mycke gojjs som där va.. de fick den gula känna på =) hoppas verkligen nån har de på film eller bild för de va kul <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]293444[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

<!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->

haha, du är varmt välkommer att få försöka, 1000kr till vinnaren? när? var? hur?
tänk på att den stora bilen (bmw:n) ändån avverkar strippen en bra bit under 14sek i standard skick, min har dessutom portad topp, K/N filter, 2,5" avgas hela vägen (spikrakt) samt ett eftermarknadschip.
nu har jag iofs 19" på den
du kan få åka en runda med mig om du inte upplevde den som snabbt det lilla du själv prova, jag lovar stor skillnad bara genom körningen.
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

när blir nästa liknande träff ??
ska försöka få DAN klar så man kan komma upp (Y)
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
Användarvisningsbild
eko
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

tyvärr johan jag har dålig erfarenhet av dig med m3 så de låter jag hellre bli! men som den är i de skicket hade jag klarat rasta den för den va för tung o för stora fälgar. men bara genom att byta till mindre hjul vet jag att den kommer dra ifrån för där va drag i den.

linus: igår var svårslaget poliserna lät oss köra länge ostört. de är varje helg beroende på vädret så de är bara dyka upp hojta till bara så möts vi upp

edit: tack nipplen <!--emo&:oops:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/oops.gif[/img]<!--endemo-->
Senast redigerad av eko den 3 juni 2006, 15:11, redigerad totalt 1 gånger.
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Anonymous

fan körde ni vid scandlines sen ? <!--emo&:(-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img]<!--endemo--> jag körde ju hem efter väla
Användarvisningsbild
NippleN
Bil: Civic EE9
Namn: Lukas Gullberg

ahh synd.. men du körde ganska mycke ute på väla..
men sen va de ju fler som körde ute på hamnen tyckte ja, synd att du itne va där <!--emo&:(-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img]<!--endemo-->
Lukas Gullberg
0732-022675

Civic EE9R -91
Civic EK3 -96
Civic SL5 -83
Snuffan
Bil: CTR EP3 -04
Namn: Petra Tornelv

*gråta* Ville ju oxå va mä o köra!
Petra Tornelv
Honda Civic Type R -04
----
Tidigare:
Civic Type R GT -16
Honda Civic Type R -04
Honda CRX Del Sol VTi-92
Honda CRX Del Sol VTi - 93
Honda Civic Type R - 04
Honda CRX Del Sol VTi - 92
Elvis_EG2
Namn: Elvis

Senast redigerad av Elvis_EG2 den 3 juni 2006, 15:38, redigerad totalt 1 gånger.
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
JG
Kontakt:

<!--QuoteBegin-eko+3 Jun 2006, 15:10:07--><div class='quotetop'>QUOTE(eko 4 3 Jun 2006, 15:10:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->tyvärr johan jag har dålig erfarenhet av dig med m3 så de låter jag hellre bli! men som den är i de skicket hade jag klarat rasta den för den va för tung o för stora fälgar. men bara genom att byta till mindre hjul vet jag att den kommer dra ifrån för där va drag i den.

linus: igår var svårslaget poliserna lät oss köra länge ostört. de är varje helg beroende på vädret så de är bara dyka upp hojta till bara så möts vi upp

edit: tack nipplen  <!--emo&:oops:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/oops.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]293450[/snapback][/right]

den är ca: 250kg tyngre än din bil, har dubbelt så mkt effekt och mer än dubbeltså mkt vrid.
den är bakhjulsdriven och spöar en fwd som skit på 60fot som i princip är avgörande för 201m som ni kör.
du vet att jag kan ratta, jag brukar ha bra 60fotare oavsett bil.

förklara dina teorier.

oavsett om där vore 24" hjul så hade du inte hängt med.

annars är det ju lättförtjänta 1000kr om du är så säker på seger <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
om du är rädd för mina erfarenheter av m3 så finns ju banan meca nere i mamlö, med alla säkerhets grejjer, tidtagning mm.

