Köpa Dataskärm.
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Dags att köpa en ny skärm. Jag spelar inte på datorn, förutom Champ. Manager men det är ju bara tabeller högt och lågt så det krävs ingen grafik osv. Jag tittar inte heller mkt film utan det är korta klipp på youtube o.d och lite bilfilmer samt UFC & TUF. Hursomhelst så är jag inte så petig med att kvalitén är sååå grym för min nuvarande skärm är 7 år gammal och jag är ändå nöjd, så en ny lär ju va mkt bättre i vilket fall som helst.
Vad tycks om denna skärmen: <a href='http://www.inet.se/artikel/2202400' target='_blank'>http://www.inet.se/artikel/2202400</a>
Är den något bra eller finns det några andra mer prisvärda skärmar? Jag vill inte betala en spänn mer än 2.500:- inkl frakt och det ska vara en 19".
Har ni råd och tips?
Vad tycks om denna skärmen: <a href='http://www.inet.se/artikel/2202400' target='_blank'>http://www.inet.se/artikel/2202400</a>
Är den något bra eller finns det några andra mer prisvärda skärmar? Jag vill inte betala en spänn mer än 2.500:- inkl frakt och det ska vara en 19".
Har ni råd och tips?
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
Vtec_Lambo
- Bil: CR-V PHEV 2024
- Namn: Mathias Beijer
Är du inte kräsen så hade jag tagit den billigaste 19" jag hittat faktiskt, den du föreslog är ju inte fel alls.
Honda CR-V PHEV
Ett helt ok val Dani, kör hårt.
sen kan jag väl säga att det går utmärkt att spela andra spel på den skärmen också... <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
sen kan jag väl säga att det går utmärkt att spela andra spel på den skärmen också... <!--emo&:)-->
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Den funkar säkert fint för dig men jag hade aldrig köpt en skärm som inte har DVI in. Om du ska ha skärmen i 7 år till så kommer du med största sannolikhet att köpa en dator vars grafikkort stödjer DVI och då vill man inte köra VGA. Jag tycker det är bättre att vara förberedd för the future <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Jag hade hellre tagit denna och då får du även widescreen: <a href='http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=108367' target='_blank'>http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=108367</a>
Körde med en sån förut innan jag bytte upp mig till en 205BW (20")
och jag är grymt nöjd! Bra responstid och underbart med widescreen.
Jag hade hellre tagit denna och då får du även widescreen: <a href='http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=108367' target='_blank'>http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=108367</a>
Körde med en sån förut innan jag bytte upp mig till en 205BW (20")
och jag är grymt nöjd! Bra responstid och underbart med widescreen.
[b]Medlem #1535[/b]
- Dani
- Kontakt:
OK, tack för hjälpen killar.
Wriid: Har du lust att förklara vad DVI är? Ger det bättre grafik eller vad exakt är det till?
Wriid: Har du lust att förklara vad DVI är? Ger det bättre grafik eller vad exakt är det till?
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
DVI är ett gränssnitt för att koppla ihop dator och skärm digitalt. Vanliga skärmkontakten (VGA) kör analogt och digitalt (DVI) kan man få bättre prestanda plus att bilden inte konverteras särskilt många ggr... klart att föredra men inte världsviktigt.
Widescreen är klart nice men lite ovant för de som inte kört det förut... man vänjer sig snabbt och då blir det jobbigt att vara utan. Skönt att få plats med lite mer på skrivbordet.
Widescreen är klart nice men lite ovant för de som inte kört det förut... man vänjer sig snabbt och då blir det jobbigt att vara utan. Skönt att få plats med lite mer på skrivbordet.
