Där hör ni !!
<a href='http://home.brikks.com/xenophex/det_aer ... echno.html' target='_blank'>http://home.brikks.com/xenophex/det_aer ... no.html</a> <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
// Claes Rosén <a href='http://www.claesrosen.com' target='_blank'>www.claesrosen.com</a>
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Mer rätt än så kan det knappast bli...
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
-
Okyu

- Namn: Kangwook Yu
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
Haha...Nice <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
mvh okyu
mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
Nytt nr 0703885999
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Vadå...menar du att Scooter INTE e Techno? <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
ååååh, får mig att tänka på fylla + kryssning + chris liebing och adam beyer
aldrig dansat röven av mig på det sättet sen dess <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
aldrig dansat röven av mig på det sättet sen dess <!--emo&:P-->
Honda FN2 CW -10
Honda FK2 -07 -INBYTT-
Honda EG6 -92 -SÅLD-
Honda EE8 -91 -STULEN-
Daniel Hölbling, Bålsta
Honda FK2 -07 -INBYTT-
Honda EG6 -92 -SÅLD-
Honda EE8 -91 -STULEN-
Daniel Hölbling, Bålsta
nu vet ja <!--emo&:D-->
<!--endemo--> hahhaha nae men stämmer grymmt bra
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
<!--QuoteBegin-XAZer+6 Sep 2006, 02:51:10--><div class='quotetop'>QUOTE(XAZer @ 6 Sep 2006, 02:51:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->klart bästa inlägget på länge! klockrent!
in trance we trust
[right][snapback]324777[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
trance är trams
vi pratar techno här. <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
in trance we trust
[right][snapback]324777[/snapback][/right]
trance är trams
vi pratar techno här. <!--emo&:)-->
Honda FN2 CW -10
Honda FK2 -07 -INBYTT-
Honda EG6 -92 -SÅLD-
Honda EE8 -91 -STULEN-
Daniel Hölbling, Bålsta
Honda FK2 -07 -INBYTT-
Honda EG6 -92 -SÅLD-
Honda EE8 -91 -STULEN-
Daniel Hölbling, Bålsta
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
I mina öron lät det lika illa alltihop, så jag skyfflar in det under kategorin "techno".
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
varför lägger man inte en hardcore låt då och skriver att det är techno?
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
jaha, då är techno värdelöst ju =) det som va "nej!" va mycket bättre, med undantag av basshunter såklart....
[b]Joakim Andersson
Ystad/Skåne
S2000 -07 <!--coloro:#FFFACD--><span style="color:#FFFACD"><!--/coloro-->Platinum Pearl White<!--colorc--></span><!--/colorc-->
070-6286701[/b]
Ystad/Skåne
S2000 -07 <!--coloro:#FFFACD--><span style="color:#FFFACD"><!--/coloro-->Platinum Pearl White<!--colorc--></span><!--/colorc-->
070-6286701[/b]
-
Okyu

- Namn: Kangwook Yu
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
vad heter låt nr 4?
mvh okyu
mvh okyu
Senast redigerad av Okyu den 7 september 2006, 12:59, redigerad totalt 1 gånger.
Civic EK4 -98
Nytt nr 0703885999
Nytt nr 0703885999
jag är 23 och tycker att techno har rytm och känsla medans trance är för rosaklädda 13-åringar på disco.
men jag kanske inte är 23 på riktigt <!--emo&:(-->
<!--endemo-->
Honda FN2 CW -10
Honda FK2 -07 -INBYTT-
Honda EG6 -92 -SÅLD-
Honda EE8 -91 -STULEN-
Daniel Hölbling, Bålsta
Honda FK2 -07 -INBYTT-
Honda EG6 -92 -SÅLD-
Honda EE8 -91 -STULEN-
Daniel Hölbling, Bålsta
oj, det måste vara dagens I-landsproblem
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
<!--QuoteBegin-A.Rydberg+7 Sep 2006, 20:22:11--><div class='quotetop'>QUOTE(A.Rydberg @ 7 Sep 2006, 20:22:11)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Charly+7 Sep 2006, 21:09:54--><div class='quotetop'>QUOTE(Charly @ 7 Sep 2006, 21:09:54)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det är det som är poängen det finns kanske ingen "melodi" utan ofta en sjuhelsikes rytm, och en skön total avsaknad av mänskliga stämband.
[right][snapback]325386[/snapback][/right]
okej... en bild som dyker upp i mitt huvud är på den är technokillen så är helt stenad och står o dansar som fan mitt på ljusa dagen. <!--emo&:D-->
<!--endemo--> (se länk)
Han bara slänger iväg armarn o benen lite överallt.. <!--emo&:biglaugh2:-->
<!--endemo--> (dans?)
