Ny internetanslutning - NY FRÅGA I 1.a INLÄGGET!
<!--QuoteBegin-Swift+30 Jun 2006, 13:32:51--><div class='quotetop'>QUOTE(Swift @ 30 Jun 2006, 13:32:51)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->men det är en dlink, och man skall alldrig i livet köpa en dlink.
Är som att handla solrosolja och hälla i bilen <!--emo&:P-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img]<!--endemo-->.
Allvarligt, jobbar med bredband och är det något vi har problem med så är det folk som använder dlink.
[right][snapback]303140[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Använt D-Link i ca 6 år, har aldrig haft några problem. Givetvis finns det säkert bättre produkter men det var den första jag kom att tänka på som hade snabb bandbredd på WAN-porten.
Ofta är det mycket skit bakom spakarna när det gäller routrar!
Är som att handla solrosolja och hälla i bilen <!--emo&:P-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif[/img]<!--endemo-->.
Allvarligt, jobbar med bredband och är det något vi har problem med så är det folk som använder dlink.
[right][snapback]303140[/snapback][/right]
Använt D-Link i ca 6 år, har aldrig haft några problem. Givetvis finns det säkert bättre produkter men det var den första jag kom att tänka på som hade snabb bandbredd på WAN-porten.
Ofta är det mycket skit bakom spakarna när det gäller routrar!
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
har testat den routern och då fortsätter jag hellre med min 624
fyfan vilket jävla skräp... fattar inte varför dom ska ha massa skitmenyer och inställningar...
snart fimpar jag hellre hemtelefonen och drar linan rakt in i datorn
fyfan vilket jävla skräp... fattar inte varför dom ska ha massa skitmenyer och inställningar...
snart fimpar jag hellre hemtelefonen och drar linan rakt in i datorn
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Bergan: Att den skulle ha 10/100 på wan är bullshit... visst, kanske själva kretsen klarar det men inte under riktigt stresstest.
DLink's värstingar (proffsserien) är bra och funkar men då kostar det också.
Köper man Linksys WRT54GL så är man på säkra sidan, då kan du byta firmware till GPL firmware hur du vill... riktigt brutal router för pengarna. Finns egentligen ingen anledning att köpa annat.
Köper man Linksys WRT54GL så är man på säkra sidan, då kan du byta firmware till GPL firmware hur du vill... riktigt brutal router för pengarna. Finns egentligen ingen anledning att köpa annat.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
-
Swift
Kör själv Linksys WRT54GS med OpenWRT som firmware (bästa hårdvaruversionen just för openWRT), Men den hänger inte riktigt med i svängarna. Utmärkt för 10/10 anslutningar men inte mer.
<!--QuoteBegin-Krister+30 Jun 2006, 14:01:12--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 30 Jun 2006, 14:01:12)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Bergan: Att den skulle ha 10/100 på wan är bullshit... visst, kanske själva kretsen klarar det men inte under riktigt stresstest.
[right][snapback]303153[/snapback][/right]
Krister: Jag läser bara specifikationen....don´t shoot the messenger!
Visst är Linksys grymma grejor, men jag säger bara att D-Link inte är så dåliga som alla säger!
Jag har lekt med Zyxel, D-Link, Philips och Netgear och tycker i princip att alla är lika bra/dåliga.
[right][snapback]303153[/snapback][/right]
Krister: Jag läser bara specifikationen....don´t shoot the messenger!
Visst är Linksys grymma grejor, men jag säger bara att D-Link inte är så dåliga som alla säger!
Jag har lekt med Zyxel, D-Link, Philips och Netgear och tycker i princip att alla är lika bra/dåliga.
Mathias Berg
# 1545
# 1545
Bergan: Jag skjuter ingen... bara vill informera från oss som jobbar med nätverk och sånt skit. De märken du räknar upp nu är samma skit allihopa... Linksys är i alla fall Cisco prylar.
Och när en Linksys router kostar samma pengar som de andra men är såååå mycket bättre så förstår jag inte varför man envisas med att köpa skit istället för bra saker.
Inte att jag säger att ni medvetet gör ett dåligt val, bara att nästa gång ni väljer så rådfråga då gärna.
Och vad det gäller specifikation så borde en BMW 328 köra ifrån en CRX Vtec men det gör den inte... så man skall tyvärr inte bara gå efter siffrorna.
Och när en Linksys router kostar samma pengar som de andra men är såååå mycket bättre så förstår jag inte varför man envisas med att köpa skit istället för bra saker.
Inte att jag säger att ni medvetet gör ett dåligt val, bara att nästa gång ni väljer så rådfråga då gärna.
Och vad det gäller specifikation så borde en BMW 328 köra ifrån en CRX Vtec men det gör den inte... så man skall tyvärr inte bara gå efter siffrorna.
Senast redigerad av Krister den 30 juni 2006, 14:28, redigerad totalt 1 gånger.
Kör:
Kör:
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Krister: Har ingen router o sånt, enda jag TROR att jag har är brandvägg via mitt antivirus, jag använder PC Cillin. Kan det verkligen strypa ner mitt bredband till bara 10Mbit?
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Nätverkskortet är 100/100 ?
Isåfall ring BBB och be de checka linan. De kan ha glömt att trycka på 100/10.
Isåfall ring BBB och be de checka linan. De kan ha glömt att trycka på 100/10.
<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Christoffer Börjesson HPC#976</span></span></span>
- Dani
- Kontakt:
Jag ringde BBB idag, tydligen har de inte bytt ut...vad fan det nu hette i basstationen, så både jag och min kompis som bor nån km bort får max 10/10. När skiten byts ut får vi 100. Analsvamp!!!
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
hehehe... well, tills du fick reda på att du inte hade 100/10 så tyckte du att det gick kanonsnabbt... så gå tillbaka till den känslan.
Vad gäller routrar och 100mbit på wan så fixar Dlink 524 80mbit passthrough och sen kan man kliva på Linksys och då blir det följande:
WRT54G har en throughput på ca 30mb/sek, det är rätt så generellt på vad vi kan erbjuda på våra enheter. Vi har nya produkter som kan erbjuda 100mbit på wan, men då måste du upp i prisnivåer. WRT300N har 100mbit, RV-serien även den. WRV54G ska ha det med också.
Dessa två kostar runt tusingen ex moms.
Vad gäller routrar och 100mbit på wan så fixar Dlink 524 80mbit passthrough och sen kan man kliva på Linksys och då blir det följande:
WRT54G har en throughput på ca 30mb/sek, det är rätt så generellt på vad vi kan erbjuda på våra enheter. Vi har nya produkter som kan erbjuda 100mbit på wan, men då måste du upp i prisnivåer. WRT300N har 100mbit, RV-serien även den. WRV54G ska ha det med också.
Dessa två kostar runt tusingen ex moms.
Kör:
Kör:
- Dani
- Kontakt:
Hehe....jo alltså det går ju fortfarande snabbt, så att det kommer gå upp till 10ggr snabbare sen e ju bara en tokbonus <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
Swift
kan välja mellan 5 olika leverantörer i min nya lägenhet <!--emo&:)-->
<!--endemo--> och det blir inte bajs bbb.