släng ner en b18 och små trimma den lite sen är jag med på dina teorier, men inte med en b16 civic eg, big no no.
inte änns den snabbaste tiden i sverige hittills är i näheten ju?
eller du kör kanske stora tuber lustgas? vad vet jag? <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Johan Grönberg

Zonic_boom

ja det var synd att man inte kunde komma men sen o andra sidan så hade ju min accord tagit alla blickar från era bilar o det hade ju varit synd <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->

nej skämt o sidor hoppas på att man kan dyka upp nästa gång.
Sonny Nilsson

Honda Accord BC2 Edition
Användarvisningsbild
eko

men johan jag menade den bilen i de befintliga skicket den där väger lätt mycke mer än min! men jag glömde bort att den inte va org. nej absolut inte b16 är inget att hurra för o jämföra mot såna bilar men du vet själv att de inte är problem 201 m typ. du har själv kört ifrån m3 or med mickes gamla vtec. och så jävligt gick inte den ändå.
Andreas79
Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
Namn: Andreas Jönsson
Been thanked: 1 time

Jag har filmat från Väla, inte hunnit kolla
vad som kom med och inte kom med men något
blev där säkert som blev bra av det <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->

Inom ett par dagar som sagt har jag nog hunnit
få in filmen det lovar jag, så fort jag får tid över,
måste iväg nu, har mycket att göra denna helgen.. <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->

Har bilder då vi träffades vid Max med... m.m

Fina foto ni tagit som lagt upp än så länge här!
Senast redigerad av Andreas79 den 3 juni 2006, 16:37, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Eisenhut
HPC Medlem
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Been thanked: 4 times

Regge som skriver.

Skyssta filmer ni lagt upp, måste bara träna lite mer på starterna <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

samma skit nästa fre ??
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
JG
Kontakt:

<!--QuoteBegin-eko+3 Jun 2006, 16:15:24--><div class='quotetop'>QUOTE(eko @ 3 Jun 2006, 16:15:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->men johan jag menade den bilen i de befintliga skicket den där väger lätt mycke mer än min! men jag glömde bort att den inte va org. nej absolut inte b16 är inget att hurra för o jämföra mot såna bilar men du vet själv att de inte är problem 201 m typ. du har själv kört ifrån m3 or med mickes gamla vtec. och så jävligt gick inte den ändå.
[right][snapback]293469[/snapback][/right]

anledningen till att jag kört från m3:or med mg:s crx vt är att dom inte kan ratta.
14.31sek 157.8km/h gick den på 402m på emmabodas gamla asfalt med en 60fotare på strax över 2sek.
en m3 kör 13.7 i standard utförande från fabrik, crx vt gör det på 15.8sek har jag för mig, civic vti är aningen segare.
14.5sek är väll forfarade snabbaste tid med lätt trimmad eg6 b16 och junior bakom ratten?

nej nej, m3 har heller ingen prestanda som impar på mig men dom är inte slöa, det är inte en civic vti heller, men det är så olika bilar, m3 har så mkt bättre förutsättningar så att om bägge förare kan köra så är det en omöjlighet att civicen är snabbare i både teorin och i praktiken.
Johan Grönberg

Användarvisningsbild
Chrille79
HPC Medlem
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer
Has thanked: 11 times
Been thanked: 24 times

<!--QuoteBegin-Linus_E+3 Jun 2006, 16:38:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Linus_E 4 3 Jun 2006, 16:38:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->samma skit nästa fre ??
[right][snapback]293476[/snapback][/right]

samma varje fredag <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
Gammal räv...
Andreas79
Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
Namn: Andreas Jönsson

Just träff (Honda) innan rejsen, som igår får vi isåfall lägga upp ett nytt
datum och då får folket som verkligen anmäler sig
se till att dyka upp också.. hoppas på ännu mer Hondor då <!--emo&:)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif[/img]<!--endemo-->

Hoppas på bra väder & gärna lite varmare nästa träff det var ju väldigt
lyckat igår tycker jag... pm:ade ett antal personer med och det var kul
det kom så pass mycket ändå... men alltid trevligare ju fler Hondor vi är
på själva för-träffen <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->

Bara vi planerar 1-2 veckor innan nästa träff.. och sen Väla på kvällen
med igen vilket var riktigt kul! Och att folk verkligen vet att de kan
komma till 100% o.s.v....

