Legend (Euro version)

ENBART för motorrelaterade topics
8500rpm

Alexander: Jag väntar bara på AndersL:s kommentar, det är klart att det är bättre med bilar med mindre Hk...

Ps. Jag är i San Francisco för tillfället, och den nya Toyota Camryn är ganska snygg, ca. 256hk eller så.... jag har hört att Honda kanske klarar av att få 199hk i nya Accorden <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> ahahhah... (ps. nej, skämt o sido, men Camryn är ganska cool )
[b]Profile to be deleted[/b]
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

Om man tror det handlar om vad Honda "klarar av", så är man nog helt fel ute.
AndersL

Varför väntar du på min kommentar? Du vet min åsikt och jag vet din.

Återigen, det man vill ha och det man kan få är ofta olika saker (precis som bilkunder). Du vill provocera och jag vill diskutera (med marknaden som utgångspunkt) och så länge du inte har de medel som krävs så får du ingen diskussion.
<a href="http://www.welavracing.com" target="_blank">[Wëlav] R a c i n g</a>
Nicke
Kontakt:

Förlåt om jag lyfter en gammal tråd, men är det någon mer än jag som har läst testet av legenden i nya Automotor och sport? Dom har nästan bara positivt att säga om den förutom att dom tyckte designen kunde varit lite mer vågad. Gillar det här citatet: " När det gäller byggkvalitet och kvalitetskänsla i inredningen får BMW kasta in handuken och Audi tänka sig för" eller " Naturliga offer är BMW 530 xi och Audi A6 3,0 quattro. Prismässigt lär de bli munsbitar för Honda" <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
Nicklas Carlsson
Accord Type S Tourer -07
Charly

Without racing, there is no honda?

Men var tog hondas racingmodeller vägen?

prelude?
crx?
NSX?
Integra?
S2000?

Dessa modellerna är dödade (eller slutas snart tillverkas)! <!--emo&:ranting:-->Bild<!--endemo-->

Jag skiter i vad som fungerar ekonomiskt i just det läget, nu hoppas jag på att honda får lite fler segrar i bl.a F1 och börjar bygga lite "oekonomiska" bilar. (som på Ayrtons tid)
Medlem 427
Nicke
Kontakt:

Jag håller med dig. Tyckte iaf det var rolig läsning om nya legenden med tanke på vad 8500 rpm skrev i första inlägget: "...men de skall ju bara producera 400st Legend:er iaf, så vi Europeer behöver ju inte se så dålig ingejörskonst allt för ofta på vägarna "
Nicklas Carlsson
Accord Type S Tourer -07
azathoth

Läs om nya legenden i senaste svenska AMS, där får den riktigt bra betyg det skrivs bland annat att BMW är slagna i kvalite/kvalitetskänsla och Audi verkligen bör tänka till och se upp.

Det skrivs även att den är ordentligt bra prissatt med mycket utrustning standard.

Dock klagas det på designen vilket jag inte kan hålla med om, de tycker den är för anonym men jag anser den vara perfekt. jag blir sugen på att köpa en och klämma dit några feta 19" och ha den som glidarbil.

Motorn är väl det som är mest negativt, nästan 300Hk och ändå så dålig prestanda. =(
Ingemar Olsson
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04

Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
Användarvisningsbild
Asse
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Håkan Matson dissade Legenden rätt hårt i nya DI.
Han klankade ner på automatiska bromssystemet, avsaknad av fläkt i stolsryggen, vikten, bensinförbrukning, både yttre och inre design.

Det enda han egentligen gillade var väl vägegenskaperna.
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
8500rpm

Jag har faktiskt lite ändrat åsikt, jag kunde faktiskt tänka mig den bilen nu ( alltså betala för den med egna pengar <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> ), men den är ju så tung! och drar soppa betydligt mer än en Lexus&BMW, konstigt för att vara Honda.

...så skulle den vara 250kg lättare vilket skulle leda till bättre acc och förbrukning, så why not...inte helt fy och skam <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
[b]Profile to be deleted[/b]
Berra

Du måste skämta.
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Nope... Han e helt allvarlig
Благодаря мутра!
maniac
HPC Guld Medlem
Bil: crx
Namn: Peter Åstrand
Has thanked: 2 times

<!--QuoteBegin-Asse+1 Sep 2006, 11:17:38--><div class='quotetop'>QUOTE(Asse @ 1 Sep 2006, 11:17:38)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Håkan Matson dissade Legenden rätt hårt i nya DI.
Han klankade ner på automatiska bromssystemet, avsaknad av fläkt i stolsryggen, vikten, bensinförbrukning, både yttre och inre design.

Det enda han egentligen gillade var väl vägegenskaperna.
[right][snapback]323326[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
garvade så jag tjöt när jag läste om stolskylningen då håkan klankade ner på att det inte var kylningen på ryggen och pr killen gav honom svar på tal!
i korta drag sa dom så här
håkan -varför finns det inte kylning på ryggen och bara på sätet?
prkille -ryggen mår inte bra att bli nedkyld man blir stel då.
håkan -jaha..men det är väl bättre att bli kyld om ryggen än mellan benen.
prkille -är bättre för fertiliteten att bli nerkyld där så ska du få många barn skaffa en legend.

<!--emo&:biglaugh2:-->Bild<!--endemo--> <!--emo&:biglaugh2:-->Bild<!--endemo-->
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
Skriv svar