getingar
Vad är det som skulle ta kål på de? Att de sugs genom ett rör eller att de träffar en dammfylld påse med lite fart... näääe... har svårt att tro att själva dammsugningen dödar de såvida du inte har nåt getingmedel eller annat gift i själva påsen.
Lättare att svepa en TÄT plastpåse runt boet, få loss boet och täta påsen och sen slänga påsen i en eldtunna eller nåt.
Lättare att svepa en TÄT plastpåse runt boet, få loss boet och täta påsen och sen slänga påsen i en eldtunna eller nåt.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
- oskar

- Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
- Namn: Oskar Johansson
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 53 times
Truckluft och MYRR använder Anticimex.
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Smacke: Det jag gjort när jag tagit död på getingbon är att först sätta en plastpåse över boet, spruta in nån spray som skall "döda" getingar (varför dör de aldrig?), sen tejpa ihop skiten, lägga i en eldtunna och sen massa bråte över boet... i med bensin eller annat skoj och tänd på... de få rackare som flyger bort från elden med livet i behåll är värdiga att leva tycker jag... <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Kör:
Kör:
Absolut Charly, fast jag vill inte vara den som byter den påsen sen kan jag säga... getingar är förjävliga på att överleva det mesta man kastar åt de.
Kör:
Kör:
-
Endoor
getingar andas genom bakkroppen så en tur i en dammsugare är inte hälsosamt för dem dammpartiklarna murar ju igen dess näsborrar ()rövborrar?<!--emo&;)-->
<!--endemo--> ), ett helt bo däremot, nja.. jag hade inte velat vara i närheten när man stänger av dammsugaren sedan.
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Tät plastpåse runt boet. Ner med påsen under vatten och stick några mindre hål i den så att vattnet kommer in och dränk på så vis hela högen.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
maniac

- Bil: crx
- Namn: Peter Åstrand
- Has thanked: 2 times
hmm den som kan ta ner ett bo som är 1 meter bred och 40cm djup längst in på en vind med en plastpåse är välkommen hem till mig och försöka..jag står för plastpåsen .. jag har lyckats dammsuga upp en jävulsk mängd med getingar
och efter dammsugandet placerat en finmaskig håv över munnstycket men inte en enda geting kryper tillbaka genom slangen ut i håven när jag stänger av maskinen.detta gör mig lite förbryllad..tänkte efter avslutat jobb täppa till påsen dränka den i bensin o sen tända på .
och efter dammsugandet placerat en finmaskig håv över munnstycket men inte en enda geting kryper tillbaka genom slangen ut i håven när jag stänger av maskinen.detta gör mig lite förbryllad..tänkte efter avslutat jobb täppa till påsen dränka den i bensin o sen tända på .
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
<!--QuoteBegin-maniac+6 Sep 2006, 17:22:17--><div class='quotetop'>QUOTE(maniac @ 6 Sep 2006, 17:22:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hmm den som kan ta ner ett bo som är 1 meter bred och 40cm djup längst in på en vind med en plastpåse är välkommen hem till mig och försöka..jag står för plastpåsen .. jag har lyckats dammsuga upp en jävulsk mängd med getingar
[right][snapback]324972[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Antagligen för att dammsugaren har en typ vägg som stängs när dammsugaren är avstängd. För att det inte ska åka ut igen <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
[right][snapback]324972[/snapback][/right]
Antagligen för att dammsugaren har en typ vägg som stängs när dammsugaren är avstängd. För att det inte ska åka ut igen <!--emo&:)-->
Stefan Karlsson
-
Scaramanga
<!--emo&:ttiwwop:-->
<!--endemo-->
Petter Wilke
[b]Pillar med:[/b]Civic
StiivN: Jag har då aldrig sett en sån backventil på en dammsugare...
Maniac: Tror att man kan få hjälp av Anticimex via försäkringen om man har ett sådant bo, ring och fråga.
Maniac: Tror att man kan få hjälp av Anticimex via försäkringen om man har ett sådant bo, ring och fråga.
Kör:
Kör:
SHIT vilken böld!
Du har väntat för länge. Hade inte vågat röra det boet utan att till 100% veta att det inte finns några getingar kvar.
Testa C4? =)
Du har väntat för länge. Hade inte vågat röra det boet utan att till 100% veta att det inte finns några getingar kvar.
Testa C4? =)
<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Christoffer Börjesson HPC#976</span></span></span>
köp flytande kväve eller nå liknande kyl ner boet plocka ihop alla getingar o bygg dig ett stort flygplan som drivs av getingar..
<!--emo&:wacko:-->
<!--endemo-->
seriöst.. ring anticimex..
<!--emo&:wacko:-->
seriöst.. ring anticimex..
-=o=-
Antonio Barisic - Göteborg
kör: ""Honda Prelude 2.2vti - 1997""
körde:
Peugeot Mi16 - Integra type R - S40 T4 - Astra GSI - civic hb esi - s40 t5 Sport edition
-=o=-
Antonio Barisic - Göteborg
kör: ""Honda Prelude 2.2vti - 1997""
körde:
Peugeot Mi16 - Integra type R - S40 T4 - Astra GSI - civic hb esi - s40 t5 Sport edition
-=o=-
(/Ove) Fyll boet med startgas o fjutta på. Risk finnes att även huset fjuttas på <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Funkar bättre med bon utomhus, getingarna blir trimmade o flyger som stollar tills soppan tar slut o dom faller döda ner på marken.
Detta fungerar dock bäst på humlor som e lite mer gjorda för detta ändamål <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
Nä, ska du bli av med dom så funkar flug spray <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
Funkar bättre med bon utomhus, getingarna blir trimmade o flyger som stollar tills soppan tar slut o dom faller döda ner på marken.
Detta fungerar dock bäst på humlor som e lite mer gjorda för detta ändamål <!--emo&:thumbup:-->
Nä, ska du bli av med dom så funkar flug spray <!--emo&;)-->
Lina Axblom, Trollhättan
Honda Civic GL -91
Honda Civic GL -91
-
Scaramanga
Du kan ju inte mata dom med äpple om du nu vill bli av med dem <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
Petter Wilke
-
maniac