<a href='http://www.snabbstart.com/film/4dd8e832a3' target='_blank'>YEEEHH! Technoooo! <!--emo&:D-->
<!--endemo--></a>
[right][snapback]325396[/snapback][/right]
Suveränt! Man börjar ju undra om det ens är någon musik på eller om den bara finns i hans egen lilla verklighet. Inte en kotte i bakgrunden stampar takten eller visar några tecken på att det skulle finnas någon form av musik att lyssna på.
[right][snapback]325386[/snapback][/right]
okej... en bild som dyker upp i mitt huvud är på den är technokillen så är helt stenad och står o dansar som fan mitt på ljusa dagen. <!--emo&:D-->
Han bara slänger iväg armarn o benen lite överallt.. <!--emo&:biglaugh2:-->
<a href='http://www.snabbstart.com/film/4dd8e832a3' target='_blank'>YEEEHH! Technoooo! <!--emo&:D-->
[right][snapback]325396[/snapback][/right]
Suveränt! Man börjar ju undra om det ens är någon musik på eller om den bara finns i hans egen lilla verklighet. Inte en kotte i bakgrunden stampar takten eller visar några tecken på att det skulle finnas någon form av musik att lyssna på.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
<!--QuoteBegin-RCAnka+7 Sep 2006, 19:05:51--><div class='quotetop'>QUOTE(RCAnka @ 7 Sep 2006, 19:05:51)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag är 23 och tycker att techno har rytm och känsla medans trance är för rosaklädda 13-åringar på disco.
<!--endemo-->
[right][snapback]325350[/snapback][/right]
Då vet du nog inte vad trance är heller
[right][snapback]325350[/snapback][/right]
Då vet du nog inte vad trance är heller
[b]Medlem #1535[/b]
haha sikket piss.
Tyckte allt det där lät som tvättäkta torgarave, sån musik folk hissar ner rutorn när ,öppnar takluckan och ökar volymen till smärtgräns för öron och ögon haha, glömde ju neonet oxo det måste fan va på!
sen kör man förbi korvmojjen o impar yeah baby yeah!
Torgarave!
Tyckte allt det där lät som tvättäkta torgarave, sån musik folk hissar ner rutorn när ,öppnar takluckan och ökar volymen till smärtgräns för öron och ögon haha, glömde ju neonet oxo det måste fan va på!
sen kör man förbi korvmojjen o impar yeah baby yeah!
Torgarave!
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
finns ju skillnad på tekno, dance, trance, france, lance o allt vad det heter...men i grund o botten e det en o samma sörja, massa rytm o bas och dunka dunka med lite andra ljudeffekter av antingen människor eller pipande datorer här o där.
Musik är Beethoven, Metallica, Andrea Boccelli, och riktiga kompositörer som skriver musik med känsla och instrument som tillsammans arbetar i harmoni. Sång är ett ytterligare instrument, men som inte ska vara avgörande för låten. En riktig låt kan du lyssna på och veta vad den innebär. Om den är sorlig eller actionfylld, eller vad det nu är. Ett land som jag tycker lyckas med detta i stor allmänhet med sin musik är Grekland. Anna Vissi, Giannis Vardis, Despina Vandi är några namn på artister jag tycker är duktiga. Jag kan inte språket, men jag kan förklara vad låtarna handlar om, oftast <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
För övrigt gillar jag datapipslåtar som bl a dj tiesto gjort, och är därmed inte helt anti <!--emo&:rolleyes:-->
<!--endemo-->
Musik är Beethoven, Metallica, Andrea Boccelli, och riktiga kompositörer som skriver musik med känsla och instrument som tillsammans arbetar i harmoni. Sång är ett ytterligare instrument, men som inte ska vara avgörande för låten. En riktig låt kan du lyssna på och veta vad den innebär. Om den är sorlig eller actionfylld, eller vad det nu är. Ett land som jag tycker lyckas med detta i stor allmänhet med sin musik är Grekland. Anna Vissi, Giannis Vardis, Despina Vandi är några namn på artister jag tycker är duktiga. Jag kan inte språket, men jag kan förklara vad låtarna handlar om, oftast <!--emo&:D-->
För övrigt gillar jag datapipslåtar som bl a dj tiesto gjort, och är därmed inte helt anti <!--emo&:rolleyes:-->
[b]Björn Bekkouche[/b][i], Stockholm #1251[/i]
[i]Kör:[/i]
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- [b]Ford Focus Flexifuel -08[/b]
[i]Tidigare fordon:[/i]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- VW Golf GTi 2,0L MK1 -84
- Nissan Micra K10 -88 [i](R.I.P.)[/i]
- Honda [b]CRX[/b] SOHC 1,6i -88
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
dom hade ju kunna skippa happy hardcore whannabe låten,
det är då inte nå techno å mina öron,
gränsen mellan techno å "happy hardcore" är hårfin, me när det går åt det hållet som låten efter basshunter så är det inte längre techno
likasom gränsen mellan hårdare trance å techno är hårfin
det är då inte nå techno å mina öron,
gränsen mellan techno å "happy hardcore" är hårfin, me när det går åt det hållet som låten efter basshunter så är det inte längre techno
likasom gränsen mellan hårdare trance å techno är hårfin
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
När folk säger att techno inte är musik och/eller att det inte finns själ bakom så blir jag fanimej Pissed, jag visste inte att det var någon som ägde begreppet musik.
