Civic type-R, eller Integra type-R
integra type r är kult, och mer ovanlig.
grym att köra med lsd <!--emo&:wub:-->
<!--endemo-->
grym att köra med lsd <!--emo&:wub:-->
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Limited Slip Diefferential, diffbroms i lådan. Det saknar Europa-CTR original.
Vad är du ute efter för typ av bil?
Integran vinner i körglädje. Men ctr är nog bekvämare och en nyare bil.
CTR funkar ju året runt med, det skulle jag inte utsätta Integran för.
Vad är du ute efter för typ av bil?
Integran vinner i körglädje. Men ctr är nog bekvämare och en nyare bil.
CTR funkar ju året runt med, det skulle jag inte utsätta Integran för.
Senast redigerad av Asse den 10 juli 2006, 11:04, redigerad totalt 1 gånger.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Varför fungerar inte ITR året runt, lika väl som CTR? <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
<!--QuoteBegin-Joakim Olsson+10 Jul 2006, 10:38:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Joakim Olsson @ 10 Jul 2006, 10:38:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Varför fungerar inte ITR året runt, lika väl som CTR? <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
[right][snapback]306287[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ITR har inte bra rostskydd.
Fast den har som sagt LDS och det är en stor fördel på vintern.
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Nu: HR-V
-
Vtec_Lambo
- Bil: CR-V PHEV 2024
- Namn: Mathias Beijer
<!--QuoteBegin-Thomas+10 Jul 2006, 12:06:43--><div class='quotetop'>QUOTE(Thomas @ 10 Jul 2006, 12:06:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Joakim Olsson+10 Jul 2006, 10:38:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Joakim Olsson @ 10 Jul 2006, 10:38:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Varför fungerar inte ITR året runt, lika väl som CTR? <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
[right][snapback]306295[/snapback][/right]
Rostskydda den då. <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
Jag hade själv valt en ITR just pga att den är mer "race" än CTR:en.
[right][snapback]306295[/snapback][/right]
Rostskydda den då. <!--emo&;)-->
Jag hade själv valt en ITR just pga att den är mer "race" än CTR:en.
Honda CR-V PHEV
Självklart CTR, nyare och mer användbar bil.
Senast redigerad av Nicke den 10 juli 2006, 12:22, redigerad totalt 1 gånger.
Nicklas Carlsson
Accord Type S Tourer -07
Accord Type S Tourer -07
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Jag hade tagit det bästa av båda världarna, dvs en Integra med samma årsmodell som CTRerna, dvs jag hade valt en DC5a, fyfan vad snygga de är! <!--emo&:shock1:-->
<!--endemo--> <!--emo&:shock1:-->
<!--endemo--> <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
<!--QuoteBegin-Joakim Olsson+10 Jul 2006, 11:38:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Joakim Olsson @ 10 Jul 2006, 11:38:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Varför fungerar inte ITR året runt, lika väl som CTR? <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Det är rostskyddet jag tänker på. Skulle ju va syns att försöra en DC2 kaross, EP3:or vimlar det ju om så det kvittar ju <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
Det är rostskyddet jag tänker på. Skulle ju va syns att försöra en DC2 kaross, EP3:or vimlar det ju om så det kvittar ju <!--emo&;)-->
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Som prestandabil är DC2 betydligt roligare än EP3, ITR har i alla fall en riktig hjulupphängning.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
M.P

- Bil: Civic Type R FL5
- Namn: Magnus Pettersson
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 24 times
Köp CTR, <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo--> nyare bil och lättare att få tag i,och den är ju sååå läcker !!!!
Magnus Pettersson
Nässjö,mitt i stan 070-3386552
Civic type R FL5
Rallye Red
Tidigare Hondor:
Civic type r FK8
S2000 AP1
Civic Type R EP3
Nässjö,mitt i stan 070-3386552
Civic type R FL5
Rallye Red
Tidigare Hondor:
Civic type r FK8
S2000 AP1
Civic Type R EP3
CTR
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
-
christer_carlsson
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Christer Carlsson
Jag kan inget om integran, men det har dykt upp flera annonser nu på ctr som har en riktig bromsdiff...det är mitt tips...gäller bara att spana lite, tror det kommer fler sådana med tiden. Men min lär inte dyka upp på ett tag <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Sedan finns det bilar som går fort med macpherson, även om det inte är optimalt föståss...
Man är inte direkt ensam med en ctr, det är väl en av nackdelarna. Där ligger integran bättre till.
Sedan finns det bilar som går fort med macpherson, även om det inte är optimalt föståss...