Kör:
Kör:
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
- Been thanked: 1 time
DVI = Digital Visual Interface; Digital teknik som används i
moderna datorskärmar=förbättringar i upplösning, kvalitet och svarstider
Har själv en Hercules 17" skärm jag köpte för 1½ år sedan cirka,
grymt nöjd med kvaliten på den (la till pengar så jag fick den istället
för någon billigare för man får vad man betalar för.
en ordentlig skärm måste jag säga och snygg design men framförallt
bra bildkvalitet)
Jag skippade dock DVI- då jag inte tyckte jag märkte någon jätte-enorm
stor skillnad, har jämfört olika o kollat innan jag köpte skärm, men klart
lite skillnad kanske det blir med DVI dock inte stor. Klarar mig utan dvi
iallafall.
Dani jag tror inte du blir missnöjd precis med den där Acer-skärmen,
tycker det låter prisvärt, och Acer är inte något skräp tycker jag iallafall..
moderna datorskärmar=förbättringar i upplösning, kvalitet och svarstider
Har själv en Hercules 17" skärm jag köpte för 1½ år sedan cirka,
grymt nöjd med kvaliten på den (la till pengar så jag fick den istället
för någon billigare för man får vad man betalar för.
en ordentlig skärm måste jag säga och snygg design men framförallt
bra bildkvalitet)
Jag skippade dock DVI- då jag inte tyckte jag märkte någon jätte-enorm
stor skillnad, har jämfört olika o kollat innan jag köpte skärm, men klart
lite skillnad kanske det blir med DVI dock inte stor. Klarar mig utan dvi
iallafall.
Dani jag tror inte du blir missnöjd precis med den där Acer-skärmen,
tycker det låter prisvärt, och Acer är inte något skräp tycker jag iallafall..
Senast redigerad av Andreas79 den 8 september 2006, 10:10, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Andreas: Än en gång... *suck*... På vilket sätt får du förbättringar upplösning med DVI???
Sen måste jag väl tyvärr säga att Hercules inte är ett högprestanda märke.
Acer gör bra skärmar men datorerna skulle jag inte röra med tång.
Kör:
Kör:
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
- Been thanked: 1 time
<!--QuoteBegin-Krister+8 Sep 2006, 09:15:11--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 8 Sep 2006, 09:15:11)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Andreas: Än en gång... *suck*... På vilket sätt får du förbättringar upplösning med DVI???
[right][snapback]325555[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
hmm... suck ?? <!--emo&:blink2:-->
<!--endemo-->
Som sagt mycket liten skillnad/minimalt, men det är vad jag sett hos
en polare som har en dvi-skärm och jag har då jämfört
med en icke dvi-platt skärm, dock är det som sagt minimal
skillnad.. inte själva upplösningen men bättre prestanda/o.s.v,
lite skillnad är där men inte mycket därför valde jag inte dvi på min..
Sen beror det självklart på vad man kör med för DVI-grafikkort också
om man väljer en dvi-skärm.
Angående Acer så är det skärm jag skrev om och inte
datorer vi diskuterade här. Har hört positivt om acerskärmar
och även kikat på dem tidigare.
Mycket möjligt du tycker det om Hercules men jag är som sagt kanon-
nöjd med min och skrev det av egen erfarenhet, min har aldrig strulat
och den återger kanonbra bilder / kontrast och färger och är snabb
den modellen jag har. Kan inte påstå det inte skulle vara ett högprestanda-
märke.
[right][snapback]325555[/snapback][/right]
hmm... suck ?? <!--emo&:blink2:-->
Som sagt mycket liten skillnad/minimalt, men det är vad jag sett hos
en polare som har en dvi-skärm och jag har då jämfört
med en icke dvi-platt skärm, dock är det som sagt minimal
skillnad.. inte själva upplösningen men bättre prestanda/o.s.v,
lite skillnad är där men inte mycket därför valde jag inte dvi på min..
Sen beror det självklart på vad man kör med för DVI-grafikkort också
om man väljer en dvi-skärm.
Angående Acer så är det skärm jag skrev om och inte
datorer vi diskuterade här. Har hört positivt om acerskärmar
och även kikat på dem tidigare.