- Bil: crx
- Namn: Peter Åstrand
- Has thanked: 2 times
<!--QuoteBegin-Scaramanga+7 Sep 2006, 12:15:24--><div class='quotetop'>QUOTE(Scaramanga @ 7 Sep 2006, 12:15:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Du kan ju inte mata dom med äpple om du nu vill bli av med dem <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
[right][snapback]325209[/snapback][/right]
hehe missade när jag försökte kasta på boet.
[right][snapback]325209[/snapback][/right]
hehe missade när jag försökte kasta på boet.
Peter Åstrand
fixa gift som du matar in i boet, tillrackligt sa att drottningen dor. Utan den irrar resten rundor och dor efter nagra dagar. <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
Sen kan du ju helt riskfritt ga en runda med dammsugaren.
Det svaraste ar val dock att hitta nagon frivillig att stalla sig vid boet och mata gas in i det. <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Och sa tycker de att vi killar ar beroende av tjejer.. <!--emo&:blink2:-->
<!--endemo-->
Sen kan du ju helt riskfritt ga en runda med dammsugaren.
Det svaraste ar val dock att hitta nagon frivillig att stalla sig vid boet och mata gas in i det. <!--emo&:)-->
Och sa tycker de att vi killar ar beroende av tjejer.. <!--emo&:blink2:-->
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
-
sommarhydda
<!--QuoteBegin-Angelicus+7 Sep 2006, 09:28:52--><div class='quotetop'>QUOTE(Angelicus @ 7 Sep 2006, 09:28:52)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->SHIT vilken böld!
Testa C4? =)
[right][snapback]325155[/snapback][/right]
Bättre med Samtex H eller C7 <!--emo&:wohow:-->
<!--endemo--> <!--emo&:wohow:-->
<!--endemo--> <!--emo&:prop:-->
<!--endemo-->
Testa C4? =)
[right][snapback]325155[/snapback][/right]
Bättre med Samtex H eller C7 <!--emo&:wohow:-->
"We are each of us angels with only one wing and we can only fly embraceing eachother"
"The 7P"
Proper
Prior
Planing
Prevents
Piss
Poor
Preformence.
// Björn "Sommarhydda" Wollarz
"The 7P"
Proper
Prior