Man är inte direkt ensam med en ctr, det är väl en av nackdelarna. Där ligger integran bättre till.
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
- Joakim Olsson
Det enda jag gillar bättre med CTR är motorn <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Som någon sa så är nya Integran riktigt grym, om man kan tänka sig sitta på "fel" sida och köra.
Som någon sa så är nya Integran riktigt grym, om man kan tänka sig sitta på "fel" sida och köra.
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Det finns CTR med diff oxå, se på blocket och under säljes här <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
ITR ser ut som skit enligt mig, skulle mkt hellre valt CTR. Men smaken e ju delad.
ITR ser ut som skit enligt mig, skulle mkt hellre valt CTR. Men smaken e ju delad.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
dom ligger ju i samma priser nu nästan iallafall,
tidiga ctrer börjar krypa ner mot 100k snart.
itr har ju nästan blivit dyrare dom 3 senaste åren, svåra o hitta i tyskland för bra priser oxo.
Jag själv hade valt en itr för den hade passat mig bättre, ctr ser man ju typ 10 st om dagen vart man än befinner sig, så den e för mycket dussinbil.
tidiga ctrer börjar krypa ner mot 100k snart.
itr har ju nästan blivit dyrare dom 3 senaste åren, svåra o hitta i tyskland för bra priser oxo.
Jag själv hade valt en itr för den hade passat mig bättre, ctr ser man ju typ 10 st om dagen vart man än befinner sig, så den e för mycket dussinbil.
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
<!--QuoteBegin-Joakim Olsson+10 Jul 2006, 15:23:12--><div class='quotetop'>QUOTE(Joakim Olsson @ 10 Jul 2006, 15:23:12)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det enda jag gillar bättre med CTR är motorn <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
[right][snapback]306374[/snapback][/right]
Finns med styrning p' r'tt sido ox'. fast d' heter dem Acura RSX... <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo-->
Finns med styrning p' r'tt sido ox'. fast d' heter dem Acura RSX... <!--emo&:whistling:-->
<!--QuoteBegin-malkolm666+10 Jul 2006, 16:38:16--><div class='quotetop'>QUOTE(malkolm666 @ 10 Jul 2006, 16:38:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Joakim Olsson+10 Jul 2006, 15:23:12--><div class='quotetop'>QUOTE(Joakim Olsson @ 10 Jul 2006, 15:23:12)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det enda jag gillar bättre med CTR är motorn <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
<!--endemo-->
[right][snapback]306399[/snapback][/right]
Då är det dock ingen TypeR vi snackar om längre... ITR DC5 och RSX skiljer sig rätt mycket åt..
[right][snapback]306399[/snapback][/right]
Då är det dock ingen TypeR vi snackar om längre... ITR DC5 och RSX skiljer sig rätt mycket åt..
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
<!--QuoteBegin-ToLo+10 Jul 2006, 15:41:59--><div class='quotetop'>QUOTE(ToLo @ 10 Jul 2006, 15:41:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Då är det dock ingen TypeR vi snackar om längre... ITR DC5 och RSX skiljer sig rätt mycket åt..
[right][snapback]306401[/snapback][/right]
Om vi ska vara petiga är Euro EP3 CTR ingen "äkta" Honda Type R bil heller.
Only M Matters
-
Alfahannen
Köp en ITR och swappa en K20!
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->David Madås
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Honda Integra Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->'98 (såld)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Honda Integra Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->'98 (såld)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--QuoteBegin-YASH+10 Jul 2006, 16:48:38--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 10 Jul 2006, 16:48:38)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-ToLo+10 Jul 2006, 15:41:59--><div class='quotetop'>QUOTE(ToLo @ 10 Jul 2006, 15:41:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Då är det dock ingen TypeR vi snackar om längre... ITR DC5 och RSX skiljer sig rätt mycket åt..
[right][snapback]306403[/snapback][/right]
Det är ju en helt annan diskussion. Nu ville trådskaparen få råd om att välja ITR eller CTR. Skrev bara att RSX är ingen ITR.
[right][snapback]306403[/snapback][/right]
Det är ju en helt annan diskussion. Nu ville trådskaparen få råd om att välja ITR eller CTR. Skrev bara att RSX är ingen ITR.
Senast redigerad av ToLo den 10 juli 2006, 17:12, redigerad totalt 1 gånger.
www.toloweb.se
www.toloweb.se
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Ee Svart ITR, som gått ca 6000 mil... varför tveka?