Mycket möjligt du tycker det om Hercules men jag är som sagt kanon-
nöjd med min och skrev det av egen erfarenhet, min har aldrig strulat
och den återger kanonbra bilder / kontrast och färger och är snabb
den modellen jag har. Kan inte påstå det inte skulle vara ett högprestanda-
märke.
Senast redigerad av Andreas79 den 8 september 2006, 10:26, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
Jag märker en ganska stor skillnad på DVI och VGA speciellt på flimmer. Det är grynigare och flimmrar lite mer med VGA än DVI. DVI däremot är knivskarp bild. Detta är så jag upplever det med just denna skärm som jag nämnde. Kanske bara är samsung som har dålig VGA kontakt då men jag tycker ändå att du ska satsa på DVI när det ändå är det som gäller "i framtiden". Dessutom så har skärmen stöd för HDCP!
Ang widescreen så vänjer man sig som sagt fort, men vill du inte ha wide så finns en Syncmaster 940B istället för BW <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Jämförelse VGA - DVI för dig Dani <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
<a href='http://www.sweclockers.com/forum/showth ... id=6777998' target='_blank'>http://www.sweclockers.com/forum/showth ... 6777998</a>
Ang widescreen så vänjer man sig som sagt fort, men vill du inte ha wide så finns en Syncmaster 940B istället för BW <!--emo&:)-->
Jämförelse VGA - DVI för dig Dani <!--emo&:)-->
<a href='http://www.sweclockers.com/forum/showth ... id=6777998' target='_blank'>http://www.sweclockers.com/forum/showth ... 6777998</a>
[b]Medlem #1535[/b]
Andreas: Grejen är inte att jag försöker säga emot dig på allt eller säga att du inte kan... men du skriver som om det du säger är fakta vilket det inte är! Anledningen till att din kompis får bättre upplösning är för att hans skärm och grafikkort stödjer det inte för att han kör det via DVI!
Det DVI däremot gör är att du kan få bättre refreshrate på högre upplösningar än vad du kan få med VGA men du skall upp i ganska höga upplösningar för att se den skillnaden... DVI stödjer däremot även HDCP vilket blir kopieringsskyddet i och med HDDVD/BlueRay där det sätts en ICT flagga som kräver digital bildöverföring.
Att du tycker att Hercules är en bra skärm är bra det då du har en... men märkesmässigt och prestandamässigt är det en medioker skärm som är värd sitt pris vilket inte är särskilt högt, med andra ord är det en prisvärd skärm men när du skriver att du lägger till lite pengar för att få en bra skärm så förstår jag inte hur du resonerar när du köper en Hercules. Den har knappast bland de bättre svärtorna på LCDmarknaden och inte heller de bättre uppdateringsfrekvenserna heller.
vad vill jag ha sagt, jo, lämna faktaupplysningen till folk som kan och säg istället vad du tycker personligen!
Det DVI däremot gör är att du kan få bättre refreshrate på högre upplösningar än vad du kan få med VGA men du skall upp i ganska höga upplösningar för att se den skillnaden... DVI stödjer däremot även HDCP vilket blir kopieringsskyddet i och med HDDVD/BlueRay där det sätts en ICT flagga som kräver digital bildöverföring.
Att du tycker att Hercules är en bra skärm är bra det då du har en... men märkesmässigt och prestandamässigt är det en medioker skärm som är värd sitt pris vilket inte är särskilt högt, med andra ord är det en prisvärd skärm men när du skriver att du lägger till lite pengar för att få en bra skärm så förstår jag inte hur du resonerar när du köper en Hercules. Den har knappast bland de bättre svärtorna på LCDmarknaden och inte heller de bättre uppdateringsfrekvenserna heller.
vad vill jag ha sagt, jo, lämna faktaupplysningen till folk som kan och säg istället vad du tycker personligen!
Kör:
Kör:
Wriid: att du ser skillnad är inte så konstigt då du kör dels en widescreen upplösning men sen ligger du på ganska hög upplösning med hög refreshrate och då är DVI-d klart att rekommendera.
