Bilhandlaren fick helt plötsligt för sig att packa ihop sina prylar och sticka med bilarna dem hade i bilhallen, ca 15st.
13 av bilarna hittades dock typ samma vecka eller inom några veckor, varav min, och de flesta fick tillbaka sina bilar. Två st hittades av interpol i Estland. Vet inte hur det gick för dem dock.
Polisen fick i alla fall tag i skurken och började där efter en ganska lång rättsprocess med mycket samtal till åklagare och utredare mm
Sedan fick jag i augusti tror jag det var ett brev från tingsrätten med en genomgång av rättegång som höls mot honom och läste då att åtalet ogillades. Han gick alltså fri trotts 15 målsäganden och en bunt bevismateriel.
Han hade tydligen bara irrat i rätten och inte kommit ihåg någonting vilket verkade fungera rätt bra om man vill slippa straff!
Åklagaren överklagade och sen hörde jag inte ett jota förrens idag!
Då fick jag redan på att han först och främst suttit i fängelse sedan i januari i år dömd till fängelse i ett år och tre månader för grovt bedrägeri. Detta var alltså inte mitt mål så därav fick jag inte veta något om detta.
Sen så stod det även att det hållits en ny rättegång i oktober 2007 och att han nu dömts till fängelse i ytterligare ett år och sex månader för grovt bedrägeri och olovlig körning. Samt massa böter till oss målsäganden. Men det blir ju en civilrättsprocess så där lär man ju inte få någonting. Men domen har i alla fall vunnit laga kraft och det känns faktiskt rätt skönt även fast han säkert är ute om sju månader eller nåt.
Kanske blev lite luddigt det där men jag ville bara skriva av mig lite nu när man äntligen fått veta. Kanske var några av er som undrade också