Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Hoppas det inte stämmer
<!--QuoteBegin-wriid+5 Jul 2006, 08:21:21--><div class='quotetop'>QUOTE(wriid @ 5 Jul 2006, 08:21:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Så varför hålla på att spekulera i alla rykten hela tiden? [right][snapback]304740[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Kanske därför att ett pressmeddelande från Honda knappast är nåt rykte <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo--> <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
Men sant är ju sant, JDM CTR har väl just 220 HK <!--emo&:wohow:-->
<!--endemo-->
Kanske därför att ett pressmeddelande från Honda knappast är nåt rykte <!--emo&:whistling:-->
Men sant är ju sant, JDM CTR har väl just 220 HK <!--emo&:wohow:-->
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
-
Kullen
- Bil: Civic FN2
- Namn: Martin Kullström
Bidrar med en länk jag oxå, låter inte så lovande....
<a href='http://www.bilsport.se/news.php?id=36928' target='_blank'>http://www.bilsport.se/news.php?id=36928</a>
<a href='http://www.bilsport.se/news.php?id=36928' target='_blank'>http://www.bilsport.se/news.php?id=36928</a>
Brum Brum!
<!--QuoteBegin-Kullen+5 Jul 2006, 20:12:46--><div class='quotetop'>QUOTE(Kullen @ 5 Jul 2006, 20:12:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Bidrar med en länk jag oxå, låter inte så lovande....
[right][snapback]304937[/snapback][/right]
tycker det låter bra, visst hade man önskat mer effekt, men vi vet vad k20 presterar och att den inte är omöjlig att bearbeta själv.. sen är ju bilen inte helt ful så det blir nog bra. dom säger ju även att prestandan kommer bli bättre. fråga är väl lite hur mkt
tycker det låter bra, visst hade man önskat mer effekt, men vi vet vad k20 presterar och att den inte är omöjlig att bearbeta själv.. sen är ju bilen inte helt ful så det blir nog bra. dom säger ju även att prestandan kommer bli bättre. fråga är väl lite hur mkt
Kan en bil någonsin bli perfekt?
<!--QuoteBegin-Kullen+5 Jul 2006, 19:12:46--><div class='quotetop'>QUOTE(Kullen @ 5 Jul 2006, 19:12:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Bidrar med en länk jag oxå, låter inte så lovande....
Jag håller inte alls med!
De skriver ju om att utväxlingen kommer att ändras! 100 km/h på 2:an? <!--emo&:wohow:-->
<!--endemo-->
Jag håller inte alls med!
De skriver ju om att utväxlingen kommer att ändras! 100 km/h på 2:an? <!--emo&:wohow:-->
Senast redigerad av mAbZ den 5 juli 2006, 22:22, redigerad totalt 1 gånger.
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
<!--QuoteBegin-Martin_P+6 Jul 2006, 01:05:05--><div class='quotetop'>QUOTE(Martin_P @ 6 Jul 2006, 01:05:05)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ac är ju gutt, inte nån plåtlåda/rejsbil ni köper direkt
[right][snapback]305044[/snapback][/right]
AC kan du ju få i den nuvarande också... men Klimatanläggning är väl ändå ECC, eller?
[right][snapback]305044[/snapback][/right]
AC kan du ju få i den nuvarande också... men Klimatanläggning är väl ändå ECC, eller?
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Jag litar inte alls på bilsports artikel. Tex så står det att effekten blir ofärandrade 197hk och det finns ingen TypeR med 197hk orginal.
Ni ser att alla tror olika och det är troligen detta Honda vill för att skapa diskutioner och nyfikenhet. <!--emo&:D-->
<!--endemo--> Men jag drar slutsatsen från den mesta infon, både Hondas egna, andra artiklar och även unoffical Honda snack att prestandan kommer att vara bättre än EDM EP3 CTRen, sen vad det innebär rent praktiskt är mindre oklart, kanske 220hk motor, kanske bättre vrid vid lägre varv, lättare bil, annan utväxling mm...
Hur som helst så tycker jag att den ska döpas till CRX istället för Civic då den ser ut som en nydesignad CRX alá 89-91. <!--emo&:)-->
<!--endemo--> <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
Ni ser att alla tror olika och det är troligen detta Honda vill för att skapa diskutioner och nyfikenhet. <!--emo&:D-->
Hur som helst så tycker jag att den ska döpas till CRX istället för Civic då den ser ut som en nydesignad CRX alá 89-91. <!--emo&:)-->
Sitter precis och läser i en motortidning där det står att BMW's GTI 1-serie ska komma i en ny version med 306hk och dubbelturbo. Om honda inte höjer effekten lite mer så kommer dem nog inte heller sälja lika bra. Folk gillar hk och köper ju bilar därefter så varför skulle man välja en bil med 100hk mindre för? Då måste priset vara grymt lågt i så fall.