Sen att sweclockers"nördarna" ser det som dag o natt är helt förklarligt med att de är extremanvändare... då blir det helt annorlunda... ungefär som vi biltokar som märkar klart märkbar skillnad på en Honda VTI med öppet luftfilter eller inte...
Sen att sweclockers"nördarna" ser det som dag o natt är helt förklarligt med att de är extremanvändare... då blir det helt annorlunda... ungefär som vi biltokar som märkar klart märkbar skillnad på en Honda VTI med öppet luftfilter eller inte...
Senast redigerad av Krister den 8 september 2006, 10:36, redigerad totalt 1 gånger.
Kör:
Kör:
Krister: jo jag kör lite högre upplösning i och med att jag kör wide och så och ja swecnördarna är lite av nördar men även ganska bra att lyssna på i och med att de oftast vet vad det pratar om <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Sen om Dani inte är intresserad av att ha en superhög upplösning för att spela fotbollsmanager eller kolla på youtube så behöver han inte DVI.
MEN, i och med att han ska lägga ca 2500:- på en lcd, varför inte köpa en som har stöd för DVI när han ändå kommer att vilja ha en om några år när alla grafikkort kör DVI...
Det finns säkert fler bra skärmar med/utan dvi och för bättre pris, men dessa samsung har jag provat och är kanonnöjd med skärmarna. Med eller utan widescreen, dock ej utan DVI <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
Sen om Dani inte är intresserad av att ha en superhög upplösning för att spela fotbollsmanager eller kolla på youtube så behöver han inte DVI.
MEN, i och med att han ska lägga ca 2500:- på en lcd, varför inte köpa en som har stöd för DVI när han ändå kommer att vilja ha en om några år när alla grafikkort kör DVI...
Det finns säkert fler bra skärmar med/utan dvi och för bättre pris, men dessa samsung har jag provat och är kanonnöjd med skärmarna. Med eller utan widescreen, dock ej utan DVI <!--emo&;)-->
[b]Medlem #1535[/b]
Absolut, jag säger inte att man inte skall ha DVI... och Samsungs skärmar, absolut... any day... finns en anledning till att de skärmar jag har hemma bara är samsung.
Kör:
Kör:
-
Hamlet

- Bil: B18 CRX
- Namn: Daniel Lundberg
De flesta skärmar har både DVI och VGA om de har DVI ingång.
Kan säga så här... har två identiska Dell skärmar brevid varandra där den ena körs via DVI och den andra VGA på samma grafikkort, i en ganska moderat upplösning på 1280x1024.
Skillnaden är så stor även i program att det kan bli rent störande ibland, färgåtergivningen är på en hela annan nivå med DVI.
Kan dock bero på miljö då VGA är känslig för omkringliggande störkällor och andra faktorer som kabellängder och kabelkvalitét. Men, skulle jag köpa en ny skärm idag skulle jag aldrig köpt något annat än DVI, även om jag inte hade ett grafikkort som stödjer det för tillfället.
Sen är det ju dock så att vet man inte om alternativet lider man troligtvis inte av det heller. En skärm kan se hur bra ut som helst tills man har något att jämföra med.
Angående storleken... gå o titta på hur en 19" LCD ser ut innan du köper den. Det tråkiga med just 19" är att dom ofta inte har en native-upplösning på mer än 1280x1024. Det kan göra att bilden upplevs kass eftersom allt blir så stort och du ser alla kantigheter mycket bättre. Har både 19" och 17" LCD, och jag får nog säga att jag föredrar 17".
Kan säga så här... har två identiska Dell skärmar brevid varandra där den ena körs via DVI och den andra VGA på samma grafikkort, i en ganska moderat upplösning på 1280x1024.
Skillnaden är så stor även i program att det kan bli rent störande ibland, färgåtergivningen är på en hela annan nivå med DVI.
Kan dock bero på miljö då VGA är känslig för omkringliggande störkällor och andra faktorer som kabellängder och kabelkvalitét. Men, skulle jag köpa en ny skärm idag skulle jag aldrig köpt något annat än DVI, även om jag inte hade ett grafikkort som stödjer det för tillfället.