Låt vädret vara med oss!
Senast redigerad av Andreas79 den 3 juni 2006, 16:46, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
VMT
Bil: Jazz, FR-V, EG9
Namn: Trung Vu
Has thanked: 6 times
Kontakt:

har du sovit gott i går efter du låta gul BMW smacka Honda's rök <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:prop:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/prop.gif[/img]<!--endemo-->
Civic EG9 K24@inside
FRV 06
Jazz 06

EP3 05, EG6 92, EJ9 97, EK3 96, MB3 97, MB2 97, EG2 92, EG5 94, EG4 92, Audi A4 1.8 96, Toyota Corolla 90.
Användarvisningsbild
eko

johan jag vet precis va du menar men jag snackar om din m3 som väger bly med all styling ljud och 19" men tänkte inte på den va trimmad äns.

jag vet va du menar med att dom går bra och visst men inget jag imponeras av inte med tanke på den volymen. men nu snackar jag om e36 likadan som jag piska igår o de va tillochmed coupen.

men killen är pantad så de förklarar att han inte kan köra ifrån en liten ettrig 1,6

Trung: bmw är smuts <!--emo&:P-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img]<!--endemo-->
JG
Kontakt:

<!--QuoteBegin-eko+3 Jun 2006, 17:06:59--><div class='quotetop'>QUOTE(eko 4 3 Jun 2006, 17:06:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->johan jag vet precis va du menar men jag snackar om din m3 som väger bly med all styling ljud och 19" men tänkte inte på den va trimmad äns.

jag vet va du menar med att dom går bra och visst men inget jag imponeras av inte med tanke på den volymen. men nu snackar jag om e36 likadan som jag piska igår o de va tillochmed coupen.

men killen är pantad så de förklarar att han inte kan köra ifrån en liten ettrig 1,6

Trung: bmw är smuts <!--emo&:P-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]293487[/snapback][/right]

coupé är tyngre och 0.1 sek slöare till 100km/h än sedan.
stereon i min m3 och fälgarna motsvarar säkert 50kg, men fortfarande inget som har så stor betydelse.
den har ganska mkt vrid och påverkas inte så enormt som en mindre bil gör av lite xra vikt, inte så mkycket så att man skulle märka så mkt som du nämner.

jo, såg det igår med den gula m3an, hihi, lite synd om honom, han fick till och med pisk av dig i starten med sin 286hk bakhjuldrivna bmw, vilket borde förklara en hel del om hans körkunskaper.

inte för att skryta på något sätt, men du har kanske sett mig köra från m3, 400hk rs2, 400hk skylines mm med en viss original framhjuls driven kadett på 15" alufälg med helt vanliga sommardäck.
detta är såklart även en 100%ig omöjlighet om motståndarna hade kunnat bruka sina bilar på rätt sätt, om du förstår hur jag menar.
dina börjar starter blir bättre o bättre, prova att kliva av på lite högre startvarv i framtiden och jobba med koppling samt gas dom första metrarna, däcken har ju så klart sin begränsning men prova lite så ska du se att du kan köra från alla grabbarna som hänger på statena ganska snart, även 4wd <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->

edit: som du hör själv på filmerna så tar det för lång tid innan din motor kommer upp i den karaktär som den ska dvs, vtec 5500rpm++
Senast redigerad av JG den 3 juni 2006, 17:21, redigerad totalt 1 gånger.
Johan Grönberg

JG
Kontakt:

<!--QuoteBegin-eko+3 Jun 2006, 17:06:59--><div class='quotetop'>QUOTE(eko @ 3 Jun 2006, 17:06:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->
jag vet va du menar med att dom går bra och visst men inget jag imponeras av inte med tanke på den volymen.

