Batteriet laddas inte

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Lina

Sen några dagar tillbaka så har bilen krånglat, batteriet får ingen ström och alltså tar det slut på ca en mil. Generatorn ger ström och kablarna är hela men någonstans är det fel. Kan det vara relät och isåfall var sitter det?
Börjar bli lite småjobbigt att ladda batteriet varje dag, köra med parkeringsljus och inte bromsa för att det drar för mkt ström... :/ Helpen bitte.
Lina Axblom, Trollhättan
Honda Civic GL -91
Kristian

finns inget laddningsrelä... din generator är trasig... när bilen står på tomgång ska du det vara drygt 14V över batteripolerna annars laddar inte generatorn
Kristian, Hondalös.
Lina

Det var cirka 11.5v. Betyder det alltså att generatorn är pajj? Räcker det att byta kol eller är det bara att köpa nytt? Och vad går ett sådant kalas på?
Lina Axblom, Trollhättan
Honda Civic GL -91
adio
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström

Nej det tror jag inte du ska behöva köpa en ny, testa att byta kolen själv först. De kostar ca:60-80:- om inte det funkar kan du lämna in den så de mäter upp den och talar om vad det är för fel. Jag renoverade mig hos en firma och fick laddningsregulator och rotorn bytt för ungefär 800:-
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Användarvisningsbild
oskar
Styrelsen Gold
Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
Namn: Oskar Johansson
Has thanked: 142 times
Been thanked: 53 times

Martinp har väll en beggad generator som ska passa på din bil, hör med honom.

mvh
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*

Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Konstigt att du bara kommer 1mil på parkeringslyse, jag körde 33mil utan några som helst problem med nyladdat batteri och helt utan generator, bilaen gick fortfarnade bra att starta och köra 3 dagar senare efter den långresan.
adio
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström

Om generatorn är trasig kan den lika gärna ligga och kortsluta och det är därför du bara kommer en mil. malkolm666 hade du din generator ikopplad?
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Malkolm

<!--QuoteBegin-malkolm666+22 Aug 2006, 08:45:44--><div class='quotetop'>QUOTE(malkolm666 @ 22 Aug 2006, 08:45:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Konstigt att du bara kommer 1mil på parkeringslyse, jag körde 33mil utan några som helst problem med nyladdat batteri och helt utan generator, bilaen gick fortfarnade bra att starta och köra 3 dagar senare efter den långresan.
[right][snapback]320047[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Lina

Ska åka till orust idag, en kille på skroten där trodde dom hade begagnad generator. Går inte få tag på kol i trollhättan så köper hela direkt istället och hoppas på det bästa.
Lina Axblom, Trollhättan
Honda Civic GL -91
Lina

Btw, hur får man lös den undre bulten på generatorn? Mysko låsning som inte går att slå ur.
Lina Axblom, Trollhättan
Honda Civic GL -91
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Lossa bulten och dra ur. Sedan ett litet bräckjärn och vips är generatorn ute. Fördelen med er 1.5 är att man kan byta generator utan att ta av drivaxel eller ngt annat. det enda som behöver monteras av är vajern till hastighetsmätaren. Sedan kan man trixa lite och få den bakom insuget och ut kommer den.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Malkolm

Tar man bort den uppåt eller neråt?

Jag får alltid ta min neråt, men det är inte heller samma bil...
Lina

<!--QuoteBegin-M Scotte+23 Aug 2006, 14:50:20--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 23 Aug 2006, 14:50:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Lossa bulten och dra ur. Sedan ett litet bräckjärn och vips är generatorn ute. Fördelen med er 1.5 är att man kan byta generator utan att ta av drivaxel eller ngt annat. det enda som behöver monteras av är vajern till hastighetsmätaren. Sedan kan man trixa lite och få den bakom insuget och ut kommer den.
[right][snapback]320610[/snapback][/right]
¨

(ove) Trodde jag med... Lossade muttern o skulle knacka ut bulten med den vill inte lossna. Den har ju en"fyrkant" i ena änden o gängor i andra o den snurrar om jag vrider den.
Ser ut som en mysko låsning som om bulten e kluven o med nån delad bricka emellan. Har knackat o bänt som en blådåre men det vill inte ge med sig <!--emo&:wallbash:-->Bild<!--endemo-->
Ska kika mer när jag kommer hem...
Har iaf köpt en generator på skroten. 400:-, överkomligt.
Hoppas fan bara det e det som jävlades.... <!--emo&:ranting:-->Bild<!--endemo-->
Lina Axblom, Trollhättan
Honda Civic GL -91
aeroante

<!--QuoteBegin-Lina+24 Aug 2006, 10:35:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Lina @ 24 Aug 2006, 10:35:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-M Scotte+23 Aug 2006, 14:50:20--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 23 Aug 2006, 14:50:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Lossa bulten och dra ur. Sedan ett litet bräckjärn och vips är generatorn ute. Fördelen med er 1.5 är att man kan byta generator utan att ta av drivaxel eller ngt annat. det enda som behöver monteras av är vajern till hastighetsmätaren. Sedan kan man trixa lite och få den bakom insuget och ut kommer den.
[right][snapback]320610[/snapback][/right]
¨

(ove) Trodde jag med... Lossade muttern o skulle knacka ut bulten med den vill inte lossna. Den har ju en"fyrkant" i ena änden o gängor i andra o den snurrar om jag vrider den.
Ser ut som en mysko låsning som om bulten e kluven o med nån delad bricka emellan. Har knackat o bänt som en blådåre men det vill inte ge med sig <!--emo&:wallbash:-->Bild<!--endemo-->
Ska kika mer när jag kommer hem...
Har iaf köpt en generator på skroten. 400:-, överkomligt.
Hoppas fan bara det e det som jävlades.... <!--emo&:ranting:-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]320838[/snapback][/right]

jag hade en likadan bult på min när jag bytte generator i våras.
men jag slog bara ut den.. den har väl satt fast sig där någonstans..

men det är nog bara att banka.. så gjorde jag .

rätt eller fel men den lossnade
<span style='font-family:Optima'><span style='font-family:Impact'><span style='font-size:21pt;line-height:100%'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='font-family:Optima'>Andreas karlsson</span></span></span> </span></span>
Malkolm

Japp, det är en lång bult med stort fyrkantigt huvud, efter att du skruvat bort muttern så är det bara att banka ut bulten. ibland kan det hjälpa om man försöker att lite lätt rucka generatorn lite upp/ner och höger/vänster så brukar bulten komma ut lite lättare.
aeroante

<!--QuoteBegin-malkolm666+24 Aug 2006, 11:27:49--><div class='quotetop'>QUOTE(malkolm666 @ 24 Aug 2006, 11:27:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Japp, det är en lång bult med stort fyrkantigt huvud, efter att du skruvat bort muttern så är det bara att banka ut bulten. ibland kan det hjälpa om man försöker att lite lätt rucka generatorn lite upp/ner och höger/vänster så brukar bulten komma ut lite lättare.
[right][snapback]320849[/snapback][/right]

japp så fick jag med göra..
<span style='font-family:Optima'><span style='font-family:Impact'><span style='font-size:21pt;line-height:100%'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='font-family:Optima'>Andreas karlsson</span></span></span> </span></span>
Skriv svar