Sen är det ju dock så att vet man inte om alternativet lider man troligtvis inte av det heller. En skärm kan se hur bra ut som helst tills man har något att jämföra med.
Angående storleken... gå o titta på hur en 19" LCD ser ut innan du köper den. Det tråkiga med just 19" är att dom ofta inte har en native-upplösning på mer än 1280x1024. Det kan göra att bilden upplevs kass eftersom allt blir så stort och du ser alla kantigheter mycket bättre. Har både 19" och 17" LCD, och jag får nog säga att jag föredrar 17".
Daniel Lundberg, medlem 1617, Älvängen
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Jag kör 21" skärm, och jag är ingen bildbög, men kan inget annat än att hålla med om att på min skärm blir skillnaden som natt och dag med DVI jämfört med VGA.
Jag köpte mitt grafikkort för 2år sen, valde det billigaste med DVI ut, då kostade G.kortet 498:-.
Jag kör visserligen 1600*1200 på min 21" skärm, kanske därför jag ser så stor skillnad. Eller det vetifan då jag i våras kikade förbi hos polarn som köpt ny dator med ny skärm och värsta jäkla Grafikkortet. Skärmen var en Philips 19" och jag brukar alltid gilla Philips TV och skärmar, deras färger och sånt är så som jag vill ha det. Men jag sa till polarn att fan vilken dassig bild han har, har du glömt att koppla in DVIn? Nej det finns ingen dvi på denna, då stack vi hem till mig och jag visade skillnaden på min skärm. Då svor han åt dataförsäljarn som lura på honom den där skärmen.
Min skärm kostade 8500:-, men jag skulle vilja byta ut den till en 20" wide idag från LG som kostar typ 3200:-, den har bättre bild , är snyggare och är just WIDE.
Så Dani, testa en Wide innan du bestämmer dig, och oavsett om du köper wide eller vanlig så är DVI att rekommendera.
Jag köpte mitt grafikkort för 2år sen, valde det billigaste med DVI ut, då kostade G.kortet 498:-.
Jag kör visserligen 1600*1200 på min 21" skärm, kanske därför jag ser så stor skillnad. Eller det vetifan då jag i våras kikade förbi hos polarn som köpt ny dator med ny skärm och värsta jäkla Grafikkortet. Skärmen var en Philips 19" och jag brukar alltid gilla Philips TV och skärmar, deras färger och sånt är så som jag vill ha det. Men jag sa till polarn att fan vilken dassig bild han har, har du glömt att koppla in DVIn? Nej det finns ingen dvi på denna, då stack vi hem till mig och jag visade skillnaden på min skärm. Då svor han åt dataförsäljarn som lura på honom den där skärmen.
Min skärm kostade 8500:-, men jag skulle vilja byta ut den till en 20" wide idag från LG som kostar typ 3200:-, den har bättre bild , är snyggare och är just WIDE.
Så Dani, testa en Wide innan du bestämmer dig, och oavsett om du köper wide eller vanlig så är DVI att rekommendera.
<!--QuoteBegin-Hamlet+8 Sep 2006, 12:26:35--><div class='quotetop'>QUOTE(Hamlet @ 8 Sep 2006, 12:26:35)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Angående storleken... gå o titta på hur en 19" LCD ser ut innan du köper den. Det tråkiga med just 19" är att dom ofta inte har en native-upplösning på mer än 1280x1024. Det kan göra att bilden upplevs kass eftersom allt blir så stort och du ser alla kantigheter mycket bättre. Har både 19" och 17" LCD, och jag får nog säga att jag föredrar 17".
[right][snapback]325629[/snapback][/right]
Där har Hamlet i och för sig en poäng! Bilden kan som sagt upplevas sämre på en 19" än en 17" om ni kör samma upplösning. Värt att tänka på.