[right][snapback]293487[/snapback][/right]

hehe, nu märker jag kanske ord, men den har ju lika hög litereffekt som din bil ju?
nu säger du lite emot dig själv tycker jag.
Johan Grönberg

Användarvisningsbild
eko

johan de gjorde jag! utan att äns kolla bmw. men sluta ifrågesätta mig jag gilla rinte bmw sluta!

jag vet du kan ratta men tråden handlar inte om de din säl <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->

och jag kan fixa starer genom att laborera med kopplingen men jag är inte ute efter att slita upp kopplingen, bytte den förra året och byta koppling är nog de tradigaste jobbet jag vet.

men oavsett vad så få vi köra för jag tror de blir rätt lika med ändring att du sticker mot hägre växlar är en självklarhet. men när de gäller småsträckor .. jag är på o testar =) gärna innan jag byter tillbaka till 17" måste göra de snart då min front skrapar i lite då och då med 14.

JG du luktar kiss =D
Koffe

upp med bilderna era slapptaskar, dåliga som bra
Användarvisningsbild
NippleN
Bil: Civic EE9
Namn: Lukas Gullberg

hahaha ja satsan 5 kr på hondan <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo-->
iaf på ute på väla.. vid hamnen vet ja inte, för den lär ju dra i högre hastigheter =/

HONDA FOR THE WIN! <!--emo&:wohow:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wohow.gif[/img]<!--endemo-->
Lukas Gullberg
0732-022675

Civic EE9R -91
Civic EK3 -96
Civic SL5 -83
Användarvisningsbild
Peter_1976
Bil: Honda Civic 2.0 GL (FD2)
Namn: Peter Sköld

<!--QuoteBegin-fekke+3 Jun 2006, 15:17:46--><div class='quotetop'>QUOTE(fekke 4 3 Jun 2006, 15:17:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->fan körde ni vid scandlines sen ? <!--emo&:(-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img]<!--endemo--> jag körde ju hem efter väla
[right][snapback]293451[/snapback][/right]

Ja, det höll på ganska länge faktskt. En jättetrevlig kväll
Peter Sköld, Lund
Honda Civic FD2 -07
http://www.garaget.org/?car=198809
Användarvisningsbild
Regge
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell

<!--QuoteBegin-Linus_E+3 Jun 2006, 16:38:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Linus_E 4 3 Jun 2006, 16:38:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->samma skit nästa fre ??
[right][snapback]293476[/snapback][/right]

Som jag sa Linus, Det är värt resan! Försökte ringa dig, fanns plats i många bilar. Se till att komma om 1 vecka <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Snuffan

<!--QuoteBegin-Civic_Boy+3 Jun 2006, 14:37:42--><div class='quotetop'>QUOTE(Civic_Boy 4 3 Jun 2006, 14:37:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Film :  <a href='http://media.putfile.com/hgbsreetrace' target='_blank'>http://media.putfile.com/hgbsreetrace</a>

synd snuffan
[right][snapback]293461[/snapback][/right]

BRÖÖÖL!!! <!--emo&:crybaby:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/crybaby.gif[/img]<!--endemo-->
Petra Tornelv
Honda Civic Type R -04
----
Tidigare:
Civic Type R GT -16
Honda Civic Type R -04
Honda CRX Del Sol VTi-92
Honda Civic Type R - 04
Användarvisningsbild
Regge

My civic kicks ass!!
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Snuffan

va det din man såg i racen som piskade eisenhut?
Petra Tornelv
Honda Civic Type R -04
----
Tidigare:
Civic Type R GT -16
Honda Civic Type R -04
Honda CRX Del Sol VTi-92
Honda Civic Type R - 04
Användarvisningsbild
Regge

<!--QuoteBegin-Snuffan+4 Jun 2006, 13:00:09--><div class='quotetop'>QUOTE(Snuffan @ 4 Jun 2006, 13:00:09)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->va det din man såg i racen som piskade eisenhut?
[right][snapback]293722[/snapback][/right]

Om det är den röda du syftade på
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90