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
- Joakim Olsson
Förutom motorn, så känns priset även som fördel CTR. Ganska mycket nyare bil till nästan samma pris.
Du kan ju tex jämföra två bilar till salu på klubben... 2002 CTR med en hel del extra (inkl. diffspärr) eller en 1998 ITR med inte så mycket extra. Båda kostar 139'000
Mitt råd är att provköra båda och köpa den du gillar bäst helt enkelt <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Du kan ju tex jämföra två bilar till salu på klubben... 2002 CTR med en hel del extra (inkl. diffspärr) eller en 1998 ITR med inte så mycket extra. Båda kostar 139'000
Mitt råd är att provköra båda och köpa den du gillar bäst helt enkelt <!--emo&:)-->
Senast redigerad av Joakim Olsson den 10 juli 2006, 18:11, redigerad totalt 1 gånger.
-
Tommie Blomqvist
Som flera säger ovan, 2 helt olika bilar, ITR kostar massor med tanke på åldern milen mm, men de är andra lösninga på bilen, och den har en Racesetup org.
CTR en bil som funkar lika bra till och från jobbet, som att åka lite "hobby" bana med och även håller den för vintern, som den står.
ITR hade jag valt iom jag är bakåtsträvare, gillar modellen, skulle nog ge mig fn på att byta lite saker under locket fram, se vad som går att göra med en sån bil väghållningsmässig är nog knappt värt de, Honda har lagt mycket krut där. <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
Men de finns folk som förstår sig på allt, och de finns självklart en anledning till att DC5'an inte har samma saker under plasten. <!--emo&:wacko:-->
<!--endemo-->
ITR för min egen del, CTR för vardagen. <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
Köp en av varje, dubbelt så dyrt dubbelt så kul <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
CTR en bil som funkar lika bra till och från jobbet, som att åka lite "hobby" bana med och även håller den för vintern, som den står.
ITR hade jag valt iom jag är bakåtsträvare, gillar modellen, skulle nog ge mig fn på att byta lite saker under locket fram, se vad som går att göra med en sån bil väghållningsmässig är nog knappt värt de, Honda har lagt mycket krut där. <!--emo&:thumbup:-->
Men de finns folk som förstår sig på allt, och de finns självklart en anledning till att DC5'an inte har samma saker under plasten. <!--emo&:wacko:-->
ITR för min egen del, CTR för vardagen. <!--emo&:thumbup:-->
Köp en av varje, dubbelt så dyrt dubbelt så kul <!--emo&:)-->
Senast redigerad av Tommie Blomqvist den 10 juli 2006, 18:43, redigerad totalt 1 gånger.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
<a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index ... opic=28699' target='_blank'>http://www.hondaklubben.com/forum/index ... c=28699</a>
KÖP!!! Egentligen inte för jag vill att min polare ska ha kvar den, men KÖP!
Den e skitnice, DIFF och ljud osv. 139.000:- e ett bra pris som fan.
KÖP!!! Egentligen inte för jag vill att min polare ska ha kvar den, men KÖP!
Den e skitnice, DIFF och ljud osv. 139.000:- e ett bra pris som fan.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
gör som mig, välj ATR..
men skulle det stå mellan CTR o ITR så skulle det nog bli..eh...jävlar va svårt det vart..ehh..jag vet inte.men ja tror att det skulle bli CTR tillslut..
men skulle det stå mellan CTR o ITR så skulle det nog bli..eh...jävlar va svårt det vart..ehh..jag vet inte.men ja tror att det skulle bli CTR tillslut..
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
Jag har haft en ITR som vinterbil / brukis och Supra MKIV som sommarbil, det funkade fin fint <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
(Det var inte din ITR Asse utan min andra)
(Det var inte din ITR Asse utan min andra)
Johan Persson
Mitsubishi Lancer Evo X -08
<a href="http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=17156" target="_blank">http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=17156</a>
Mitsubishi Lancer Evo X -08
<a href="http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=17156" target="_blank">http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=17156</a>
Ok, CTR tror jag jag är mer inne på, gillar inte riktigt integras lysen. (98)
Men, varför har inte alla bilar diffspärr?
Vad får det för negativ effekt? mer soppa? mer däckslitage?
Tackar så mycket för alla svar
Men, varför har inte alla bilar diffspärr?
Vad får det för negativ effekt? mer soppa? mer däckslitage?
Tackar så mycket för alla svar
Kristoffer Bohman
HONDA
the power of dreams
Civic H22a EG hb -94:a
HONDA
the power of dreams
Civic H22a EG hb -94:a