[b]Medlem #1535[/b]
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Står det något om priset på BMW gtin?
Annars om jag ska gissa så tror jag att den lätt komer kosta FRÅN 320-350.000:-.
Och då är vi i en annan prisklass...
Förresten är lite kul det där med bilpriser, bmws priser är FRÅN ett visst pris och ökar lavinartat eter några kryss i utrustningslistan, men Hondas priser (iallafall på gamla CTRen) kan de ju nästan skriva TILL på, de skulle ju lika gärna kunna sätta pris inkl. AC och metalliclack för att sedan dra av om man väljer bort något av de.. <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Annars om jag ska gissa så tror jag att den lätt komer kosta FRÅN 320-350.000:-.
Och då är vi i en annan prisklass...
Förresten är lite kul det där med bilpriser, bmws priser är FRÅN ett visst pris och ökar lavinartat eter några kryss i utrustningslistan, men Hondas priser (iallafall på gamla CTRen) kan de ju nästan skriva TILL på, de skulle ju lika gärna kunna sätta pris inkl. AC och metalliclack för att sedan dra av om man väljer bort något av de.. <!--emo&:D-->
jo visst är det så. men faktum är ju att priserna inte är avgörande och om man kollar i olika biltidningar så jämför dem ändå bilarna med varandra.
Sen så är ju inte alla entusiaster som kollar på väghållning, bromsar, ljud i motor med mera utan kollar enbart på effekt och 0-100.
Jag hoppas bara att priserna blir som föegående ctr och som du säger, A/C kunde dem lika gärna inkluderat i priset. Jag betalade nog inte mkt för mina tilläg på bilen. metallic stereo och a/C <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Sen så är ju inte alla entusiaster som kollar på väghållning, bromsar, ljud i motor med mera utan kollar enbart på effekt och 0-100.
Jag hoppas bara att priserna blir som föegående ctr och som du säger, A/C kunde dem lika gärna inkluderat i priset. Jag betalade nog inte mkt för mina tilläg på bilen. metallic stereo och a/C <!--emo&:D-->
[b]Medlem #1535[/b]
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-wriid+6 Jul 2006, 10:01:34--><div class='quotetop'>QUOTE(wriid @ 6 Jul 2006, 10:01:34)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->men faktum är ju att priserna inte är avgörande
[right][snapback]305140[/snapback][/right]
Nej, faktum är att priset är avgörande. Det är ju självklart. Klart att biltidningar jämför de bilar som finns inom respektive klass oavsett pris, men i slutändan för konsumenten är det väldigt avgörande.
[right][snapback]305140[/snapback][/right]
Nej, faktum är att priset är avgörande. Det är ju självklart. Klart att biltidningar jämför de bilar som finns inom respektive klass oavsett pris, men i slutändan för konsumenten är det väldigt avgörande.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
Jag skulle då fan aldrig lägga pengar på en bil som kostar 350.000:- i dagsläget, det har jag helt enkelt inte råd med. Dessutom är det mer saker som talar för Honda än en BMW. Billigare service, BMW tar ju fan en halv förmögenhet bara för att öppna huven.
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
om man inte köper ny, då det är gratis (inkluderat i köpepriset dock)
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-Bergan+6 Jul 2006, 11:56:26--><div class='quotetop'>QUOTE(Bergan @ 6 Jul 2006, 11:56:26)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag skulle då fan aldrig lägga pengar på en bil som kostar 350.000:- i dagsläget, det har jag helt enkelt inte råd med. Dessutom är det mer saker som talar för Honda än en BMW. Billigare service, BMW tar ju fan en halv förmögenhet bara för att öppna huven.
[right][snapback]305196[/snapback][/right]
Inte jag heller.. eller. jaäh vafaan, nu kan jag iaf dö lycklig när jag haft förmånen att äga en s2000.. <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Inte jag heller.. eller. jaäh vafaan, nu kan jag iaf dö lycklig när jag haft förmånen att äga en s2000.. <!--emo&:D-->
2008 wrx sti
2008 wrx sti
<!--QuoteBegin-MagnusL+6 Jul 2006, 13:12:47--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL @ 6 Jul 2006, 13:12:47)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Bergan+6 Jul 2006, 11:56:26--><div class='quotetop'>QUOTE(Bergan @ 6 Jul 2006, 11:56:26)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag skulle då fan aldrig lägga pengar på en bil som kostar 350.000:- i dagsläget, det har jag helt enkelt inte råd med. Dessutom är det mer saker som talar för Honda än en BMW. Billigare service, BMW tar ju fan en halv förmögenhet bara för att öppna huven.