Det finns de som tycker japanerna inte gör bilar med "själ" i heller....
Medlem 427
<!--QuoteBegin-Charly+8 Sep 2006, 18:30:03--><div class='quotetop'>QUOTE(Charly @ 8 Sep 2006, 18:30:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->När folk säger att techno inte är musik och/eller att det inte finns själ bakom så blir jag fanimej Pissed, jag visste inte att det var någon som ägde begreppet musik.
[right][snapback]325803[/snapback][/right]
Då är du alltså pissed på mig <!--emo&:prop:-->
<!--endemo-->
Jag sa aldrig att det inte finns någon själ i det dem har gjort. Det är mycket arbete och konst bakom det dem gör, men jag klassar ändå inte det som riktig musik. Riktig musik kan bara komma från riktiga instrument. Jag räknar inte en dator med en massa ljudeffekter och ett mixer bord och redigerade bitar ur andra låtar som instrument, tyvärr...varför jag inte tycker det är riktig musik. Men dem är däremot duktiga producenter som kan mixa och göra grymma låtar utan att själv kunna spela något instrument. Men det är allt dem är, producenter. Musik skapas av Musiker som vet hur man spelar instrument.
Du behöver inte alls hålla med mig om något av det jag skrivit, men det är och kommer alltid vara min uppfattning om detta. Jag bara hoppas du förstår min synvinkel? Och inte är "pissed" på mig för det jag tycker.
[right][snapback]325803[/snapback][/right]
Då är du alltså pissed på mig <!--emo&:prop:-->
Jag sa aldrig att det inte finns någon själ i det dem har gjort. Det är mycket arbete och konst bakom det dem gör, men jag klassar ändå inte det som riktig musik. Riktig musik kan bara komma från riktiga instrument. Jag räknar inte en dator med en massa ljudeffekter och ett mixer bord och redigerade bitar ur andra låtar som instrument, tyvärr...varför jag inte tycker det är riktig musik. Men dem är däremot duktiga producenter som kan mixa och göra grymma låtar utan att själv kunna spela något instrument. Men det är allt dem är, producenter. Musik skapas av Musiker som vet hur man spelar instrument.
Du behöver inte alls hålla med mig om något av det jag skrivit, men det är och kommer alltid vara min uppfattning om detta. Jag bara hoppas du förstår min synvinkel? Och inte är "pissed" på mig för det jag tycker.
[b]Björn Bekkouche[/b][i], Stockholm #1251[/i]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
Japp, jag tycker det dessutom det är viktigt att du ska få ha din synvinkel, jag har lyssnat en hel del på klassisk musik / kompositörer och tycker det är jäkligt bra i andra sammanhang.
När du nämnde grekland så glömde du kanske Evangelos Odysseas Papathanassiou, dvs vangelis <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Vad jag däremot tycker illa om är själva sättet man kritiserar en smak, på, jag tycker det är helt ok att säga "jag tycker det är skit".
Men att gå så långt att säga att "det är inte musik" är att diskvalificera en annans smak.
Lite som att säga att det vi sysslar med här inte är kultur (bilkultur) eftersom det finns människor som bestämt sig för vad som är kultur (finkultur).
Hoppas jag förklarade mig på ett bra sätt nu <!--emo&:hmm:-->
<!--endemo-->
När du nämnde grekland så glömde du kanske Evangelos Odysseas Papathanassiou, dvs vangelis <!--emo&:)-->
Vad jag däremot tycker illa om är själva sättet man kritiserar en smak, på, jag tycker det är helt ok att säga "jag tycker det är skit".
Men att gå så långt att säga att "det är inte musik" är att diskvalificera en annans smak.
Lite som att säga att det vi sysslar med här inte är kultur (bilkultur) eftersom det finns människor som bestämt sig för vad som är kultur (finkultur).
Hoppas jag förklarade mig på ett bra sätt nu <!--emo&:hmm:-->
Medlem 427