Edit*... kom på att anledningen till att jag bytte från 19" wide till 20" wide var att upplösningen 1440x900 kändes lite sådär på 19". Känndes lite för liten.
[right][snapback]325629[/snapback][/right]
Där har Hamlet i och för sig en poäng! Bilden kan som sagt upplevas sämre på en 19" än en 17" om ni kör samma upplösning. Värt att tänka på.
Edit*... kom på att anledningen till att jag bytte från 19" wide till 20" wide var att upplösningen 1440x900 kändes lite sådär på 19". Känndes lite för liten.
Senast redigerad av wriid den 8 september 2006, 13:02, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Medlem #1535[/b]
Det viktiga med LCD är att man kör på dess nativeupplösning... de billigare skärmarna har oftast lägre nativeupplösning än de lite dyrare med bättre panel.
Kör:
Kör:
- Dani
- Kontakt:
Alltså nu börjar det bli mkt huvudvärk när jag tänker på utlösningar, widescreens, dvi och en massa annat, jag köper den jag länkade till och om jag ångrar mig så får jag känna mig dum och förbanna mig själv för att jag inte lydde era råd men ändå skriva här och säga att jag är tooooooooknöjd <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Är kanonnöjd med min Dell 2005FPW. Det är en 20" Wide. På jobbet sitter jag med 19":are i vanligt format och längtar hem till min widescreen.. <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Såfort någon frågar mig om vilken skärm de ska välja så säger jag Wide - minst 20". Kostar inte särskilt mycket mer, men ger en betydligt trevligare upplevelse vid datorn. Och om man nu ändå ska stirra på apparaten ett par timmar per dag så kan det nog vara värt någon krona extra.
Såfort någon frågar mig om vilken skärm de ska välja så säger jag Wide - minst 20". Kostar inte särskilt mycket mer, men ger en betydligt trevligare upplevelse vid datorn. Och om man nu ändå ska stirra på apparaten ett par timmar per dag så kan det nog vara värt någon krona extra.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Du har ju annars en superfin 15" som är din ståendes här i garderoben. Just nu samsas den med all porr vi fick med huset så om du vill rädda den från det ödet är du välkommen. Alltid spännande med en skärm där man aldrig riktigt vet när man kommer få bild, men med lite tejp på sladdarna ökar chanserna.
Lina Axblom, Trollhättan
Honda Civic GL -91
Honda Civic GL -91
- Dani
- Kontakt:
Acern är inköpt. Fick se på widen men blev inte direkt impad eller övertygad så jag skippade den, trots att den är såååå mkt bättre <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
Försäljaren själv sa att man knappt ser skillnad på DVI och VGA, han visade två skärmar, en var med VGA och en med DVI, jag såg iaf ingen skillnad så det blev Acer.
Tack för all hjälp boys, det uppskattas.
Försäljaren själv sa att man knappt ser skillnad på DVI och VGA, han visade två skärmar, en var med VGA och en med DVI, jag såg iaf ingen skillnad så det blev Acer.
Tack för all hjälp boys, det uppskattas.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Dani
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Lina+9 Sep 2006, 11:38:45--><div class='quotetop'>QUOTE(Lina @ 9 Sep 2006, 11:38:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Du har ju annars en superfin 15" som är din ståendes här i garderoben. Just nu samsas den med all porr vi fick med huset så om du vill rädda den från det ödet är du välkommen. Alltid spännande med en skärm där man aldrig riktigt vet när man kommer få bild, men med lite tejp på sladdarna ökar chanserna.
[right][snapback]325944[/snapback][/right]
Behåll den.
Jag är verkligen toknöjd med nya skärmen, allt e så stoooooooooort, aldrig förr har jag njutit av porr så mkt som nu <!--emo&:))-->
<!--endemo-->
[right][snapback]325944[/snapback][/right]
Behåll den.
Jag är verkligen toknöjd med nya skärmen, allt e så stoooooooooort, aldrig förr har jag njutit av porr så mkt som nu <!--emo&:))-->
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014