Har både ps2 och xbox. PS2an köpte jag för att spela på. Blev inte särskilt mycket mer spelande än GT-serien. Serien rockade dock betydligt hårdare än något spel jag testat på xboxen.
Xboxen köpte jag för att ha som multimediaanläggning och kanske spela nån enstaka gång. Blev ganska sparsamt med spelande, men däremot en jäkla massa filmtittande. Grymt prisvärd sak och kul med det inbyggda nätstödet, särskilt för oss datornördar.
Just ja, sen har jag visst en Gamecube som står och rostar i nån garderob. Kommer inte riktigt ihåg varför jag köpte den, men misstänker att det var nån nintendoklassiker som lockade.
Vad blir då slutsatsen? Jo, eftersom jag redan har ett HD-kit till min xbox ser jag ingen större anledning att uppgradera den till 360 bara för att kolla film (vilket är det enda jag gör på xbox). PS3 kan däremot vara jäkligt intressant såfort det kommer ett nytt GT. Eller om det går att fjanta på med Linux.. <!--emo&:)-->
Sen misstänker jag att man köper en Wii bara för att testa hur skoj det är att veva runt med handkontroller i bästa ninja-stil...