<!--endemo-->
[right][snapback]305204[/snapback][/right]
Ja men vad fan, jag menar ifall man tar lån på nästan hela summan vilken en vanlig dödlig nästan måste göra! <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
[right][snapback]305204[/snapback][/right]
Ja men vad fan, jag menar ifall man tar lån på nästan hela summan vilken en vanlig dödlig nästan måste göra! <!--emo&:D-->
Mathias Berg
# 1545
# 1545
<!--QuoteBegin-malkolm666+6 Jul 2006, 08:03:43--><div class='quotetop'>QUOTE(malkolm666 @ 6 Jul 2006, 08:03:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag litar inte alls på bilsports artikel. Tex så står det att effekten blir ofärandrade 197hk och det finns ingen TypeR med 197hk orginal.
[right][snapback]305078[/snapback][/right]
De har uppenbarligen oversatt direkt fran engelska 197 BHP <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]305078[/snapback][/right]
De har uppenbarligen oversatt direkt fran engelska 197 BHP <!--emo&:whistling:-->
Också lite besviken är att "gamla" motorn fick vara kvar. Fördelen är nog att priset kan hållas nere ganska bra då. 219k? Chansen finns ju också att det kommer en vässad version senare.
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
Det blir CTR "förhandsvisning" om precis en vecka på bilmässan i London.
Fortfarande concept, men med just den motor som ska sitta i produktionsmodellen.
Vi får alltså veta mer om en vecka.
<a href='http://www.honda.co.uk/motorshow/civicTypeR.html' target='_blank'>http://www.honda.co.uk/motorshow/civicTypeR.html</a>
Fortfarande concept, men med just den motor som ska sitta i produktionsmodellen.
Vi får alltså veta mer om en vecka.
<a href='http://www.honda.co.uk/motorshow/civicTypeR.html' target='_blank'>http://www.honda.co.uk/motorshow/civicTypeR.html</a>
Om det kommer någon BMW 1-serie GTI så lär den inte bli så billig som 350tkr, 130:an med m-sport paket + ac går på ca. 350tkr så tror jag inte att de säljer en GTI version med 50hk mer för samma pris... 385tkr är troligen närmare sanningen...
[b]Profile to be deleted[/b]
-
M.P

- Bil: Civic Type R FL5
- Namn: Magnus Pettersson
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 24 times
<!--QuoteBegin-Beck+14 Jul 2006, 13:12:49--><div class='quotetop'>QUOTE(Beck @ 14 Jul 2006, 13:12:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Också lite besviken är att "gamla" motorn fick vara kvar. Fördelen är nog att priset kan hållas nere ganska bra då. 219k? Chansen finns ju också att det kommer en vässad version senare.
[right][snapback]307572[/snapback][/right]
Är det vekligen helt bekräftat att det ej blir en ny motor?Det har ju hela
tiden ryktats om en vässad 2,4 L motor. <!--emo&:hmm:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]307572[/snapback][/right]
Är det vekligen helt bekräftat att det ej blir en ny motor?Det har ju hela
tiden ryktats om en vässad 2,4 L motor. <!--emo&:hmm:-->
Magnus Pettersson
Nässjö,mitt i stan 070-3386552
Civic type R FL5
Rallye Red
Tidigare Hondor:
Civic type r FK8
S2000 AP1
Civic Type R EP3
Nässjö,mitt i stan 070-3386552
Civic type R FL5
Rallye Red
Tidigare Hondor:
Civic type r FK8
S2000 AP1
Civic Type R EP3
Kan det bli mer bekräftat än i en pressrelease från Honda själva? <!--emo&:hmm:-->
<!--endemo-->
Antonio Pozzi
<!--QuoteBegin-Antonio+17 Jul 2006, 10:46:30--><div class='quotetop'>QUOTE(Antonio @ 17 Jul 2006, 10:46:30)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kan det bli mer bekräftat än i en pressrelease från Honda själva? <!--emo&:hmm:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]308287[/snapback][/right]
Hehe ja det kan det bli, om Antonio köper en Fiat Coupé igen och sedan får för sig att köpa nya CTR:en för den faktiskt kommer att få 200 hk <!--emo&:D-->
<!--endemo--> ...
Då mina damer och herrar kan vi vara säkra på att det stämmer <!--emo&:biglaugh2:-->
<!--endemo--> ...
[right][snapback]308287[/snapback][/right]
Hehe ja det kan det bli, om Antonio köper en Fiat Coupé igen och sedan får för sig att köpa nya CTR:en för den faktiskt kommer att få 200 hk <!--emo&:D-->
Då mina damer och herrar kan vi vara säkra på att det stämmer <!--emo&:biglaugh2:-->
Jag är mer före dig än du anar... <!--emo&:wohow:-->
<!--endemo-->
Antonio Pozzi